Дистанционно обучение за учениците-Teмa 14 /Януари 2021/

  • 48 482
  • 1 060
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 16 202
Има план за ваксиниране, който дава привилегии на определени групи от населението да се ваксинират преди всички останали. Този план е одобрен и публикуван на 04.12. Списъците започнаха да се изготвят около две седмици след това. Колко време за размисъл дали да си ползвате привилегията ви трябва? Ако не искате да си я ползвате, после ще чакате масовата ваксинация. Кое не е ясно? Не ви е било ясно, че като заявите желание после може да се откажете /защото примерно искате друга ваксина от предложената с привилегия/? А какво сте си мислили, че ще стане в такъв случай - ще ви ваксинират насила, ще ви вкарат в затвора? За елементарно логично мислене става въпрос, не са необходими някакви специални знания.

ПП. В училището на сина ми също се върнаха всички учители.

# 181
  • Мнения: 8 906
Аз познавам 5-6 учители лично. И всички те искат да преподават присъствено. Тези, които са с начален етап, се радват, че са се върнали в училище. Ясно ми е, че това не е представителна извадка, но това са моите познати.

# 182
  • Мнения: 1 032
Аз не разбирам само едно - защо се изкарва, че учителството е една от най-защитените професии, една от най-безопасните и леки дейности на труд, които човек може да упражнява? Ако наистина смятате така, защо тогава навремето не сте се записали всички да учите специалност, даваща ви педагогическа правоспособност?

Аз пък разбирам опасенията на Alyssa и на колежките ѝ. Точно защото учителите са доста интелигентни хора (поне повечето), искат добре да преценят ползите и рисковете, а не веднага да се втурват бързешката като мулета пред майките си. Все пак става въпрос за здравословно състояние, още повече, че някои от тях са с хронични и други заболявания, имат алергии и прочие. След като дори органите, отговорни за ваксините, не могат да се изкажат компетентно, не мисля, че вината е на учителите, че не могат да дадат конкретен отговор в рамките на някакви секунди.

Педагогическите специалисти са най-важните кадри и трябва много да се ценят и уважават, защото от тях произлизат всички останали професии. Ни фармацевти, ни лекари, ни касиерки щяхме да имаме, ако в основата на всичко това не стояха упоритите трудове на учителите. Да, не отричам, че и сред тях има хора, които не стават, но то във всяко едно съсловие е така.

fairytale lady - изглежда, че не сте учител и никога не сте имали контакт с такъв. Почивките или междучасията в повечето случаи въобще, ама въобще не са достатъчни. Доста от децата задават въпроси през тях, отделно дежурните учители трябва да наблюдават реда по коридорите, отделно трябва да оставят дневника в класната стая и да вземат дневника на следващия клас (при по-големите ученици, където учителите се сменят). Така че тия 10 минути (или 20, когато е голямо междучасие) не стигат за нищо. Да не говорим, че когато е класен ръководител от първи до четвърти клас, учителят е постоянно с децата - няма дупки, няма свободни часове.

Не оспорвам тезата, че касиерките в магазините също са изложени на риск и за тях също трябва да се помисли, но в никакъв случай не бива да се гледа с пренебрежение на риска, който учителите поемат, влизайки в "играта" на присъствено обучение. Много наглеци в коментарите под фейсбук статии пишат: "Който го е страх от мечки, да не ходи в гората" - да, ама не се замислят, че ако те бяха на мястото на учителите, също нямаше с отворени обятия да се гмурнат сред деца, за които не се знае преносители ли са на нещо, или не.

С поста си се опитвам да кажа, че ситуацията съвсем не е проста и не трябва да се гледа само от едната страна и да се сочат с пръст другите като виновни, страхливци, безумци и т.н.

много, много грешите - аз съм с педагогическо образование и съм работила като преподавател 5 години, от които 2 в държавно училище. Преди 20 години. Не ми хареса, не е за мен и отидох в друга посока. Леля ми беше преподавател, както и 2-3 много близки жени. Та не ми обяснявайте как не съм се срещала с учител. Освен това педагогическото образование не е водещо за преподавателите в много области, и то точно от цитираните от вас - медицина примерно. Музика. Изкуства. Там е важно да си много добър в тази професия. Та има огромна разлика в между преподавател в основното и в университета, наизуст говорите.

