ОСМИ клас 2020/2021 - Осмокласникът е обратно пред екрана и за мама винено време пак настана

  • 31 959
  • 738
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 24 467
Това не може да се категоризирата така абсолютно - дали имало или нямало смисъл от нещо.
За мен е важна обективната ситуация. Няма общо "трябва" и "не трябва". Когато има слабости в обучението, независимо от причината, а предметът е важен и човек има някакви цели, свързани с него, значи има нужда от допълнения. Дали ще е курс, уроци или работа вкъщи - все едно. Все е допълнителна работа. Когато родителят няма как да помогне лично, то е повече от нормално да потърси помощ отвън. Докато незнанията не са се натрупали прекомерно. А дали има съществени празноти - това всеки може да го прецени конкретно и основно за себе си. Тук общи постановки няма. Затова са и формите за проверка. Те са доста по-читави, като обективност, от някакви училищни оценки.
От Гьотеинститут, например, заявиха, че часовете ще са присъствени. Днес получих лично съобщение на мое отправено вчера запитване. От средата на юни започват. Ние още проверяваме и сравняваме школи и условия. Ще решим къде през май. Но сме решили вече, че ще е нужно.

# 691
  • София
  • Мнения: 1 922
Защо да няма смисъл? Двете неща се допълват, особено с пропуските на ДО. Още преди 15 г. на колежка децата ходеха на частни уроци по немски докато учеха в 91 НЕГ. После завършиха висше в Германия и живеят там.

# 692
  • Мнения: 24 467
Защо да няма смисъл? Двете неща се допълват, особено с пропуските на ДО. Още преди 15 г. на колежка децата ходеха на частни уроци по немски докато учеха в 91 НЕГ. После завършиха висше в Германия и живеят там.

То и сега има такива. Нищо ненормално няма в това.
Сега, ако е английски, който детето е учило седем години и в осми клас са си почнали от А1 пак - може и да няма нужда. За нас обаче нуждата е налице.

# 693
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 540
Ние сме лесни с езика, защото училището просто се приравни на онлайн школа с това ДО. Какъв контингент обаче ще излезе от техникумите /т. нар. професионални гимназии/, при които се иска и ръка да пипне и да се ошлайфа.

# 694
  • София
  • Мнения: 1 922
Да, а и тези деца в художествените гимназии как рисуват? Няма ателиета, няма нищо.

# 695
  • Мнения: 24 467
Ние сме лесни с езика, защото училището просто се приравни на онлайн школа с това ДО. Какъв контингент обаче ще излезе от техникумите /т. нар. професионални гимназии/, при които се иска и ръка да пипне и да се ошлайфа.

Нали уж се реши за професионалните да има присъствено по тези предмети...
Такава лъжа, такъв отбий-номер е всичко, че няма повече накъде.
Аз едното си дете го изтиках, второто очевидно ще е на полу-частно образование. Нямам сто деца, за тези ще се грижа доколкото мога. Когато има нужда и аз мога да помогна, вкл. и само финансово - ще помагам. На училището разчитам тази година и следващите май по-малко от 50%.

# 696
  • Мнения: 3 491
Не знам, не ми се струва редно да учиш в езикова гимназия и да ходиш на частни уроци. Не би трябвало школите да дават нещо по-различно от многото часове в училище. Ако е курс по творческо писане, по разговорен език,  може  и да е някакъв бонус. Но иначе е повтаряне на едно и също. Поне така си мисля. Както не внимават по време на обучението в училище, така няма и да внимават в школата. Ако са такъв тип.

# 697
  • Мнения: 24 467
Какво значи "редно" в случая?
Нима нещо редно стана последната една календарна година от предишния февруари?
За мен, например, не е "редно" децата да се самообучават на тази възраст или да имат заложено по програма като материал такъв за по 45 минути за уч.час, а почти цялата година имат по 30 минути, да трябва да имат редовни проверки на диктовки, а да не могат да се направят такива по обективни причини и т.н. И много други неща са нередни, особено тази и миналата учебни години, но не и желанието да се наваксат пропуски, които неминуемо се трупат по чисто обективни причини. Последното е повече от позитив, особено ако се реализира на практика.
Не е задължително за никой, разбира се, да наваксва. Това си е лично решение. Без "редно" и "нередно" като общи постановки. Защото такива няма.

# 698
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 540
Имаме приятелче в музикалното училище. Ходеха на практическите занятия. До офиса е Художествената гимназия и ежедневно виждам деца там. Не мога да преценя обаче дали са всички или по двора се мотат само присъствените випуски.

# 699
  • Мнения: 3 491
Значи, че не ми се струва редно. Ще учи цяла година по n брой часове, после и лятото пак. По-добре да чете книги на езика.

# 700
  • Мнения: 24 467
Книгите са си книги. Но за да се научи чужд език са нужни и други неща. В девети клас, с купищата други предмети, таз-годишните пропуски няма как да се наваксат нито с книги, нито "догодина".
Пак казвам - всеки си взима неговите се решения. За мен общо "редно" и "нередно" просто не подлежи на обсъждане. Защото няма такова.

# 701
  • София
  • Мнения: 7 670
Значи като представителна извадка ви следя тука реакциите на призива за стачка и явно нищо не би се получило и по принцип. С малки изключения почти никой не реагира.
Така е то, по-лесно е да се жалваме на килограм някъде из интернет и дотам. Confused

# 702
  • у дома...
  • Мнения: 3 670
Ред, не помня ти ли беше писала някъде из темите - нашето поколение се нагледа и научаства в протести и стачки още от ученическите и студентските ни години. Протести и стачки, които любезно бяха яхвани от кого ли не и също така любезно ни обещаваха светло бъдеще и чисти идеали. Точно нашето поколение е тотално невярващо в такива неща.

# 703
  • София
  • Мнения: 7 670
Не, не съм го писала аз и да, вероятно има такъв момент. Но това не означава, че трябва да си мълчим, когато ни настъпят. Аз лично си водя непрекъснато и ежедневно дребните битки с жалби ту тук, ти там. Понякога няма ефект, но много пъти има.
Когато бях малка си мечтаех да вдигна някаква революция, ей така, просто много ми харесваше идеята. Колкото и разочарования да натрупам в тоя живот, много трудно ще загубя този поне мъничко бунтарски порив.

# 704
  • София
  • Мнения: 3 907
Разсъждавам си на глас и и си тракма клавиатурата, ама ще си кажа.Мислех че  наистина след осми клас щне има стабилно и категорично ниво А2 по езика.Ама наистина стабилно.Мислех че ще се четат книги на френски, сега или през лятото, ще се усети едно спокойствие и интерес така че да пристъпят към френския културен институт и може би да си харесат якакви по-разчупени  и нестандартни дейности на езика, които предлагат.Мислех че ще се провокира интерес към френската култура, кино.Планирах екскурзия до Франция за м. юли, и  говорене с братовчедите като си дойдат лятото през м. август.И в цялата тази лекота на случването на нещата, лежерен интензивен курс  по зарязания английски, за да не го изоставяме съвсем все пак Wink А догодина- с един  основни знания  да се започне ученето на всички останали предмети на езика.Сега не виждам как може да се случи това.Плаша се от предстоящата година.А още не е минала тази.Ето това искам да напиша черно на бяло- моите тревоги  и мнение по темата за обучението  тази година.КАкво трябва и не трябва, всеки преценява за себе си.Еднозначен отговор няма.Всеки търси решение за себе си!

Общи условия

Активация на акаунт