ОСМИ клас 2020/2021 - Осмокласникът дистанционно продължава, осмокласни майки с винце се успокояват

  • 25 882
  • 790
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: X
Сега обаче се замислям, че Уча се и подобни, както и аудиокнигите, сигурно са доста полезни за деца с дислексия.
Някъде бях чела, че и електронните четци страшно много са помогнали на такива хора, защото четеното ставало възможно когато рязко се намали броят на символите и думите на една страница.

Ооо, права си, да. Аз говоря от моята си гледна точка. При деца с дислексия или дефицит на внимание вероятно това е начин да се справят с проблема.

# 706
  • София
  • Мнения: 6 661
Сега и в нета има много онлайн ресурси. Опитвам се да уча и децата да процедират по същия начин, доколко ми се получава е друг въпрос, а доколко те имат желание да го направят, е трети. Но за мен това е начинът да научиш нещо качествено. Просто, не го разбирам това сдъвкваме и изплюваме. Ако пък толкова не ти е интересно или не ти дреме за някой предмет, понаучи отгоре-отгоре това, което е в учебника и се задоволи с четворката. Както каза някой по-горе, нивото вече е такова, че по повечето предмети 4 и от обща култура ще докараш.

това е типичното разсъждение на възрастния, който сравнява своя казус с този на децата, които сега навлизат в образователния океан.

пропускаш, че под "обща култура" се разбира именно онова, което е останало в паметта на възрастния, след като е приключил със средното образование и е минал всички общообразователни предмети. няма как един сегашен ученик да изкарва предмети "на обща култура", след като той не я е получил тая обща култура.

колкото до търсенето на ресурси в нета:

1. това е полезно само за определен тип дейности, като правене на проекти, презентации по определени теми и т.н. не можеш да се запознаваш с фундаментално ново знание чрез търсене, събиране, анализ и сглобяване на информация от мрежата. някой може и да може, но е ресурсоемко и неефективно.
2. в нета е пълно с боклуци и фалшива информация. ако човек не разполага с предварителна база от знания и изградена, школувана способност за анализ и синтез - може да стане дори по-лошо, отколкото ако изобщо не учи нищо. може да си напълни главата с глупости и да придобие фалшива увереност, че знае - ефект, който виждаме ежедневно из социалните мрежи и при възрастните.

# 707
  • София
  • Мнения: 7 672
Темата за достоверните източници изключително често обсъждаме с дъщеря ми през последните години.
Но моето скромно мнение е, че човек няма как да чака първо да се сдобие с база от знания и чак после да започне да търси информация из интернет.
Процесът е паралелен.

# 708
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Аз не съм рекламно лице на уча.се, но в част от тестовете при абонамента - говоря за разказвателните предмети, за да напишеш отговора, трябва доста да разпишеш на отделен лист, за да стигнеш до него и да го попълниш (за биология, химия, физика). Предимството му пред Кан Академи е, че върви по бг програма. И в много от случаите визуализациите помагат - специално по химия е пълно със заснети опити на качествени реакции, много от които в повечето училища (или по време на ДО) няма как да се видят ако няма лаборатории. И разказвателните предмети в 9 клас са по 3-4 на ден, на чужд език, две години в една. И в сравнение със седми клас, ще ви се видят доста академични. Нито от обща култура можеш да изкараш оценка, нито ако искаш да имаш стабилни знания, можеш да минеш само с учебника. Поне при моя син, контролните винаги са били на задачи с отворени отг по всички разказвателни и винаги се е искало вникване в материала. Разбира се, това е възможно да се постигне и по други начини - с частни уроци (но вече по 5 разказвателни), допълнителна литература (тъй като децата са по новата програма, помагалата са малко), търсене в нета (визуализациите с ел микроскоп в нета по биологии са уникални), помощ от приятел.... Уча.се е само един от многото варианти, но е странно как хора, които не са го ползвали за гимназиален етап, го отричат изцяло. Ествествено, че ще струва пари - качеството се заплаща. И се извинявам ако някой се е обидил - споделих, защото мисля, че с опита си мога да бъда полезна.

Последна редакция: ср, 20 яну 2021, 13:52 от Manzhelka

# 709
  • Мнения: 8 917
За гимназиален етап уроците в Уча се може и да са добри. Моят опит е само в начален и прогимназиален етап. И това, че на мен не ми е харесало, няма кой знае какво значение. Проблем е, че на учениците вкъщи не им хареса. Особено големият какъвто си е особен, реши ли, че нещо не става, няма начин да му даде втори шанс.
И понеже си знам стоката, няма да правя нов абонамент.

# 710
  • София
  • Мнения: 1 364
Моите и двамата не се научиха да ползват уча.се. Догодина на наборката може да й послужи за разказвателните, ще й предложа.

