Дистанционно обучение за учениците-Teмa 17 /Април 2021/

  • 46 144
  • 1 249
  •   1
Отговори
# 1 080
  • Майничка
  • Мнения: 13 817
Сегашният 12 клас все още е по "старата" система.

# 1 081
  • София
  • Мнения: 7 676
Да, и аз това казвам!
Няма как някой със спомен от гимназията от преди 10 или 20 г, да коментира днешното гимназиално образование, при положение, че два съседни набора нямат много общо.

# 1 082
  • European Union
  • Мнения: 1 943
Съгласна съм, че медицина не се учи онлайн или пък не можеш да станеш шлосер. Но не мога да се съглася, че език не може да се учи онлайн. Защо? Какво пречи всички тези консултации и срещи с доброволци, за които говори Андреа да се случват онлайн? С включена камера се улавят всички нюанси на общуването.
Или пък програмиране? Какво точно не може да се направи дистанционно?
Все пак говорим за ситуация, в която сме поставени без да го искаме, защо да не извличаме най-доброто от нея?

Родителите на малки деца имат точно толкова право да коментират гимназиалното образование, колкото хора, които имат други професии, коментиращи учителската.

# 1 083
  • София
  • Мнения: 44 511
А ние в 10 клас останахме в мъгла какво ще ни се случи в 11 и 12. В нашето училище никой нищо не каза за профилите, избирахме по средата на локдауна, а класният беше болен.

# 1 084
  • Пловдив
  • Мнения: 4 764
Е, това, че всяка година се "сервира" нов абсурд, по-абсурден от предишния наистина няма как да го знам. И, че всяка година е различно, хич, ама хич не говори добре нито за ПО, нито за ДО. Коментирам споделено от родители и деца.

# 1 085
  • София
  • Мнения: 19 938
Съгласна съм, че медицина не се учи онлайн или пък не можеш да станеш шлосер. Но не мога да се съглася, че език не може да се учи онлайн. Защо? Какво пречи всички тези консултации и срещи с доброволци, за които говори Андреа да се случват онлайн? С включена камера се улавят всички нюанси на общуването.
Или пък програмиране? Какво точно не може да се направи дистанционно?
Все пак говорим за ситуация, в която сме поставени без да го искаме, защо да не извличаме най-доброто от нея?

Родителите на малки деца имат точно толкова право да коментират гимназиалното образование, колкото хора, които имат други професии, коментиращи учителската.

Никой принципно не е казал, че не може онлайн да се учи език. Може би това е даже най-подходящият предмет за целта, ако учител и учениците насреща са мотивирани. Коментираше се конкретен формат за изпитен сертификат по немски. Там не се учи тепърва езикът.. Пише се папка с разработки разни на статии, нещо като дипломна работа, която следва регулярно да се проверява от учителя. Работата е трудоемка и времеемка и при ПО, какво остава за ДО. Автоматично контролът драстично се разрежда, учителите проверяват вече избирателно на отделни ученици. А после, когато въпросната папка  не струва като съдържание, оформление и т.н и не отговаря на изискванията, немецът в изпитната комисия реже и не му пука. Тази година има класове, в които по  6-7 и повече  деца са с В2 на устен. Същото важи и за основния елемент от писмения, точно в 11 клас  към края се "сглобява" цялото така наречено SK и се тренира интензивно през септември и октомври на 12 клас. Преди това по отделно в годините  са тренирани неговите елементи.

Последна редакция: сб, 17 апр 2021, 13:47 от пенсионирана русалка

# 1 086
  • Мнения: 530
Кети В - да, език може да се учи онлайн, но дистанционната подготовка конкретно за този изпит не мисля, че е равностойна на присъствената. Най-малкото за писмените работи, които се разработват спрямо определени критерии и изисквания, съобразени с формата на изпита. Масово се пишат съчинения по принцип и се проверяват от учителят, който им преподава. Но коригирането на грешки на разработки, написани и изпратени онлайн, е по-трудоемко, отколкото, ако са написани на лист хартия и са предадени в реално време. Да не говорим, че когато се пишат подобни съчинения и разработки вкъщи, шансът някой младеж да се изкуши да потърси в интернет нещо готово написано е доста висок. Това в реално време не би се случило. И да, ако някой преписва, то си е за него, само че така или иначе слабите резултати се отразяват в общата статистика за успеваемост на подобен тип изпити. Конкретно за срещите с доброволците - биха могли да се осъществяват онлайн при добро желание и от двете страни, но концентрацията и мотивацията ще са значително по-ниски. И все пак знам за училища, в които чуждестранните учители и доброволци, които са изпратени, не посещават редовно часовете, които би трябвало да поемат. Какви са причините - не знам, вероятно има такива, но в крайна сметка всичко рефлектира върху децата, които с нищо не са заслужили това.

Лично на мен три момичета от настоящия дванадесети клас, който държа изпит за немска езикова диплома в моето училище, ми писаха с въпроси, искаха насоки от мен, защото нямали пълноценен контакт с учителката си. А не е като да са безотговорни, пропаднали и деградирали, защото точно тези момичета ги познавам много добре, макар и да не са ми приятелки, а само познати - едни от най-силните в класа си, участвали са на всевъзможни езикови олимпиади и състезания. Явно някъде нещо се губи, защото проблемите засягат не само неучещите и немотивирани деца, а всички малко или много, до известна степен.

Последна редакция: сб, 17 апр 2021, 13:46 от ღ Andrea ღ

# 1 087
  • Мнения: 4 505
Имам наблюдения от кандидатстудентската кампания биология/химия МУ миналата година. В град, в който има медицински университет. Помня и кампанията отпреди 30 и кусур години, която съм минавала аз лично.
В детайли няма да влизам, но: подготовка в училище за тези изпити е невъзможна. Нито на ДО, нито на ПО. Никога и не е била, дори по мое време. Сега твърдо изискуемото надвишава около 2 пъти нивото на преподаване в гимназията. Кой, къде, как, за колко време и пари добавя, е друга тема.
Миналата година имаше само един изпит, нямаше предварителни. За тази година не знам и слава на Бога, не ме вълнува лично. Знам само, че "принтирането" на изпита на информация, копирана и съхранена от правилните източници не доказва нищо, освен наличието или отсъствието на фотографска памет, което и бива оценявано по достойнство. Разбирането на изпринтираното е бонус, разбира се, но не е задължително условие.
Правото на мислене се появява по-късно. И затова едни ги бива, а други не, без значение кой какви оценки е имал на входа.
Едно време при ПО по анатомия се падаше по един труп на две групи. Някои работеха, други не, трети пиеха вино и си разказваха вицове в дисекционната. От там разбрах, че от мен хирург не става, не че съм и имала подобни аспирации.
Интересното е в клиниката, където има какво да се види и да се пипне, в предклиничната част важна е теорията.
Но може би други имат други лични наблюдения и от свои студентски години, и от тези на децата си.

# 1 088
  • Мнения: 11 069
Ми като ученици учат безплатно в България, където моята и твоята заплата издържат образователната система. После най-умните бягат от България.
Айде, дано скапаното ДО да пресече тази порочна практика.

Много често се пише как последиците от ДО са все още неясно, обаче пък всичките пишещи го смятат, че ще са негативни.
Wink
Може пък да не са негативни ЗА всички?
До тук негативни са за учещите медицина. Защото за всички останали, практиките са позволени.

Хуманитарни профили, езици, програмиране, математика - за тези ДО не е проблем, ако мотивацията на учениците (и родителките им) е както трябва.

# 1 089
  • София
  • Мнения: 44 511
Как се изказа, как ги омеша гимназия и университет и ти не разбра.
Профил преподавателски или преводач с език също пострадаха от липсата на практика и въобще знаеш ли, че университетите не са отваряли?

# 1 090
  • Мнения: 11 069
В повечето университети "практиките" са доста смешни, и всички студенти се научават като почнат работа.
Педагогиките не успяха да си изкарат ПРИСЪСТВЕНО стажовете, но можеха да ги изкарат онлайн. Както и се работи,  реално. Нали стажовете трябва да се карат в реална работна среда?

От тук пишещите в темата мисля че има учители, медицина, спортуващи деца, и други май няма?

# 1 091
  • Мнения: 1 380
В ДО-часовете по ЧиП на дъщеря ми (6 клас) има "каки", които си карат практиката. Преподават, изпитват, щерката получи една 6ца по препоръка на едната "кака" за активно участие. Предсравяха си проекти децата, коментираха се... Нормално всичко. Предполагам че влизат и присъствено в часове на други класове.

# 1 092
  • София
  • Мнения: 44 511
Добре, всичко е нормално и дистанционно. Дзен.

# 1 093
  • Мнения: 1 380
Разбирам, че детето ми е успяло да се приспособи към особеностите на ситуацията и дори извлича ползи за себе си... За съжаление това не е така за по-голямата част от децата...
Днес учителката от дистанционната школа също и е казала, че е изключение след като я разпитвала за някакви разлики в граматични наименования 🤪

# 1 094
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Имам наблюдения от кандидатстудентската кампания биология/химия МУ миналата година. В град, в който има медицински университет. Помня и кампанията отпреди 30 и кусур години, която съм минавала аз лично.
В детайли няма да влизам, но: подготовка в училище за тези изпити е невъзможна. Нито на ДО, нито на ПО. Никога и не е била, дори по мое време. Сега твърдо изискуемото надвишава около 2 пъти нивото на преподаване в гимназията. Кой, къде, как, за колко време и пари добавя, е друга тема.
Скрит текст:

Миналата година имаше само един изпит, нямаше предварителни. За тази година не знам и слава на Бога, не ме вълнува лично. Знам само, че "принтирането" на изпита на информация, копирана и съхранена от правилните източници не доказва нищо, освен наличието или отсъствието на фотографска памет, което и бива оценявано по достойнство. Разбирането на изпринтираното е бонус, разбира се, но не е задължително условие.
Правото на мислене се появява по-късно. И затова едни ги бива, а други не, без значение кой какви оценки е имал на входа.
Едно време при ПО по анатомия се падаше по един труп на две групи. Някои работеха, други не, трети пиеха вино и си разказваха вицове в дисекционната. От там разбрах, че от мен хирург не става, не че съм и имала подобни аспирации.
Интересното е в клиниката, където има какво да се види и да се пипне, в предклиничната част важна е теорията.

Но може би други имат други лични наблюдения и от свои студентски години, и от тези на децата си.
От спомени ли само твърдиш, че подготовка в гимназия е невъзможна? Защото аз имам лични наблюдения за точно обратното. Не само че е възможна, но и не е необходимо да се записваш в друг профил, а да хвърляш камара пари за уроци. Достатъчно много са часовете по профилите и съвестните деца успяват, учителите също много им помагат. Тук някои си мислят че има само един два вида гимназии - език и математика и медицина не може да се готви в такива.

Общи условия

Активация на акаунт