Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 162
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 5 425
Едно време имаше една приказка, на която много се дразнех, но излезе цинично вярна - няма ние да оправим образованието с цената на успеха и бъдещето на децата си.
И затова оправяме оценките на децата си с цената на тяхното образование и бъдеще.

# 181
  • София
  • Мнения: 16 227
В коя образователна система, държава, университет, училище оценките не се считат за важни?

# 182
  • Мнения: 5 425
В коя образователна система, държава, университет, училище оценките не се считат за важни?

Например навремето в АУБГ. Точно когато студентите му постигаха наистина сериозни успехи.

# 183
  • София
  • Мнения: 16 227
В смисъл? За прием не са имали значение оценките от училище и/или от приемен изпит? Продължаваш в следващ курс, независимо дали си си взел изпитите - т.е. и с двойка? Кое не е било важно и кога е това време?

# 184
  • Пловдив
  • Мнения: 4 765
Ако приемем, че знания и оценка се припокриват, да, важни са оценките. Но ако се работи само в посока оценките, незасимо от похватите за тяхното придобиване, не, не са важни. Дали е удобно да ви лекуват преписвачи и шмекери, изкарали някак оценки. А това време не е далеч. Като му видях писанията на един специализант, пълни с правописни грешки, изЯсниха ми се оценките му.

# 185
  • София
  • Мнения: 19 948
Нещата в общия случай са  правопропорционално навързани  (сериозно учене -> отлична оценка) - разбира се, винаги има и изключения, някои сега ще се заловят баш за тях. Но в общия случай, ако съвестно се учи за изпит за прием в университет, оценката в училище също е отлична. Няма как на изпит по мат 2 във ФМИ да изкараш над 5, а в училище да имаш 4.. Нито една от другите две крайности не е наред - да не ти пука за училищните оценки, а само за знанията (при положение, че с оценките ще те приемат или ще останеш съответно под чертата), или да те интересува само чисто бележкарски колко ще имаш в дипломата, без да има значение какво знаеш..

Дазел, то и във форума доста хора с претенции разни пишат неграмотно. Wink

# 186
  • София
  • Мнения: 15 170
Компетенции се оценяват повече в много страни специално в училище. Оценките стават важни ако са от матури и изпити. Затова неподготнев български родител може да хлъцне при оценка 0 или 1-2-3/20, но такива неща се случват и окото им не трепва на френските учители. Там доскоро се и повтаряше най-много от целия свят, но прецениха, че им излиза много скъпо и вече не повтарят толкова. И тук във ФЛ в някои класове, например втори клас, повтаряха над 10% от децата. 20/20 може да им само Господ, казват някои учители и никога не пишат подобна оценка. Над 15-16/20 вече си е супер шестица, докато шестицата по нашите критерии би била само божественото 20/20. И по-спокойно  приемат, че едни деца са добри в хуманитарните науки, други в точните.

Не им рекламирам образователната система с това. Има доста недостатъци, но казвам информативно, защото има такива системи, в които оценките не са толкова важни.


А по повод на ДО по-назад Не се сърди човече каза, че като са били присъствено във Франция са липсвали често учители, пропуснали са материал. Ето в това сме по-напред, но аз държа на присъственото не, заради материала. Той си се учи и на ДО, други неща липсват, по-съществени за мен,  като са на дистанционно.

# 187
  • София
  • Мнения: 19 948
Бояна, дори и в чуждите системи оценките са си важни.. Да кажем, че завършваш бакалавър сега. За  прием в реномиран университет за магистратура ще гледат баш дипломата ти от бакалавърската степен. После и с магистратурата е така -  на събеседване и т.н опции с жив контакт ще преценят компетентността ти, уменията ти за заемене на дадената позиция, да, но СЛЕД първоначален груб  подбор за допускане до интервюто, който ще е  по успех..

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 16:19 от пенсионирана русалка

# 188
  • Мнения: 5 425
В смисъл? За прием не са имали значение оценките от училище и/или от приемен изпит? Продължаваш в следващ курс, независимо дали си си взел изпитите - т.е. и с двойка? Кое не е било важно и кога е това време?

Времето е 1996-2000 (не мога да кажа нищо от 1-во лице за преди и след това). Приемът беше по SAT и TOEFL. Нямашe курсове, а необходими кредити за да завършиш дадена специалност. И да, можеше да завършиш Компютърни науки с F по Компилатори, стига да имаш поне D по еквивалентен кредит (напр. Интерпретатори). Не че съм виждал това да се случва или някой да избере дисциплина, по която от чист интерес да не изкара поне едно С за цяр. Оценките над F си бяха между студента и преподавателя и не се отразяваха в американската диплома освен за (Magna/Suma) Cum Laude случаите. Почти никой не се интересуваше каква оценка ще му пишат, но съм виждал как човек заспива с нос в учебник в библиотеката или под масата с компютъра в лаба около 3 сутринта. В същото време съм виждал импромпто концерт на главното стълбище от Зам. декана, Сисадмина и студентка (бас, китара и алт). Пееха доста неприлична песничка и то в работно време. За радост на студенти и преподаватели. Яко се учеше и яко се купонясваше.
Което не попречи на 3/4 от випуските, които гледах, да "успеят" завидно по сегашни мерки с докторати и/или кариери.

# 189
  • София
  • Мнения: 62 595
Едно време имаше една приказка, на която много се дразнех, но излезе цинично вярна - няма ние да оправим образованието с цената на успеха и бъдещето на децата си.
И затова оправяме оценките на децата си с цената на тяхното образование и бъдеще.

