Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 180
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 5 425
Ето паради тази причина се въведе националното външно оценяване и матурите след 7ми клас, за да са оценени според еднакви критерии децата и за да се избегне субективността.

Нима наистина смятате, че приемът в СМГ след 7-ми клас навремето е бил по-малко обективен от сега?
А предположението, че МОН прави нещо заради интереса на децата е наистина смело.

# 196
  • Мнения: 2 820
......
Най-безумна ми е системата за прием в американските университети в момента /защото преди години не беше така/, където те приемат по цвят на кожата, социален произход, ръст, тегло и колко котки си спасил от удавяне. Освен ако не си международно признат гений, доказано с резултати /оценки/ от различни международни състезания. Тогава може да те приемат и без котките. Joy
Тука още нищо не сме видели. Тепърва "шоуто" предстои. И това ще е едно много, много тъжно шоу...

# 197
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Ежко, по-малко обективен беше, поради причини посочени от Андариел. По мое време (90те) езиковите гимназии бяха пълни с деца от селски училища с изкуствено завишени оценки. Щото освен оценката от изпита се гледаха някои оценки от дипломата и общия успех от нея. Когато две деца са еднаква оценка на изпита, оценките от дипломата вдигаха общия бал.

# 198
  • Мнения: 5 425
Ежко, по-малко обективен беше, поради причини посочени от Андариел. По мое време (90те) езиковите гимназии бяха пълни с деца от селски училища с изкуствено завишени оценки. Щото освен оценката от изпита се гледаха някои оценки от дипломата и общия успех от нея. Когато две деца са еднаква оценка на изпита, оценките от дипломата вдигаха общия бал.

Да не смесваме СМГ през 80-те с езиковите през 90-те (или преди това).

# 199
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
За 80те не мога да кажа нищо, защото нямам личен опит от тогава. Моите наблюдения са от 90-те. Освен това имаше много деца завършили обикновена гимназия на село със завишени оценки и после имаха предимство в уневерситет, където се влизаше само с диплома.

# 200
  • Пловдив
  • Мнения: 4 769
Още не мога да си обясня, как шестица, писана в селско училище при знания за тройка, изкарва висока оценка на приемен изпит и елиминира петицата в градското училище.

# 201
  • Мнения: 5 425
Още не мога да си обясня, как шестица, писана в селско училище при знания за тройка, изкарва висока оценка на приемен изпит и елиминира петицата в градското училище.

Знанията не са били за тройка или изпитът е бил за тройкаджии.

# 202
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Още не мога да си обясня, как шестица, писана в селско училище при знания за тройка, изкарва висока оценка на приемен изпит и елиминира петицата в градското училище.

Не изкарва висока оценка, но вдига бала, когато има двама ученици с еднаква оценка на изпита.
В повечето случаи ставаше въпрос за деца които са били за 5 примерно, на са им пишели 6. Не става за тройкаджии естествено.
А освен това по мое време имаше училища (строителния техникум например), където се приемаше по диплома, без приемен изпит.

# 203
  • София
  • Мнения: 62 595
При равни други условия. Винаги има някъде в селското училище един отличник, който е гордостта на училището.
Да, малко се получи мътен примерът ми и хиперболизиран, защото се опитах да кажа две неща едновременно.
Ако в ЕГ разликата между петица и шестица е някоя грешчица на контролните, то за едно по-скромно училище това, което в ЕГ ще е за петица, в скромното училище ще е за шестица без уговорки.  И така се натрупва и при две деца, които са с много близки оценки на някой изпит и са преки конкуренти, разликата между оценките в дипломата ще е решаваща кой да е над чертата и кой под чертата на приема. С гимназиите е същата работа - в едно училище на детето му писали 5 по български, защото класът е силен, а в другото са писали 6 на друго дете, защото класът е слаб. И двамата изкарват еднакви точки на изпита и познай кой е по-напред в класирането!

# 204
  • Пловдив
  • Мнения: 4 769
Ами точно заради това, целта е максимално висока оценка на матурата. Но от личен опит знам, че в клас с високи изисквания, и реална конкуренция сред децата, резултатите са по-добри и като знания, и като оценки. Едната птичка в някой слаб клас е по-скоро изключение, защото при ниско околно ниво, колко пък твоите знания да са нещо изключително, че и да са чак такава конкуренция. При сегашните обстоятелства обаче, очаквам занижени изисквания на матурите и може би оценките да имат описаната роля.

# 205
  • София
  • Мнения: 7 677
И всичко това как се променя с НВО?
Все още балообразуващите оценки от свидетелството имат добра тежест, особено при еднакви резултати на изпита.

# 206
  • София
  • Мнения: 62 595
Тази птичка в слабия клас я изпращат на уроци още от шести или от пети клас. Да, по-неприятно и по-трудно се задържа висок успех, има и проблем с отношенията в класа заради "зубрача", но при невъзможност детето да бъде преместено в друг клас хората правят каквото могат.
Когато човек има деца, се налага да прави стметка какво и как ще се случва в образованието точно на неговите деца и да си изясни какво иска и как да го постигне. Всякакви други неща са разтягане на локуми.

# 207
  • Мнения: 1 358
Ако Петърчо от селското училище без конкуренция в класа и без частните учители, до които има достъп Иванчо, е изкарал същата ощенка на изпита - Петърчо заслужава да влезе.  Нали осъзнаваме какви привилегии имат децата в големия град?
Да не говорим сега покрай ДО колко изостават (без вина) децата от населени места, където няма нет, няма частни уроци и всичко е много по-сложно.

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 18:04 от Alyssa

# 208
  • Мнения: 8 916
Добре, аз не разбрах, като на някои са им толкова важни високите оценки, защо не си запишат децата в селското училище?
Започна да звучи много снобско. Ще дойде отличникът от село и ще измести градските генийчета. Хайде, малко по-сериозно. Познавам достатъчно отличници от селски училища, които успешно си учат и завършват в чуждестранни университети с "подарените" си шестици.

# 209
  • Пловдив
  • Мнения: 4 769
Именно, когато детето има знанията и изкара висока оценка на изпита, но пък има и шестицата, то тя не е съвсем неоправдана. Няма как ниска оценка на изпита да те класира. Вече при еднакво високи, много високи оценки от изпит, шестицата може да е решаваща, но днес това би се случило много рядко.

Общи условия

Активация на акаунт