Частни училища-информативно-дискусионна тема 46

  • 67 815
  • 956
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 6 384
Анди, ще ми простиш неуважението... Ама от това, което пишеш като мнения с нищо не ме впечатлява твоя опит, знания и практика.
Аз лично когато избирам, гледам методи за постигане на целите и резултати от тези методи. А не как някой ми обяснява колко знания и опит имал. Ами професионалисти с опит и претенции има много...резултатност от това обаче - Ц.

Последна редакция: ср, 02 юни 2021, 11:37 от Fancy

# 451
  • София
  • Мнения: 62 595
ти гледаш ястието в брошурата и евентуално правиш дегустация и избираш едно от всички, а аз зная колко и как се приготвят ястията и кое колко ресурс иска.
Не държа да те впечатлявам, защото нямам нужда от това. Няма как да споря и да се доказвам на теб, защото сме в две различни роли. Аз по дефиниция съм по-напред от теб, защото това ми е работата. Не сме колеги, все пак.

Последна редакция: ср, 02 юни 2021, 11:29 от Andariel

# 452
  • Мнения: 6 384
ти гледаш ястието в брошурата и евентуално правиш дегустация, а аз зная колко и как се приготвят ястията и кое колко ресурс иска.

Ами нормално. Изобщо не ми пука за ресурса, ако визираш ресурса на училищата. Важно ми е детето ми да получи устойчива основа в началното си образование. И смятам, че програмата на МОН е малоумна и небалансирана в различните класове. В едни класове цял срок учат събиране и изваждане, а в други препускат в дроби и геометрия като за световно.
Да започват да пишат смостоятелно(преразка, съчинение, есе) в 5 клас(нещо, което от твоите думи разбрах, че подкрепяш) е безумно късно и това си се вижда като резултат после.

По дефиниция си длъжна да впечатляваш такива като мен. Защото от това се храниш. И си длъжна да ни убеждаваш, че си резултатна. И всъщност присъствието ти тук и фразите ти, че си с опит и знания целят точно това. Дали си по-напред от мен също не знам. Аз лично нямам претенции да съм логопед, педагог и прочие. Имам претенции да съм мислещ и грижовен родител, който ефективно и по предназначение използва морето от информация за вземане на информирани решения. И го правя. А за малоумността на МОН-ската програма до 5 клас вече говоря И от личен опит. Simple Smile

Последна редакция: ср, 02 юни 2021, 11:47 от Fancy

# 453
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм длъжна да впечатлявам никого. Опитът и знанията и резултатите от работата ми никой не може да ми ги вземе, те са факт, а не средство за впечатляване. А и професията ми е такава, че е с високо ниво на конфиденциалност при работа.

И да припомня нещо съвсем лично - по времето, когато започнах да се интересувам от темата с частните училища, все още същите тези училища се брояха на пръстите на едната ръка. Следя нещата от времето, когато моите деца бяха в предучилищна възраст, включително когато стоеше пред мен въпросът да ги местя в началните класове и след това за гимназиален съм ги гледала. Така че някак не върви да обясняваш как съм се рекламирала.

Да, по-напред съм от теб, най-малкото по съвсем официални причини - посветила съм и продължавам да посвещавам години на обучението си, плюс чисто като опит откъм представителна извадка на брой деца. Да споря с теб и да те впечатлявам е все едно да използвам предимството си, а аз не искам да го правя, не че не мога. Просто така се стекоха нещата, че професионално пак съм в тази сфера.

Последна редакция: ср, 02 юни 2021, 11:45 от Andariel

# 454
  • Мнения: 6 384
Аз разбирам, че те наскърбих с мнението си. Ама все пак недей да подценяваш нивото на интелигентност, образованост и т.н. на тук пишещите. И ние не сме от вчера в този форум. Само това ще ти кажа.

# 455
  • София
  • Мнения: 62 595
Може ли да прекратим този  безумен чат? Нито си ме наскърбила, нито нищо. Ако имаш нещо да ми казваш, моля на ЛС, за да не се сметне за спам. Аз нямам проблем и публично да пишеш, но пак ще е спам.

# 456
  • София
  • Мнения: 7 378
Фенси, просто вече достатъчно много съм видяла и достатъчно много опит и знания имам.
Хубаво е човек да има самочувствие.

# 457
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Да, Аш, така е. Търсачи на родители готови да плащат Simple Smile
Къде ако не в темите за частните училища...

# 458
  • Мнения: 9 050
Да, Аш, така е. Търсачи на родители готови да плащат Simple Smile
Къде ако не в темите за частните училища...
Ама вие още ли продължавате да четете тези постове......и в друга тема се вихрят не само в ЧУ.

# 459
  • Мнения: 3 140
Малко в повече ми идва тази истерия да се смъква материала и да се доказва как детето изпреварва възрастта си. После защо вече няма играещи деца в двора...

Абсолютно!
Като ви чета, изпрварване, състезания, тия деца от малки в матрицата.
Горките деца със СОП или тези, които не четат и смятат на 5.

# 460
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
За мен материалът по МОН си е ок. Все пак по този материал може да се задълбочат знанията и да се усложнят задачите, така че няма проблем определени училища да го правят. Само че общообразователните изисквания затова са общообразователни, за да покрият всички деца на територията на страната. Цитираните тук Еспа, СС и още няколко, буквално се броят на пръстите на едната ми ръка, могат да си позволят изпреварване, надграждане, но не съм съгласна, че материалът по МОН е като за малоумни.

# 461
  • Мнения: 6 384
Оф, дали пак да го повторя...че явно пак има неразбрали.
Програмата на МОН е малоумна. До 3-4 - ти клас се губи страшно много време за много малко материал, докато после в 5 -ти и нагоре са им наблъскали страшно много материал за много малко часове.
Затова и ЧУ в началните класове използват и уплътняват времето.
Общообразователните изисквания са такива, защото са поставени много ниски цели и с всяко следващо поколение се снижават още. Нискообразовано население, лесно манипулируемо население.

А дори не коментирам за мен спорните нужди да изучават "Легенда за рома" и подобни произведения... за да отговорят на модните течение за етническо многообразие. Вместо далеч по-смислени произведения.

# 462
  • София
  • Мнения: 7 378
Скрит текст:
Малко в повече ми идва тази истерия да се смъква материала и да се доказва как детето изпреварва възрастта си. После защо вече няма играещи деца в двора...

Абсолютно!
Като ви чета, изпрварване, състезания, тия деца от малки в матрицата.
Горките деца със СОП или тези, които не четат и смятат на 5.
Аз пък не разбирам защо не оставите всеки да избере частното образование, което е най-подходящо за неговите възгледи, а все гледате в чуждото канче и мърморите.

# 463
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Аш, аз съм в дилема от една-две години дали да премина в отбора на ЧО. Смятам, че детето ми може повече от това, което се изисква от него.

# 464
  • София
  • Мнения: 16 320
Действително има известна небалансираност на материала между началните класове и нататък, но от наблюденията ми върху материала от ООП вече и в гимназиален етап, не съм съгасна, че общообразователните изисквания са ниски и се снижават с всяко следващо поколение. Точно обратните наблюдения имам - дъщерите ми учиха/учат неща, които аз не съм учила в училище и по биология, и по химия, и по математика... Сигурна съм например, че по биология не съм решавала такива сложни задачи по генетика. По български също съм сигурна, че не съм учила граматиката в такива подробности и детайли. Да не говорим вече какво се случва във втори гимназиален етап в профилираната подготовка, в която влиза университетски материал, каквто ние не сме и помирисвали в училище.

Общи условия

Активация на акаунт