Счетоводител в нужда се познава 17

  • 33 086
  • 758
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 5 751
Pepermint извинявам се, защото и аз бях твърде лаконична в първия си отговор. За съжаление колегите така сме свикнали с тези неща, че много често забравяме какво е да си далеч от материята и колко в същност огромна информация трябва да се потърси, прочете, премисли докато е вземе решение.
Пожелавам ви успех!
Пожелавам на всички ни възможно най-скоро нещата да се подобрят, така че да изкарваме пари със собствения си труд, а не чакайки милостта на държавата.

# 31
  • Мнения: 729
Ние сме в в търговския център,затворени от 27.11,ще кандидатстваме за помощ 10,% от оборота.

# 32
  • Пловдив
  • Мнения: 40 693
Ние сме в в търговския център,затворени от 27.11,ще кандидатстваме за помощ 10,% от оборота.
не са ли 20%?
От кога стартира тая програма?

# 33
  • Русе
  • Мнения: 1 512
Влизам с въпрос - имаме счупен камион, ДМА, купен преди една година, тоест почти не е амортизиран, решаваме, че ще го използваме за части, защото ремонтът му се оказва много скъп. Част от тези части ще бъдат продадени. Може ли да взема счетоводна операция Д-т 302-Материали / К-т 205-ДМА или пък Д-т 304-Стоки / К-т 205. Мисля да съставя един протокол, на базата, на който да осчетоводя. Изпускам ли нещо?

# 34
  • Мнения: 5 751
Влизам с въпрос - имаме счупен камион, ДМА, купен преди една година, тоест почти не е амортизиран, решаваме, че ще го използваме за части, защото ремонтът му се оказва много скъп. Част от тези части ще бъдат продадени. Може ли да взема счетоводна операция Д-т 302-Материали / К-т 205-ДМА или пък Д-т 304-Стоки / К-т 205. Мисля да съставя един протокол, на базата, на който да осчетоводя. Изпускам ли нещо?
НЕ!
Протокол за бракуване,
сч.операции
241/205 начислената до момента амортизация
609/205 неамортизираната част

По-простият вариант за продадените части
411,501 / 706
накрая резултата:
123/609 и 706/123
В 123 прихода от продадените части ще намали загубата от неамортизираната ст-т на камиона.

По-счетоводителския метод на отчитане е в скрития текст:
Скрит текст:
Ако за разглобяването отчитате някакъв труд на работниците и правите някакви допълнителни разходи (примерно дискове за ъглошлайф, електроди или газ за апарати за рязане), по дебелите книги пише
тези разходи нормално по гр.60, след което се приключват
616 (Р-ди за ликвидация на ДА)/гр.60

Получени части, които могат да се продадат - 302/616
Продадените части 411,501/ 706
Отчетна стойност на продадените части 706/302

Приключване на ликвидацията
123/616
706/123
+ статия по въпроса: http://www.referati.org/metodologiq-na-otchitaneto-na-likvidaciq … sgrada-/32029/ref

# 35
  • Мнения: 404
Здравейте, не съм сигурна,че въпросът е за тук, но се надявам някой все пак да ме насочи.
Предлагат ни с колежка да подготвим документите на фирма в несъстоятелност за предаване в хранилище на НОИ, за да не се наема фирма. Запознати сме с всички изисквания, но все още не сме коментирали заплащането. Има ли някой от вас представа горе- долу колко би искала една фирма за такава услуга? Ведомостите, които ще бъдат предадени са за 14 години, среден числен състав на персонала през годините е бил 2400 в началото и 700 преди обявяването на несъстоятелността. Просто някакъв ориентир да ми дадете?

