Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Етажната собственост - такава, каквато си я направим 8

  • 7 670
  • 233
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 48 791
Пред управител. В едномесечен срок ако не си присъствала. Но като няма протокол, как да възразиш и как управител да провери какво решение е взето - чл.16, ал.9 ЗУЕС.

Чл.24 -  за контрольор. Ако няма такъв, ОС може да определи кой с-к да извършва проверка на касата веднъж годишно.

Голям ли е блока/входа?

# 106
  • Мнения: 5 698
Вече 2 ри месец  не е платена сметката стълищния ток която е 12лв.
Кога ЧЕЗ отвиват бушона, да чакаме ли това да се случи или да си плащаме, като оФце тока. Сульо да си живее без ангажименти ?

Е няма такава държава!

Последна редакция: нд, 28 фев 2021, 11:02 от pinko

# 107
  • Мнения: 48 791
Ами бориш се с неговите камъни.
Свикваш ОС по закон. Вземаш решениеза таксата пак по закон.
Пишеш протокол пак по закон. Обявяваш го...абе изблизваш закона и всичко дословно се прави.

После вадиш заповед за изпълнение, ако не изпълнява решението.

И му гледаш сеира как за 2 лева го разнасят из съда...

# 108
  • Мнения: 5 698
О Тете, то това го има направено, отдавна!

Последна редакция: нд, 28 фев 2021, 11:02 от pinko

# 109
  • Мнения: 48 791
Ами съберете си ги тези 3500..

# 110
  • гр. Варна
  • Мнения: 391
п.с. той за ремонти дължи 3500+ на ЕС за последната година..
За една година? - 3500лв? Имотът му колко % ид.ч. е?

# 111
  • Мнения: 5 698
Махам си излиянията, Тете има момент такъв (консултирано с адвокат) когато се води дело ...докато не се произнесе съда, всичко е на стенд бай.
демек- нямам как да си заведем за парите искане именно и затова говедото завежда всеки път дела за да не плаща дължимите суми...хитро нали?! А това както аз знам от опит е че се точи с години...като добавим и елемента за злоупотреба с положението си..финала е ясен нали

# 112
  • Мнения: 48 791
Не всичко е на стенд бай, а само което има връзка с висящото дело.

Трябва ви по-добър адвокат, от този с който сте се консултирали, си мисля.

# 113
  • София
  • Мнения: 327
Здравейте. Станахме новодомци. Ще започваме ремонт и ми се иска културно да информираме съседите. Според новата наредба, през почивните дни може да се ремонтира само със съгласието на съседите. Какъв трябва да е % на съгласието? Разбира се, ще се спазват часовете 14-16ч. Вече имахме и първия крив съсед, който направи огромен проблем, от изнасянето на стари мебели, а като дойде ред на същински ремонт не ми се мисли. Как се прави ремонт, в такава ситуация?

# 114
  • Сф
  • Мнения: 6 240
Какъв процент...трябва ви съгласие на околните ( засегнатите които ще ви чуват), на които ще пречите.Един да чува и да не е съгласен не става, а къртача се чува.Така мисля защото мм е в бранша и спазват часовете.Неделя абсурд! Дори и в събота повечето се сърдят.Имат право на почивка хората.През седмицата до 22 но не съм чула някой да  блъска до толкова,все пак има елементарно съобразяване там където живеят хора.Не се карайте със съседите си ,напротив, обърнете се към домоуправителя и уведомете за ремонта.Той ще ви е по- полезен.Плюс това от 2 до 4 и събота могат да се вършат и по тихи дейности по ремонт.Така се работи от години на 90,% от местата в Сф.Вечер до 6,7 макс.Все пак някои ремонти траят с месеци.Деца учат,спят, не ви трябва да се карате отсега. С добро се постига повече, пиша ви от опит.С бебета е имало, какво ли не,трябват компромиси.
Не знам какво сте сгафили с мебелите не знам.Но боклуци , контейнери и т.н.за всичко си има съобразяване и правила,не е трудно да се спазват.Успех ви желая!
П.п.пример- почва ремонт ,яко се избива всичко+ замазки, и то в позволените часове.Веднага се качва домоуправителя да провери какво що или съсед.Спокойно се обяснява че ще тече ремонт.За събота също се оплаква някой че се режат плочки и се спира, няма начин.Винаги има някой да му пречи.Могат обаче да се лепят по тихо,да се шпаклова и тн.Но пак казвам по- добре вие се обадете първи на домоуправителя,за да го успокоите и да нямате проблеми.

Последна редакция: чт, 04 мар 2021, 21:30 от PureLove

# 115
  • Мнения: 10 529
Окачвате едно съобщение извинение на входната врата или на таблото долу, че "така и така, скъпи съседи, ще правим ремонт, извиняваме се предварително за причиненото неудобство", оставяте и телефон, да ви звъннат, ако изникне някакъв проблем с майсторите. Ако е голям блокът, може и лично да поговорите с най-близките, които ще са и най-потърпевши. Пазите тишина в нужните часове, сутрин не почвате в ранни зори, вечер не свършвате в полунощ. Организирате си нещата с майсторите така, че голямото къртене, блъскане и вой на бормашина да приключи за 1-2 седмици и после си работите дълго, тихо и кротко Simple Smile
А киселяци винаги се намират, важното е да намерите разбиране у повечето съседи.

# 116
  • Мнения: 258
Да, изчетох темата, върнах се и миналите теми да чета, но не мога 7 теми по 50 страници да прочета толкова бързо. Също извадих и законите, които коментирате, за да ги прегледам. Най-малко имам нужда да ми се карате, казах, че се опитвам да се ориентирам и благодаря, ако някой помогне в конкретния казус. Simple Smile

...........

Т.е. трябва да има предварително събрание или законът ми позволява след известие за необитаемост да намаля таксата?
Това известие как се прави? С обратна разписка по пощата? На ръка срещу подпис?
Единият цитат казва половината, другият цялата вноска от режийните...

Да, жилището се чисти на всеки 2 месеца, чистенето се състои от минаване на парцал, избърсване на прах и преглеждане дали някой не ме е наводнил например...Simple Smile 30 минути. Не се ползва асансьор, нито обща вода, поддържа се и етажа, въпреки, че не би трябвало. Не мисля, че това е ползване и никой съсед не е имал претенции всъщност.
Домоуправителят не дава достъп до домовата книга, до протоколи от събрания, мисля, че изобщо не съществуват. Няма изнесен разчет на видно място за месечните разходи,  няма разбивка за режийни и фонд ремонт. Дава една разписка като си платиш и толкова.
Та какво ще посъветвате?

Личният ми съвет е да си плащате. В нашия блок имахме същия казус. Блокът е нов (на няма и 4 месеца), един съсед, който нямало да живее там, се размрънка защо трябвало да плаща. Тъй като съм домоуправител, направих събрание и ги питах, кой или колко апартамента ще живеем там. Оказа се, че от общо 18 ще живеем едва 5 апартамента. Обаче асансьорът иска обслужване, трябва да се чистят общите части, ток да се плаща. Ако плащат само тези, които обитават, етажната такса трябва да по 30/40 лв. на апартамента. Затова беше решено всички да плащат една твърда сума и вече на живущите да си се начислява такса живущ.
Все пак имате имот, за който да се грижите. Нека не забравяме, че освен собственик на конкретен апартамент, сте собственик и на общи части в сградата, които също имат нужда от поддръжка.

Аз имам въпрос относно тези паспорти. Да, новите сградите си имат такива, но дали ако се правят някакви корекции (остъкляване/заграждане на тераса), трябва да се подновява този паспорт? Питам, защото разбрах, че един от съседи иска да си загражда тераса и искам да знам дали ще трябва да подновяваме паспорта.

# 117
  • Мнения: 230

Личният ми съвет е да си плащате. В нашия блок имахме същия казус. Блокът е нов (на няма и 4 месеца), един съсед, който нямало да живее там, се размрънка защо трябвало да плаща. Тъй като съм домоуправител, направих събрание и ги питах, кой или колко апартамента ще живеем там. Оказа се, че от общо 18 ще живеем едва 5 апартамента. Обаче асансьорът иска обслужване, трябва да се чистят общите части, ток да се плаща. Ако плащат само тези, които обитават, етажната такса трябва да по 30/40 лв. на апартамента. Затова беше решено всички да плащат една твърда сума и вече на живущите да си се начислява такса живущ.
Все пак имате имот, за който да се грижите. Нека не забравяме, че освен собственик на конкретен апартамент, сте собственик и на общи части в сградата, които също имат нужда от поддръжка.

Размишлявам по въпросите, докато ги чета тези закони. Винаги са били и са изрядни сметките ни, нека не се интерпретира като бягане от отговорност. Но след като законът позволява тези права, не виждам защо да не ги приложим.
Благодаря за идеята за разходите, всъщност разбирам, че така разделяте режийни от ремонтни разходи. Нещо което при нас не се прави.

# 118
  • Мнения: 196
@chortiz моят съвет е да не плащате, докато не си оправят деловодството и счетоводството в съответствие със закона.
Отпечатай на един лист цитати от закона с точните правила за сумите които трябва да начисляват и събират. Дай го на този, който ви иска Парите.
Искай му писмен документ колко точно и на какво основание са ви начислили на вас. Кажи им, че го искаш с име и подпис на домоуправител- и/ или касиер, заедно с копие от протокола на събранието, на което е решено това. За да го занесеш в Общината и да се консултираш там, например...
Нищо, ама нищо не могат да ти направят, вярвай ми! ако няма съвсем ама съвсем 100% законно събрание ( с всичките му условия и подусловия) - своевременно известяване, покани, присъствия на необходимия брой собственици със съответните идеални части, след това уведомление по съответния начин и в съответния срок на всички присъствали и неприсъствали за взетите решения и т.н. и т.н...... Не могат да ви пипнат. Накратко никой няма правото да се прави на началник и на господар и да се гаври с живущите, не е това начина.
В нашия вход една .... така ми се държеше нагло и от високо, че защо съм задавала въпроси, а не съм била на Събранието... Нямала съм право да питам на какво основание са увеличени таксите.
Отпечатах ѝ съответните пасажи от закона и подчертах там съответно къде греши. Че присъствието ми на събранието не е задължително, но е задължително Събранието да е законно, и е задължително да ме информират за решенията на това Събрание в срок и както трябва. Е извини ми се. Е, аз знам как стоят нещата, но тези, които не са информирани, може да си ги лъжат както им скимне.

PePiNkAUtD, 40 лева такса на апартамент не е чак толкова голяма сума, плащайте си я. Щом сте само 5 апартамента значи толкова си харчите. А може и да си спрете асансьора, ако ви е толкова непосилно плащането му. Поддръжката ако имаш предвид ток, консумативи и почистване си е за ползващите. Неживеещите в момента там би трябвало да си плащат само фонд ремонт.

Последна редакция: сб, 06 мар 2021, 22:08 от Anna Nikolova 680797

# 119
  • Мнения: 503
Здравейте!
Живеем на втори етаж, първи жилищен над гаражи. Асансьорът не спира на нашия етаж, поради нежелание на другите 3 апартамента от общо 4 да плащат за него и да го ползват. Предстои ми раждане и съответно мъкнене на количка по стълбите. Въпросът ми е достатъчно ли е това, че има мнозинство за неползването на асансьора или е необходимо съгласие и от 4те апартамента?

Общи условия

Активация на акаунт