Вие, обаче, явно не сте се срещали с пазара на труда. Аз примерно, както си работя от вкъщи от март, ако шефовете сега кажат "От февруари задължително в офиса, стига се стояли вкъщи, щото не е супер ефективно", няма да мога да кажа "Ама аз не искам да се ваксинирам с нещо дето не го знам какво е и няма да идвам в офиса". Щото това са пазарни условия на труда. Аз имам 1 хронично заболяване и 1 автоимунно и преди години се борих с начален рак. И, познайте, шефът ми дори не знае всичко това, защото смятам, че не ми е извинение. Ще цитирам - който го е страх от мечки... А, и ако ще кажете пак колко трудно се намират учители - трудно се намират специалисти и в други области. И родителите на малките деца не са длъжни да са възпитатели и преподаватели, а са принудени, месеци наред, както и успоредно с това да работят, за да си плащат сметките. Така че, айде с тая едностранна ценностна система...

п.с. имам голямо дете, което се справя само в другата стая, така че не съм лично засегната от ситуацията. Просто е принципен въпросът

# 183
  • Мнения: 530
Естествено, че ще се върнат. По-голямата част от учителите са хора с чест и чувство за дълг. Не биха оставили толкова отговорния процес на образование на децата в ръцете на стажанти току-така. Но това в никакъв случай не означава, че не ги е страх, че не треперят за здравето си. Мисля, че е редно да се направи тази разлика. Да, те предпочитат да работят присъствено, но не защото са спокойни за здравето си, а защото гледат да не ощетят децата по никакъв начин и същевременно виждат, че родителите изнемогват поради липса на доходи при постоянно стоене вкъщи заедно с малолетните им деца. Ето това се нарича благородство и означава, че професията, която си избрал да упражняваш, е твое призвание, а не просто досадно задължение.

Друг е въпросът, че въпреки всички обвинения, клевети, псувни и обиди учителите нито за един миг не престанаха да бъдат човечни и не се промениха към по-лошо. Те запазиха в себе си любовта към децата и продължиха да им дават от светлината си по пътя на знанието.

# 184
  • София
  • Мнения: 19 927
Естествено, че ще се върнат. По-голямата част от учителите са хора с чест и чувство за дълг. Не биха оставили толкова отговорния процес на образование на децата в ръцете на стажанти току-така. Но това в никакъв случай не означава, че не ги е страх, че не треперят за здравето си. Мисля, че е редно да се направи тази разлика. Да, те предпочитат да работят присъствено, но не защото са спокойни за здравето си, а защото гледат да не ощетят децата по никакъв начин и същевременно виждат, че родителите изнемогват поради липса на доходи при постоянно стоене вкъщи заедно с малолетните им деца. Ето това се нарича благородство и означава, че професията, която си избрал да упражняваш, е твое призвание, а не просто досадно задължение.

Друг е въпросът, че въпреки всички обвинения, клевети, псувни и обиди учителите нито за един миг не престанаха да бъдат човечни и не се промениха към по-лошо. Те запазиха в себе си любовта към децата и продължиха да им дават от светлината си по пътя на знанието.

Андрея, следях заради познати майки темата  за 12 клас миналата година. И ми правеше супер приятно впечателние, че ти ( като една от малкото ученички в темата) пишеше смислено, грамотно, успокоително,  което несъмнено е постигнато и с лични усилия, и със сериозен принос на учители по трасето. Поздравления Simple Smile Но по-горе се пооля.. Има Учители с главна буква и такива, които само на хартия се водят такива. На  вторите им лъснаха кирливите ризи именно сега при ДО. И тези твои  възторжени, помпозни фрази като от  есе на  ДЗИ не важат по никакъв начин за вторите, за жалост. Знаеш ли колко хора се оплакват (понеже работят заради короната от вкъщи и имат поглед),  че учителите на децата им влизат в без това съкратените  ДО часове със закъснение, не проверяват писмени работи с месеци, не поставят оценки.. Някои от тях преподават на 7 клас по ключови предмети като БЕЛ и мат, а се наблюдава адско изоставане спрямо други училища. Кой понася последствията от тази  тяхна "светлина по пътя на знанието", питала ли си се?

Та нека не говорим за учители обобщено, понеже е крайно нечестно заслужените нападки към втория тип, отбиващите номера,  да се отнасят и за учителите, които наистина дават всичко от себе си.  И респективно обратното - напълно незаслужили да се радват на признание заради положени от техни колеги усилия.

Последна редакция: вт, 05 яну 2021, 18:39 от пенсионирана русалка

# 185
  • Мнения: 24 664
О, да, аз също съм на мнение, че извънредната ситуация в която са поставени учителите ни показа много за професионалните качества на всеки един от тях. Общо взето всички биха предпочели да преподават присъствено, точно както и всички родители искаме децата ни да учат присъствено. Но има едно условие - ако ситуацията беше нормална. А тя не е. И именно в тази ненормална ситуация трябва да се адаптират и преподавателите, както и всички ние. Една година вече е много време да се опитваме да се правим, че най-лесните решения са верните.
 Видя се с тръгването на училище септември - при старите условия, без никакви мерки, с един гол ентусиазъм.

За съжаление сега наблюдаваме същото. Дали този път резултатът ще е друг?

# 186
  • Мнения: 1 927
Има Учители с главна буква и такива, които само на хартия се водят такива. На  вторите им лъснаха кирливите ризи именно сега при ДО.
Да, защото при ДО и родителите имат поглед върху работата на тези учители. Личното ми мнение е, че тези учители така си изпълняват задълженията и при присъственото обучение, но тогава няма как да има родителски контрол. А сега при ДО лъсват много неща - и скатавките на някои учители, както и това, че "небесните ангелчета" не са чак такива ангелчета, а "черните овце" всъщност не са толкова черни.
Пропуснах да се изкажа и за самоизтъкващи се родители (които, все неразбрали нещо, прекъсват уроците или пък постоянно се оплакват, че някой им изключвал децата от часа - конспирация, разбирате ли). Е, допълвам се.

Последна редакция: вт, 05 яну 2021, 19:38 от poems

# 187
  • Мнения: 530
Русалке, благодаря за хубавите думи, моите адмирации и за твоя труд в образователните раздели (и не само). Явно не съм се изказала достатъчно ясно (моя грешка) - не съм казала, че всички учители са прекрасни и са част от добрия пример. В предходен пост бях написала, че и сред тях има такива, които не са стока, но във всяко съсловие е така - има блестящи кадри, има и такива, които отбиват номера. Горното ми мнение беше адресирано по-скоро към тези от тях, които съвестно си вършат работата и с готовност посрещат неизвестността, която професията им предлага.

fairytale lady - съгласна съм с абсолютно целия пост, имаш право в гледната си точка, само че за да стигнат децата до висшето образование и ерудираните професори и доценти, са нужни усилията на всички учители по стълбицата на средното образование. Уменията, на които учителите научават децата в училище, са много важни и основополагащи за всички следващи степени на висшето образование (бакалавърска, магистърска, докторска и т.н.).

В никакъв случай не казвам, че учителите на 100% са прекрасни всичките, нито пък соча с пръст останалите професии, не ме разбирайте погрешно. Просто приемам присърце въпросите, които касаят дейността на учителите, защото съм попадала наистина на прекрасни професионалисти, които знам с какъв хъс и с каква воля работеха неуморно - без значение дали е делник, дали е празник, дали е ден, дали е нощ. Благодарна съм и съм щастлива, че имах възможността да бъда ученичка в класовете на подобни ЛИЧНОСТИ. Но и вие сте прави - нещата никога не са само черни или само бели - преливат все от едно в друго. Не идеализирам учителската професия, безспорно има и кофти кадри, които не знаят защо са там, но то реално къде няма?

Моля, не ме разбирайте погрешно - не искам да опонирам на никого, нито да се заяждам с когото и да било. Просто споделям мнението си и се опитвам да съм обективна, доколкото мога (старая се). Simple Smile

# 188
  • shumen
  • Мнения: 20 530
То да са още на ДО начален етап,но да има кой да стой с тях.

# 189
  • Мнения: 1 032
Русалке, благодаря за хубавите думи, моите адмирации и за твоя труд в образователните раздели (и не само). Явно не съм се изказала достатъчно ясно (моя грешка) - не съм казала, че всички учители са прекрасни и са част от добрия пример. В предходен пост бях написала, че и сред тях има такива, които не са стока, но във всяко съсловие е така - има блестящи кадри, има и такива, които отбиват номера. Горното ми мнение беше адресирано по-скоро към тези от тях, които съвестно си вършат работата и с готовност посрещат неизвестността, която професията им предлага.

fairytale lady - съгласна съм с абсолютно целия пост, имаш право в гледната си точка, само че за да стигнат децата до висшето образование и ерудираните професори и доценти, са нужни усилията на всички учители по стълбицата на средното образование. Уменията, на които учителите научават децата в училище, са много важни и основополагащи за всички следващи степени на висшето образование (бакалавърска, магистърска, докторска и т.н.).

В никакъв случай не казвам, че учителите на 100% са прекрасни всичките, нито пък соча с пръст останалите професии, не ме разбирайте погрешно. Просто приемам присърце въпросите, които касаят дейността на учителите, защото съм попадала наистина на прекрасни професионалисти, които знам с какъв хъс и с каква воля работеха неуморно - без значение дали е делник, дали е празник, дали е ден, дали е нощ. Благодарна съм и съм щастлива, че имах възможността да бъда ученичка в класовете на подобни ЛИЧНОСТИ. Но и вие сте прави - нещата никога не са само черни или само бели - преливат все от едно в друго. Не идеализирам учителската професия, безспорно има и кофти кадри, които не знаят защо са там, но то реално къде няма?