# 36
  • Мнения: 5 751
Здравейте, не съм сигурна,че въпросът е за тук, но се надявам някой все пак да ме насочи.
Предлагат ни с колежка да подготвим документите на фирма в несъстоятелност за предаване в хранилище на НОИ, за да не се наема фирма. Запознати сме с всички изисквания, но все още не сме коментирали заплащането. Има ли някой от вас представа горе- долу колко би искала една фирма за такава услуга? Ведомостите, които ще бъдат предадени са за 14 години, среден числен състав на персонала през годините е бил 2400 в началото и 700 преди обявяването на несъстоятелността. Просто някакъв ориентир да ми дадете?
Примерно 1200/21/8 х броя вложени от 1 човек часове труд + 10% Дк Пч  (за да ви останат чисти 1200 лв/човек на месец вложен труд)

# 37
  • София
  • Мнения: 1 614
Здравейте, не съм сигурна,че въпросът е за тук, но се надявам някой все пак да ме насочи.
Предлагат ни с колежка да подготвим документите на фирма в несъстоятелност за предаване в хранилище на НОИ, за да не се наема фирма. Запознати сме с всички изисквания, но все още не сме коментирали заплащането. Има ли някой от вас представа горе- долу колко би искала една фирма за такава услуга? Ведомостите, които ще бъдат предадени са за 14 години, среден числен състав на персонала през годините е бил 2400 в началото и 700 преди обявяването на несъстоятелността. Просто някакъв ориентир да ми дадете?

Обадете се до няколко консултантски фирми, колко биха взели и кажете цена 10-15 % надолу. Нека си заслужа заплащането! Ценете труда си!
P. S. вижте и как ще Ви е по-изгодно да Ви се плати. При граждански договор имате 25 % нормативно признати разходи без данъци и осигуровки и не сте обвързани с работно време.

# 38
  • Пазарджик
  • Мнения: 1 409
Здравейте!Бих искала да попитам дали някой,който работи с Ажур би ли ми разяснил,как прави месечен отчет.Ползват програмата или отделно,защото на мен ми казаха от аналитичните сметки и попълвам отделно в друг отчет.
P.S Отскоро съм счетоводител и почти нищо не ми е ясно.
Всякаква информация относно АЖУР и бюджетно счетоводство ще ми бъде полезно.

# 39
  • Русе
  • Мнения: 1 512
Аз използвам Ажур от години. Програмната е доста обемна и с доста възможности, упътването към нея е над 600 стр. Резултатът е, че въпреки, че работя с нея от години, има доста неща по програмата, които не знам. Какви месечни отчети искате да правите - баланс и ОПР ли или нещо друго? Ако е баланс и ОПР аз лично разпечатвам тези от Ажура. Винаги обаче има нещо да дооправя по отчетите, да променя нещо при закръглянето и накрая си пренасям цифрите, които ме интересуват в екселска табличка.

# 40
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 365
А програмата няма ли експорт в Ексел? Много странно...
Не съм работила скоро с Ажур. Simple Smile

# 41
  • Русе
  • Мнения: 1 512
Има експорт в ексел. Аз просто си имам бланки баланс и ОПР в ексел, подходящи за моята фирма. Затова след като си изкарам баланс и ОПР си ги пренасям в моите си бланки.

# 42
  • Пазарджик
  • Мнения: 1 409
Всеки месец се изготвя ОПР.

# 43
  • Пловдив
  • Мнения: 545
Здравейте,
Отчитам приходите си във валута като СОЛ и въответно сверявам валутния курс, спрямо сайта на БНБ. Какво да правя, обаче, ако сумата е получена през уикенда (примерно в събота), когато БНБ не обявява курса си на сайта? Да взема предвид курса от петъка или понеделника, съотвено предхождащ или последващ съботата?
Благодаря предварително!

# 44
  • Мнения: 5 751
Здравейте,
Отчитам приходите си във валута като СОЛ и въответно сверявам валутния курс, спрямо сайта на БНБ. Какво да правя, обаче, ако сумата е получена през уикенда (примерно в събота), когато БНБ не обявява курса си на сайта? Да взема предвид курса от петъка или понеделника, съотвено предхождащ или последващ съботата?
Благодаря предварително!
Последния валиден преди датата на получаване. Т. е. курса от петък.

Общи условия

Активация на акаунт