Отговори
# 540
  • Мнения: 3 179
Моля за решение на тази задача!
Ники има 20 бели чорапи, а останалите му чорапи са черни. Сутрин той вади чорапи от чекмеджето, без да гледа. Броят на чорапите, които трябва да извади, за да е сигурен, че сред извадените има поне 2 бели чорапа е два пъти по-голям от броя чорапи, които трябва да извади, за да е сигурно, че сред извадените има поне 2 черни чорапа. Колко чорапи има Ники?

# 541
  • Мнения: 4 500
Моля за решение на тази задача!
Ники има 20 бели чорапи, а останалите му чорапи са черни. Сутрин той вади чорапи от чекмеджето, без да гледа. Броят на чорапите, които трябва да извади, за да е сигурен, че сред извадените има поне 2 бели чорапа е два пъти по-голям от броя чорапи, които трябва да извади, за да е сигурно, че сред извадените има поне 2 черни чорапа. Колко чорапи има Ники?
при този тип задачи се разглежда възможно най-лошия случай
тоест за да е сигурен ,че е извадил поне 2 черни, значи е извадил всички бели
тогава уравнението става х+2=2(20+2) където х са черните чорапи
х=42

# 542
  • Мнения: 9 115
Моля за помощ за следните 2 задачи за 7 клас.



Откъде са тези задачи? Явно са с допълнително построение и четвърти признак за еднаквост на триъгълници или поне аз до там го докарах....но не съм сигурна, че четвъртия признак се учи в 7 клас
Някой реши ли ги?

# 543
  • Мнения: 166
Амиии задачите са дадени като за преговор на дете на моя приятелка (уж преговор от 7 клас) и ми ги дадоха с надежда да им помогна, но и аз с учебния материал не се справям. Мога да използвам реалния 4 признак (сега на 4 признах децата казват признака за катет и хипотенуза хахах) и ще се решат бързо, но не мога. За 7 задача опитах много построения - първо опитах да нанеса АВ върху ВД и да получа равностранен триъгълник и пак стигам до 4 признак, после продължих АВ и върху продължението нанесох ВС и така пак получих равностранен триъгълник, ноооо пак греда....И така реших да си призная, че не мога и да попитам в групата...

# 544
  • Мнения: X
Задачите са от учебника на Регалия. Урокът е " Еднакви триъгълници ( преговор). Четвърти признак за еднаквост на тръгълници".

# 545
  • Мнения: 166
Чудесно, но техния учебник е на Просвета и изобщо не са учили 4 признак (мисля, че изобщо не се учи вече в 7 клас).

# 546
  • Мнения: X
Просто споделям, че задачите са  взети от учебник за осми клас, в който има такъв урок. По ООП ли са им ги дали или по ИУЧ, ФУЧ?
Погледнах учебната програма за VIII клас. Признакът не присъства в нея. Преди време промениха наредбата за учебниците и познавателните книжки, като включиха текст, че не трябва да включват материал, който не е част от учебната програма. Имам подозренията, че го направиха точно заради Регалия. И в горни класове имат подобни уроци. Ще чакаме да преиздадат учебниците, за да видим дали са ги отстранили.

Последна редакция: ср, 10 ное 2021, 19:36 от Анонимен

# 547
  • Мнения: 9 115
Дидева, т.е. може да използват четвърти признак "Ако две страни и ъгъл срещу по-голямата от един триъгълник са съответно равни на две страни и ъгъл срещу по-голямата от друг триъгълник, то двата триъгълника са еднакви"?

# 548
# 549
  • Мнения: 166
Разбирам. Аз попитах дали е учен 4 признак, защото, ако е - няма драма изобщо. Задачите са дадени по ЗУЧ и децата доколкота знам нямат ИУЧ или ФУЧ по математика, в паралелка с биология и химия са и математиката им не е с допълнителни часове.

# 550
  • Мнения: 499


Здравейте, ще помоля за подробно решение на задачата...Благодаря

# 551
  • Варна
  • Мнения: 25 823
Това са формули за съкратено умножение на многочлени на втора и трета степен. Горе по формулата ( a ± b ) 3 = a 3 ± 3 a 2 b + 3 a b 2 ± b 3 се получава (3+7) на трета степен, а долу по формулата ( a + b ) 2 = a 2 + 2 a b + b 2 се получава (4,4+5,6) на втора, демек отговорът е 10.

Последна редакция: чт, 11 ное 2021, 14:55 от Месечинка виторога

# 552
  • Мнения: 499
Месечинка виторога , благодаря много.

# 553
  • Мнения: 121
Здравейте, моля за помощ за следната задача за 8 клас.

ABCD /AB||CD/ е трапец. През точка D  е построена права, успоредна на BC, която пресича AB в точка М. Ако CD=8cm. и P на триъгълник AMD=28cm., намерете P на ABCD.

# 554
  • Мнения: 10 533
Използвах първо, че фигурата MBCD e успоедник, тъй като има две по две успоредни страни, затова DC=МВ=8, BC=DM

P  ABCD= AB+BC+DC+AD=(AM+MB)+BC+DC+AD=AM+8+BC+8+AD=
=AM+8+DM+8+AD=8+8+28=44

Общи условия

Активация на акаунт