Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 158
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 2 820
Разбирам.
Не желаем да приложим добре работещ подход за да напредват всички, а изпращаме вкъщи напредналите за да ги учи мама!
"Страхотен" подход, поздравления!
За пореден път се убеждавам, че някой хора са тук просто за да се противопоставят и нищо повече...

# 151
  • Пловдив
  • Мнения: 4 765
Аз само споделям какво се случваше в училище когато аз бях ученичка. Тогава това беше нещо естествено по някаква причина днес не е. Каква е причината? Дали им е било лесно на моите учители? А на мен? Аз имам мнение, относно причините, но ще го запазя за себе си. Аз съм намерила начин да заобиколя системата. Детето ми общува с учители,  говоримо, но уви, тези учители не са в училище.

# 152
  • Мнения: 285
Много родители няма да са доволни от моето мнение. Голяма част  от проблемите в училище произтичат от това, че се даде възможност на родителите прекалено много да се месят и да дават насоки в учебния процес. Всеки родител има виждания, новаторски подходи, идеи, без да е наясно с кухнята в образованието. А образованието трябва да бъде по- консервативно, това не е недостатък. Новите подходи трябва да бъдат въвеждани много внимателно и с разум, иначе става такъв хаос, какъвто днес виждаме в училище- и в присъственото, и в дистанционното обучение.

# 153
  • Мнения: 1 928
Ами да, най-лесно е да изпратим вкъщи децата, които не се вписват в общата картинка. Тогава, даващите пример с отворените училища във Франция, що не вземат самолета и не идат във Франция? Логиката е същата.

# 154
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Разбирам.
Не желаем да приложим добре работещ подход за да напредват всички, а изпращаме вкъщи напредналите за да ги учи мама!
"Страхотен" подход, поздравления!
За пореден път се убеждавам, че някой хора са тук просто за да се противопоставят и нищо повече...
Не разбрах кой е работещият подход.
Аз никого не пращам вкъщи, само предлагам на тези, които смятат, че отстрани като гледат подходите на специалистите са грешни. Но пък вкъщи идеално ще ги научат да пишат "някой хора".

# 155
  • Мнения: 2 820
Лиляна, жалко, че не сте разбрала кой е работещият подход... Пише го черно на бяло в поста ми.
И не е някакво ново откритие.

Няма значение, всъщност. Разбирайте което както искате и можете.

# 156
  • Пловдив
  • Мнения: 4 765
Е, как няма да се меся? Виждам, че детето ми се връща от училище пълно с негативи, произтичащи от учебния процес, без мотивация, без желание да учи. И? Да го оставя на течението, да "минава метър", да преписва, да няма речникова култура, защото в клас не говорят, а само пишат и решават тестове? Много, ама много ми беше трудно с мотивацията. И със създаването на навици извън тези в час. Може би затова сега не срещам трудности, поне с усвояването на материала, като са ДО. Резултатите от матурите, присъствено, са показателни. Родителите активно трябва да участват в учебния процес. И да се интересуват какво се случва в час, как се чувства детето, къде има трудности.....

# 157
  • Мнения: 285
Е, как няма да се меся? Виждам, че детето ми се връща от училище пълно с негативи, произтичащи от учебния процес, без мотивация, без желание да учи. И? Да го оставя на течението, да "минава метър", да преписва, да няма речникова култура, защото в клас не говорят, а само пишат и решават тестове? Много, ама много ми беше трудно с мотивацията. И със създаването на навици извън тези в час. Може би затова сега не срещам трудности, поне с усвояването на материала, като са ДО. Резултатите от матурите, присъствено, са показателни. Родителите активно трябва да учавстват в учебния процес. И да се интересуват какво се случва.
    Напълно те разбирам. И аз не харесвам тестовете. Но защо ги въведоха? Първо- защото копираме " новаторски подходи". Второ- защото много родители постоянно бяха недоволни, че се ощетява детето, искаха точни критерии за оценка. И ето ти точни- тест с критерии. Толкова. И затова вече родителите почти не могат да видят контролната на детето си. Защото учителите ги пазят като очите си. Ако тръгне родителят да се оплаква, да могат да си защитят оценката.

# 158
  • Мнения: 5 425
Как се случва устното изпитване по математика и програмиране в училището на моето дете:
В час по математика, докато се обсъждат задачите, учителката им посочва човек, който да каже как се решава определената задача, друг може да се включи с различна идея за решаване на същата задача и по този начин учителката е наясно кой колко знае и какво знае или не знае.
В часовете по програмиране същата работа - обясняват си устно идеята за кода на поставената задача, обсъждат варианти. Учителят е наясно кой колко и какво знае като задава допълнителни въпроси, касаещи съответната материя.

