Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

СМС с добавена стойност към номер 145145

  • 357
  • 3
  •   1
Отговори
  • Мнения: 533
Добър  ден, мой възрастен близък има начислен смс на стойност 5.00 лева на мобилния си телефон. От оператора му отговарят, че е от плащане през приложения в интернет Pelican, Amachay, Cokun. Той разбира се не знае какво е това, аз също. Спомня си, че е получил гласово съобщение с някакво предложение и натиснал, че не иска да бъде абониран. Живея в чужбина и искам да помогна. Имате ли идеи какво е това и как да се предпази  за в бъдеще? И ако продължава къде да направи оплакване. Не пиша името на оператора, защото мисля, че към момента няма значение.

# 1
  • Мнения: 2 172
Близкият ви е станал жертва на измама. Съобщението, което е получил е лъжливо и го приканва уж да се откаже от нещо. Но услугата, от която го карат да се откаже е несъществуваща, а ако натисне линк, изпрати смс или имейл, той всъщност пада в клопката на измамниците. Линкът може да е заразен с всякакъв вирус, в случая са го таксували за изпращане на Смс като таксата към този номер е 5 лв. Нека повече не натиска линкове в съобщения, които НЕ знае от кой са и не връща Смс-и към номера, които не са му известни. Да се обади в оператора и да съобщи, че е станал жертва на измама и кой е номера. Би трябвало таксуването да е еднократно, освен ако не е предоставил някаква допълнителна информация като да си е попълнил данните и телефона някъде. Ако питате, дали ще му върнат 5те лв, едва ли, но поне да няма следващи таксувания. Предупредете го повече да не отговаря на съобщения с неизвестен подател. Утре могат да му пуснат СМС, че е спечелил нещо и да натисне линк, за да си го получи и какви ли още не сценарии. Трябва много да се внимава! Успех.

# 2
  • София
  • Мнения: 5 376
Измама е това. Самото натискане за уж отказ го таксува с 5 лв. Трябва просто да игнорира такива съобщения, а ако продължават въпреки това да се начисляват суми, да подаде жалба в офис на оператора с искане да му се възстановят тези суми, както и да настоява служебно да му прекратят получаването на подобни съобщения с добавена стойност. Правила съм го, работи, възстановиха ми парите. Тогава се оказа, че и самите служители бяха потърпевши от такава измама, така че най-любезно ми съдействаха.

# 3
  • Мнения: 533
Благодаря за отговорите и съветите. засега е еднократно. Ако се повтори, ще пусне оплакване до оператора.

Общи условия

Активация на акаунт