Отговори
# 495
  • Мнения: 3 103
Може ли помощ за следната задача :
Това не е ли задача по ЧП ?
m=po.V
m=200 000 . 0,8= 160 000 г= 160 кг

# 496
  • Мнения: 168
Здравейте! МОля за помощ за следната задача за 8 клас: Диагоналите на четириъгълник АВСD се пресичат в точка О. Известно е, че за всяка точка К е вярно векторното равенство: вектор КО= 1/4.(векторКА + вектор КВ + вектор КС + вектор КD). Докажете, че АВСD e успоредник.
Мога да докажа обратното, че ако е успоредник равенството е в сила, но така, нещо не ми се получава...

# 497
  • Мнения: 982
Здравейте! МОля за помощ за следната задача за 8 клас: Диагоналите на четириъгълник АВСD се пресичат в точка О. Известно е, че за всяка точка К е вярно векторното равенство: вектор КО= 1/4.(векторКА + вектор КВ + вектор КС + вектор КD). Докажете, че АВСD e успоредник.
Мога да докажа обратното, че ако е успоредник равенството е в сила, но така, нещо не ми се получава...



Последна редакция: пн, 01 ное 2021, 22:50 от Ant12

# 498
  • Мнения: 4 535
Може ли малко помощ с теорията за вектори
Синът ми са взели две теореми
Първата  Т2 я разбрах с пропорциите на едната страна
Но Т3 или не я записал както трябва' или не я разбирам
Търсих я в нета' не я намерих



може ли помощ за тази задача

Последна редакция: вт, 02 ное 2021, 14:34 от The Invisible

# 499
  • Мнения: 580
Задача от 9 клас . Условието е да се построи графиката на функцията.


И въпрос: Вярно ли е това представено решение? Графиката на функцията не е ли отсечка, която е част от графиката и е  образувана от точки с абциси 0 и 4, като точките не се включват в графиката? И на чертежа ги представяме с незапълнени точки?

# 500
  • София
  • Мнения: 2 784
Здравейте,
Може ли помощ за следните три задачи за 11 клас:



Уточнявам, че на 10 задача е даден отговор 195/2, а девойката получава отговор, в който се съдържа квадратен корен. За другите - не успява да ги реши.
Благодаря предварително на отзовалите се!

# 501
  • Мнения: X


Последна редакция: вт, 02 ное 2021, 21:23 от Анонимен

# 502
  • Мнения: 70


Тази задача е за 7 клас.
Как се решава?

# 503
  • Бургас
  • Мнения: 8 563
Нека х е цялото количество.
В първия случай водата се дели на:
8х/21+7х/21+6х/21 (да се чете осем двадесет и първи по х и т.н.)
след преливането е:
8х/18+6х/18+5х/18
Правим проверка
8х/21-8х/18=500    48х/126-49х/126=500 - не може да е
7х/21-6х/18=500   42х/126-42х/126=500 -  също не може
6х/21-5х/18=500     36х/126-35х/126=500 => х=500.126 х=63000
една част е 63000/21=3000
следователно първоначалните части са:
3000.8=24000, 3000.7=21000, 3000.6=18000

Последна редакция: ср, 03 ное 2021, 15:18 от Irene Adler

# 504
  • Мнения: 70
Страхотни сте! Благодаря Ви!

# 505
  • Мнения: 982


Тази задача е за 7 клас.
Как се решава?

Може и така.

Понеже 8 + 7 + 6 = 21, 7 + 6 + 5 = 18 и НОК (21, 18) = 126, то може да приемем, че общото количество вода в трите варела е 126Х литра (126 = 21 . 6 = 18 . 7).

Тогава, първоначално в трите варела е имало по 8.6Х : 7.6Х : 6.6Х = 48Х : 42Х : 36Х литра, а след преливането по 7.7Х : 6.7Х : 5.7Х = 49Х : 42Х : 35Х литра (48Х + 42Х + 36Х = 49Х + 42Х + 35Х = 126Х).

Само в третия варел количеството вода е намаляло и следователно, 36Х – 35Х = 500, т.е. Х = 500.

Във варелите има общо 126 . 500 = 63 000 литра и първоначално по
48 . 500 = 24 000, 42 . 500 = 21 000. 36 . 500 = 18 000 литра.

# 506
  • Мнения: 5 234
Моля за помощ за следната задача, 5 клас:
Намерете всички прости числа p, за които p+10 и p+20 също са прости.
(И следващата същата, но с p+4 и p+14).

# 507
  • Мнения: 982
Моля за помощ за следната задача, 5 клас:
Намерете всички прости числа p, за които p+10 и p+20 също са прости.
(И следващата същата, но с p+4 и p+14).

Отговор: p = 3 и в двете задачи.

Ако p дава остатък 1 при деление на 3, т.е. p = 3k + 1 (k е естествено число), то числата
p + 20 = 3k + 1 + 20 = 3k + 21 = 3(k + 7) и
p + 14 = 3k + 1 + 14 = 3k + 15 = 3(k + 5)
се делят на 3 и следователно, не са прости.

Ако p дава остатък 2 при деление на 3, т.е. p = 3k + 2 (k е естествено число), то числата
p + 10 = 3k + 2 + 10 = 3k + 12 = 3(k + 4) и
p + 4 = 3k + 2 + 4 = 3k + 6 = 3(k + 2)
се делят на 3 и следователно, не са прости.

Следователно, p се дели на 3 и понеже p е просто, то единствената възможност е p = 3.

P.S. Отговорът на Задача 9. в пост # 498 на The Invisible е DO/OC = (m + n)/2.

Ако DO/OC = x и PO/OK = y, то след като използваме за база векторите CA и CB и изразим вектор CO по два различни начина.

вектор CO = 1/(x + 1) вектор CD = вектор CK + вектор KO,

след поредица алгебрични преобразувания и изравняване на коефициенти, получаваме търсеното отношение.

# 508
  • Мнения: 5 234
Много благодаря, Ант12. Не ми стана много ясно защо разглеждаме делене на 3 с остатък.
И моля за още една, която ми се струва интересна:

# 509
  • Мнения: 623
Здравейте! Може ли помощ за следните задачи за 5 клас? В час са взимали само кои числа се делят на 2, 3 и 5.

Общи условия

Активация на акаунт