Ефективно решение за всеки проблем може да бъде намерено, стига да има необходимата воля и желание.
"На картата беше гладко, ама на терен са егати урвите!"
Количеството материал, който трябва да се предаде по програма не оставя време даже за тестове, да не говорим за устно изпитване. Което устно изпитване е важно по "разказвателните" и хуманитарни дисциплини, а не по математика и програмиране.
Отделно, ограниченията на средствата за комуникация (широчина и детайлност на обзора, време за реагиране и т.н.) правят дискусиите в час времеотнемащи, неспонтанни и т.н.

# 159
  • Мнения: 2 820
Как се случва устното изпитване по математика и програмиране в училището на моето дете:
В час по математика, докато се обсъждат задачите, учителката им посочва човек, който да каже как се решава определената задача, друг може да се включи с различна идея за решаване на същата задача и по този начин учителката е наясно кой колко знае и какво знае или не знае.
В часовете по програмиране същата работа - обясняват си устно идеята за кода на поставената задача, обсъждат варианти. Учителят е наясно кой колко и какво знае като задава допълнителни въпроси, касаещи съответната материя.

Ефективно решение за всеки проблем може да бъде намерено, стига да има необходимата воля и желание.
"На картата беше гладко, ама на терен са егати урвите!"
Количеството материал, който трябва да се предаде по програма не оставя време даже за тестове, да не говорим за устно изпитване. Което устно изпитване е важно по "разказвателните" и хуманитарни дисциплини, а не по математика и програмиране.

Отделно, ограниченията на средствата за комуникация (широчина и детайлност на обзора, време за реагиране и т.н.) правят дискусиите в час времеотнемащи, неспонтанни и т.н.
Да не би да е изтрит въпросът на Лиляна към Бояна за пояснение как се изпитва устно по математика и ИТ?
Защото постът ми е отговор на този въпрос, споделяйки опит как протича то в училището на моето дете.

# 160
  • София
  • Мнения: 19 943
Вярвайте си, няма лошо...  Но нека някой да ми обясни как точно устно се изпитва човек примерно на задачи със сечения в триизмерни тела, на такива с дълга като решение система за аритметична и геометрична прогресия в едно, на дробни неравенства от висока степен с метод на интервалите (които следва да се начертаят на оста), изискващи солидно разлагане преди това и т.н случаи. Възможно е устно да изпиташ някого на най-простите задачи с директно приложение на някоя теоремка. Въ всички останали случаи е неефективно, много трудно и за двете страни и адски времеемко. Забравяте удобно, че множество гимназисти са с профил мат и не учат разни елементаризми, че да ги изпитат на тях устно.. Задачи, чиито решения излизат по страница голям формат, че и отгоре, могат да се решат устно...някой друг път.

Едно от децата ми следва приложна математика извън БГ. Всички изпити, които позволяваха онлайн изпитване , писмено (тип open book) или устно (предимно на теория), се проведоха онлайн. Но да им се чуди на глупаците там човек, за всички математики - анализ, линейна алгебра, статистика, нумерика и т.н изпитите бяха присъствени с драконовски мерки заради пандемията. Как пък не са почерпили опит от нашите експерти, че по мат също може да се изпитва качествено онлайн...

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 12:32 от пенсионирана русалка

# 161
  • Мнения: 7 277
Да не би да е изтрит въпросът на Лиляна към Бояна за пояснение как се изпитва устно по математика и ИТ?
Няма изтрити мнения от последното денонощие.
Стои си постът на Лиляна.

# 162
  • Мнения: 2 820
Да не би да е изтрит въпросът на Лиляна към Бояна за пояснение как се изпитва устно по математика и ИТ?
Няма изтрити мнения от последното денонощие.
Стои си постът на Лиляна.
В такъв случай не разбирам постът, в който е ползван цитат на моя пост.
Извинявам се за това си неразбиране...

Допълнение:
пенсионирана русалка, моля да ме информирате в кой от 1-ви до 12-ти клас в България е залегнал материал по математика касаещ анализ, линейна алгебра, статистика, нумерика и т.н?
Защото аз останах с впечатление, че обсъждаме ДО 1- 12 клас?

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 12:48 от шмърциплянку

# 163
  • София
  • Мнения: 7 677
В профилирната подготовка по математика. Тази година 11 кл, от догодина 11 и 12 клас. В МГ, профилираните паралелки започват с  този материал и по-рано, но в тези случаи е пожелателно, в часовете ФУЧ.

# 164
  • София
  • Мнения: 19 943
Хаха, как удобно се позова само на втората част от поста ми като пример за действия при изпитване  по мат принципно... Но ще те изненадам (неприятно), понеже явно не си запозната въобще с материала нагоре и спориш за спорта с цел последната дума да е твоя. Но уви, вече части от висша математика се учат и в нашия среден курс, затова наблегнах в първата част от поста на негативите за учениците с такъв профил. Бъди така добра да отвориш  учебник на 11 клас по математика профил и да видиш има ли или няма в нея анализ, аналитична геометрия в равнината и т.н..

Слънчевата ме е изпреварила. Simple Smile

Сега само остава ти да обясниш как да изпитат устно ученика примерно на една "простичка" задача за  канонично уравнение на хипербола..

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 13:04 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт