Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 189
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 915
  • European Union
  • Мнения: 1 945
Цитат
Болен като болен - кара си карантината и заболяването и се връща на работа след това, останалите си работят в същото време.
И ние си работим, но аз лично съм на ръба. Всеки ден имам смесени часове - дистанционно и присъствено плюс всяка една свободна минута замествам отсъстващ колега. Следобедите имаме изпити, защото сега са събрани на куп самостоятелна и задочна форма. И вечер проверявам до малките часове онлайн задания и подготвям нови.
Не съм сигурна и колко ефективно учат присъстващите ученици, като поне 30% от часовете им са със заместващи учители.

# 916
  • Мнения: X
Нали осъзнавате, че повечето деца нямат лабораторни упражнения, а редовните посещения на музеи се практикуват от единици училища и то само в големите градове? 
По принцип ли говорите или сега през пандемията?
В училището на дъщеря ми до 7 клас, обикновено, държавно, квартално, лабораторни упражнения се правеха по химия и физика. Имаше си ги, поне допреди ДО. Сега не знам как е, вече е 8 клас и няма тези предмети.
Не само, че не е редно повечето деца да нямат, а по програма трябва да имат лабораторни упражнения, като такива уроци и часове са заложени като хорариум. Защо и как това не се изпълнява, не се наемам дори да питам.
Сега с ДО не се съмнявам, че тази дейност е напълно зарязана. Pensive
Въобще, дългото ДО изкорени всички навици на всеки участник: работни, учебни, ежедневни.
Учителите не правят изключение, за съжаление.
По-лесно, по малко стресово, с по-малко съпротивление, пълна абдикация.

# 917
  • Мнения: 24 467
Цитат
Болен като болен - кара си карантината и заболяването и се връща на работа след това, останалите си работят в същото време.
И ние си работим, но аз лично съм на ръба. Всеки ден имам смесени часове - дистанционно и присъствено плюс всяка една свободна минута замествам отсъстващ колега. Следобедите имаме изпити, защото сега са събрани на куп самостоятелна и задочна форма. И вечер проверявам до малките часове онлайн задания и подготвям нови.
Не съм сигурна и колко ефективно учат присъстващите ученици, като поне 30% от часовете им са със заместващи учители.

Нашите учителки са си съвсем нормално с ПО, надяват се другата форма скоро да отпадне. Нещата там си вървят по каналния ред. Изпитванията, впрочем, не са нещо много - съвсем си е в норма тази седмица, преподаването и изпитването при на присъствено. Не водят дистанционни и присъствени часове едновременно - децата са си на училище всичките. За тези, които в момента не са, от другите класове, за тях учителите вместо да преподават в класната стая присъствено, просто си отварят лаптопа. А иначе проверката на задания и подготовката на нови си е задължение на учителите, от как са станали такива. Това няма връзка с ПО и следва да си е налице, без да е повод за оплакване.
Ние нямаме и заместващи учители - всички са си в час.
Ако има затруднения с това комбиниране ПО/ДО - това още повече налага всички да си тръгват присъствено и да спрем със заигравките с опасността за децата накрая. Защото изобщо не е това причината да ги лишим вече повече от година от нормален живот и образование.

# 918
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Ако ставаше със страх и пазене... Като ги затворим по 10-тина часа в къщи пред компютрите на ДО, че и слънце да не видят, ще хващат вируси и от снимки. А като ги и обездвижим, не само ще получават мултивъзпалителни синдроми от затлъстяване, но и на диабет може да ги избие.
Има разлика между рационалност с някаква доза страх и страх с някаква доза рационалност - второто не е добър съветник.

Не знам защо виждате нещата само в черно и бяло. И си правите интерпретации от едно изречение. Никога не съм твърдяла, че детето ми е затворено по цял ден и стои само на компютъра. Напротив. Той тренира футбол, но все пак това е спорт на открито.

П.П. Аз за моя 12-годишен престой в училище нито веднъж не съм имала лабораторно упражнение, а не е като да не сме имали оборудвани кабинети.

