Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 7

  • 35 313
  • 382
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 540
Класическото обяснение е колко пъти цялото число (делителят) може да се побере в делимото .Но за да го определят  трябва да има много добро разбиране на логиката на числата и тяхната големина ….

# 376
  • Мнения: 199
Поискайте си консултации след тези две двойки. А ако са повече децата, помолете да изпратят друг учител да ги обясни. Тодава и вашата класна ще обърне плочата.
И моето голямото имаше такава учителка до 4 клас. Като има нещо по-сложно и не преподава материала, а само им казва, че следващият час ще имат контролно и започваха двойките. Още я мрази тази класна - като му кажат Вълкова, все едно ток му пускат.
Кой да помоля? Тя коли, тя беси!
Моят е с дислексия и на ресурсно подпомагане. Тя със сигурност ще изкара нещата така сякаш само моето дете не разбира... Родителите в класа не са единни, всеки се спасява както може по единично... Никой не смее да попита дори за домашно в чата...тотални мишки

# 377
  • Мнения: 3 534
На моето дете също му беше много трудно. Госпожата поне беше свястна.
Предлагах следния начин, и при него има налучкване, но с него най- успя да се справя. Ако има делене 93: 24, взема 9 и го дели на първата цифра от делителя, 2 и получава 4 най- близо, с 4 пробва, ако не става, следва проба със следващата по- малка цифра. Ако има 253: 53, по същия начин, но тъй като делителя е двуцифрен, тогава дели 25 на 5 и получава 5. С 5 пробва най- напред. Ако не става с 4 и т.н. 378 на 96 ще дели 37 на 9 е 4 и с 4 пробва първо. Ако има пренасяне с 3. И на моето му трябваше много упражняване. До края на 4 клас не беше усвоено в цялост. Постепенно в 5 усвои.

# 378
  • София
  • Мнения: 964
Моят  син е седми клас, за съжаление още му е трудно да дели без грешка и сравнително бързо с двуцифрено число, а има  задачи, за които това е необходимо и по-нагоре от четвърти клас. Метод, който е сравнително лесен, е чрез закръгляне да се определи колко пъти делителят влиза в частта, която се дели. Пример: Делим 1242 на 18. Трябва да разделим първо 124 на 18. Закръгляме 124 към най-близкото трицифрено, завършващо на нула - 120, Закръгляме 18 към най-близкото двуцифрено, завършващо на нула - 20. 120/20= 6. Значи пробваме с 18*6=108. 124-108=16. Делим 162 на 18. Закръгляме на 160 и 20. Получава се 8, умножаваме 18*8 = 144. Като извадим се вижда, че остава 18, значи трябва да се пробва с по-голямо число - 9. Така се ограничава налучкването до две възможности. Сега като го обяснявам, звучи сложно, но като се прави практически и детето свикне, работи.

Последна редакция: пт, 22 мар 2024, 18:02 от annie13

# 379
  • Мнения: 540
Споко до гимназията децата вече са масово с калкулатори Joy, щото и задачите са по-сложни и бакалските сметки остават на заден план

# 380
  • Мнения: 11 989
Аха. А на НВО в седми клас?

# 381
  • Мнения: 540
Аха. А на НВО в седми клас?
Е , там няма как , тези задачи ще се пропускат Simple Smile   .Беше опит за шега , може би не съвсем уместна . За мен дете , на което логиката на числата му е мътна , това трудно ще го усвои . Пиша от опит …. И сериозно , аритметиката е основано до 4 клас . По нагоре , при задачите доста по-рядко се налага да делят с двуцифрено. Има такива задачи, но не са толкова много.  Виж Табличното деление , работа с обикновени и десетични дроби , проценти се използва непрекъснато ..

# 382
  • Мнения: 11 989
Понеже имам седмокласничка с дислексия и дискалкулия, от опит - и на горе си е нужно.

Общи условия

Активация на акаунт