Образователен Говорилник_тема 11_празнична_:)

  • 23 561
  • 758
  •   1
Отговори
# 135
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 829
Ооопх Пипи, вие да не сте в прогресивната част на БШ?
Ако е така, пари на вятъра. Подготви си детето и го мести в нормално академично училище в първи клас. Или втори или когато стане.
Прогресивният подход е загуба на време, талант и за жалост интелект.
Лейка, защо, не помня дали си споделяла?
На мен ми харесват много неща в прогресивните, да бъда честна. Кръгчето сутрин и следобед, в което децата могат да се наприказват, работата по проекти- все нещо се майстори, раздаването на задачи и отговорности, повече време навън. Честно казано за детска градина е прекрасно. Но за първи клад и дори подготвителен очаквам да има и по-“академичен” привкус. Не виждам проблем всичко описано горе да го има, но в академичния цикъл, два часа на ден (4 учебни) да се работи с молив в ръка. Ама не по избор с грапави букви или не знам какво, а ръката на всяко дете да пише (с почивки). Може и да го има в първи клас, не знам още, затова не искам да пиша в другата тема, да не объркам някой родител и да “хейтя” без основание. Тук май се чете само от стари кучета Simple Smile)

# 136
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 829
Сори, дублирах

# 137
  • Мнения: 17 244
Пипи, това с грапавите букви много помага и за научаване на буквите , и за пиусането им.

# 138
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 613
Пипи, аз съм писала доста в старите теми. Ние за жалост бяхме пионери така да се каже в прогресивно. Докато кръгчетата се превърнаха в другарски съд, проектите в безсмислен родителски съпорт и математиката - за бавно развиващи се, с привкус към привличане ма маргинални групи с намалена такса. След три месеца сменихме всичко това с нормално учене, макар и в каруца. Сега детето е в Пчмг. Единственият смисъл са приятелствата, останали от там - невероятни хора, които обичам с цялото си сърце. Всички деца са в други училища - ТЕ, СС, Пчмг. И това е най-хубавото нещо от прогресивния подход.
Само един човек, който познавам да е ок с прогресивно - това е олив, която харесвам и уважавам много. Вероятно е намерила добър баланс.
Но ако не ти харесва нещо, не плащай. Децата са адаптивни, много бързо свикват с най-различни тъпотии.
Аз не съм специалист, но за мен монтесори метода е за деца с изостаналост или СОП както се казва сега.

Последна редакция: чт, 31 дек 2020, 00:09 от Leika_moja

# 139
  • Мнения: 1 851
Монтесорито е страхотно. Въпросът е да има време и за академичност, а то няма. Като ги гледам нашите пиленца как не спазват дисциплина, прекъсват госпожата и се надприказват - няма как да не си мисля, че прогресивно е равно на анархия. И докато материалът до 3 клас да речем може да се навакса, после става тежко, ако има пропуски. Пак ми стана жал за тия деца, затворени вкъщи...

Последна редакция: чт, 31 дек 2020, 09:24 от dreamingfly

# 140
  • София
  • Мнения: 62 595
Страхонто е за занимавка. Забелязвам, че като реши някоя организация или изобщо някой да се прави на интересен, иновативен, а в същото време да не си дава много зор, веднага започва да "прави" мотнесорски неща. А тази система е основно за деца с проблеми, които трябва да наваксат някакви неща. Такова нещо използвам за 3-4-годишни, но никога няма да го предложа на деца, които имат потенциал за високи постижения. Става за забавачка, нещо като по-лъскав детски клуб за хора, които са готови да платят за глезотии.

# 141
  • Мнения: 1 851
Дъщеря ми е на осем. Умира да работи с ръцете си. Не знам защо са тия обобщения сега. Всяко дете има някакви проблеми и затруднения. Личният ми досег с тази система наистина е от детската градина. И все пак не бих я отхвърлила изобщо по такъв категоричен начин. Там дори има механизъм за учене на дроби.

# 142
  • София
  • Мнения: 62 595
И това да работи с ръцете си какво общо има с монтесори? Нищо. Всяко дете обича да работи с ръцете си, защото това е начинът да изгради опознаване на габаритите на обектите, манипулацията с тях и промяна на самите обекти, ако подлежат на промяна., усещане на консистенции, температура и т.н. Изгражда моторни програми за работа с обекти по определен начин. Но всичко това децата го учат и вкъщи с това да помагат на майките си с вечерята или на бащите в някакви битови ремотни или да отидат на село и да чоплят в земята.