Последна редакция: пт, 16 апр 2021, 09:59 от Irene Adler

# 919
  • Мнения: 1 153
Горкото Ежково дете Sad Аз пък да споделя за моето и класа ѝ. Харесва им да са ДО, защото имат повече време. При ПО пак изкарват толкова време, но в клас, седнали на чиновете, неможещи да мръднат докато трае часът. Междучасията им от 10 минути минават в редене пред тоалетната, голямо раздвижване пада. При ДО пак са в час, но ако искат и на челна стойка ще седят, никой не ги вижда и не им прави забележка. Свършват в 14,25 и веднага излизат навън. По 6 часа са навън, ходят, играят, тичат. Домашните се пишат вечер, като се приберат. Ако някое трябва да се предаде по-рано, написват и така излизат. Понякога ходят в една съученичка и там си карат часовете. Навън са в дъжд, сняг, вятър, слънце. Не им пречи какво е времето. Откакто са на такъв режим, не са се разболяли ни един път, една хрема не са имали. Пълничките поотслабнаха, защото движението им е повече, а и храната е домашна и по-здравословна. Имат и такива съученици, които с топ не можеш да изкараш още отпреди ДОто. С едното са заедно от детската градина, още от тогава и то, и брат му не излизат. С други са от 1ви клас и пак са си такива, не излизат. Не е виновно ДОто, характер е. Тези, които обичат да излизат, нищо не ги спира. Всъщност, дъщеря ми си седя у дома една седмица миналата година, когато на 13 или 16 март обявиха ИП. Събират се между 3-6 деца. Притеснява ме единствено, че имат в групичката такива, които са ПО сега, училището им позволява, сградата е голяма и са така. Така че Ежко, проблемът е в детето ти, не в ДОто.

# 920
  • Мнения: 1 358

По принцип ли говорите или сега през пандемията?


По принцип.  Доколкото аз знам малко училища имат оборудвани лаборатории за съжаление.  Наистина много бих се радвала ако повече деца имат досег до реални експерименти.  Реално мечтата ми е аз да живея в разграден двор, който да е изключение, както ми каза Ежко, а не вие да живеете в някакви оазиси. 
Ежко, хубаво, нека моят двор е разграден, но, наистина, кажи ми колко посещения на музеи могат да се организират в малък град или село.  Колко музеи си представяш, че има?  България не е София.

Кети В, аз съм в същото положение.  Съчувствам и се надявам от септември поне да приключи този кошмар.

# 921
  • София
  • Мнения: 15 170
Така че Ежко, проблемът е в детето ти, не в ДОто.
Това е потресаваща грубост!

А иначе, в София има адски много деца, които не учат в квартала си, такива в частни училища, които са на съвсем друг режим. Само например. Изобщо няма да споменавам общности, за които присъствието на място е още по-важно. И така и никога не се разбра, че важното в дискусията за продължаващото ДО е отражението върху обществото, а не върху нашето собствено дете, което може пък да има проблем, когато е на място. Училището е институция, която структурира ежедневието по точно определен начин, за да подготви децата за ежедневието на възрастни, които работят. Концепцията е на основата на присъствието в сградата на училище. Ако ще се минава на продължително ДО трябва да има нова концепция и да се види какви са целите и. Защото като цяло целта на масовото образование никога не е била децата да се научат на науки, а да се подготвят да работят. Това основно включва овладяването на правила на поведение, морал, етика, ред и прочее. В историята на масовото образование това е описано и не се е променило и до днес. Иначе на много хора не им трябва и да могат да четат вероятно, не само да присъстват някъде.

# 922
  • Бургас
  • Мнения: 8 508
Навремето, като имаше техникуми, децата се подготвяха да работят, да. Сега вече не е съвсем така.

# 923
  • Мнения: 5 425
Горкото Ежково дете Така че Ежко, проблемът е в детето ти, не в ДОто.
"Детето" ми, Тея, завършва. Но горките други деца, които са поставени пред избора да бъдат грамотни или "здрави".

Ежко, хубаво, нека моят двор е разграден, но, наистина, кажи ми колко посещения на музеи могат да се организират в малък град или село.  Колко музеи си представяш, че има?  България не е София.
Колкото и от София, че и повече. Разстоянията между селото и близките музеи са като тези в София. Да не говорим, че на софияци ни се налага да ходим на екскурзии и посещения на музеи по малките села и градове. Може би и във Вашите?

Така че Ежко, проблемът е в детето ти, не в ДОто.
Това е потресаваща грубост!
А предствяш ли си как ще е след ДО?

