Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 7

  • 52 986
  • 513
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 17 473
Дъщеря ми е в 8 клас, чакаме да излязат пълните й тестове за дислексия. Тестът показва IQ 101, но четенето й не отговаря на интелектуалното й развитие. Продължава да бърка у с ю, трудно й е да учи, тази година успехът й падна още повече, а иначе е умно дете.  Трудно й е да връзва връзките на обувките си,, което ме подлудява, както и всичко друго. Досега съм я упреквала, че не полага достатъчно усилия, за да учи, и я мързи.
Психоложката, която прави теста, каза - ще видим дали ще покрие критериите за дислексия. А ако не е дислексия, какво друго може да е? Все пак е интелигентна. Възможно ли е наистина да е от недостатъчно учене? Това беше причината да потърся помощ от специалисти.
И моето не може да да си връзва обувките или косата като хората. Трудно се научи да кара колело, но пък е много добра. Проблемът е, че не преценява пространството и изпада в паника, че ще блъсне някого. Ясно е, че няма да стане шофьор. Кой тест за интелигентност използваха? Проверяват ли и друго освен дислексия? Възможно е детето да е с диспраксия също така (засяга фината моторика, оттам и проблемът с връзките, копчетата, циповете и т н ).

# 496
  • София
  • Мнения: 268
Дъщеря ми е в 8 клас, чакаме да излязат пълните й тестове за дислексия. Тестът показва IQ 101, но четенето й не отговаря на интелектуалното й развитие. Продължава да бърка у с ю, трудно й е да учи, тази година успехът й падна още повече, а иначе е умно дете.  Трудно й е да връзва връзките на обувките си,, което ме подлудява, както и всичко друго. Досега съм я упреквала, че не полага достатъчно усилия, за да учи, и я мързи.
Психоложката, която прави теста, каза - ще видим дали ще покрие критериите за дислексия. А ако не е дислексия, какво друго може да е? Все пак е интелигентна. Възможно ли е наистина да е от недостатъчно учене? Това беше причината да потърся помощ от специалисти.
И моето не може да да си връзва обувките или косата като хората. Трудно се научи да кара колело, но пък е много добра. Проблемът е, че не преценява пространството и изпада в паника, че ще блъсне някого. Ясно е, че няма да стане шофьор. Кой тест за интелигентност използваха? Проверяват ли и друго освен дислексия? Възможно е детето да е с диспраксия също така (засяга фината моторика, оттам и проблемът с връзките, копчетата, циповете и т н ).
Не знам кой е точно тестът за интелигентност. Правиха й още за концентрация, памет и емоции. За емоции не са ми казали има ли някакви отклонения. Паметта и концентрацията са с минимални дефицити, в границата.
Тя е много сръчна, като малка само лего сглобяваше, ходеше на роботика, това лято беше на грънчарство, рисува чудесно, пише красиво. А обувките я затрудняват и иска само с велкро да са.

# 497
  • Sofia
  • Мнения: 533
Къде правите тестовете?
В Медицинския център за детски болести

usagi, може ли да ми кажете колко време отнема тестването - от старт на процеса до край? Нашата дъщеря също е в 8 клас и до миналата година се справяше добре в училище, НВО с повече от добри резултати, но в новото училище интензивното изучаване на език се оказа голяма пречка. Искаме да направим допълнително обследване и за това си позволявам така нахално да питам. В момента има документ за затруднения в ученето, но в училището отказват да го зачетат и искат да мине тяхно обследване, за да има повече устни изпитвания. Детето не е от мързеливите и определено се обезсърчава като не вижда ефект от положените усилия.

# 498
  • София
  • Мнения: 45 026
Синът ми научи английския слухово и от игри. В момента се мъчи с немския. По принцип мисля да го насоча към някоя професионална гимназия, където учат само английски.

# 499
  • Мнения: 17 473
Няма училище, в което да се учи само един език - вторият език е задължителен от девети до дванадесети клас и са два часа седмично. Колко ще научи е отделен въпрос, зависи и от ученика, по принцип трябва да покрият А2 на втория език.

# 500
  • София
  • Мнения: 45 026
Ох. Благодаря за информацията. Ще гледам да е някой от езиците, които аз знам, та да помагам.

# 501
  • Мнения: 17 473
Рокси, не винаги имаме избор. Ако няма да записва с насочване от РУО (заболяване от списъка им, дислексията и обучителните затруднения не влизат там)  или Ресурсен център (с качествени оценки), полага НВО и влиза на общо основание по точки.

# 502
  • София
  • Мнения: 268
arksi, ние първо мислехме, че има проблем с концентрацията, даже тя самата казваше, че й е трудно да се концентрира и да помни. За това й пуснаха тест за памет, концентрация, интелигентност и май още нещо включваше. След това лекарката, бяхме при д-р Трендафилова, тя е детски психиатър, добави и за обучителни затруднения. Но още от първия тест каза, че е дислексия, защото нивото на интелигентност не отговаря на нивото на четене. От другия вече излезе и кои букви бърка. А с паметта и концентрацията няма проблем. Два пъти по час отнеха тестовете.
Едва днес детето ми ми разказа, че когато чете вижда само буквите, а въображението й не работи и не си представя прочетеното. А тя е артистична к определено има въображение. Важното е, че разбрахме какво е.
Лошото е, че се е демотивирала и ще изисква време това да се подобри.

# 503
  • Sofia
  • Мнения: 533
usagi, много благодаря за информацията! Стискам палци да имате разбиращи учители, които да отчетат нуждите на детето.
Рокси, преценете кои са силните страни на детето и проучете внимателно училищата.

# 504
  • Мнения: 268
Здравейте, минавам да попитам тези от вас които вече са преминали през 5 клас...
Как се справяха/справят децата ви по български език в частта с минало свършено, минало несвършено време и деятелни причастия?
Вкъщи сме в запецнали по тези теми...
Искам да си сверя часовника.

# 505
  • София
  • Мнения: 8 334
Трудно и с много повтаряне, упражнения и пак все едно за пръв път ги чува.

# 506
  • софия
  • Мнения: 421
Много трудно преминахме.  През годината беше ад и за мен и за него. В края намерихме учителка , която с много търпение и много работа успяхме да наваксаме. Ама цяло лято работа.
Сега 6 клас още по- труден е материала. Поне на мен така ми изглежда.

# 507
  • Мнения: 17 473
С всяка година нагоре става по-трудно, да. Предстои ви и седми клас с НВО и кандидатстването след това. Сили ви пожелавам.

# 508
  • София
  • Мнения: 45 026
Помня, че писахме упражнения за причастия. Разбираше ги, горе-долу.

# 509
  • София
  • Мнения: 8 334
Миналата неделя целия ден упражнявахме причастия. Толкова да са му трудни, а като опре до синтактичната им роля, губи образ и картина.
И ако не давам "патерици" от сорта на това, че ако завършва на -ки е деепричастие, на -щ/ща, е сегашно причастие, щеше да е съвсем тотал щета.

Общи условия

Активация на акаунт