Отговори
# 165
  • Мнения: 12 373
Зуки, никога не знаеш какво те чака. Когато започнах да карам кола по соц време, дори и в най-смелите си мечти не съм очаквала, че ще карам такива коли, каквито съм карала и карам. Възможният връх тогава ми беше някоя Лада на старо или Застава (вече сигурно никой не ги помни тия коли).

# 166
  • София
  • Мнения: 6 426
Чистачките са Шеврон. Нали уж скъпото е качествено? Колата да е скъпа, консумативите- също - нали това ми казвате?
Какво точно означава загрята кола?



Пони69, не се хаби! Няма да те разберат! Много малко са започнали от нулата от към пари, знания и помощ.
Влез малко в час, моля. Поне чети, ако не друго. Че и помисли след това.
Обикновено съм добронамерен, гледам да не съм краен и нерядко съм влизал и в полемика, последният път сравнително скоро. Ма ти навиваш една и съща плоча от камара време. Simple Smile

Нерядко по-скъпото е и по-качествено, но невинаги има знак за равенство. Баланса е важен. За съответната кола, оптимално съотношение качество/цена, без цигании, но и без изхвъргане.
За пример - преди няма и година ми се скапаха чистачките. Оригиналните, достатъчно качествени. Огледах се за същите.......ми, нема сми, независимо, че мога да си го позволя и обикновено не се циганя. Взех си достатъчно добри за 1/5 от сумата на оригиналните. Доволен съм. И не съжалявам.

Готварска печка имаш ли? Кога е загряла фурната? Simple Smile

Кой, откъде, как и с какво е започнал, няма как да знаеш, нито да правиш произволни изводи. Simple Smile

Възможният връх тогава ми беше някоя Лада на старо или Застава (вече сигурно никой не ги помни тия коли).
Буржоа! Laughing
Ладата, беше мечта. Първом имах ЗАЗ 966. Simple Smile Купе. Simple Smile

П.П. Помня и Фиат Тополино. И Варшава. И старата Волга. Simple Smile И Москвич 403. И старият вартбург /оня с "бузите"/. Simple Smile

# 167
  • Мнения: 12 373
В детството ми баща ми имаше един двуцветен Москвич - май беше 403. После се сдоби с "дванайстак", както му викаше Слави Трифонов. Моята първа кола беше Фиат 126 р - горе-долу дамският вариант на Заза. Това пък не ми пречеше да мечтая за Лада с номер с огледални цифри - шик!

# 168
  • Мнения: X
Специално за чистачките е хубаво да се сменят поне един път в годината. Така или иначе гумата е финна и изгаря от слънцето, и песъчинките от пътя драскат перото. Да това за 15-20 лв. и като дойде време, следващите.

# 169
  • Мнения: 454
Не е изобщо хубаво да се форсира студен автомобил.  Като я разбъзикаш газ-бензин-газ най-много да я задавиш. Зимно време е добре да поработи няколко минути на бензин, и тогава на газ, освен, ако не е направена сама да си превключва. При мен е ръчно.

# 170
  • София
  • Мнения: 2 440
Това с ръчното превключване съм го виждала само на стари газови уредби, доколкото знам новите всичките са автоматично. Имала съм и от двата варианта де, но сега и на двете коли превключват автоматично. Иначе да, хубаво е да поработи на бензин, те и затова ги правят да превключват при достигане на определена температура на двигателя. Даже е хубаво отвреме навреме да се покара само на бензин.

# 171
  • Мнения: 454
При мен се прецака (да го нарека платка, че забравих как се казваше) и го направихме ръчно с ключе. Но и преди да се прецака пак аз определях кога да е на газ и кога на бензин (така купихме колата). Тук съм с две ръце ЗА да се кара само на бензин от време навреме, по-добре е за двигателя.
Цялата газова инсталация е от 2001 от предишния собственик, а ние сме подменяли части, обслужване и т.н., а новата газова бутилка ми е на година.

# 172
  • Мнения: 11 865
Учебната ми кола беше бяла Лада седмица Simple Smile

# 173
  • Варна
  • Мнения: 38 528
Учебната ми кола беше бяла Лада седмица Simple Smile

Късметлийка. Моята беше петица 😋

# 174
  • Мнения: 454
Първата учебна беше голф 2, дизел. Изкарах със Зафира, също дизел. С един и същи инструктор, просто голфчето си беше изпяло песента. Зафирата се кара с лекота.

# 175
  • Мнения: 6 048
Голф 2-ка при паркиране, когато трябва да въртиш волана "на място" - шегувахме се, макар и не далеч от истината, че поддържа стегнат бюста Wink
   По повод добронамерения съвет на Варненец да си проверим акумулатора заради минусовите температури... Ами тази сутрин в София видях подаване на ток на кола с регистрация Бургас. Писала съм тук или нейде из форума, че заради ниския стартов ток в една люта зима ми блокираше имобилайзера. На слух върти та се къса, но не ще да пали. Пусти електроники! Дайте ми манивелата! Simple Smile

# 176
  • Мнения: 454
Да живее хидравликата ! За щастие, имаше.

# 177
  • Мнения: 11 865
Учебната ми кола беше бяла Лада седмица Simple Smile

Късметлийка. Моята беше петица 😋
Не точно късметлийка Grinning Седмицата имаше хидравлика на волана, а ситроенчето ми нямаше Grinning Grinning Grinning Поне и двете бяха със смукач, та знаех за какво става дума.

След няколко години сестра ми кара курса на Голф 3-ка и също се оплакваше, че воланът се върти трудно.

Зуки, сега видях, че се обръщаш към мен. Личните ти проблеми нямат нищо общо със шофьорските ти качества. Съжалявам, че ситуацията при теб е такава, но ако нямаш възможност да си поддържаш колата и нямаш грам развитие, като шофьор, повече вредиш на близките си, отколкото да им бъдеш от полза. Живееш в град със сравнително добра транспортна мрежа, не си в девета глуха.
Благодарна съм на родителите ми, че навремето ми финансираха шофьорския курс, когато бях на 18 и на БНД за първите ми автомобили. Какво умея добре и какво не, си е изцяло моя вина и заслуга. Simple Smile

Последна редакция: нд, 14 фев 2021, 23:41 от Linofrina

# 178
  • Русе/София
  • Мнения: 1 838
Зуки,следи лампичка за температурата.Моята  свети в синьо,когато двигателя  е студен.Когато лампичката изгасне,значи,че двигателя е загрял достатъчно.Докато свети обаче в синьо,по-полека с газта и форсирането.

Относно замръзването на вратите.От Кауфланд за 2 лв. си  купих спрейче,намазваш всички гумени уплатнения на вратите и няма замръзвне.

# 179
  • Мнения: 14 499
Аз изкарах курса на Москвич, Джуган сиреч, осмица. Копчето за превключване на къси/дълги беше като на автобус, с копче, в ляво от съединителя. Заради пустото му копче скъсаха приятел, с който заедно карахме курса, защото някой преди него оставил фаровете на дълги, а той влизайки в тунела, не знаел как да превключи. И след това няколко години на Волга, това караше баща ми тогава, без хидравлика на волана. По времето, когато другите вече караха "западни коли", с ММ си взехме Лада 1500 S. За толкова ни стигаха парите. Носталгията ме подгони нещо. Сега, дъщеря ми смята, че след 35 учебни часа ще стане шофьор. Няма как да ѝ се получи просто. Нас не ни пускаха извън полигона, преди да сме направили поне 15-20 часа на него и по преценка на инструктора. А сега няма такова животно изобщо. Цял Ритейл парк изникна на мястото на полигона.

Общи условия

Активация на акаунт