# 143
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Синът ми излизаше от вратата на Монтесори детска градина с викове “Свободаааа” и се прероди и буквално заблестя като отиде в нормално училище. А аз си отдъхнах, че може да стане човек от него. От кръгчето спомените ми са, че винаги се опитваше да настъпи, или спъне тоя пред него. Не си спомням да са ми казвали в какво е добър, те май и не бяха разбрали. Въпреки че учителките бяха приятни, не се зароди някаква химия между тях, а бе направо не си паснаха. (За протокола - децата на Олив и на Данделион се чувстваха прекрасно там)

# 144
  • Мнения: 17 244
Виждам, че не познавате метода, но пишете като последна инстанция. По отношение на дисциплината при методът Монтесори, желязна е, няма анархия, тичащи деца, шум в час. Никой не вика и не повишава тон.
И стига с тези деца с проблеми, метод следващ етапите в развитието на детето. Ако има деца със СОП не се разделят от другите , просто за всяко дете си има индивидуален план. Детето ме 10 години беше част от тази система, днес е в нормално училище. Проблеми няма с адаптацията, освен, че се оказа, че нещата, които ги учат сега(5 клас) в нормалното училище, в Монтесори са започнали много по-рано с надграждане, съобразено с нивото на децата.

# 145
  • София
  • Мнения: 19 568
Със сигурност познават по-добре приложението на метода в български условия Wink

# 146
  • София
  • Мнения: 62 595
Познавам прекрасно метода, все пак това ми е част от обучението и от работата - да ги познавам различните методи.  Целта на този метод е да замести семейството с наличието на братя и сестри. Но аз лично като родител, особено след всичко, което зная, съвсем не бих го взела като начин за обучение в образователна институция за децата си. Децата си имат братя и сестри вкъщи. Няма как да събереш десет-двайсет деца на едно място с различни способности и на различен етап, и да правиш индивидуален план, че и да го следваш на всичко отгоре. Абсурд е, пък който каквото ще да приказва като сладки приказки. Учителката, а дори да са две учителки, няма как да превключват постоянно между плановете на децата. Не знам изобщо кой се връзва на такива приказки. Все едно вкъщи да имаш 10 деца, които са си личто твои и родни, и да ги обучаваш едновременно по различни индивидуални планове. Просто няма как да стане, а ако изобщо тръгне да го прави човек, то никое от децата няма да дръпне напред. Индивидуален план и следването му може да има само в индивидуални занимания. Останалото е чисто баламосване. За деца със СОП става, но пак за малката възраст, най-често със СИД (сензорно-моторна дисфункция), както и с по-дълбоки дефицити, но не и за деца с потенциал над средния. Жива загуба на време и спъване на детето.

# 147
  • Мнения: 1 851
Включвам се само да кажа, че дъщеря ми е вече оттегчена от ужасно многото домашни и писане. Почна да пише супер грозно и да не се старае. Не е забравила да пише хубаво, защото когато се наложи да напише нещо за специален повод е много старателна. Може би е нормален етап от израстването на едно дете. Аз като дете си пишех грозно от самото начало и насила се научих да пиша красиво от лична амбиция. Та исках да кажа, че може би истината е в съчетанието на тези методи. В градината, където го ползваха, бяха часове за забавления и открития. И Andariel, работата с ръце и пипане е в основата на Монтесори или поне това, което аз съм виждала.

Същото беше и с оцветяването. Моите деца от малки се справят добре с това, но в ПУК беше толкова омръзнало, че накрая като видях как драска оцветявайки, щях да падна. Госпожата в 1 клас пропускаше част от упражненията за оцветяване, именно защото на децата им беше омръзнало. Та и строга академичност не мисля, че работи за всички по-малки деца.

# 148
  • София
  • Мнения: 62 595
Монтесори са си го присвоили това с пипането, приписват си нещо, което няма нищо общо с тях. Децата пипат и работят с ръцете си и без монтесори, въпреки монтесори, защото това е съвсем човешка, нормална и задължителна част от развитието на едно дете - да пипа. Стига родителите му да го оставят да го прави в нормалния живот.

# 149
  • Мнения: 1 851
Пипи, имаш много възвишени представи за държавната детска градина. Минала три пъти от там и все още минавайки, това за което разказваш се случва само в определени престижни градини. Най-малкото ми го върнаха с кръвоизливи под двете очи сега преди Коледа. Говорим си с близки, че сигурно е душено от други деца. А госпожите гузни, негонени бягат. Почнаха да ми се оправдават как лошо се била държала тя.

Общи условия

Активация на акаунт