Частни училища-информативно-дискусионна тема 44 - Коледна!

  • 48 069
  • 757
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 8 265
Толкова ли е немислимо да плащат за частни уроци, за да се справя детето? ...
Моята идея  детето да е в ЧУ е да се учи както трябва и  да е добре подготвено и знаещо.Ако ще се плащат частни уроци,то детето може да с учи в държавно училище! Какъв е смисъла да се изсипват толкова пари, ако после отново ще се ходи на частни уроци?
Огромен Simple Smile
Частното училище не е само за зазубряне на материала. Предполагам ,че сте наясно че НВО не е мерило за чудесни знания и любов към предмета.
Начина на преподаване, истинското желание за учене, съвременното поднасяне на знания - са все плюсове на ЧУ. За дисциплина и среда - няма да зачеквам темата.
Но ако в ЧУ детето може да ходи на ЧУ за да затвърди допълнителните знания и умения , то при държавното частните уроци са за наваксване на изпуснатия задължителен материал.
Има бегла разлика , която реално е в основата на двата типа образование.

# 256
  • Мнения: 6
Ако детето е с нормално интелектуално развитие не го пращайте в ресурсни училища. Образователни технологии е нормално училище, мисля че всяко би било. Но ще си спестите стреса от приемната процедура в по-желаните като Питагор и СС.

Днес отново разглеждах предложените от Вас варианти и за съжаление от ОТ казаха, че по принцип не работят с деца с каквито и да е било индивидуални нужди, защото преди са опитвали, но нямат ресурсите да се справят - имат много деца в класа, липсват кадри, не смятат, че могат да дадат най-доброто в конкретните случаи. За добро или лошо ОТ за момента отпада.

За Прогресивното се опитах да звънна, но господинът каза да пусна запитване чрез формата и ще се опитат да ми отговорят (база Слатина). Сега ще пробвам база Стрелбище. Да видим дали ще има разлика.

Замислям се и върху опцията за Томас Едисън (не знам Вие дали смятате, че това би бил вариант), но никой не ми вдига.

След проведен разговор и днес с нашата ДГ тяхното становище е, че категорично детето не е аутист, но поради забавения говор е емоционално незрял. Очакват и се надяват до година - две да се преодолеят нуждите от каквато и да е допълнителна намеса, но междувременно трябва да продължи допълнителната работата. Препоръчват ни, за да спечелим време, да отложим първи клас с надеждата, че още догодина ще бъде преодоляно, но аз съм длъжен да проуча опциите, защото заради такова потенциално добронамерено отлагане по Наредба детето автоматично получава СОП и оттук смятам, че опциите ще са ми различни.

Благодарен съм наистина за всички идеи, предложения и мнения!

# 257
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Tomas Edison е с претенция за академично училище, или СТЕМ, както би казала Елица. Едва ли ще подходят с разбиране към индивидуалните ви нужди, освен ако не можете да предложите математическо портфолио досега Simple Smile примерно някоя международна олимпиада за бебета или пък курс в НАСА.

# 258
  • Мнения: 125
Ако детето е с нормално интелектуално развитие не го пращайте в ресурсни училища. Образователни технологии е нормално училище, мисля че всяко би било. Но ще си спестите стреса от приемната процедура в по-желаните като Питагор и СС.

Днес отново разглеждах предложените от Вас варианти и за съжаление от ОТ казаха, че по принцип не работят с деца с каквито и да е било индивидуални нужди, защото преди са опитвали, но нямат ресурсите да се справят - имат много деца в класа, липсват кадри, не смятат, че могат да дадат най-доброто в конкретните случаи. За добро или лошо ОТ за момента отпада.

За Прогресивното се опитах да звънна, но господинът каза да пусна запитване чрез формата и ще се опитат да ми отговорят (база Слатина). Сега ще пробвам база Стрелбище. Да видим дали ще има разлика.

Замислям се и върху опцията за Томас Едисън (не знам Вие дали смятате, че това би бил вариант), но никой не ми вдига.

След проведен разговор и днес с нашата ДГ тяхното становище е, че категорично детето не е аутист, но поради забавения говор е емоционално незрял. Очакват и се надяват до година - две да се преодолеят нуждите от каквато и да е допълнителна намеса, но междувременно трябва да продължи допълнителната работата. Препоръчват ни, за да спечелим време, да отложим първи клас с надеждата, че още догодина ще бъде преодоляно, но аз съм длъжен да проуча опциите, защото заради такова потенциално добронамерено отлагане по Наредба детето автоматично получава СОП и оттук смятам, че опциите ще са ми различни.

Благодарен съм наистина за всички идеи, предложения и мнения!


Може да пробвате и някое училище, което повече на английски говорят. Примерно Мейпъл Беър. До колкото си спомням детето първо на английски е проговорило?

# 259
  • София
  • Мнения: 6 689
Ако детето е с нормално интелектуално развитие не го пращайте в ресурсни училища. Образователни технологии е нормално училище, мисля че всяко би било. Но ще си спестите стреса от приемната процедура в по-желаните като Питагор и СС.

....За Прогресивното се опитах да звънна, но господинът каза да пусна запитване чрез формата и ще се опитат да ми отговорят (база Слатина). Сега ще пробвам база Стрелбище. Да видим дали ще има разлика.

...
Няма да има разлика според мен, под една шапка са. Смятам обаче, че и те ще откажат със същите мотиви като на ОТ, знам вече за такива случаи, а и наистина те нямат ресурс да се занимават с това, което няма да е добре и за детето.

# 260
  • София
  • Мнения: 7 277
За да се справя отлично в училище.
Е, това по-добре да не го коментирам, че ще кажа нещо обидно. Joy
Точно Smile

Точно - та, ако едно конкретно дете не се справя отлично в училище и има нужда от уроци, за да е на нивото на училището, в което очевидно масата ученици се справят без уроци ... за кой е атестацията? (въпросът не предполага отговор).

Последна редакция: ср, 20 яну 2021, 16:43 от Аш

# 261
  • Мнения: X
Самоцитирам се. Прочети внимателно и с разбиране. “Обидно е, че математичка преподаваща в друго частно училище обяснява изключително добре материала и един урок седмично е достатъчен за пълно 6. Обидно е, че училище с претенции не се е погрижило всички учители да са на подобно ниво.”

# 262
  • София
  • Мнения: 7 277
Самоцитирам се. Прочети внимателно и с разбиране. “Обидно е, че математичка преподаваща в друго частно училище обяснява изключително добре материала и един урок седмично е достатъчен за пълно 6. Обидно е, че училище с претенции не се е погрижило всички учители да са на подобно ниво.”
Всеки е свободен да говори и после да се самоцитира. Важно е какво говорят фактите, защото, ако фактите говорят, че масата ученици нямат нужда от допълнителни уроци по математика - значи истината е друга. Разбирам да са уроци по английски - например, за да се отпусне детето да говори с нейтив, за да оправи акцент или нещо такова, но за математиката - в масовия случай няма нужда от уроци. Твоите познати е трябвало да помислят защо детето им не се справя на фона на повечето справящи се и така уроците да са последната им опция. Санака го каза по-завоалирано. Ето аз го казвам в прав текст.

# 263
  • Мнения: 9 717
Ами, ако детето не си признава, че не е разбрало част от материала и не може да надгради нови знания?
Какво е виновна учителката? Учителката на моето дете е прекрасна, но след като три месеца ученикът "не успя" да отиде на нито една консултация, какво да го направя?
Мисълта ми е да не съдите прибързано кой защо е на уроци и какво следва от това.

# 264
  • София
  • Мнения: 198
Самоцитирам се. Прочети внимателно и с разбиране. “Обидно е, че математичка преподаваща в друго частно училище обяснява изключително добре материала и един урок седмично е достатъчен за пълно 6. Обидно е, че училище с претенции не се е погрижило всички учители да са на подобно ниво.”

