Дистанционно обучение за учениците-Teмa 16 /Март 2021/

  • 83 279
  • 1 973
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 2 094
Не е много във връзка с ДО, но има връзка с използването на ИТ в училище. Вчера надникнах в сайта на старото училище на сина (4 клас), и и какво да видя децата в клас, час по БЕЛ, пред всяко лаптоп, учебниците затворени. Станали иновативна паралелка (раздаваха едни декларации за съгласие да се прилагат нови методи, точно преди да се махнем). Госпожата стои отпред, горда иноваторка, децата вместо да пишат се вижда че работят по интерактивен тест с падащ отговор. Според вас това правилно ли е? Ако не са на ДО, технологиите ще ги намерят рано - и в училище, явно това е бъдещето. Моят проблем е че това става прекалено рано, излишно рано. Все едно да дадеш играчка на детето, за да му харесаш. Целта на училището в начален курс не е да се харесва, а да даде здрави устои и базова грамотност, социални умения и да отчита възрастта на децата ... Така че след пандемията очаквайте "ОЕСР" и в клас, за съжеление. Модерните визионери-иноватори не харесват явно живия човешки контакт в истинския смисъл на думата. Не искат децата да могат да пишат на ръка и да четат хартиени книги. Когато има пандемия, разбирам, дори и аз се възползвам и даже се оказва имам по-голям контрол върху това което се случва. Но при присъствено обучение ?

Последна редакция: чт, 04 мар 2021, 12:10 от Sparkles

# 76
  • Мнения: 1 747
С риск да предизвикам недоволство, то пък голям плюс е да знаеш площта на Северна Америка в кв. км, какво е декоративен фриз и какво е сложна триделна форма. Честно 45г. съм живяла без тези неща. Имам се за грамотен и успял човек.

# 77
  • Бургас
  • Мнения: 8 503
Аз не съм модерен визионер и иноватор, но и аз те харесвом живия контакт. Това в кръга на шегата, да не ме погнете сега. Просто има хора, дето не обичат да общуват с хора. Имало ги е и преди ДО, и преди ПО, и преди да е измислено училището въобще. Така както някои хора не обичат да им налагат ограничения в общуването, посредством локдаун, така и други хора не обичат да ги насилват да стоят по цял ден с големи групи хора, посредством социализация GrinningGrinningGrinning

# 78
  • Мнения: 1 926
loska, +1, само допълвам за насърчителните и укорителни погледи, както и държането на ръчичката в 1-и клас.

# 79
  • София
  • Мнения: 7 674
Такава паралелка има от години във Втора АЕГ-София. Училището е партньор на Гугъл. В АК също има подобна практика.
Мен тази дигитализация не ме тревожи. Синът ми почти не използва хартиените учебници в гимназията. В часовете не пише планове, но слуша. Успява да е научил нов урок на +50% в час. Учи от материалите, които всеки учител качва в мудъл, след всеки час. Това преди ДО.
Ако има някой, чието дете е в иновативната паралелка във 2 АЕГ, ще е интересно да сподели, как се случва ученето по принцип. Каква е идеята?

# 80
  • Мнения: 2 094
Аз не съм модерен визионер и иноватор, но и аз те харесвом живия контакт. Това в кръга на шегата, да не ме погнете сега. Просто има хора, дето не обичат да общуват с хора. Имало ги е и преди ДО, и преди ПО, и преди да е измислено училището въобще. Така както някои хора не обичат да им налагат ограничения в общуването, посредством локдаун, така и други хора не обичат да ги насилват да стоят по цял ден с големи групи хора, посредством социализация GrinningGrinningGrinning
Пак сигурно има връзка разликата във възрастта на децата като виждаме нещата по различен начин. Аз определно виждам ползата от технологиите. Но ми се вижда абсурна снимката с която се хвалят в училището - учителят отпред, а всеко дете скрито зад лаптопа и прави тест по БЕЛ в начален курс без да пише. Защо? Нали сега е хубаво да четат и пишат, това развива определни области в мозъка. Явно е добре да закърнеят, за не знаят как да държат химикал и да щракат като нас големите. Мечтая си интернет да спре за известно време и целият достъп до това вируално знание да изчезне, както им замърнзаха в Германия вятърните мелници зимата и се сетиха че има по-надеждни методии за отопление, с които човечеството е оцелявало векове наред. Малко в повече ми идва вече модерната визия за света... Понеже сега на фокус са малките, беззащитните. За гимназиите е ясно. Но начален курс защо?

# 81
  • Мнения: 1 032
гласуваха ли ги вече тези ваканции, някой знае ли?

# 82
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И какво има да му се пише в един тест? Освен, че ще е лесно след това за учителя за проверяване, едно товарене на очите по-малко за учителя. А аз си мечтая всеки да се изказва от това, което разбира и да си мълчи там, където нито е учил, нито разбира.

# 83
  • Мнения: 7 275
гласуваха ли ги вече тези ваканции, някой знае ли?
Още не.
На брифинга след малко дано да кажат.

# 84
  • Мнения: 2 094
И какво има да му се пише в един тест? Освен, че ще е лесно след това за учителя за проверяване, едно товарене на очите по-малко за учителя. А аз си мечтая всеки да се изказва от това, което разбира и да си мълчи там, където нито е учил, нито разбира.
На Вас като преподавател използването на интерактивни тестове по БЕЛ с падащи отговори струва ли Ви се достатъчно развиващо за тази възраст (начален курс)? Такива електронни, интерактивни, при които само избираш думичка и има шанс да уцелиш дори и да не знаеш. И не си мърдаш ръката да напишеш поне думичката, а само с пръстчето по екрана. Дори и да се затвърждава някакво знание, няма писане, няма много мислене. Да това е бърз и интересен формат, и да технологиите го позволяват. С какво допринася за "доброто" обучение, при което детето се учи да пише, чете и мисли. Например съвсем различен е масовият "тест", който прави нашата класна в момента,  при него има диктовка, подчертаване на части на изречението и определяне на род и число, има допълване на изречения с дума, измсилена от детето, има и избираеми отговори, но не се свежда до това да гледаш в екрана и само да избираш подходяща дума.

Последна редакция: чт, 04 мар 2021, 10:22 от Sparkles

# 85
  • Мнения: 11 924
Леле, какви учители имат децата ви? В нашето училище, тези неща се следят от учителите и не се позволяват.
А нашите деца не преписват нито когато учат присъствено, нито когато са на ДО. Wink


Мечтайте си, особено ако са големи деца.
Няма за какво да си мечтаем, просто познаваме децата си. Wink

# 86
  • Русе
  • Мнения: 12 215
Леле, какви учители имат децата ви? В нашето училище, тези неща се следят от учителите и не се позволяват.
А нашите деца не преписват нито когато учат присъствено, нито когато са на ДО. Wink


Мечтайте си, особено ако са големи деца.
Няма за какво да си мечтаем, просто познаваме децата си. Wink
  Очевидно претендирате да познавате и чуждите.

# 87
  • Мнения: 11 924
Леле, какви учители имат децата ви? В нашето училище, тези неща се следят от учителите и не се позволяват.
А нашите деца не преписват нито когато учат присъствено, нито когато са на ДО. Wink


Мечтайте си, особено ако са големи деца.
Няма за какво да си мечтаем, просто познаваме децата си. Wink
  Очевидно претендирате да познавате и чуждите.
Къде съм претендирала за това?

# 88
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И какво има да му се пише в един тест? Освен, че ще е лесно след това за учителя за проверяване, едно товарене на очите по-малко за учителя. А аз си мечтая всеки да се изказва от това, което разбира и да си мълчи там, където нито е учил, нито разбира.
На Вас като преподавател използването на интерактивни тестове по БЕЛ с падащи отговори струва ли Ви се достатъчно развиващо за тази възраст (начален курс)? Такива електронни, интерактивни, при които само избираш думичка и има шанс да уцелиш дори и да не знаеш. И не си мърдаш ръката да напишеш поне думичката, а само с пръстчето по екрана. Дори и да се затвърждава някакво знание, няма писане, няма много мислене. Да това е бърз и интересен формат, и да технологиите го позволяват. С какво допринася за "доброто" обучение, при което детето се учи да пише, чете и мисли. Например съвсем различен е масовият "тест", който прави нашата класна в момента,  при него има диктовка, подчертаване на части на изречението и определяне на род и число, има допълване на изречения с дума, измсилена от детето, има и избираеми отговори, но не се свежда до това да гледаш в екрана и само да избираш подходяща дума.
Не мога да кажа дали е подходящо или не, само от един час. И не се наемам да казвам какво е подходящо в начален курс, нямам подходящо образование. Но вие явно имате, щом знаете какво трябва да се прави?

# 89
  • Мнения: 2 094

Не мога да кажа дали е подходящо или не, само от един час. И не се наемам да казвам какво е подходящо в начален курс, нямам подходящо образование. Но вие явно имате, щом знаете какво трябва да се прави?
 Не, нямам, просто доскоро начина на образоване ми се струваше нормален, а сега вървят едни "нови" тенденции, които дори и учители (млади основно) прегръщат без да мислят. Не мислят за вредата за очите, за това че компютрите не са важни в начален курс и не са космическа технология, която децата няма да овладеят, ако вземат че попишат и почетат малко и контактуват с човек, а не с екран в час.

Последна редакция: чт, 04 мар 2021, 11:17 от Sparkles

Общи условия

Активация на акаунт