# 924
  • Мнения: 3 484
Румка, Аманда, направо да закриваме училищата значи.
Такова удовлетворение от ситуацията лъха от вас, че ми се доиска все така да бъде. Simple Smile

# 925
  • Мнения: X
Горкото Ежково дете Sad Аз пък да споделя за моето и класа ѝ. Харесва им да са ДО, защото имат повече време. При ПО пак изкарват толкова време, но в клас, седнали на чиновете, неможещи да мръднат докато трае часът.
Интересно къде се предполага да "мърда" ученик по време на учебен час. Интересни са критериите за академично представяне на "мърдащите" ученици, няма спор. Но, всеки с ценностите си.

# 926
  • Мнения: 5 425
Румка, Аманда, направо да закриваме училищата значи.
Може ли само МОН?

# 927
  • Мнения: X
Ежко, хубаво, нека моят двор е разграден, но, наистина, кажи ми колко посещения на музеи могат да се организират в малък град или село.  Колко музеи си представяш, че има?  България не е София.
Колкото и от София, че и повече. Разстоянията между селото и близките музеи са като тези в София. Да не говорим, че на софияци ни се налага да ходим на екскурзии и посещения на музеи по малките села и градове. Може би и във Вашите?
Да, Копривщица, Панагюрище, Търново, Боженци, да не изброявам още, са градове, пълни с музеи. Само ние като семейство сме посетили над 5 музея през изминалите няколко лета в района Варна-Шумен. Преслав, Плиска, Мадара -  изключително благодатен район откъм културни забележителности. И спирам да се правя на туристически справочник.
Големите областни градове също имат поне по два-три музея. Само желание някой да заведе класа на музей трябва да има.
Такова желание имаше преди, но сега напълно се е изпарило до степен да смятаме, че всъщност музеи няма и няма защо да се напъваме. Ето това са резултатите от дългата изолация и забраната за масови мероприятия. Деградираме, при това без да се усетим и казвайки си: нищо толкова страшно не се е случило, нали сме живи.

Последна редакция: пт, 16 апр 2021, 10:33 от Анонимен

# 928
  • Мнения: 3 491
Какво значи удовлетворение?
Коментирам конкретни проблеми, които се обявиха като най-застрашаващи децата по време на ДО. И дали могат да бъдат разрешени.
Аз не съм горила маски, дала съм съгласие децата ми да бъдат тествани и имам най- малка вина за ДО.
Разбирам този младежки порив за свобода, но сме възрастни хора и трябва да знаем,че училището ще стане присъствено, когато направим компромиси в името на безопасната среда

# 929
  • Мнения: 1 153
Горкото Ежково дете Така че Ежко, проблемът е в детето ти, не в ДОто.
"Детето" ми, Тея, завършва. Но горките други деца, които са поставени пред избора да бъдат грамотни или "здрави".

Скрит текст:
Ежко, хубаво, нека моят двор е разграден, но, наистина, кажи ми колко посещения на музеи могат да се организират в малък град или село.  Колко музеи си представяш, че има?  България не е София.
Колкото и от София, че и повече. Разстоянията между селото и близките музеи са като тези в София. Да не говорим, че на софияци ни се налага да ходим на екскурзии и посещения на музеи по малките села и градове. Може би и във Вашите?

Така че Ежко, проблемът е в детето ти, не в ДОто.
Това е потресаваща грубост!
А предствяш ли си как ще е след ДО?
[/spoiler]
Никой не е поставен пред този избор. Въпрос на лично усещане и характер. Щом съучениците на дъщеря ми могат и двете, проблемът не е в ДО. Направо си представих как за някой час пътуват 4 часа до накой "близък" музей Simple Smile А лабораторни си провеждат и сега при ДОто. Учителите си преподават от училище, а децата гледат, но през екрана. Не ги мисли нашите, мисли твоето защо прекарва 10 часа пред компютъра и няма лабораторни. А музейните посещения си ги организираме семейно.
Да допълня за Уишмастър:"Интересно къде се предполага да "мърда" ученик по време на учебен час. Интересни са критериите за академично представяне на "мърдащите" ученици, няма спор. Но, всеки с ценностите си." - най-малкото, може да се изправи, изпъне или поне раздвижи краката си свободно, а не да седи като глътнало бастуна, че ще наруши на госпожата концетрацията. Горките ви деца, не се ли мърдат от време на време на стола? И това ли е забранено?

Последна редакция: пт, 16 апр 2021, 10:33 от Teya75

Общи условия

Активация на акаунт