Аз също споделям мнението ви. За мен е безумно да изпратя детето в ЧУ, което претендира за високо ниво и после да трябва да плащам за уроци. Още повече, че е влязло там с изпит и би трябвало в общия случай и детето да отговаря на темпото в училището. Пък то не са само парите. Безумно ми е цялото натоварване и логистика, на което ще е подложено в топ ЧУ, че да го влача и по уроци и школи, за да си вземе изпита за гимназия?! Rolling Eyes

Иначе от приятели разбрах, че доста деца от СС ходят в школа за подготовка за изпитите след 7ми клас. Школата е свързана по някакъв начин с училището, за да я препоръчват така горещо, но не съм задълбавала по тази линия. По спомен май се казваше Милениум. Ако има тук родители с деца в 6-7 клас може да потвърдят информацията.

# 265
  • София
  • Мнения: 62 595
Естествено, че един път в седмицата ще е достатъчно, нали вече веднъж материалът е взет в редовните часове, решавани са задачи, обясняван е, домашни са писани, нужно е само да се ошлайфат някои неща, за да се вдигне успеваемостта на детето. Също така в редовните часове участва целият клас, има изпитвания, контролни, този не чул, онзи не разбрал, час за упражнение след новия урок. Не знам, Нико, ама така ги представяш нещата, че ако човек не е наясно какво и как се случва, ще вземе да ти повярва изцяло как едната учителка не струва, пък другата струва, че и за един час седмично успява да мине материала. Че тя да не обяснява непознат материал - ако тогава за един час на седмица дава материала предварително, тогава ще я призная, че е по-добра!

Хората имат право да записват децата си и на десет школи, ако поискат. В крайна сметка кандидатстването в седми клас е важно и се брои всяка точка. Изкарването на пет точки допълнително е десетки часове работа допълнително. Също като при спортистите - всяка стотна, която доближава до световния рекорд струва няколко пъти пъвече усилия и време.

Последна редакция: ср, 20 яну 2021, 17:29 от Andariel

# 266
  • София
  • Мнения: 7 277
Не знам, Нико, ама така ги представяш нещата, че ако човек не е наясно какво и как се случва, ще вземе да ти повярва изцяло как едната учителка не струва, пък другата струва, че и за един час седмично успява да мине материала.
Напълно споделям това мнение.

# 267
  • София
  • Мнения: 12 050
Самоцитирам се. Прочети внимателно и с разбиране. “Обидно е, че математичка преподаваща в друго частно училище обяснява изключително добре материала и един урок седмично е достатъчен за пълно 6. Обидно е, че училище с претенции не се е погрижило всички учители да са на подобно ниво.”

Аз също споделям мнението ви. За мен е безумно да изпратя детето в ЧУ, което претендира за високо ниво и после да трябва да плащам за уроци. Още повече, че е влязло там с изпит и би трябвало в общия случай и детето да отговаря на темпото в училището. Пък то не са само парите. Безумно ми е цялото натоварване и логистика, на което ще е подложено в топ ЧУ, че да го влача и по уроци и школи, за да си вземе изпита за гимназия?! Rolling Eyes
И на мен ми е безумно и затова не съм го правила с нито едно от двете си деца, завършили СС. И с третото не възнамерявам да го правя.
СС не е свързана с Милениум, както и с която и да е друга школа.

# 268
  • Мнения: 11
Здравейте, някой да е получил обаждане от СС след втория кръг? След първия се обадиха буквално 3 часа по-късно, та сега се чудя дали има смисъл да чакаме още, или вече са се свързали с децата, които са минали?

# 269
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Aз Нико го разбирам да казва че едно и също дете при две учителки показва различно ниво на усвояемост на един и същи материал. И че причината е в неспособността на първата да преподаде по подходящ начин материала. И няма много общо с кой на какви уроци и защо ходи.

Последна редакция: ср, 20 яну 2021, 18:53 от Тинкърбел

Общи условия

Активация на акаунт