# 711
  • Мнения: 7 680
Днес се издразних на учител. Миналата сряда по ИТ оформя децата и на 4 от тях им казва, че ги освобождава другата седмица от тест, а направо ги оформя. Днес, обаче, уговорката е забравена. Добре, няма проблем, урокът е лесен (архивиране). Пуска теста, излизат резултатите и масово с 3 и 4 (10 въпроса, всяка грешка е единица надолу или нещо такова, никой няма 10/10). Отварят отговорите и започват да ги дискутират. Единият въпрос май имал два отговора, спорно било, но ще зачете само зададения, нищо, че и другото както е формулирано било също вярно. Другият въпрос "Кога е наложително да се архивира файл" с 2 верни отговора и възможности: при пращане на мейл, при качване в облак, при използване на външен диск и още нещо си. Първо архивирането ама хич не е винаги "наложително" в който и да е от изброените случаи, но да речем не обръщаме внимание на тази подробност. Отговорите: мейл и външен диск. Ния писала мейл и облак. И вдига ръка и пита защо да не е облак, при положение, че облаците са с лимитирано пространство, а и има подобен пример в учебника. Отговорът: ти не можеш да преживееш, че имаш 4 ли? ImpImpImp После се усеща, че нещо не се е изказала ок и започва 30 минути разсъждение, че всъщност може и за двете да се отнася и колкото външен диск е вярно, толкова и облак, ама така бил направен теста. В крайна сметка им насвятка ниските оценки и не им зачете 2та спорни въпроса. Хич не ми е драма, защото и с тая 4-ка пак е с 6 за срока, но реакцията когато дете пита защо нещо е грешно крайно ме разочарова. Слагам го в графа "на всеки може да се случи да се изпусне и да не е тактичен" и го забравям.

В същото време вчера на олимпиадата по бел, когато си предава работата, квесторката поглежда името и ѝ казва: "О, ти ли си Ния? Аз ти проверявах ном, браво, отлично си се справила!" И Ния хвърчи от радост за отношението.

# 712
  • София
  • Мнения: 3 809
Не е случайно, че добра дума планини мести. Много се радвам на учителите по японски в това отношение - дори и когато критикуват го правят с уважение.

# 713
  • София
  • Мнения: 1 074
Мария, коя ви е преподавателката по ИТ? Питам, защото нашата коригира без проблем оценката на набора. Беше му написала 5ца, но не му беше зачела някакъв отговор, който всъщност е правилен, но изписан по различен начин. Без проблем или някакво заяждане или прочие. Може би и тук са ни различни преподавателите.

# 714
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 909
Ами ако от това зависи, дали ще има стипендия, да ни ми пукало за оценка. Ама, че и отговор. Не стига че теста на госпожата не е точен, че и претенции.
Моя днес прави тест по физическо. Побърка ги тази жена, в спортно училище да беше, нямаше толкова да зубрят колко е диаметъра на баскетболния кош, колко тежи футболната топка колко тежи гюлето за жени и колко за мъже. Жизнено важни въпроси 🙄
Сега преписва поредните сто думи по английски, дала им е огромна домашно, има урок по математика и ... Утре класното ... Не мисля, че е добре подготвен.

# 715
  • Мнения: 658
Мария,
За ядосване си е положението. Като не помни госпожата да си записва. Изобщо не разбирам каква и е била целта с тези ниски оценки... Това изобщо няма да е мотивиращо за децата.

Иначе и аз днес яхнах метлата. Сутринта рано-рано тест по АЕ. Веднага след него класно по Математика. След класното есе. Утре тест оо БЕЛ, а след него класно по АЕ. Отделно прект по Философия. Малко множко ми се вижда това за 2 дни.

# 716
  • София
  • Мнения: 1 074
Аз ето това не мога да разбера. Цял срок се мотат, не пишат оценки, и винаги се сещат накрая, в последните 2 седмици - ударно.
Това за нас сега не важи, де. В зимен сън са общо взето Simple Smile

# 717
  • софия
  • Мнения: 30 464
Напълно неприемливо и необяснимо отношение. Като е решила, че ще пише оценките от теста, защото "така са заложени" отговорите, защо обсъжда изобщо нещо с децата? Да им напише оценките и да се знае.
Преди НГ при нас правиха контролно по ИТ и детето беше убедено, че е направило всичко. Госпожата съвсем спокойно се срещна с нея, сподели екрана си, на който се вижда какво проверява, установи, че е допуснала грешка, обясни защо не е вярно това, което е изпратило моето дете, коригира резултатите и няма никакъв проблем. Сега детето знае какво точно е сбъркало, как се очаква да го направи, видя, че не е страшно да попиташ учител и че всяка страна може да сгреши.
Миналата година по български имаше тест със заложени отговори, които отчитаха грешки за неща, които не следва да намаляват оценката. Колкото и да беше странна госпожата по време на ДО, въпреки че иначе е чудесен преподавател, тогава седна и прегледа ръчно тестовете и след това написа оценките.

# 718
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Аз не съм рекламно лице на уча.се, но в част от тестовете при абонамента - говоря за разказвателните предмети, за да напишеш отговора, трябва доста да разпишеш на отделен лист, за да стигнеш до него и да го попълниш (за биология, химия, физика). Предимството му пред Кан Академи е, че върви по бг програма. И в много от случаите визуализациите помагат - специално по химия е пълно със заснети опити на качествени реакции, много от които в повечето училища (или по време на ДО) няма как да се видят ако няма лаборатории. И разказвателните предмети в 9 клас са по 3-4 на ден, на чужд език, две години в една. И в сравнение със седми клас, ще ви се видят доста академични. Нито от обща култура можеш да изкараш оценка, нито ако искаш да имаш стабилни знания, можеш да минеш само с учебника. Поне при моя син, контролните винаги са били на задачи с отворени отг по всички разказвателни и винаги се е искало вникване в материала. Разбира се, това е възможно да се постигне и по други начини - с частни уроци (но вече по 5 разказвателни), допълнителна литература (тъй като децата са по новата програма, помагалата са малко), търсене в нета (визуализациите с ел микроскоп в нета по биологии са уникални), помощ от приятел.... Уча.се е само един от многото варианти, но е странно как хора, които не са го ползвали за гимназиален етап, го отричат изцяло. Ествествено, че ще струва пари - качеството се заплаща. И се извинявам ако някой се е обидил - споделих, защото мисля, че с опита си мога да бъда полезна.

Няма как да се преценява нещо, което не се познава, разбира се.
Надявам се за гимназиален етап догодина да са пак добре нещата, ние ще пробваме.


Пиша от позицията на дългогодишния си личен опит:
Винаги съм споделяла същото по отношение на платформата - за нас /мен и двете ми децата/ тя беше полезна, особено по разказвателните предмети. Изключителното доброто съчетание на преподаване на материал доста нагледно и разбираемо, съчетано с полагане на тест по него /който за по-горните класове си иска и разбиране, и научаване, и мислене, а и време, дава добра подготовка/.
Малкият ми син до края на 7-ми клас си готвеше разказвателните от там, а когато въведоха ДО - и БЕЛ и математиката.Точно химията много добре ни дойде, наистина.
Смея да кажа, че отличната му оценка по БЕЛ се дължи на сайта и на моята лична помощ, т.к. частни учители не сме ползвали по този предмет, а през март установих, че има пропуски и липси от 5-ти клас още. Навакса с помощта на сайта за месец и за още месец си подготви НВО-то. От там си готви химията и физиката също, много му помогна. Даже по история и география е ползвал уроците - добре си бяха направени. С карти, с обозначения, с графики, снимки и т.н. - където е нужно.
Миналата година по математика учителката пускаше по един изписан на ръка лист по време на ДО - съответно той пак от там си готвеше материала. Ако имаше неясноти - работехме ги, позвахме и допълнителен сборник за задачи. Тестовете към уроците са си живи контролни - обхващат си всичко от дадената тема, много добро упражнение.
Абонаментът ни изтече тази уч. година и не го поднових, заради малкото предмети, които имат в момента. Но от лятото ще подновя, за да си прави преговора от там.
Без пари не мисля, че някой ще предложи каквото и да било. За мен услугата не е скъпа.
От обща култура могат да се изкарат високи оценки в едни училища - в други - не. Зависи. Особено в гимназиален етап при по-високо ниво на изискванията - лично аз не смятам, че това е възможно и то по купищата предмети, които имат в първи гимназиален етап.

При нас оценките се нанасят общо взето редовно. Моят син ми каза снощи, че е оформен по всичко, но съм го предупредила да не "лежи на тази кълка", защото понякога учителите обичат, съвсем в реда на нещата, изненади.  Laughing

В очакване съм на "редуването" за присъственото обучение, много ми е любопитно как ще се реши напрактика. Има начин, но ми е интересно къде как ще се прави. Ако някой има информация по въпроса - моля да ме извести, не съм имала време да търся два дни почти нищо. вкл. и ако е писано по темата - нямам време да я ровя наистина, съжалявам.  Конкретно при нас от училище няма нищо още.

Последна редакция: ср, 20 яну 2021, 15:14 от Judy

# 719
  • София
  • Мнения: 3 809
Мен пък ме дразни, че не нанасят оценките навреме. При малкия вчера се появи една оценка по математика ИУЧ с дата 13.11.2020г...

Общи условия

Активация на акаунт