Моля, не ме разбирайте погрешно - не искам да опонирам на никого, нито да се заяждам с когото и да било. Просто споделям мнението си и се опитвам да съм обективна, доколкото мога (старая се). Simple Smile

Не, вие не искате да опонирате, просто смятахте, че не съм видяла учител отблизо, пък аз по образование съм. А на мен ми се видя като да ви липсва житейска зрелост. Както и да е.

Аз лично не съм недоволна от стоенето вкъщи. Някои учители не са ок, но това не е свръх-новина. Не може обаче всеки да е доволен, недоволен, с претенции или декларации. Трябва адекватна и последователна политика, а такава липсва. Тези, дето вчера тръгнаха, скоро ще ги спрат, защото ще се разболеят онези от Коледа. Ето това е истината.

# 190
  • Мнения: 4 589
Има Учители с главна буква и такива, които само на хартия се водят такива.
Под това се подписвам с двете си ръце, за съжаление от опит и с едните и с другите.
Без никакви лоши чувствата към хората, възползвали се от възможността да се сдобият с въпросната хартия бързо и лесно. Те не са лоши хора . Просто не са учители.
 Преди  им се дразнех, но в последните години осъзнах, че по-голямата чат от родителите  въобще не са в състояние да направят разликата и всъщност се  нуждаят само от бавачка и диплома  за децата си. Така всеки получава желаното и всички са доволни.

# 191
  • София
  • Мнения: 7 368
Има Учители с главна буква и такива, които само на хартия се водят такива.
Под това се подписвам с двете си ръце, за съжаление от опит и с едните и с другите.
Без никакви лоши чувствата към хората, възползвали се от възможността да се сдобият с въпросната хартия бързо и лесно. Те не са лоши хора . Просто не са учители.
 Преди  им се дразнех, но в последните години осъзнах, че по-голямата чат от родителите  въобще не са в състояние да направят разликата и всъщност се  нуждаят само от бавачка и диплома  за децата си. Така всеки получава желаното и всички са доволни.
Това е много крайно изказване. Какво да правят родителите, които са попаднали на такива учители, но не попадат в категорията - "по-голямата чат от родителите  въобще не са в състояние да направят разликата"? И това за родителите е малко крайно изказано и не разбирам мястото му в тази тема, ама карай.

# 192
  • Мнения: 3 482
...
 Преди  им се дразнех, но в последните години осъзнах, че по-голямата чат от родителите  въобще не са в състояние да направят разликата и всъщност се  нуждаят само от бавачка и диплома  за децата си. Така всеки получава желаното и всички са доволни.
С риск да прозвуча утопично...Трябва ни образователна система със собствени стандарти, в която дете влиза и получава образование независимо от капацитета, възможностите и възгледите на родителите си.

Учителите не са на двата полюса - будители и тотални некадърници. Има си от целия спектър. Въпросът е какво правим и колко са много тези, които скатават и не дават всичко от себе си не защото няма какво да дадат, а защото не им го искат...(и не трябва да им го искат/не искат родителите, а системата)

# 193
  • Бургас
  • Мнения: 8 506
Всъщност родителите не могат нищо да направят. Ако е начален етап може да се смени класа, но по нагоре, където са по 7-8 учители, не може да се местиш заради един-двама. Или пък ако си в специализирана гимназия, за която си кандидатствал, какво да наплавиш ако учителката по география например е ужасна. Седиш и си траеш и си налягаш парцалите. И детето се научава да си трае и не всичко в този живот е справедливо.

# 194
  • Мнения: 1 032
Всъщност родителите не могат нищо да направят. Ако е начален етап може да се смени класа, но по нагоре, където са по 7-8 учители, не може да се местиш заради един-двама. Или пък ако си в специализирана гимназия, за която си кандидатствал, какво да наплавиш ако учителката по география например е ужасна. Седиш и си траеш и си налягаш парцалите. И детето се научава да си трае и не всичко в този живот е справедливо.

така е. Аз си мисля, че едва ли е само в България така. Ние сме живяли до 2ри клас на детето в чужбина - подготвителна година и първи клас -страшни учители, 2ри клас беше голяма скръб, ама аз и една друга източноевропейка мрънкахме, на останалите им беше все едно. Та навсякъде може да се случи. И не зависи дали е дистанционно или не - който е съвестен, при всякакви условия ще работи добре. Това не са деца да се демотивират от стоенете вкъщи. Нашият по IT сега не може да обяснява. Няма проблем и по телефон да му звънят, да му пишат - обаче и преди, и сега, все така зле обяснява. Според мен сега е по-трудоемко заради електронната среда и реално на мързеливите учители им е трудно да се подготвят и това ги мори. Пак казвам, за гимназия говоря. В основното е по-голямо предизвикателството и там много повече ще си личи на кой му се работи и на кой не.

Общи условия

Активация на акаунт