Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 147
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 135
  • Пловдив
  • Мнения: 4 764
Аз съм много ЗА устното изпитване. Повдигала съм въпроса на родителски срещи, отговорът е, нямаме такива инструкции, изпитването е писмено и с тест.......Предполагам има учители в темата. Това ли са инструкциите на министерството. Аз съм от поколението, което рецитираше леми и теореми по математика. А уроците, по т.нар. разказвателни предмети, се разказваха. Сега не е така. Нямали право учителите да изпитват по този начин.

# 136
  • Мнения: 2 818
Как се случва устното изпитване по математика и програмиране в училището на моето дете:
В час по математика, докато се обсъждат задачите, учителката им посочва човек, който да каже как се решава определената задача, друг може да се включи с различна идея за решаване на същата задача и по този начин учителката е наясно кой колко знае и какво знае или не знае.
В часовете по програмиране същата работа - обясняват си устно идеята за кода на поставената задача, обсъждат варианти. Учителят е наясно кой колко и какво знае като задава допълнителни въпроси, касаещи съответната материя.

Ефективно решение за всеки проблем може да бъде намерено, стига да има необходимата воля и желание.

# 137
  • София
  • Мнения: 1 403
Без да съм учител, си мисля за това колко недостатъчно е времето за упражняване на взет материал, а в т.ч. трябва да се включи и изпитване. По всички предмети има нормиран брой оценки в зависимост от хорариума. Повечето преподаватели, особено в гимназиална степен, използват тестовата форма за изпитване, за да имат повече време да упражнят или дообяснят материала. Така дават възможност на учениците да си изяснят пропуснати неща, а едновременно с това покриват нормата за оценки.

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 09:36 от Fair Lady

# 138
  • Мнения: 285
Аз съм много ЗА устното изпитване. Повдигала съм въпроса на родителски срещи, отговорът е, нямаме такива инструкции, изпитването е писмено и с тест.......Предполагам има учители в темата. Това ли са инструкциите на министерството. Аз съм от поколението, което рецитираше леми и теореми по математика. А уроците, по т.нар. разказвателни предмети, се разказваха. Сега не е така. Нямали право учителите да изпитват по този начин.
     Няма такива инструкции. Разбира се, че трябва да се изпитва и устно. Но при устно изпитване е по- трудно да се обоснове оценката и да се докаже точността на оценяване при оспорване . Затова може би някои учители предпочитат само писменото изпитване- за да си спестят неприятности.

# 139
  • Бургас
  • Мнения: 8 506
От репортажа за образованието мен ме впечатли друго -"40% имат когнитивен дефицит" и не се конкретизираше връзката на това с формата  на обучение. Схванах го като лъсване на хроничните дефицити от натрупвано в предходни години сега, по време на ДО. Но може би всеки вижда нещата от собствената си гледна точка и филтрира информацията според позицията и представите си.

И аз точно това си мислех. Дали пък дефицитите на децата - за знания, общувуване, поведение, не са натрупани още от ПО. Все пак ДО е от много кратко време, за да се натрупат подобни неща.
Преди ДО никой не обръщаше внимание на тези неща, някак всичко се приемаше по дефолт и самотек и далеч от очите на родитерите.

# 140
  • София
  • Мнения: 44 515
Обаче устното изпитване онлайн изисква повече време и усилия. Затова голяма част от учителите пускат тестове и учениците преписват. Когато нещо е лесно, що пък трябва да си го правят трудно? 😈

# 141
  • Пловдив
  • Мнения: 4 764
За мен при тестовете има по-голяма доза необективност. При устно изпитване, преподавателят, може по-реално да прецени знанията като задава допълнителни, доуточняващи, въпроси, ако види, че ученикът се затруднява с възпроизвеждането на материала. Тестът е снимка на моментно състояние. Точно в този момент може да не си достатъчно концентриран и да допуснеш елементарни грешки. При устно изпитване, това се усеща. Но, да, явно това щуро препускане през учебния материал, ощетява живия контакт, независимо присъствено или дистанционно. Дъщеря ми мрази въпросните тестове, намира ги за малоумни, честно казано и аз съм на това мнение, но не го споделям с нея, и понякога умишлено ги саботира. Stuck Out Tongue Winking Eye

# 142
  • Мнения: 1 928
Някой знае ли ъкаунта в Тиймс за вечни времена ли ще остане достъпен? Има ли насоки докога да е активен?

# 143
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Имам 40 минути, да преподавам, да обяснявам и да изпитвам. Повече от 1-2 в часа няма как да изпитам и то ако е урок за упражнение, при нови знания, пак става, но ще им спестя обяснението за прилагане на новите понятия. И като започнат оправданията - камерата ми не работи, съседите се карат шумно и нищо не чувам, микрофонът ми забива, знаят как да докарат микрофония и т.н. знаем ги всевъзможните оправдания, при които само си губя времето. Опитвала съм, пращат ми задачи решени с Фотошоп и не мога да им докажа, че това не е тяхно решение. То да се един двама, ще ги оправя, но това са доста ученици и съм се отказала да ги дебна, нямам време, ощетявам знаещите с обяснения, като си губя времето с незнаещите.
Опитвала съм достатъчно много варианти, засега най-добре се получава с тестове, в които има отворени задачи и такива, които да заместят с число, персонално различно за всеки. Всичко друго не е достатъчно обективно.
Теореми и определения е абсурд да ги карам да рецитират, това е непрофесионално и излишно.
Всичко това го споделям от едногодишен опит, а не както някои в темата говорят, гледайки само отстрани.

# 144
# 145
  • Пловдив
  • Мнения: 4 764
В моя клас бяхме 37 ученика. Всеки час поне двама се изпитваха. Решават задача по математика или физика, на дъската, и обясняват на гласа решението, след това малко въпроси по материала, вкл. правила. По химия, същото. По география, история и пр. разказваш новият урок, питат те за нещо от старите и стартира новото преподаване. Часовете бяха по 45 минути. Класна веднъж в срока, контролни 2-3 пъти. Писмени. Е, питам се, къде се бъгва системата днес. Часовете са по 40 минути, децата почти два пъти по-малко. А време няма. За дистанционното е ясно. Ама и когато са присъствено, оказва се, времето пак не достига.

Последна редакция: нд, 04 апр 2021, 11:01 от dazel

# 146
  • Майничка
  • Мнения: 13 817
Всяко изпитване е снимка на моментно състояние. На устното също се случва знаещ ученик да блокира, както и да не е сигурен в нещо и да млъкне, за да не каже нещо нелепо, всякакви безумни случаи има. Включително в ДО ученици са мълчали, защото ги е срам да говорят пред брат, сестра, родител или са решили, че някой от класа може да ги запише или да клюкари за представянето им. Това си го има и на ПО, може да не е 1:1, но е сходно.
А дефицитите е ясно, че се влачат от години -  и преписването, и липсата на мотивация, и липсата на критична мисъл, и неумението за четене с разбиране. Нито в ДО, нито в ПО ще изчезнат с магическа пръчка.

# 147
  • Пловдив
  • Мнения: 4 764
Гаргамела, на мен ми се е случвало да ми "изскочи" нещо от главата, но като ми зададат 1-2 въпроса в друга посока, после се връща" избягалото". То си личи, когато не си го научил, или си го забравил. Да, случва се да изръсиш нещо нелепо, но тогава учителят разбира, че там имаш затруднения. Пита класа. И ако и там мълчат, очевидно всички имат едно и също затруднение. И го обяснява наново..... Като препишеш, затруднения няма, материалът е усвоен, децата имат знания, всичко е ток и жици.

# 148
  • Мнения: 2 818
За мен най-голямата полза на ДО е, че извади наяве недъзите на българското образовение. Чак сега масово родителите видяха с очите си какво се случва в училище. Надявам се като се върнат децата ПО да не си затворим отново очите и да си мислим, че вече всичко е цветя и рози, защото не е и няма да бъде ако няма генерална промяна.

Ще споделя някои свои впечатления (като моля да не се счита като някакво изтъкване или каквото и да било в тази посока):
Едното ми дете са научи да чете на български език на 3-годишна възраст, по естествен път, без кой знае какви усилия. На английски език се научи да чете на 4-годишна възраст, съвсем сам - един ден случайно разбрах, че чете на английски и разбира какво е прочел. До започването на първи клас можеше да чете като възрастен и на двата езика, можеше да смята с трицифрени числа, можеше да пише печатно. Един ден се прибира от училище (1-ви или 2-ри клас беше, не помня) и започна да си чете урока сричайки... Буквално се опулих. Каза ми, че така го карали да прави в училище... Да, ясно ми е, че трябва да разделя думите на срички. Той това го може и без да се налага да срича...

Била съм свидетел миналата година, докато чаках да взема другото дете от училище, на похвала на една учителка към внучето на една баба: "Той срича чудесно!"

Вероятно проблемът е в мен, наистина не разбирам този подход.
За мен отношението към развитието на едно дете е да се вдига постепенно летвата за да може да има напредък, а не обратно - да се сваля до нивото на познанията, защото така спира развитието...

Но темата е дълга и сериозна. Не касае спорове за и против ДО и ПО.

# 149
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Отстрани винаги изглежда лесно и елементарно, на други пък им се вижда грешно. Има начин - за първите - стават учители и си прилагат лесните методи, които са само в главите им, за вторите - прибират си децата вкъщи и не ги пускат да ги обучават погрешно, особено напредналите, ще им бъде лесно да бъдат обучавани от мама.

Общи условия

Активация на акаунт