Образователен Говорилник - 14 катерички хрупат жълъди на катерича поляна

  • 25 220
  • 784
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 5 426
Аааа, т.е. преди наистина нямаше значение дали си имал хорариум от 100 часа или 500, оценката беше с еднаква тежест.
СхванАх идеята сега. Докато детето ми стигне 12 клас, вероятно нещата ще се променят още поне 50 пъти Sad

# 646
  • София
  • Мнения: 16 320
Всъщност, освен за кандидатстване в чужбина, за друго важни ли са тези профили?
За България все още не знаем, защото нито един български университет не е обявил как ще балообразува за учениците по новата програма. Имаше едно неформално заявление от ректорите на университетите, че при липса на оценка от профил, ще взимат за балообразуването оценките от първи гимназиален етап /т.е. липсата на оценка по балообразуващ предмет в дипломата за средно образование, няма да е формална пречка за кандидатстване по дадената специалност/, но няма нищо черно на бяло и не се знае как точно ще ги взимат. Ако взимат оценките от първи гимназиален етап с еднаква тежест като оценките от профилираната подготовка, това изцяло обезсмисля профилирането и цялата реформа. Вариант е да взимат оценките от профил с по-висок коефициент от тези от ООП, което, за специалностите с висок приемен бал, е достатъчно, за да те изхвърли практически от състезанието или поне силно да намали шансовете ти за прием, ако не си бил в съответния профил.

Стана ми интересно с това балообразуване. Дали се отнася за училищата, като АЕА и ААА, както и за IB програмата на АК?
Не съм сигурна, че разбирам въпроса. Балообразуването за прием в даден университет си важи за всички, независимо от дипломата. Ако дипломата е чужда, тя се приравнява /В България чуждите дипломи се приравняват по реда на Наредба № 9/2016г./. И всеки университет взима от дипломата, това, което е приел за определящо за приема си от нея - дали ще е общ успех, дали ще са оценките по конкретни предмети и т.н.
 Ако имаш предвид профилирането /а не балообразуването/, профилиране има и при IB дипломата /по 6 предмета с различна тежест/ и при А-Levels /по 3 предмета/. И това профилиране има огромна значение за приема в чуждите университети. Та, още по-малко разбирам какво Шарки има предвид под "не". Joy

# 647
  • София
  • Мнения: 7 378
Някой знае ли - ще учат ли присъствено малките на 1.04 и 2.04?

# 648
  • София
  • Мнения: 16 554
Sanaka, доколкото знам,  малкия на Титина иска да следва в Щатите (той е и техен гражданин). ААS, АЕА и IB програмата при нас в АК не издават изобщо българска диплома и никакви закони, наредби, нови и стари програми на МОН не важат за тях. Та за детето на Титина има значение единствено академичната справка, АР-тата и другите специфични изисквания на американските университети (тук, примерно, за моя радост се оказа, че оценката по химия от 9 клас не влиза като "интересна" за колежите и специалностите, за които подаде апликации моя малкия син).

# 649
  • София
  • Мнения: 16 320
В Американските университети изобщо няма балообразуване, така че не знам как разбра въпроса в този смисъл. Joy

https://www.bgonair.bg/a/2-bulgaria/222054-ot-1-april-molovete-ostavat-zatvoreni До края на деня трябва да има заповед.

# 650
  • Мнения: 7 286
Айде дано на 1.и 2. април децата са във ваканция. Два дни по-малко ще блеят пред екраните.

Много благодаря за дискусията. Flowers Hibiscus
След две завършили деца, гледам съвсем лежерно на образованието в гимназиален етап. Искам една спокойна обстановка без пренатягане и стрес за периода 8-12 клас.
Сигурно тези профили са много важни, но за момента явно няма да се съобразяваме с тях. Нито ние, нито младежът имаме предствава в момента с какво би се занимавал/работил един ден.
Ще го мислим в движение според интересите, които се появяват през годините.

# 651
  • Мнения: 17 280
Ако питам синът ми как се вижда в бъдеще, ще ми отговори, че ще стане богат с youtube.  Вече няколко пъти го светнах, че и за там трябва работа и методичност, маркетинг и доста други знания. Лошото е, че познава разни световни шампиони по някакви игри и му пълнят главата с глупости.

# 652
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Имам познати в Апостолов, споделяли са, че са доволни. Едното дете се премести там от 35-то, а другото целенасочено си кандидатства там след 7 клас.

Покрай споделеното за профилите, не смея да се обадя, че голямата избра професионална гимназия. След 4 години, живот и здраве, ще споделя как ще й се получи кандидатстването. Желанието е АУБ. Още не съм наясно ще държи ли ДЗИ или само изпитите в гимназията. На този етап тя много си харесва училището и паралелката, така че и аз съм доволна.

# 653
  • София
  • Мнения: 16 320
Ще държи ДЗИ по БЕЛ и държавен изпит по професията - теория и практика. Може да държи по желание и до 2 допълнителни ДЗИ по други предмети, като ДЗИ ще е върху съдържанието от общообразователната подготовка.

ПП. https://www.mh.government.bg/media/filer_public/2021/03/30/zapow … B8nuVTKEP3zU98ulc
Явно ще се учи дистанционно на 1-ви и 2-ри. Отварят детските градини от 5-ти. За училищата още нищо не се споменава, но разрешиха СПА-то. Joy

Последна редакция: вт, 30 мар 2021, 17:37 от sanaka

# 654
  • София
  • Мнения: 7 629
Ми то е по-важно от училището сега, ваканция идва.Joy

Гадамер, би ли споделила коя е професионалната гимназия, ако не е твърде личен въпроса? Имам 7-класничка и проучвам всякакви възможности. Може и на ЛС.

# 655
  • София
  • Мнения: 7 378
Олив, ма - в миналогодишната седмокласна тема всичко пише, какви са тия ЛС Grinning

Хора, ще прощавате за ужасния ми хумор днес, но утре, ако взема да се ..... след ваксината, да не ме споменавате с лошо.

# 656
  • София
  • Мнения: 7 629
Ахааа, не съм чела внимателно явно, връщам се. Поправям се - аз едва изчитам сегашните седмокласни, много трябва да чета назад, да вземе Гадамер да драсне един ред? Blush

Аш, АЗ ли сложи или друга? Как си?

# 657
  • София
  • Мнения: 16 320
В НТБГ е девойката на Гадамер. Трите дъщери на едни от нашите кумци го завършиха и са доволни. Едната учи в АУБ, а другите две - медицина в МУ София. Аз го харесвам, фигурираше в заявлението на голямата ми дъщеря, но към днешна дата, вероятно не бих посмяла да го включа. За България не очаквам да има проблем с приема в университет, особено за икономически специалности.

# 658
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Не е ли предвиден механизъм - примерно да покрива хорариум като частен ученик в друго училище?

# 659
  • София
  • Мнения: 2 925
Лейка, май на този етап не. Имам някакъв спомен, че се обсъждаше в една от седмокласните теми. Разбира се, може и да греша. Надявам се даже да греша.

Общи условия

Активация на акаунт