Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 41 406
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 1 125
  • София
  • Мнения: 12 304
Съгласна съм с Лиляна. В някои ПМГ подготовката е отлична, уроци не са необходими.

А отливът от интереса към медицината според мен се дължи на Ковида. Ако моите бяха в такава възраст, и предстоеше да се взема такова решение, аз АБСУРД да се съглася да ги пусна в момента. Може би и техните майки така разсъждават.
Аз съм майка на дете, насочило се към медицина и със сигурност не разсъждавам така. Да не говорим, че е много тъжно дете да се нуждае от съгласието на майка си при избора на професия. За самото дете е тъжно.

Лиляна, голямата ми дъщеря ходеше на уроци за кандидатстване медицина заедно с дете от НПМГ /химия и биология/. И от там масово ходят. Неходещите са голямо изключение. Колкото за ориентираните, не знам много деца да са ориентирани професионално на 13-14 години, да не кажа, че почти няма такива, а "ориентираните" често сменят до 12-ти клас. И още нещо, учебните планове и програми за профилирана подготовка са едни и същи и за ЕГ, и за ПМГ.

# 1 126
  • София
  • Мнения: 18 196
Съгласна съм с Лиляна. В някои ПМГ подготовката е отлична, уроци не са необходими.

А отливът от интереса към медицината според мен се дължи на Ковида. Ако моите бяха в такава възраст, и предстоеше да се взема такова решение, аз АБСУРД да се съглася да ги пусна в момента. Може би и техните майки така разсъждават.
Да не говорим, че е много тъжно дете да се нуждае от съгласието на майка си при избора на професия. За самото дете е тъжно.

+1000  Simple Smile То е проблем дори избор на гимназия да му налага човек на детето  (макар че на този образователен етап е доста по-разбираема родителската намеса, особено ако се пипа с кадифени ръкавици), какво остава за висше...

Последна редакция: сб, 17 апр 2021, 22:42 от пенсионирана русалка

# 1 127
  • Майничка
  • Мнения: 12 665
... защото в повечето езикови гимназии се предлагат абсолютно безплатни сертификатни изпити...
... за сметка на тях се разкриха паралелки с информатика и с биология и химия в ЕГ-та, колкото и странно да звучи...
Андреа, съжалявам, че се налага да те опровергая, но тези две твърдения не отговарят на истината. DSD дипломите са единствените еквиваленти на европейски езикови сертификати, които се предлагат безплатно и то само в някои ЕГ (не зная как стои въпросът с източните езици).  Явяването на изпити за английски, френски, испански, италиански и руски сертификати се заплаща.
Профили, различни от език, има в ЕГ, но чак в 11 клас и те са трети и четвърти. В първи гимназиален етап може да има някой час ИУЧ  отгоре по предмет, различен от първи или втори език, но това не прави паралелката профилирана с този предмет. Говоря за ЕГ, не за гимназия с разширено изучаване на ЧЕ.

# 1 128
  • София
  • Мнения: 38 985
Моята дъщеря е в такава паралелка. Един час биология първия срок и един час химия втория в 9 клас. Нищо и половина.

# 1 129
  • София
  • Мнения: 18 196
Андрея, наистина е точно така с европейските езици, както казва Гаргамела. Безплатен сред езиковите сертификати е само ДСД и само за него си тече целенасочена подготовка по формата в редовните часове по езика. Затова има и сред  нейтив учителите в ДУ най-много такива в училищата с немски, понеже те са си с договори от Германия по двустранна спогодба. И да, не във всички гимназии  с немски има ДСД, съществува на сайта на посолството официален списък кои училища в страната са оторизирани от немска страна да обучават за ДСД 1 и ДСД2. Преди години имаше и в НТБГ сертификат безплатен по бизнес френски  за една от паралелките им '"Търговия", но май и това го няма вече.

