Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 133
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 1 110
  • Пловдив
  • Мнения: 4 761
Айде, де! Ей това не съм го писала аз: "Ходят на уроци неориентираните, които по модата са влезли в езикова гимназия и после са решили да кандидатстват медицина."

# 1 111
  • Мнения: 24 679
И ориентираните ходят, в София за медицина и фармация се ходи на уроци. Може и да има някое дете от форума, което не е ходило, но по принцип родителите,  на които децата ще кандидатстват това ги записват на допълнителна подготовка.

Това не е отсега, от десетилетия е така.

# 1 112
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Айде, де! Ей това не съм го писала аз: "Ходят на уроци неориентираните, които по модата са влезли в езикова гимназия и после са решили да кандидатстват медицина."
Да, не съм написала да учат само български, нали. И да, когато са кандидатсвали след 7 клас, защо им е тази езикова, като после ще хвърлят пари за уроц по химия и биология. Или само в езикова може да се готвят добри кандидат-студенти по медицина, които очевидно имат нужда от допълнително обучаване. Затова са неориентирани и то с помощта на родителите им, които ги бутат в такива гимназии, да може после да ги бутат на уроци.
В София ходят  и кандидатстват на същите места, на които кандидатстват и тези без уроци или с минимална помощ.

# 1 113
  • София
  • Мнения: 5 551
Цитат

Влиза се. Ходят на уроци неориентираните, които по модата са влезли в езикова гимназия и после са решили да кандидатстват медицина.
Най-голямата глупост,  която прочетох до този момент.

# 1 114
  • София
  • Мнения: 62 595
Парите нали не ги хвърляш ти? За теб може да са неориентирани, но това има и предимство - за четири години в гимназията вижданията им за бъдещето много могат да се променят, така че езикова е идеален вариант за неориентираните, както ги наричаш.

# 1 115
  • София
  • Мнения: 44 506
О, стига де! Колко да е ориентиран заек на 14?

# 1 116
  • Майничка
  • Мнения: 13 815
Всъщност, голямата тъпня е точно в различията за кандидатстване на различните места - МУ София, Стара Загора и Варна са с един формат, Пловдив и Плевен - с друг, а СУ - с трети, ако не се лъжа.

# 1 117
  • София
  • Мнения: 19 934
Да, години наред от някои  родители и учители продължава да се пробутва идеята, че в ЕГ се отива за единия език, че тя е едва ли не е хуманитарна гимназия. Ами не, не е. И по старата система не беше, а сега по новата  - още повече не е. Ежегодно от ЕГ излизат множество деца, които се ориентират към точни науки, медицина,  тежки инженерни специалности, архитектура, икономика..Да, има и хуманитарно насочени, ама какво от това? Езикът за всички е един бонус в тези модерни времена на глобализация, а петте години в ЕГ ти дават опцията спокойно  до края на 10 клас да се ориентираш накъде да поемеш след 12 клас. Понеже  в 7-ми много малко са истински ориентираните деца по отношение на това какво искат след гимназията. За чуждите, Лиляна, не мога да говоря. Но имам пред себе си цели 3 собствени, завършили точно езикова и избрали след това да следват икономическа информатика, приложна математика и медицина - нищо хуманитарно, както виждаш. И никога не са се оплакали от това, че са били в ЕГ и че наученият в нея език е бил загуба на време предвид последвалия избор.

Написаното по-горе от Гаргамела обяснява до голяма степен необходимостта от уроци за медицина.

Последна редакция: сб, 17 апр 2021, 21:52 от пенсионирана русалка

# 1 118
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Е, то и аз имам такива примери, аз също съм завършила ЕГ, но не съм продължила с език. Смятам го обаче за грешка. Не ползвам единия език почти никъде и вече почти нищо не помня. Малкото ми дете също учи в ЕГ, но тя сама я предпочете точно заради езика, но бих казала, че все още е неориентирана, понеже скочи там от МГ, до 11 клас кой знае какво друго ще ѝ хрумне. Големият беше убеден, че не иска нищо друго, освен медицина и никога не сме се колебали за избор на гимназия - важното беше да има по много от биологията. Толкова я обичаше, че не е имал нужда от уроци, справи се сам с помощта на учителката си от гимназията в часовете в гимназията.

# 1 119
  • София
  • Мнения: 62 595
Сега примери с личните деца ли ще даваме? Моите и двамата са с ЕГ и с това си вадят хляба, така че личните избори са лични избори - един забравя и не ползва, друг работи с наученото. За четири години три пъти си смениха предпочитанията за специалност. Ако някой от тях беше решил да учи медицина щеше да ходи на уроци. За всяка специалност, която биха избрали и беше нужно - щяха да ходят. Но имат достатъчно съученици, които влязоха с определена цел, включително да учат инженерство или медицина.

# 1 120
  • София
  • Мнения: 19 934
Ми това, че ти конкретно не го ползваш, Лиляна, не доказва нищо. Много хора го ползват -било за работа паралелно със следването, било за да следват избраното на този език, било в работното си ежедневие години наред във фирми с чуждестранно участие, било за самоусъвършенстване  с четене на актуални източници и задълбаване в  конкретна материя.  Случаи много и все различни Simple Smile
Скрит текст:
Клиширано звучи, да, но езикът, който и да е той, си е и богатство, никога не се знае дали и кога ще ти се наложи да го ползваш.Аз пък лично всячески подкрепям ученето на  чужди езици, дори и след гимназия. За годините в университета дъщеря ми покри с огромно желание и хъс ниво, равностойно на С1, по азиатски език след два европейски. И това няма нищо общо със специалността в университета...Години след гимназията не ползвах немския аз, а само английския. И в един прекрасен момент ми се наложи да  ползвам активно баш немския. Живот , какво да го правиш, пълен е с изненади..Wink

Последна редакция: сб, 17 апр 2021, 22:06 от пенсионирана русалка

# 1 121
  • София
  • Мнения: 44 506
Аз записах дъщерята в тип езикова, точно защото въобще не беше ориентирана.
Може би някаква професионална щеше да е добре, но поне в София това не е престижно и е трудно дори да се сформират паралелки.

# 1 122
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Да, така е, но език вече има почти във всяка гимназия и не само в езиковата такава е интензивен.

# 1 123
  • Мнения: 530
За мен лично по-добрият вариант е да се учи в езикова гимназия (ако детето няма строго математически заложби и интереси), защото в повечето езикови гимназии се предлагат абсолютно безплатни сертификатни изпити. Да имаш езиков сертификат на високо ниво за език, различен от английския, е страхотен плюс в днешно време. Освен това езиковите гимназии дават много повече - организират обмени, срещи с местни, говорещи дадения език, участват в много проекти и инициативи. Хич не мога да кажа, че само неориентирани деца отиват там, даже напротив. Точно защото интересът към езиковите гимназии през последните години беше в пъти повече от този към природоматематическите, икономическите и други гимназии, се намалиха някои езикови паралелки и за сметка на тях се разкриха паралелки с информатика и с биология и химия в ЕГ-та, колкото и странно да звучи.

Но всеки си има свои избори и предпочитания, само че не е редно да се казва кой е ориентиран и кой е неориентиран на база избор на училище. Това, че в някои паралелки с профил биология и химия се учи много, далеч не означава, че във всички такива положението е сходно. Зависи и от учителите. И все пак според мен уроци поне по химия са задължителни, ако ще се кандидатства за медицински специалности. Най-малкото форматите в различните университети са различни и специфични. Трябва да се отработят.

# 1 124
  • София
  • Мнения: 62 595
Може почти във всяка да има, но не е същото.

Общи условия

Активация на акаунт