Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

СМС с добавена стойност към номер 145145

  • 19 262
  • 42
  •   1
Отговори
  • Мнения: 756
Добър  ден, мой възрастен близък има начислен смс на стойност 5.00 лева на мобилния си телефон. От оператора му отговарят, че е от плащане през приложения в интернет Pelican, Amachay, Cokun. Той разбира се не знае какво е това, аз също. Спомня си, че е получил гласово съобщение с някакво предложение и натиснал, че не иска да бъде абониран. Живея в чужбина и искам да помогна. Имате ли идеи какво е това и как да се предпази  за в бъдеще? И ако продължава къде да направи оплакване. Не пиша името на оператора, защото мисля, че към момента няма значение.

# 1
  • Мнения: 5 182
Близкият ви е станал жертва на измама. Съобщението, което е получил е лъжливо и го приканва уж да се откаже от нещо. Но услугата, от която го карат да се откаже е несъществуваща, а ако натисне линк, изпрати смс или имейл, той всъщност пада в клопката на измамниците. Линкът може да е заразен с всякакъв вирус, в случая са го таксували за изпращане на Смс като таксата към този номер е 5 лв. Нека повече не натиска линкове в съобщения, които НЕ знае от кой са и не връща Смс-и към номера, които не са му известни. Да се обади в оператора и да съобщи, че е станал жертва на измама и кой е номера. Би трябвало таксуването да е еднократно, освен ако не е предоставил някаква допълнителна информация като да си е попълнил данните и телефона някъде. Ако питате, дали ще му върнат 5те лв, едва ли, но поне да няма следващи таксувания. Предупредете го повече да не отговаря на съобщения с неизвестен подател. Утре могат да му пуснат СМС, че е спечелил нещо и да натисне линк, за да си го получи и какви ли още не сценарии. Трябва много да се внимава! Успех.

# 2
  • София
  • Мнения: 5 562
Измама е това. Самото натискане за уж отказ го таксува с 5 лв. Трябва просто да игнорира такива съобщения, а ако продължават въпреки това да се начисляват суми, да подаде жалба в офис на оператора с искане да му се възстановят тези суми, както и да настоява служебно да му прекратят получаването на подобни съобщения с добавена стойност. Правила съм го, работи, възстановиха ми парите. Тогава се оказа, че и самите служители бяха потърпевши от такава измама, така че най-любезно ми съдействаха.

# 3
  • Мнения: 756
Благодаря за отговорите и съветите. засега е еднократно. Ако се повтори, ще пусне оплакване до оператора.

# 4
  • Мнения: 2
Благодаря за отговорите и съветите. засега е еднократно. Ако се повтори, ще пусне оплакване до оператора.

Здравейте, имам същия проблем с моята майка. Но при нея и предния месец ги има начислени тези 5 лв. и този! При Вашия близък еднократно ли си остане или пак има начислени 5 лв. От мобилния оператор и на мен ми казаха, че е изпратен смс или нещо такова на 145145..

# 5
  • Мнения: 756
Да, Мирослав, засега е само еднократно в сметката за януари.
Щом е 2 пъти, трябва да се обърне внимание.
Решила съм, че ако се повтори, ще се оплача в комисията по регулиране на съобщенията.
Оплакването до оператора в контактна форма по интернет беше без резултат. Скоро прочетох, че са разкрили някаква измама с номера от Малдивите. Но нашият случай не съвпада точно с този.
За оплаквания:
https://crc.bg/bg/kontakti/zhalbi

Тъй като живея в чужбина, не мога да погледна историята на СМС на телефона и да видя как точно се е получило.
Ще пиша тук ако имаме някакво развитие.

# 6
  • Мнения: 2
Разбрах какво се е случило! Без да иска майка ми е натиснала нещо и тия от Cokun веднага са изпратили смс с някакъв линк с код за активация на приложението, което всъщност не е инсталирано. А иначе е два пъти, защото веднъж го е направила на 10 януари и после пак на 30.01 и първият път е влязло в предната фактура, а втория в сегашната. Станало е защото стария телефон постоянно нямаше памет и искаше все нещо да чисти, за да работи и тя явно докато е чистила нещо без да иска е натиснала това. Сега вече е с нов телефон и няма да има тия проблеми...надявам се Wink

# 7
  • Мнения: 756
Благодаря За разяснението. Дано не се повтаря. Ще предупредя и нашия дядо.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 3 606
Здравейте, наскоро се случи и ри майка ми. Къде да сигнализирам за да се спре изобщо възможността този Cokun да изпраща подобни съобщения? Теленор вместо да предупредят клиентите си толерират явно измамата и трият постовете по темата ...

Последна редакция: пт, 12 мар 2021, 15:19 от vaflichka

# 9
  • пловдив
  • Мнения: 1 060
Здравейте и дъщеря ми е със същия проблем.
Два sms по 5 лв таксувани.
Не виждам как може да стане отказа.

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 3 606
Здравейте и дъщеря ми е със същия проблем.
Два sms по 5 лв таксувани.
Не виждам как може да стане отказа.

Теленор ли? Аз писах жалба и ги ще ги махнат от бъдещи фактури, но едва ли не обвиняват, че сам си си направил абонамента. Доста ги нахраних обаче в жалбата.

# 11
  • пловдив
  • Мнения: 1 060
Не, за А1 става въпрос.
Аз намерих смс - а, но виждам че детето е отговорило. Не знаем как се е появил този смс, вероятно е натиснала нещо без да знае.

# 12
  • Мнения: 5 182
Вариантите са много да се заразите с този вирус и дори да не го осъзнава, потребителя сам се е абонирал. Преди 3 дни получих съобщение в месинджър от приятелка, една картинка с мече, което праща прегръдки. "Тя" пише, препратете това мече, за да покажете, че обичате приятелите си, като го върнете и на мен и линк. Веднага разбрах, че това е вирус и не направих нищо. Да, вирус е било и всеки кликнал или се е абонирал за нещо или някоя друга мизерия.
Изключително възможно дете, което борави със социални мрежи да активира такъв вирус. Така че не обвинявяйте операторите, ами си върнете спомени за всякакви линкове във Фейсбук, месинджър, е-мейл, които сте натискали.
Във виртуалното пространство има много добре замаскирани заплахи. Много хора не си дават сметка и на воля споделят и препращат картички, верижни съобщения, отговарят на СМС-и, които не са очаквали и т. Н. Бъдете бдителни, дори да получите линк или съобщение, докато не натиснете линка или не отговорите на съобщението, сте в безопасност.

# 13
  • Sofia
  • Мнения: 3 606
Не, за А1 става въпрос.
Аз намерих смс - а, но виждам че детето е отговорило. Не знаем как се е появил този смс, вероятно е натиснала нещо без да знае.

Проблема доколкото знам с този Кокун е , че излиза като popup message и дори да дадеш отказ пак прави абонамент по някакъв начин.

# 14
  • Мнения: 1
Това е машинно генериран отговор при който ти добавят към сметката допълнителна сума. Това може да стане единствено със съдействието на оператора, тъй като машината сървъра или компютъра се управлява от човек. Според тук описаните измами номерата не се избират случайно.
По определение входящият СМС е уведомителен и служи за разпостранение на знание и опит между абонатите. Цитирам: Той е ОТВОРЕН, и БЕЗПЛАТЕН СЕГА и ЗАВИНАГИ. Аз също имам такъв СМС от тел 145145, който е много тъпа измама, защото нарушава
дори правилата въведени от КРС (комисия за регулиране на съобщенията).  Вие имате право да кликвате върху съобщението колкото пъти си искате, тъй като то трябва да е публикувано с пълен текст (съобщението вече е отворено) и да уведомява откъде и как да си поискате услугата и каква е цената и. Вместо това те искат от вас да се откажете от "услугата" която не съществува, но вече са ви начислили  и пари върху сметката понеже сте кликнали върху съобщението. Може още много да се напише и по отношение на договорите и и.т.н.  
Номер 145145 не съществува, на него съответства друг номер и той трябва да е изписан в съобщението.

Последна редакция: пн, 03 май 2021, 11:14 от Stefn Georgiev 690410

Общи условия

Активация на акаунт