9 ФЕГ - 5

  • 77 352
  • 773
  •   2
Отговори
# 150
  • Мнения: 4 683
Аз, за съжаление, съм от разочарованите, както и дъщеря ми. В 8 клас, докато основно се учеше език, нещата бяха добре. В 9 клас се включиха учители, които за мен принадлежат на отдавна отминало време. Манталитетът е игра на котка и мишка, а не мотивиране и уважение към личността на децата, когато налице е такова към предмета и учителя. Ръководството и изобщо организацията в гимназията са мудни. Много се надявам нещата да се променят към добро, но с напредването на времето все повече се съмнявам.

# 151
  • Мнения: 1 965
Родителите на деветите класове даже проведохме среща с ръководството по повод на тези учители и други проблеми. Не смятаме да се отказваме от този тип комуникация. Родителите на осми клас, които четат тук искам да ги посъветвам да не спират да са активни! Вярвам, че до голяма степен зависи и от нас климата в училище, но все пак определено хубавото е много повече за момента като много ми е мъчно за децата, които не припознаха гимназията като тяхното училище.. Другия голям проблем е, че за последните 14 месеца те са били присъствено на училище 2 месеца, което допълнително силно усложни нещата.

Последна редакция: чт, 20 май 2021, 11:54 от Госпожа Рада

# 152
  • София
  • Мнения: 9 331
Моята дъщеря е в 8 клас. Към френския и обучението по него нямам забележки. Проблем са другите основни предмети. Отдавам го на онлайн обучението. Надявам се в 9 клас нещата да се променят. Още един минус (но това не е проблем на конкретната гимназия) е невъзможността на децата в един клас да се опознаят и да изградят общност.

# 153
  • Мнения: 7 685
Аз съм с впечатления само от 8-ми клас. Без никакви забележки съм към обучението и отношението на учителите в осми клас, дори съм приятно изненадана. За мен, като интересуващ се от образование родител, основен проблем ми е липсата на информация.
Скрит текст:
Ще дам примери, защото това, което мен ме впечатлява, всъщност за масовия родител не е никакъв проблем: на първо място ми стои профилирането, което коментираме и е много важно за учениците - редно е да има някаква информация, а не да се питаме по форуми (не е само до това по кои предмети ще има профили, има много подробности около това профилиране, които е редно да бъдат изяснени); добре е да се знаят и по класове какви иуч и фуч се предлагат; училищните учебни планове трябва да фигурират на сайта (това си е нормативно изискване, не е моя претенция), но поне от година стои надпис "Страницата е в процес на подновяване"; няма никаква отчетност на Обществения съвет (последно има качени някакви протоколи от 2017г.); няма никаква обратна връзка от УН (писах им преди време, така и не ми отговориха); няма никаква информация за предстоящи събития (спокойно може да се попълва календара на училищните събития в Школо, но не се прави, обявява се устно някоя друга олимпиада и толкоз, има едно изключение на учител, който ги уведомява и писмено в Школо за различни конкурси); няма списък с одобрени за стипендии или съобщения, че са изплатени или кога предстои да се изплатят стипендии и се чудиш дали нещо има грешка в айбана, който си дал или още не са плащали; сега стои програма за 25.05 в Школо, а то е неучебен ден и ако човек не чете сайта на мон може и да не разбере, че 25.05 е неучебен ден, но пък не е ясно дали ще е присъствен под някаква форма; няма изнасяне на резултати от олимпиади (училищни кръгове), което води до последващи грешки (например дъщеря ми беше класирана за втори кръг на олимпиадата по бел и там като се явява вижда, че 2 от 3-те ѝ имена са сбъркани, съответно квесторите не я допускат, следват разправии, телефонни обаждания и нещата се решават, но за сметка на притеснения и изядено време за работа. Затова е добре да има списъци и да се реагира ако има грешка още на училищно ниво, в крайна сметка регламентите на олимпиадите е редно да се спазват); много е смешно разни съобщения в Школо, когато се оставят отворени и куп хора ги коментират с "благодаря" или "гласувах" и цял ден ти цъка школо.

# 154
  • Мнения: 1 965
Маria 007, много добре обобщено и написано. Ако се оформи писмо с подобни искания от родителите за коригиране на тези пропуски с удоволствие бих го подкрепила и съдействала. Мисля, че повечето родители ги впечатляват тези неща, но е изключително трудно да се организират хората и предявят искания за промени.

# 155
  • Мнения: 4 683
Другия голям проблем е, че за последните 14 месеца те са били присъствено на училище 2 месеца, което допълнително силно усложни нещата.

