Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 161
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 2 820
Слънчевата, благодаря за информацията. Очевидно е станала още по-интересна учебната програма за усвояване.
Ти имаш ли наблюдения във вашето училище как се процедира в тези класове с проверка на знанията? Само с тестове или се прилага и някаква форма на устно изпитване?
Ще се радвам някой ако има впечатления и от ДО на СМГ как е?
Не вярвам само в училището на моето дете да са намерили начин за адекватна проверка на знанията по математика.

# 166
  • София
  • Мнения: 19 946
Точно за дете от НПМГ в 11 клас  мога да ти  разкажа, близко ми е достатъчно и бях много учудена как така е  в паралелка с биология, но е и в профил мат. Слъчевата и Дидева тогава ми обясниха, за да не се чудя и мая защо учи тези неща. Simple Smile Тестове до откат правят по математика (знам го, защото от време на време в месинджър  преди тест ме моли за решение на някоя задача от учебника на Веди, по който са (понеже подобна щяло да има и на теста)..Та пусто и в НПМГ са "некадърни" да ги изпитат устно, ужас..

# 167
  • София
  • Мнения: 44 518
Ох, добре че Дидева и Слънчевата ме отказаха от НПМГ! Хич не бяхме за там.

# 168
  • Мнения: X
Не помня да съм те отказвала за НПМГ.
Скрит текст:
Смятах ти балове навремето и ти правих прогнози. Доколкото помня просто не ви стигна за там.

# 169
  • София
  • Мнения: 7 677
Моето дете е в 10 клас. От ПП по мат, тази година застъпиха векторите в часовете ФУЧ. Правят тестове, но разбирате, че фуч не е ООП или ИУЧ.
Иначе устно изпитване се прави в часовете от ООП и ИУЧ, но материята е съвсем различна. Правят и контролни и тестове. В класът на сина ми няма преписване по математика на контролни и тестове, защото всички 27 деца са с различни задачи.

# 170
  • Мнения: 5 425
Изпитването не е обучение, а още по-малко образование. Дистанционно обучение може и да съществува, но "дистанционно образование" е оксиморон. Ако СМГ и НПМГ не предлагат И хуманитарно ОБРАЗОВАНИЕ, спокойно могат да сменят Г с Т (техникум).
Важи и за всички други училища (без професионалните, които са си такива по дефиниция, но поне не претендират за елитарност).

# 171
  • София
  • Мнения: 44 518
Не помня да съм те отказвала за НПМГ.
Скрит текст:
Смятах ти балове навремето и ти правих прогнози. Доколкото помня просто не ви стигна за там.
Е сега пък ти се хвана за буквата. Много обстоятелства бяха, но в крайна сметка не бяхме за там.

Промяната на имената на видовете училища е отделна дълга тема.

# 172
  • Мнения: 24 693
Добре, тези деца в НПМГ и другите профилирани училища ,които учат толкова сложна математика, че не могат да бъдат изпитани устно преписват масово на тестовете ли?
Защото оттам тръгна дискусията и необходимостта от устно изпитване по този предмет - за да не препишат.

В нашето училище са посредствени по математика, не учат нищо особено сложно  и ги изпитват и устно.

# 173
  • София
  • Мнения: 7 677
Както казах, в класът на сина ми не се преписва по математика. За другите не мога да кажа.
Аз не разбрах от къде тръгна спора, но не е от мат.гимназии.
Аз не разбирам какво означава тест по математика? Задача с избираеми отговори? Ако е това, детето ми никога не е правило тест по математика. Прави контролни с по 4 задачи за разписване, класните са с 8 задачи. На контролните, както казах, всички 27 деца са с различни задачи, а на класните са на 3 групи.

# 174
  • София
  • Мнения: 62 595
Гледам на нещата доста по-рационално - накрая в дневника всички учители трябва да впишат оценки и за тази цел трябва да изпитат учениците по един или по друг начин. За учениците от определени класове оценките са ключови, защото им трябват за кандидатстване. Затова мен като родител би ме устроил вариантът  както искат да ги изпитват, но да им дадат шанс за високи оценки за кандидатстване, особено при дванайстокласниците и седмокласниците.  А какво научено - какво ненаучено, ще ми е по-малкият проблем.

# 175
  • Пловдив
  • Мнения: 4 765
Анди, балът, след 7 клас, е утроената оценка от матурата. Балообразуващите, при висока оценка от матурата, нямат кой знае какво значение. А висока оценка, с фалшиво високи оценки по предметите, няма. Важни са ми точно знанията за матурата. Само с високи балообразуващи, няма да стане.

# 176
  • София
  • Мнения: 19 946
Че в 12-ти не е много по-различно, на който му трябва успех за прием в университета, му трябват и знания, а те с подарени оценки не се трупат. Ни ДЗИ ще си издържи като хората, ни кандидат-студентските изпити. А ДЗИ пък като  направиш за посредствена оценка, каква е файдата, че в дипломата по предмета имаш 6? Общият успех пак пада, понеже за випуските до момента все още ДЗИ са 1/3 от дипломата.. А дори и да не се иска цялата диплома някъде, пак е проблем. Понеже с отличната оценка (подарената) може и да влезеш, да, ама после какво... Пропуските няма да изчезнат с магическа пръчка. Та я избуташ, я не..

# 177
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, зная как се формира балът. Оценките от балообразуващите предмети са важни, защото накрая те добавят по една-две точки и е по-добре да са шестици, отколкото петици. А колкото до знанията, почти никой не е оставил знанията на училищната подготовка, а ходи на курсове или уроци, а последните две си вървяха с пълна пара цяла година. Стратегически нищо не се е променило.
За зрелостниците е същата работа - трябват и двете и всеки гледа да се презастрахова както може. Дали е честно, дали не е честно е вторичен въпрос, защото накрая се гледат оценките.

# 178
  • Мнения: 5 425
Според мен, преследването на оценки корумпира образованието, подменяйки вътрешната, подчинена на собствените интереси мотивация с външна. И хайде да не се лъжем, че да гониш знания и да гониш оценки е едно и също.
Университетите на Запад не назначават слабоумни в отделите си за прием на студенти. И са съвсем наясно, че дипломите с пълно шест, които изискват, показват повече амбициозността на кандидата отколкото абсолютното овладяване на материала по всички дисциплини. От която гледна точка е полезно човек да се позамисли, какво образование предлага университет, предпочитащ  кандидати, които приоритизират амбициите да получат външно признание пред интересите си. И за какъв тип кариери ги готви.
И оттам да си направим извода, за какво бъдеще готви децата ни съвременната ни образователна система, особено във варианта ДО

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 14:47 от Ezhko

# 179
  • София
  • Мнения: 62 595
Да ти кажа честно, мен като родител хич не ме интересува дали образованието се корумпира с високи оценки, защото е важно моето дете да има високи оценки, а и зная, че има достатъчно много училища и населени места, в които шестицата там ще отговори на тройка в някое от най-силните училища. Едно време имаше една приказка, на която много се дразнех, но излезе цинично вярна - няма ние да оправим образованието с цената на успеха и бъдещето на децата си. Оценките са важни и все още никой не ги пренебрегва - нито по нашенско, нито в чужбините.

Общи условия

Активация на акаунт