Работа, CV-та, HR-и, съвети - 74

  • 46 361
  • 760
  •   1
Отговори
# 510
  • here and now
  • Мнения: 5 832
bella_la , замислете се, че много често, поправянето на една грешка, отнема повече време отколкото обяснението как да се направи, че да не се сгреши.
Питай за да си сигурна. Аз обичам да ме питат (това показва интерес нещата да се вършат качествено) и обичам да питам(по-добре да се науча да го правя правилно, отколкото да живея в стрес и да хабя време за да поправям).
В много компании предпочитат да наемат хора без опит на дадена позиция за да не са обременени от предишна рутина и практика.
Не всичко се прави по един и същ начин навсякъде.

# 511
  • Мнения: 8 382
с тоя модел на непитане на ново място, най- вероятно правиш грешки, за които не подозираш
открила си тези, в зоната на знанията ти, но   може да излязат и по- неприятни неща
не знам какво работиш, но не ти е ок подхода

# 512
  • Мнения: 10 804
bella_la , замислете се, че много често, поправянето на една грешка, отнема повече време отколкото обяснението как да се направи, че да не се сгреши.
Питай за да си сигурна. Аз обичам да ме питат (това показва интерес нещата да се вършат качествено) и обичам да питам(по-добре да се науча да го правя правилно, отколкото да живея в стрес и да хабя време за да поправям).
В много компании предпочитат да наемат хора без опит на дадена позиция за да не са обременени от предишна рутина и практика.
Не всичко се прави по един и същ начин навсякъде.
да, но не всички обичат да ги питат. Има хора, за които да отговарят на такива въпроси е загуба на време и отклонение от своята работа. Трябва да успееш да прецениш човекът отсреща от кой тип е.
И докато в изпитателен срок все още можеш да питаш, после вече се очаква да не питаш.

# 513
  • София
  • Мнения: 22 618
При нас постоянно някой пита нещо и не е разбрал. Grinning
Аз нямам против, честно казано. Обичам хем да помагам, хем да давам акъл. Но, предполагам, ако стане прекалено натоварено, вече избушваш. Само веднъж ми се е случвало и не е честно спрямо едни служители за сметка на други. Тънки са тези неща и според мен мениджмънтът трябва да е наясно кой колко.

# 514
  • here and now
  • Мнения: 5 832
А като не питаш, как се очаква да се научиш?
Аз от такива, които си мислят, че знаят всичко и после трябва да вървя подир тях да оправям омазано най-много страдам.
Всеки е бил "нов" и е хубаво да не го забравя.
Ако се пита повече от 2-3 пъти за едно и също нещо, очевидно нещата не се получават.

# 515
  • София
  • Мнения: 22 618
Аз визирам неновите, ако е към мен, защото ми стана смешно да прочета за след изпитателния срок. Long gone Joy
Имаме си почти дежурни хора, които отговарят за всякакви въпроси. Не, не са трейнъри.

# 516
  • here and now
  • Мнения: 5 832
Аз за новите, дето ги е срам да питат писах.
Много съм чувствителна на тази тема.

# 517
  • София
  • Мнения: 1 058
Бях писала по назад с питане относно това, дали имам право на обезщетение за безработица след прекратяване на срочен договор (който е по чл.68, проверих), звънях в НОИ и от там ми обясниха, че в случая имам право на такъв в размер от 60% от брутното ми възнаграждение в срок от 6м. тъй като имам трудов стаж 3 год. Може да му е полезно на някой, затова споделям.

# 518
  • София
  • Мнения: 1 523

@slanchezara, ainmo
Наистина ли, ще му правите клопки да се издъни?
Аз пък, ако съм мениджър, ще изгоня тези, които правят интриги преди тези новите, които се мислят за професори.

Тук изобщо не става дума за интриги, а за простичкият факт, че доста често нови хора идват с нови идеи, омазват всичко и казват - ама те старшите са виновни, не са ме научили как трябва да работя. И накрая, точно този, който се ядосва и се бори работата да бъде свършена правилно, излиза виновен. Това е защитна реакция.
Имай предвид, че обикновено точно тези старши колеги са именно и ключовите хора в отдела, те вършат 80% от работата и решават 90% от проблемите. Махането им не е никак проста работа, само защото някой е решил, че му кроят шапка.

И да, искам да знам заради кого трябва да се обяснявам нависоко и кого да накажа за това. Да си мениджър не означава да уволняваш наред, а да планираш начина и процесите така, както биха работили най-добре, за да може отдела да дава възможно най-добрите резултати.

# 519
  • Мнения: 10 804
В БГ хората подхождат много емоцонално към нещата, някои са наети на някаква позиция, примерно в частна фирма, и са си определили някакъв стереотип на работа. Но идва нов човек, който трябва да свърши останалите 10% от работата, щом старшите вършат 80-90 %. Но той не работи като вас, а има друг начин. И започва една борба за надмощие, кой ще се наложи. Има случаи, в които новият е прав, а старите, не искат да си го признаят, заради егото си и това, че се мислят за значими специалисти.

Никой не трябва да се наложи, ами собственикът на фирмата/бизнесът трябва да каже как иска да се вършат нещата.
А подливането на вода, за да може някой да се хване  и да се издъни и да видят ние колко сме добри, значи, че не сте толкова добри, поне като хора, не сте.

# 520
  • Мнения: 1 176
Не разбирам драмата, може би защото наистина трябва да се влезе в много детайли, но теоритично - какъв точно е проблема да седнеш с новия и да кажеш: "така и така, тук съм от толкова години, през тях пробвахме да вършим това по толкова начини, всички фейлнаха по тези и тези причини и в крайна сметка моят начин се оказа най-работещ, защото..."?

За потребителската с грешките - аз човек с такъв подход бих го освободила по-бързо от човек, който пита много, но пак зависи от отношенията във фирмата. При нас взаимопомощта е изконна ценност. За да не изглеждаш съвсем зле в очите на околните, питай не за инструкции, а за потвърждение: "трябва да свърша еди какво си, първо правя това, после това и това, нали?".

# 521
  • here and now
  • Мнения: 5 832
Бях писала по назад с питане относно това, дали имам право на обезщетение за безработица след прекратяване на срочен договор (който е по чл.68, проверих), звънях в НОИ и от там ми обясниха, че в случая имам право на такъв в размер от 60% от брутното ми възнаграждение в срок от 6м. тъй като имам трудов стаж 3 год. Може да му е полезно на някой, затова споделям.
А тук нещо по-различно ли ти отговорихме?

# 522
  • София
  • Мнения: 1 058
*Алис*, имаше и противоречиви мнения и затова го написах. Не че и първоначално малко не се почуди какво да отговори и служителката от НОИ (кол центъра).

# 523
  • Мнения: 9 050
Е, чак пък да се е почудила служителката. Съвсем неграмотни ги изкарахте. Това е основно положение. Даже не е някакъв специфичен казус.

# 524
  • София
  • Мнения: 1 058
Е, чак пък да се е почудила служителката. Съвсем неграмотни ги изкарахте. Това е основно положение. Даже не е някакъв специфичен казус.
Да кажа въобще не беше убедена след като е срочен договора, дали се полагат 60% от БВ или минималното обезщетение, защото в сайта са описани случаите и обикновено това би се водило по взаимно съгласие и трябвало да получа минималното обезщетение. После ме сложи на изчакване и след проверка - потвърди. Аз не ги изкарвам неграмотни, когато са, особено в кол центъра. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт