73 СОУ - гимназиална степен - тема №3

  • 58 328
  • 649
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 729
И по БЕЛ са двама учители. И двамата преподават в паралелки от един випуск . Не виждам проблем с това.
В повечето случаи не се сменят учителите от 9 до 12 клас ( в 8 клас ни бяха различни учителите по предметите в сравнение с 9-11 клас). В 8 клас и по БЕЛ и по Математика бяха учители, които преподават и в прогимназията. След това не са се сменяли ( ние също сме при Кертина, както съм споменавала в предишни постове). Но по БЕЛ ни размениха в 11 клас учителите, за учудване и на двамата учители и на децата, така че явно не е по принцип практика.

# 631
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 052
И щерката имаше намаляване на оценка по история ли, география ли в 9 клас, заради дума по немски, синоним. На други деца за същата дума не е имало санкция. ЯдосвА се, отказа даже да учи. Говорихме, говорихме. Прие ги нещата. Различни хора, зависи от детето как ще го приеме и в каква посока ще продължи проблема. Не ми е минало през ума да говоря с учител, директор и т н. Ако е системно може би. Дали не ги обгрижваме, закриляме прекалено?
Виж, като им бяха сложили физическо в събота сутрин, защото някои майки имали против ранен час през седмицата, бях бясна! Абсолютно незаконно!

# 632
  • Мнения: 2
Щом е трудно в осми клас по математика, елате да видите в девети клас какво става - трудни контролни по география, биология, литература, немски...да не кажа всичко. Успехът на децата спадна поголовно. Не ни е хрумвало да сменяме учителите и да подаваме жалби в МОН. В крайна сметка са там, за да учат.

Така е, все по-трудно ще става и това ни е ясно на всички. И децата определено са там, за да учат и който има желание и цели в живота го прави! Не става въпрос да се сменя някой учител, а да има релевантен сходен стандарт, отношение и начин на преподаване. Също трябва да има диалог, обратна връзка от страна на преподавателите и дори училищното ръководство. Всеки заинтересован родител иска детето му да се справя максимално добре, да знае възможностите на детето си и недостатъците по всеки предмет, да го възпитава по най-добрия начин, да го мотивира да работи върху грешките си, когато има такива и за тази цел трябва да има обратна връзка как това да се случва по най-удачния начин за всички. Всеки учител, ако реши може както да мотивира едно дете, така и обратното, както да му обясни къде са му пропуските, така и да не го направи и да го остави да се лута, както да бъде обективен, така и да не бъде. Може още много да се изброява за деца-родители-учители... Обаче, всяко уважаващо себе си училище (същото важи и за компаниите, институциите и т.н.) е желателно да иска да знае как може да бъде най-доброто или поне по-добро. Това може да се случи чрез диалог и обратна връзка, т.е. комуникация. Явно МОН не се интересува от тези процеси и съответно надолу по веригата също. С други думи, идеята да се сезира ръководството и МОН е не е за да плашим някой как ще го сменим, а за да се разбере, че има нужда от комуникация и да поработим за това как да се подобрим, така че да сме си взаимно полезни. Иначе става един порочен кръг: недоволни деца - недоволни родители - недоволни учители и обратното...

# 633
  • Мнения: 113
Всеки учител има приемни дни с родители и ученици. Това е начин за комуникация, ако има въпроси или проблеми. Няма как да има обратна връзка за всички едновременно. Винаги може да се потърси контакт с определен преподавател, ако има индикация, че нещо не е ок.

# 634
  • Мнения: 64
И аз съм ЗА да поговорим с Кертина. Очевидно има проблем и замитането под килима не е от полза за децата ни.

# 635
  • Мнения: 1
Здравейте мами!
Извън темата с госпожата по математика (от която и ние не сме довони), но исках да попитам дали някой знае как стоят нещата със стипендията за втори срок? Ние сме 8 клас и от това, което знам, за стипендия трябва успех над 5,50. Някой знае ли дали оценките по ИУЧ се включва в успеха за стипендията или само тези по задължителните (не ИУЧ) предмети влизат???

Последна редакция: вт, 30 яну 2024, 10:12 от mamanamomichence

# 636
  • София
  • Мнения: 5 135
Оценките по ИУЧ също се включват. Всички ученици с успех от 5,50 нагоре подават заявления и после на базата подадени такива се определя минималният  праг на средния успех.

Последна редакция: вт, 30 яну 2024, 11:29 от ganis

# 637
  • Мнения: 125
Да попитам дали има практика учениците да се явяват за сертификат А2, B1 и т.н. по немски език по време на обучение? За B2 и C1 е ясно вече в горните последни класове. Въпросът ми е за по - малките - дали се явяват на междинните нива.

# 638
  • Мнения: 8 282
Да попитам дали има практика учениците да се явяват за сертификат А2, B1 и т.н. по немски език по време на обучение? За B2 и C1 е ясно вече в горните последни класове. Въпросът ми е за по - малките - дали се явяват на междинните нива.
Нямам идея, но не би трябвало да се явяват.
Преди мнооого време завърших английската гимназия, единственият документ които имам е от 12 клас с последното завършено ниво. Реално няма никакъв смисъл от междините сертификати. С А2 - реално би ти трябвало ако кандидатстваш за таксиметров шофьор в Австралия. Този както и следващият сертификат нямат никаква стойност.
Пък подготовката за тях си е загуба на време Simple Smile

# 639
  • София
  • Мнения: 18 089
Какво  и как е било някога в езиковите, няма особено значение. Че някаква съществена полза от сертификата за ниските нива няма, няма -  така е, само някакъв ориентир е явяването за това как е овладян материалът до момента.  35 СУ примерно предостaвя възможността за явяване и на DSD1 за по-ниските нива А2-В1, 73 СУ и 91 НЕГ - не, в тях учениците отиват директно на DSD2  в 12 клас (едва ли в последно време нещо се е променило). Иначе и DSD1 е безплатен като другия. Другите езикови въобще пък не предлагат опция за явяване на изпит за ниво безплатно, но и подготовката в тях не е  подчинена на  конкретен изпитен формат, докато в  упоменатите гимназии с немски е.

# 640
  • София
  • Мнения: 729
Да попитам дали има практика учениците да се явяват за сертификат А2, B1 и т.н. по немски език по време на обучение? За B2 и C1 е ясно вече в горните последни класове. Въпросът ми е за по - малките - дали се явяват на междинните нива.
Защо ви е този междинен сертификат?
Около март месец ( втори срок) в 11 клас всички ученици се явяват на изпит писмен за ДСД2 за допускане, което е немска езикова диплома и е равна мисля на С1, като допускането е процес, който продължава до края на 11 клас. Допуснатите се явяват, през ноември на следващата година, 12 клас, писмен и устният е по-късно. Останалите, ако не ги допуснат, просто учат наравно с останалите и правят същата подготовка. Тогава ако искат и им трябва може да отидат в Гьоте и да се явят за B2 или пък C1 на Гьоте.
Това съм разбрала аз до този момент, на нас сега ни предстои точно изпита в 11 клас.

# 641
  • София
  • Мнения: 18 089
Реално погледнато може да има  полза от ДСД1 (освен като ориентир за ниво), но като не се предлага в двете  училища, е малко безпредметно обсъждането й. И все пак - уви, има хора (малко, но ги има, навсякъде в страната), които не успяват да вземат ДСД2 в 12 клас дори и с  В2. Ако имат по-ниския  за В1 от преди, той им отваря законно врати за изкарване  на езикова година/семестър в Германия, през която се ползват от всички права на  студентите.

# 642
  • Sofia
  • Мнения: 4 417
Да поздравя децата за чудесните резултати от DSD изпита. Според списъка, който видях и грубо преброих - от ок.70 деца,  ок.12 са с резултат В2 и то заради 1 компонент (само две деца имат В2 на два от компонентите).

# 643
  • София
  • Мнения: 729
Реално погледнато може да има  полза от ДСД1 (освен като ориентир за ниво), но като не се предлага в двете  училища, е малко безпредметно обсъждането й. И все пак - уви, има хора (малко, но ги има, навсякъде в страната), които не успяват да вземат ДСД2 в 12 клас дори и с  В2. Ако имат по-ниския  за В1 от преди, той им отваря законно врати за изкарване  на езикова година/семестър в Германия, през която се ползват от всички права на  студентите.

Интересно, дъщеря ми е в училище, което тази учебна година е първото, което стана ДСД1 училище в България, то е основно само до 7-ми клас, не е 73-то. Тя е 6-ти клас, и беше избрана от първите, които сега ще държат изпит - 13 и 15 март. Нивото максимално е В1, но може да го вземе и с А2 ( тя има такъв сертификат от миналата година от Гьоте, така че се надяваме на В1 сега с ДСД1). Мислех, че е само за чест и слава, но ако стане и ако важи това, но не виждам защо не, тъй като си е ДСД1, значи може да има полза, някой ден, сега е само на 12 години Simple Smile

# 644
  • София
  • Мнения: 18 089
Поздравления за взелите С1 Simple Smile Мен лично ме дразни практиката да няма официална статистика  от училищата  (всичките с немски, в София поне, в провинцията не знам как стоят нещата) по този въпрос - випускът е  толкова души, недопуснати до изпита  са толкова,  явили са се толкова,  с  4хС1 са толкова,   с един или повече елементи с В2 са толкова, скъсаните (без сертификат) са толкова.  Само при наличие на такава резултатите са показателни за нещо. Отделно не разбирам защо  в последните години не се казват на децата точките по елементи. Уж от немска страна не давали, все това е официалната версия по училищата. Как не дават, нали ги пращат към гимназиите  разбивките за всеки ученик? А ако те дели само една нищожна точка от  С1 конкретно на частта с писане, през училището все пак може да се пусне искане за преразглеждане на работата в Германия.  Ама като ученикът не знае колко има, всичко приключва и почва маратонът с  ДаФ в последния момент..

Пух, ДСД 1 в гимназиален етап се държи отдавна в много училища ( на първо четене се сещам за 35-то, за НФСГ, за  Бастилията), просто 91 НЕГ и 73 СУ не са от тях. Но ако ще се държи изпитът в основно училище,  а не  в 9-10  гимназиален клас, нямам идея дали би послужил за описаната от мен по-горе цел, а именно ползването на  резултата В1 от него  като база за надграждане на място  с езикова година.  Може би чак такъв голям период от 6 до края на 12 клас не биха зачели, но знае ли човек.

Общи условия

Активация на акаунт