Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 192
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 62 595
Все още никой не е отменил неща като несъзнателното или съзнателно формиране на критерии за оценка. Това се учи в някои дисциплини по психология, има ги и измерванията по въпроса. Няма нужда да го оспорваме като така или иначе си съществува и всеки от нас в една или друга степен го е виждал с конкретни примери.

При положение, че едно дете учи и показва знания, е по-добре да има шестица, отколкото да е на кантар и накрая това да му прецака влизането в добра гимназия.  Тук имаме достатъчно много примери през годините, когато на деца на потребители им бяха писали петици заради някакви дреболии.

# 211
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Който смята, че детето му е ощетено с оценка и заслужава повече, може да подаде заявления за промяна на оценка, явява се на изпит детето и си изкарва заслужената оценка. Тия с дреболиите или пък любомото ми - тя госпожата го е набедила(нагрочила) изобщо не са аргументи, а оправдания за ниски оценки.

# 212
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
И всичко това как се променя с НВО?
Все още балообразуващите оценки от свидетелството имат добра тежест, особено при еднакви резултати на изпита.

Ами то идеята беше да се вземат само оценкете от НВО и да не се гледат тези от свидетелството. Така всички деца да бъдат оценени обективно и еднакво в цялата страна. Освен това детето няма да ходи на отделни изпити за всяко училище, за което кандидатства, а само на един. Само че както всичко друго и тук не го доизкусурихме.

# 213
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ирене, дай конкретен пример(измисли някакъв), в който дете с висока оценка от изпит би било ощетено от друго заради оценката в свидетелството. Понеже аз някак не мога да си го представя.

# 214
  • Мнения: X
Лесно е. При минимален бал за паралелката 492,750 дори две по сто не ти гарантират прием, ако не си с две шестици в свидетелството.

# 215
  • София
  • Мнения: 62 595
Естествено, че никак не можеш да си го представиш! Но съществува. Всеки си мисли, че неговото оценяване е само обективно. Обаче не е обективно, щом има човешки фактор намесен.

# 216
  • София
  • Мнения: 3 050
Е, спокойно де, тръгнали сме да го елиминираме този човешки фактор... Справка Айзък Азимов, 1951 г. - писал е човекът за механичния домашен учител... Още малко, той пише за 2157 г., но аз мисля, че по-рано ще е.

# 217
  • Мнения: 285
И всичко това как се променя с НВО?
Все още балообразуващите оценки от свидетелството имат добра тежест, особено при еднакви резултати на изпита.

Ами то идеята беше да се вземат само оценкете от НВО и да не се гледат тези от свидетелството. Така всички деца да бъдат оценени обективно и еднакво в цялата страна. Освен това детето няма да ходи на отделни изпити за всяко училище, за което кандидатства, а само на един. Само че както всичко друго и тук не го доизкусурихме.
Освен това на НВО в някои райони такова подсказване пада.....

# 218
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, и това го има. Не само подсказване, а и накрая критериите за проверка. За неща, за които в други градове, с по-малка конкуренция, дори няма да обърнат внимание в преразказа примерно, в София с удоволствие ще резнат някоя точка. Всеки, който е виждал работата на детето си може да каже. За едното от моите си спомням, че бяха взели точка заради подчертано с вълнообразна линия прилагателно за очите на една от единайстетте или осемте котки. А при сравнение с текста, беше точното прилагателно, обаче точката заминала. Не е кой знае какво, но е неприятно.

# 219
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Ирене, дай конкретен пример(измисли някакъв), в който дете с висока оценка от изпит би било ощетено от друго заради оценката в свидетелството. Понеже аз някак не мога да си го представя.

По-горе дадохме вече няколко възможни примера.
Щом учител, и то по математика, не може да вникне в дадените примери, значи много сме го закъсали с това образование.

# 220
  • Мнения: X
Работите вече се  " разхвърлят" за проверка из цялата страна, а и не се приемат за оценени, докато разликата между двамата проверители не бъде вкарана в определени граници.
И тази тема стана " всичко за образованието". Joy

# 221
  • Мнения: 5 425
И тази тема стана " всичко за образованието". Joy

Ами болна тема е .... Joy

# 222
  • София
  • Мнения: 7 677
Ами, Дидева, когато в самото образование не се случва нищо за обсъждане, спокойно можем да поклюкарстваме. Joy
Иначе подфорум образование може да се закрие. Smirk

# 223
  • Мнения: X
Можем ествено. Ама освен " закрие" се сещам за още една дума ,която завършва на " -рие" и е често практикувана тук.

# 224
  • Пловдив
  • Мнения: 4 768
Ами дистанционното обучение ще промени много неща както в тестовете, така и в критериите за оценяване. Неизбежно е. И непредвидимо. Моето е от единиците, които решава теста при включена камера, и то само при изричното ми настояване. Сърди се, че другите тарикатствали, а тя била идиот. Всичко постигнато с мотивацията, бавно потъва в апатия. Решава теста, изключва камерата и смята, че това е достатъчно. Добре, че са допълнителните уроци. Там малко се съживява......

Общи условия

Активация на акаунт