# 1 130
  • София
  • Мнения: 7 081
Този спор е вечен, а е безкрайно излишен, според мен.
Учебните планове са еднакви в раздел А, но са коренно различни в раздели Б и В.
Можем ли да кажем, че дете, което не е в ЕГ, но изучава интензивно език, в 12.клас ще има същата подготовка по езика, както дете, учило в ЕГ? Не, разбира се!
Защо тогава смятаме, че обратното важи?
В профилирана гимназия, с различно от езиковото направление, децата в 8, 9 и 10 клас имат по 2-3-4 ч/седмично по основните ПП над часовете в раздел А. Сега гледах, 9 клас/биология/ имат +3.5 ч биология и +3 ч химия, като в 10.клас стават +3.5 био/+2 химия, защото част от часовете са отишли за ФУЧ мат и ФУЧ БЕЛ. Не изброявам различните училищни активности/школи по науките, които се провеждат в извънучебно време, но допринасят много за подготовката. Доколкото ми е известно, в ЕГ има такива по съответните езици.
Училищата са добри и дават съответна подготовка, но са съвсем различни.
Езиковите гимназии са чудесно решение децата да си дадат още малко време, за да узреят за по-сериозни решения за живота си, като в същото време усвоят език, без да посещават външни платени школи. Въпреки, че и последното се случва.

Последна редакция: сб, 17 апр 2021, 23:33 от Слънчевата

# 1 131
  • София
  • Мнения: 62 595
Тъй като нещата се завъртяха около уроците за кандидатстване, за мен въпросът на принципа на конкуренцията - ако за определена специалност конкуренцията е жестока, то независимо от профилираната подготовка в училище, е необходима допълнителна подготовка за формата на приемните изпити. Най-малкото с тази подготовка се занимават хора, които имат достатъчно опит и знаят подводните камъни в материала за изпитите и формата. За езикови сертификати хората минават огромните тухли, макар да знаят езика, така че не е някакво чудо невиждано. Зная, че ще прозвучи обобщаващо, но понякога си мисля, че само ние, българите, го имаме това обратно мислене - уроците са за слабаците. Е, да, ама уроците са и въпрос на възможности да си ги позволи човек, независимо колко е слаб или силен в материята.

# 1 132
  • София
  • Мнения: 7 081
При някакъв стандартизиран изпит, дали ще е КС или за езиков сертификат, има формат на изпита, да, с който е добре да си запознат. И тук отличник ли си или не,  няма нищо общо.

# 1 133
  • София
  • Мнения: 12 304
Слънце, аз говоря за профилираната подготовка, която се осъществява в 11-ти и 12-ти клас само /защото и Лиляна за нея говореше/ и която е еднаква и в раздел Б по задължителните модули. Разлика там може да дойде в случай, че в училището се предлагат 3, вместо 4 профила, както и от ФУЧ, евентуално. Така или иначе, към момента материалът от профилираната подготовка не влиза в изпитните програми на кандидатстудентските изпити. Ще видим как ще решат въпроса догодина. Миналата година беше особена и баловете паднаха, но дотогава момиче с две по 5,50 на изпитите не влизаше медицина в МУ София. При това положение, аз не бих посмяла да я лиша от външна подготовка, колкото и добра да е училищната.

Последна редакция: нд, 18 апр 2021, 00:06 от sanaka

# 1 134
  • София
  • Мнения: 7 081
А, тази профилирана, да. Тя ще си е съвсем еднаква в задължителната част, независимо къде учиш, ако си избрал съответния профил.
Аз все още не знам къде ще се впише тази ПП и за какво ще се използва практически. В нашия случай, математиката ПП ще е много полезна, ако се кандидатства навън, защото в БГ гимназиите учим по-малко математика, отколкото по света.
Надявам се, догодина училището да е присъствено и децата да могат да работят по сбъдването на мечти, планове, желания...

# 1 135
  • Майничка
  • Мнения: 12 665
Теоретично може да е еднаква, на практика зависи от броя профилиращи предмети. Ако са 4, всеки ще се преподава 5 часа седмично + часовете ООП, ако това е заложено (мат., БЕЛ, ЧЕ или ГО). Ако профилите са 3, 5те часа могат да станат до 8, т.е., повече часове за упражнения.

# 1 136
  • Мнения: 9 936
Моите медицина няма да учат, не виждам да имат въобще подобни интереси, а и да отделно още малки за такъв избор.
И все пак, ако сега бяха 12 клас у мислеха за медицина, щях да положат усилия да ги разубедя, с цел да пропуснат една Ковидна година и да видим как ще се развие ситуацията.
Но всеки си знае, аз пиша за себе си какво смятам.
Винаги е най-добре да става с желание, а не с принуда.
Тъй или иначе, които няма да учат нищо, свързано с разказвателни предмети, твърде са мързеливи за такова нещо Wink

# 1 137
  • Пловдив
  • Мнения: 4 161
Айде, де! Ей това не съм го писала аз: "Ходят на уроци неориентираните, които по модата са влезли в езикова гимназия и после са решили да кандидатстват медицина."
Да, не съм написала да учат само български, нали. И да, когато са кандидатсвали след 7 клас, защо им е тази езикова, като после ще хвърлят пари за уроц по химия и биология. Или само в езикова може да се готвят добри кандидат-студенти по медицина, които очевидно имат нужда от допълнително обучаване. Затова са неориентирани и то с помощта на родителите им, които ги бутат в такива гимназии, да може после да ги бутат на уроци.
В София ходят  и кандидатстват на същите места, на които кандидатстват и тези без уроци или с минимална помощ.

Вземи да се спреш, че ще напишеш още по-големи глупости. А изказа къде си бутаме децата, не искам изобщо да го коментирам.  В ЕГ предимно се учи чужд език. Децата са там за това. В механотехникум се учи друго. В строителен техникум трето. Профилираните училища са за това. Съпругът ми е завършил ПМГ, ама е финансист, не лекар. Училището, не определя ВУЗ-а. А кой, колко пари ще дава за уроци си е негов проблем. Аз предпочитам да се работи индивидуално с детето ми, освен подготовката в училище, и плащам за това. Ти частни уроци не даваш ли? Примери за 2-3-5 деца, приети без допълнителна подготовка,  не са показателни. Нищо не показват, освен може би, че тези деца от биберона са ориентирани, че ще стават лекари и си избират подходящите училища.

Последна редакция: нд, 18 апр 2021, 08:04 от dazel

# 1 138
  • Бургас
  • Мнения: 7 020
И да, когато са кандидатсвали след 7 клас, защо им е тази езикова, като после ще хвърлят пари за уроц по химия и биология.

Езиковата гимназия отваря много врати независимо какво реши да учи детето в последствие. Много деца завършват езикова и после учат медицина в чужбина на съответния език или завършват медицина тук и заминават на специализация или да работят в чужбина. Младите лекари, ходят на семинари в чужбина, четат чуждестранна литература и се информират за новостите. Не като навремето, каквото са научили в университета с това да си останат. Отдавна езиковите гимназии не подготвят само преводачи и филолози. Мой бивш колега завърши немска гимназия, после завърши ИТ. Сега му е много по-лесно като работи в Германия като програмист. Въобще езикова гимназия + университет се използва предимно като трамплин за по-добра работа.

Последна редакция: пн, 19 апр 2021, 09:53 от Irene Adler

# 1 139
  • Мнения: 12 011
Аз мисля, че едва ли има дете, което след 7 клас знае какво точно иска.И да има, единици са  професионално ориентираните след 7 клас. В ЕГ обикновено се ходи за ади интерес към самия език, вече дали този интерес е на дете или родител, отделно. Но водещо е желанието да се учи точно о пределен език на високо ниво.
За съжаление, много деца от набора на моето дете, обаче, пожертваха най-предпочитания език заради съчетание с 3,4 нежелан профил и минаха на друг, компромисен. Но пак водещо е изучаването на език.

Общи условия

Активация на акаунт