съгласна съм с това, то важи както за нашите, така и за всички ученици в България.
Проблемът обаче не идва само от дистанционното обучение. За изненада, ДО във ФЕГ беше сравнително добре организирано, на фона на изключително тромавата организация в гимназията.
За мен основният проблем е, че в един випуск преподават поне 5-6 проблемни учители, и като казвам проблемни, не говоря за някакъв субективен каприз, смятам, че повечето поддържащи връзка с децата си родители знаят за какво говоря и имат личен опит. Щом говорим за такова число, явно е, че поведението им се толерира от ръководството и не се отчита като пробемно. Това са учители, чиито критерии за изпитване и оценяване изобщо не отговарят на начина им на преподаване. Нещо повече - критериите се неясни, ако изобщо ги има. Обявяват се тестове върху даден материал, децата се подготвят и изненада! материалът на теста е съвсем друг.  Масово средният успех на класа по предметите им е под 4, като има тестове и контролни, на които средният успех е 3. Манталитетът на тези учители е "как да сложим ученика на мястото му", духът на менторството, какъвто според мен би трябвало да притежава учителят в гимназиален етап, и то в утвърдена, "елитна" гимназия, е в някакава необозрима далечина. Основна цел е как да докажем, че ученикът преписва, не си е научил, не се е постарал, не е предал домашното в 12, а в 12.10. Няма работа по проекти, няма екипна работа между учениците, учителските инструменти за вдъхновяване и мотивиране са дълбоко заровени, ако изобщо някога ги е имало. Черешката на тортата е практиката на някои от тези учители достойнството на ученика да бъде системно уронвано пред класа.
В момента дъщеря ми има един преподавател, когото много харесва и още един, за който казва, че е добър учител. На нея лично й преподават 3-4 проблемни учители, при които влиза в час с откровено нежелание и при висока степен на стрес още при подготовката за часа, и остават 4-5 учители, които "стават". Това е нашият опит към момента. За сравнение - в основното училище нещата бяха точно в обратния ред - за целия прогимназиален етап имаше само един донякъде проблемен учител, който беше просто с много високи изисквания, няколко изключителни учители, които успяха да вдъхновят децата по предметите си дотам, че някои от учениците се ориентираха в специализирани гимназии и паралелки и, разбира се, няколко учители, които "стават".
Мога още много да пиша, но ще спра дотук. Честно казано, ако бях прочела нещо подобно преди кандидатстването след 7 клас, щях да потърся пряк контакт, за да взема информирано решение.
В чест на истината, всичко това може би нямаше да има толкова голямо значение, ако детето беше успяло  да създаде контакт със съучениците си, нещо, което е трудно да се случи при интровертен характер в условията на ДО. Така че, връщам се на първото изречение, да, ДО е сериозен катализатор в случая.


 За мен, като интересуващ се от образование родител, основен проблем ми е липсата на информация.
Скрит текст:
Ще дам примери, защото това, което мен ме впечатлява, всъщност за масовия родител не е никакъв проблем: на първо място ми стои профилирането, което коментираме и е много важно за учениците - редно е да има някаква информация, а не да се питаме по форуми (не е само до това по кои предмети ще има профили, има много подробности около това профилиране, които е редно да бъдат изяснени); добре е да се знаят и по класове какви иуч и фуч се предлагат; училищните учебни планове трябва да фигурират на сайта (това си е нормативно изискване, не е моя претенция), но поне от година стои надпис "Страницата е в процес на подновяване"; няма никаква отчетност на Обществения съвет (последно има качени някакви протоколи от 2017г.); няма никаква обратна връзка от УН (писах им преди време, така и не ми отговориха); няма никаква информация за предстоящи събития (спокойно може да се попълва календара на училищните събития в Школо, но не се прави, обявява се устно някоя друга олимпиада и толкоз, има едно изключение на учител, който ги уведомява и писмено в Школо за различни конкурси); няма списък с одобрени за стипендии или съобщения, че са изплатени или кога предстои да се изплатят стипендии и се чудиш дали нещо има грешка в айбана, който си дал или още не са плащали; сега стои програма за 25.05 в Школо, а то е неучебен ден и ако човек не чете сайта на мон може и да не разбере, че 25.05 е неучебен ден, но пък не е ясно дали ще е присъствен под някаква форма; няма изнасяне на резултати от олимпиади (училищни кръгове), което води до последващи грешки (например дъщеря ми беше класирана за втори кръг на олимпиадата по бел и там като се явява вижда, че 2 от 3-те ѝ имена са сбъркани, съответно квесторите не я допускат, следват разправии, телефонни обаждания и нещата се решават, но за сметка на притеснения и изядено време за работа. Затова е добре да има списъци и да се реагира ако има грешка още на училищно ниво, в крайна сметка регламентите на олимпиадите е редно да се спазват); много е смешно разни съобщения в Школо, когато се оставят отворени и куп хора ги коментират с "благодаря" или "гласувах" и цял ден ти цъка школо.

съгласна съм с абсолютно всички наблюдения, обобщени в скрития текст.

# 156
  • София
  • Мнения: 1 222
На мен ми е неразбираемо как се преподава предмет на френски без учебник. Учителите се стараят, но не е достатъчно. Затова и резултатите не са добри.

# 157
  • Мнения: 1 965
Изключително рядко се изказвам зле за учител, но определени учители са недобронамерени и с неясни изисквания, визирам точно двама . Както дъщеря ми казва "Нямам проблем да се постарая и да науча, но нямам идея какво трябва да е то"Единия проблемен учител дори не преподава предмета си на френски.
masissa, а проблемът с учебниците е наистина сериозен, съгласна съм.

# 158
  • София
  • Мнения: 1 222
Аз за госпожата,която им преподаваше история миналата година, мога само хубави неща да кажа.

# 159
  • Мнения: 1 965
Аз за госпожата,която им преподаваше история миналата година, мога само хубави неща да кажа.
Садулова или Калпакова  е преподавателката, от която сте доволни?

# 160
  • Мнения: 4 683
Аз за госпожата,която им преподаваше история миналата година, мога само хубави неща да кажа.

интерсено ми е и на мен коя е тя.

# 161
  • София
  • Мнения: 1 222
Калпакова

# 162
  • Мнения: 1 965
Очакван отговор, благодаря! Още не съм чула за положителен отзив за Садулова.

# 163
  • София
  • Мнения: 334
Нека да мине утре втората матура и ще дам отзиви за всички преподаватели по история, и не само...

# 164
  • София
  • Мнения: 2 639
Госпожа Рада, след вашата среща с ръководството случи ли се нещо? Нямаше ли подобрение на нещата с конфликтните учители? И 5-6 на випуск са изключително много!

Общи условия

Активация на акаунт