Още по времето, когато ние бяхме ученици се случваше Иванчо от селското училище да има по-висок успех от Петърчо - обикновения отличник от езиковата или математическата гимназия. И Иванчо после на кандидат-студентския изпит взема няколко стотни повече в бала и влиза в университета, защото в селското училище е бил отличниКЪТ и критериите са били по-ниски, отколкото за Петърчо, който е един от отличниците и някъде нещичко не му е достигнало и са му писали петица в дипломата на балообразуващата оценка. И сега е така. И точно заради тяхното образование в бъдеще и наличието на такива Иванчовци е редно и Петърчовците да имат високи оценки, а не по-ниски, само защото критериите в езиковата или математическата са по-високи.
Това е грижа за образованието и бъдещето на децата, защото не искам моите да бъдат ощетени в сравнение с Иванчовците.

# 190
  • София
  • Мнения: 15 170
Бояна, дори и в чуждите системи оценките са си важни.. Да кажем, че завършваш бакалавър сега. За  прием в реномиран университет за магистратура ще гледат баш дипломата ти от бакалавърската степен.
Нали за училище си говорим. Иначе естествено, че са важни. Но в течение на учението преди последните три класа се гледат повече компетенциите, съотношенията между предметите, а и там са важни и коментарите на учителите, които вървят с оценките, а от изпитите и коментара на комисията.
В много университети при прием ти търсят коментарите от детската градина до завършването, от тях се разбира що за човек си. Та и да имаш най-високите оценки като ти пише всяка година в досието "Не респектира авторитетите" или "Не уважава съучениците си", шансовете не са големи за прием.

# 191
  • София
  • Мнения: 19 948
И в училище не е по-различно,  Бояна, поне у нас със сигурност. Отдавна  няма характеристики, а дори и когато имаше, в тях се пишеха  фалшиви небивалици с похвална нотка все - организаторски способности, много странични хобита и занимания, участия в конкурси и сие.. А после не се отразяваха въпросните на нищо, само бумаги. Тоест подборът след 7 клас е само по оценки/резултати в край на краищата. Затова е най-добре да се учи  стабилно за знания, да не се допускат пропуски, а оценките в общия случай след такова  учене са отлични.

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 16:36 от пенсионирана русалка

# 192
  • София
  • Мнения: 15 170
И в училище не е по-различно,  Бояна, поне у нас със сигурност. Отдавна  няма характеристики, а дори и когато имаше, в тях се пишеха  фалшиви небивалици с похвална нотка все - организаторски способности, много странични хобита и занимания, участия в конкурси и сие.. А после не се отразяваха въпросните на нищо, само бумаги. Тоест подборът след 7 клас е само по оценки/резултати в край на краищата. Затова е най-добре да се учи  стабилно за знания, да не се допускат пропуски, а оценките в общия случай след такова  учене са отлични.
У нас може, в други страни си пишат каквото виждат и окото им не трепва, че и всеки учител по всеки предмет, отделно пеедагогически съветник, класен, съвет на класа. Само го цитирам, не съм непременно очарована от тези неща, защото и на мен ми лъхат на соц Wink
А учене си трябва навсякъде и навсякъде между учене в добро училище и в друго, деца от образовано семейство и други, има огромна разлика.

# 193
  • Бургас
  • Мнения: 8 508

Още по времето, когато ние бяхме ученици се случваше Иванчо от селското училище да има по-висок успех от Петърчо - обикновения отличник от езиковата или математическата гимназия. И Иванчо после на кандидат-студентския изпит взема няколко стотни повече в бала и влиза в университета, защото в селското училище е бил отличниКЪТ и критериите са били по-ниски, отколкото за Петърчо, който е един от отличниците и някъде нещичко не му е достигнало и са му писали петица в дипломата на балообразуващата оценка. И сега е така. И точно заради тяхното образование в бъдеще и наличието на такива Иванчовци е редно и Петърчовците да имат високи оценки, а не по-ниски, само защото критериите в езиковата или математическата са по-високи.
Това е грижа за образованието и бъдещето на децата, защото не искам моите да бъдат ощетени в сравнение с Иванчовците.

Ето паради тази причина се въведе националното външно оценяване и матурите след 7ми клас, за да са оценени според еднакви критерии децата и за да се избегне субективността.

# 194
  • София
  • Мнения: 16 227

В много университети при прием ти търсят коментарите от детската градина до завършването, от тях се разбира що за човек си. Та и да имаш най-високите оценки като ти пише всяка година в досието "Не респектира авторитетите" или "Не уважава съучениците си", шансовете не са големи за прием.
Това определено не го намирам за правилно. Едно палаво и буйно дете може да стане прекрасен възрастен. Да не говорим, че много велики учени не се славят с респект към авторитети и уважение към съучениците си. Да гледаме досието на детето от ДГ, означава, че приемаме, че децата не се променят в процеса на израстването си, а това съвсем не е вярно. Най-добрият модел за прием в университет за мен си остава един добър приемен изпит в съответната област. Той показва какви са интересите ти в момента и какво знаеш в момента, а това е важното. Дори и да си имал някакви пропуски в миналото, те нямат значение, ако си ги наваксал. Най-безумна ми е системата за прием в американските университети в момента /защото преди години не беше така/, където те приемат по цвят на кожата, социален произход, ръст, тегло и колко котки си спасил от удавяне. Освен ако не си международно признат гений, доказано с резултати /оценки/ от различни международни състезания. Тогава може да те приемат и без котките. Joy

Общи условия

Активация на акаунт