Водомери и топломери с дистанционно отчитане

  • 26 851
  • 211
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 11 145
Трябва всички в етажната собственост да се съгласят да има дистанционно отчитане, т.е. всички в кооперацията трябва да са с дистанционни уреди и да са съгласни да плащат допълнително за ежемесечно отчитане.
Във 2 жилища правих това упражнение - в едното всички бяха съгласни за дистанционно отчитане, плащаме веднъж годишно на Техем. Така топлата вода (и парното) се отчитат и начисляват ежемесечно, реален отчет, а Техем пък изпращат данните от ежемесечния отчет на Софийска вода. В другото жилище не беше постигнато съгласие за ежемесечно отчитане, дори от 1 апартамент не смениха единия си водомер (този за студената вода) с дистанционен (за да спестят едни 20-30 лв.), така че и на практика самото дистанционно отчитане е невъзможно.

# 196
  • Мнения: 4 228
Посочените цени за смяна на 4 топломера и два водомера от по-предния пост, към кой топлинен счетоводител са?

# 197
  • Мнения: 4 505
Посочените цени за смяна на 4 топломера и два водомера от по-предния пост, към кой топлинен счетоводител са?
Термокомплект

# 198
  • Мнения: 11 145
Няма как да са топломери, топломерът е само един за 1 жилище. Вероятно става дума за тези уредчета по радиаторите - разпределители се казват. Гледах ценовата листа на този топлинен счетоводител.
https://termocom-bg.com/wp-content/uploads/2021/cenorazpis_deino … ti_2024_uredi.pdf

Всяко уредче за радиатор е 51 лв., водомер с дистанционно отчитане - 120 лв., ако е без дистанционно отчитане (за студената вода, примерно) е 84 лв.

# 199
  • Мнения: 386
Здравейте!
Може би не е за тук точно въпросът ми, но все пак ако има кой да ми помогне, ще съм благодарна!
При авараия на топлофикация и наличен проточен бойлер каква е поредността да се пусне да подгравя водата?
Имаме водомер за топла вода, копче на стената за бойлера и две кранчета на самия бойлер. До сега не се е налагало да го ползваме и забравих каква беше инструкцията при монтажа като поредност от действия. А и някъде помежду цялата поредност имаше пускане на крана на топлата вода на смесителя да се обезвъздуши.

# 200
  • Мнения: 14 788
Не ти знам копчетата и кранчетата, но по аналогия с нашия обикновен бойлер:
Бойлерът ви вероятно е свързан със студената вода. Спираш топлата от крана при водомера. Включваш си бойлерчето. Ползваш вода през кранчетата.
За по сигурно потърси упътване за ползване в нета, не може да няма.

# 201
  • Мнения: 386
Стибел е бойлерът, не ми се иска да го изгърмя, особено за сумата, която платих. Дано се включи някой, ако не ще звъня в сервиза.

# 202
  • Мнения: 14 161
Стибел е бойлерът, не ми се иска да го изгърмя, особено за сумата, която платих. Дано се включи някой, ако не ще звъня в сервиза.
Тук са написали как става:
https://m.bg-mamma.com/?topic=1354924

# 203
  • Мнения: 14 788
Това е за обикновен бойлер, както и аз го описах. Но това е логичният път, де, няма как при проточния да е различно.

# 204
  • Мнения: 325
В наредбата никъде не се споменава за задължително поставяне на водомер с дистанционнен отчет за студена вода от 2027г.
Споменават " уреди за дялово разпределениe(водомери за топла вода/разпределители)същите са с дистанционно отчитане."

Така ли е?

Така е. Преди дни ми го каза един господин от телефона на софийска вода.

А дали знаете обикновените водомери с монтирани отгоре радиомодули за дистанционно отчитане също ли трябва да се сменят с по-модерни с вградени радиомодули да дистанцинно отчитане?

# 205
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 5 068
Докато водомерът е с валиден срок от метрологична проверка, не могат да те накарат да го сменяш. Нашите дори не са с дистанционно отчитане, но си ги ползваме.

# 206
  • Мнения: 14 161
Това, което казва Скубиду е така, но аз искам да обърна внимание на нещо друго. Ако дойде моментът всички водомери да са с дистанционен отчет и въпросният уред не може да бъде разпознат от софтуера/устройствата на ВИК дружеството, за да го отчетат, ще трябва да го смените с тяхно устройство или друго разпознаваемо устройство.

# 207
  • Мнения: 705
Здравейте. По повод масовото разлепяне на заплашителни уведомителни писма за подмяна в 30 дневен срок разговарях с човек  от Топлофикация( неофициален разговор, познати сме). Човекът откровено си каза, че тези срокове са пожелателни. Нарече ги "маркетинг трик".  Решили да да пришпорят хората явно и да съберат парички... Продавали рекордни количества водомери на ден:)))

# 208
  • Мнения: 14 161
Къде са тези писма? От кого и за какво?

# 209
  • Мнения: 11 145
Миналата година от съответния топлинен счетоводител са се обадили на отговорното лице от етажната собственост да кажат, че изтичат сроковете (10 години) на уредчетата по радиаторите и водомерите за топла вода. Имали промоция, предложили са смяна. Истината е, че изтичат чак тази година. Като сменяха, казаха, че уредчетата вече работели много бавно. Не им повярвах. Но въпреки това се зарадвах, че се организирахме в ЕС и ги сменихме, защото по принцип не сме много задружни. А и периодично изпадах в  паника, че срокът изтича/е изтекъл, ще спрат да работят и ще ми начислят 100% мощност, при положение, че никой не живее там и е спряно парното.
Та да, правят го този маркетингов номер, малко хора помнят дали уредите са слагани преди 9 или преди 11 години.
Между другото, явно е ефективен номерът, защото чакахме от август до преди Коледа да дойдат да сменят уредите на практика.

Общи условия

Активация на акаунт