КАУФЛАНД - тема 48

  • 74 707
  • 739
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 5 253
Аз да попитам нещо важно. Ще се радвам, който е запознат, да отговори. На касиерите засичат време за маркиране на покупките на даден клиент от първия до последния артикул или засичат изобщо време за обслужване на Х брой клиенти? Защото ако е второто, това е егасимус и върховната тъпотия на началствата. Ако е първото, по мое мнение пак е тъпо и ненужно, но поне ми дава възможност да си подредя нещата, без да мисля дали не вредя на нормата на касиера. Т.е. касиера си маркира за времето, което му искат, но аз спокойно си прибирам покупките, плащам и се изтеглям нататък. Има разлика все пак между двете неща, макар и минимална...

Иначе цялата тая работа с тия норми е пълен гърч естествено. Много напомня на хамстер в клетка на колелото. Темата е дълга там обаче...
Да бе, за клиент. Общо, общо. Всеки касиер си е с номер и му се гледа скоростта. Трябва възможно най-бързо да приключи сметката на клиента и да започне следващия.
Мен ако питаш, изобщо не мисли дали не вредиш на нормата на касиера. Писах го това, за да се знае защо бързат. Не си го слагай на сърцето и си гледай спокойното и приятно пазаруване.

# 631
  • Мнения: 7 646
И ако касиерът не се справя с тези секунди да обслужи даден клиент, какво се случва?
 Режат му от заплатата, гонят го от работа, мъмрят го пред колектива или нещо го наказват?

# 632
  • Мнения: 5 384
Аз съм забелязала, че повече време се губи, защото някои клиенти заговарят касиерите за неща извън обслужването - виждала съм го. Хората се стараят да работят, но и не могат да бъдат груби и да отрежат клиента.
Какво става - пише го над касите: "Ако чакате повече от n-минути може да взмете ваучер на стойност..." - нещо такова. Взимала съм такъв ваучер 1 или 2 пъти, точно заради приказливи пенсионери обикновено, а все пак понякога човек бърза.
От друга страна не съм ок да ми се хвърлят покупките, да им се нарушава опаковката, а често и съдържанието вътре да става на мармалад, защото касиера бърза. Или да се налага да отделям моите полкупки от нечии чужди, че се застъпват след касата. Като нищо ще прибера по грешка нещо, което не е мое или обратното с друг клиент.
И да - наясно съм, че така е наредено и хората в магазина изпълняват.

# 633
  • Мнения: 5 253
Не режат заплати. Не глобяват. Могат да те освободят, разбира се, ако не се справяш, но повече им харесва да те накарат сам да напуснеш. Не им трябват неефективни хора. Ниската скорост се отразява зле на продуктивността на филиала, което на шефовете изобщо не се харесва.
И в Лидл е същата работа, че май и в по-хард вариант. Забелязали ли сте как на всички продукти от собствената марка на Лидл баркодовете са от всички страни на опаковката, че и по дължина и ширина. Това е с цел да се ускори маркирането - да не търсиш баркода, а скенерът да го хване моментално. В Кауфланд е по-трудно: на продуктите от марките на Кауфланд са така баркодовете, но на някои артикули баркодът е микроскопичен.

Можеш да маркираш бързо и без да чупиш и хвърляш продуктите на хората. Подобно нещо е недопустимо и абсолютна липса на професионализъм.

Най-яваш са в Билла. Даже дразнещо бавно работят там касиерките.

Последна редакция: сб, 05 юни 2021, 14:23 от Guess Who

# 634
  • София
  • Мнения: 3 443
Не са ми хвърляли покупките в Кауфланд, или поне в сравнение с Лидл всички други са супер внимателни. Бързат или не, не мога да си телепортирам нещата обратно в количката. Плащам когато всичко е вътре, това където и да отида.
Не успях да пробвам касите на самообслужване обаче, единствения път когато отидох без деца, имах 2 стека вода и служителят който упътваше ми каза че по-добре не, за да не вадя и сканирам всяка бутилка.

# 635
  • Мнения: 10 474
На касите за самообслужване също те гледат изпитателно - и касиер, и други клиенти. 🙂 Но все още защото им е интересно на хората, касите не работят на пълен капацитет. Винаги избирам тези каси където ги има. Иначе забавяне може да се получи там доста сериозно, като объркаш нещо трябва да идва касиер да сторнира. Случва ми се няколко пъти.

# 636
  • Мнения: 20 926
Аз пък плащам когато е готова касиерката, и след това си доприбирам нещата, а тя слага маркираните неща на следващия клиент във втората част на багажното (така да се каже).
Всички искаме да минем максимално бързо на касите и да си отидем, не виждам защо трябва да карам всички да ме чакат, при положение, че мога да си прибера спокойно покупките и след като съм платила.

# 637
  • Мнения: 5 630
При нас няма такова второ багажно отделение. Плота е един и малък побират се 3-4 неща и ако продължи да трупа ще изпопада всичко на земята.

# 638
  • София
  • Мнения: 3 443
При нас няма такова второ багажно отделение. Плота е един и малък побират се 3-4 неща и ако продължи да трупа ще изпопада всичко на земята.
При нас също, съвсем малко място е. Ако двама души си събираме покупките, минимум ще се гушкаме.
Разбира се, не си редя нещата педантично в торби едно по едно, това и мен ме дразни, но товаренето в количката е минимумът време което ми е необходимо. Все пак не сме на състезание.

# 639
  • Мнения: 5 417
Винаги ми е било странно защо хипермаркетите са поставили например 20 каси и никога не съм виждала да са отворени повече от 50% ?! Ок техническо изискване заради обема на магазина, ами след това защо никой не ги контролира?

# 640
  • Мнения: 5 630
Засичането на бързина на маркиране се брои от началото на първия продукт до натискането на тотал сметката (поне така беше в Била преди доста години). Нелогично е да броят и моето време за колко ще си събера нещата и ще платя.

# 641
  • Мнения: 4 249
Пак да поясня, предпочитам да се самообслужа на спокойствие, вместо като на състезание да жонглирам с покупки, бележки и пари, едновременно. Не мога винаги да съм в кондиция, за да се справям с пазаруването със скоростта на касиера. Понякога съм разсеяна, понякога съм уморена, особено ако пазарувам след работа и хич не ме е еня колко бърз трябва да е касиерът. Касиерът случайно да се интересува какви са сроковете на моите служебни задачи?

Най-добре всеки да си гледа задълженията. Касиерите знаят пределно ясно как трябва да работят. А и не всички артикули се маркират толкова бързо, затова те компенсират на по-дребните.

# 642
  • Мнения: 5 384
А това, защо не работят всичките каси или 80% когато е пълно с клиенти е добър въпрос. Знаят се пиковите интервали.

# 643
  • Мнения: 35 645
Свга минах от там. 50% от касите работеха. То много каси на самообслужване сложили, браво! Ей сега любезно изчаках една дама да си нареди всички покупки в чантите, да си плати до стотинчица  . С касиерката бяхме много търпеливи Wink

# 644
  • Мнения: 62 318
С Кауфланд нямам проблеми. Бързо маркират, но аз веднага прехвърлям в количката, никакво време не губя. После си проверявам сметката и подреждам в торбите. На касата никога. Дразнят ме такива, които много държат още на касата да си сложат всичко по торбите. Те изнервят.
В Лидл малко се затруднявам хем да сканирам Лидл Плюс, хем да вадя карта/пари/купони, хем да прибирам покупки. Затова някой път пропускам телефона.

Общи условия

Активация на акаунт