ОСМИ клас 2020/2021 - Епичната година е към своя край и осмокласника сега го чака рай!

  • 28 184
  • 722
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 5 234
Не съм чела в седмокласната, не ми се натоварва с нво поне още 3 години до следващото участие с малкия.

Обаче и аз като жабата - прочетох тук, че някой е дал ДЗИ по Бел за 12 клас на осмокласниците и съм го отпечатала да й го предложа. Обаче съм се объркала и го давам на малкия в деня преди НВО за 4 клас. И той ми казва - какви са тези въпроси, такива не сме правили. И аз в потрес как детето не е подготвено в клас, пък и аз съм бляла.
После се загледах, че е за зрелостници и се успокоихме и двамата. Simple Smile

# 631
  • софия
  • Мнения: 30 990
За това си беше хубаво по мое време - всяка гимназия си имаше свой изпит и се гледаха оценки от дипломата. Аз не се мъчих с математиката, ходих на курсове по рисуване с удоволствие и кандидатствах с рисуваме. За деца от математическата, изпита може да се стори елементарен, други да препоти. По същия начин и с български.
Това беше и най-адекватното..Мисля,нче тук пишещите, всички сме били така - кандидатствали за определени училища с определени изпити. Който не искаше - просто продължаваше...Миналата година дори имаше родители от нашия клас, които мислеха, че и сега е така и заявяваха - моето дете никъде няма да кандидатства....
Не съм съвсем съгласна, защото ако е така и детето иска да кандидатства за езикова гимназия, ще трябва да се яви на 3-4 изпита.
По-логично е да направят модел за ООУ и за МГ, напр. или нещо подобно.
След математиката ще очаквам да се мрънка колко лесни са били задачите и как нямало да се отсеят математиците за МГ. Ами, МГ да направят допълнителен изпит със съответно ниво задачи. Как НПМГ имат, а СМГ нямат?

Продължавам искрено да съм възмутена от поведението на някои квестори и как всяка година никой от тях не е наказан.

# 632
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
Хаха, Силвър, уби ме! За момент си представих как го давам на моята малка дъщеря и тя изпада в потрес.

За МГ съм съгласна, че трябва по-сложен изпит за отсяване, но това да не е НВО.

# 633
  • гр.София
  • Мнения: 4 644
Имаше реплики на ръба на невежеството от рода на "Къв е тоя".
В духа на стар разговор тук, аз бих предпочела да знам кой е той, независимо какво работя и съм учила.
Но се опитвам да оправдая и др гледна точка .

# 634
  • София
  • Мнения: 7 684
Звънче, НПМГ също от няколко години нямат изпит по мат.
Училище не може да провежда изпит по предмет, по който се провежда НВО. И оли не може да се вземе предвид, доколкото ми е известно.

# 635
  • софия
  • Мнения: 30 990
Не съм написала добре - имат изпити по предмети, които се взимат предвид за приема, предвид спецификата на обучение. Това имах на ум Simple Smile
И няма да спра да мисля, че за МГ трябва да има допълнителен изпит по мат, а сега НВО е прието за изпит-панацея. Ако си добър в хуманитарните предмети, задължително трябва да си много добър и по мат, за да те приемат в ЕГ. Ако си математик, задължително трябва да можеш добре да преразказваш, за да те приемат в МГ.

Доп. Ясно ми е, че не могат да провеждат изпит по мат, защото го пише някъде. Но нормативната уредба се пиши в МОН. Няма сила, която да ме убеди, че ако искат, не могат да се проведат разговори и това да бъде уредено нормативно.

Последна редакция: чт, 17 юни 2021, 10:37 от zvаnchе

# 636
  • Мнения: 7 689
И аз съм на мнение, че децата искащи МГ трябва да си се явят на един трети модул в деня на НВО, за да не се претоварват с дни на изпити или да се измени наредба 10 и да се взима НОМ областен кръг. А защо училище с лоби като СМГ не се бори за тази съвсем логична промяна, която е и в техен интерес нямам никакво обяснение.

Да ви кажа, вчера приятелка ме шокира: нейната щерка (учи в много желана софийска гимназия) била ходила на уроци по бел за нво 10! И не била единствена от класа. Направо паднах за какво хората дават пари и хабят времето на децата си...

# 637
  • София
  • Мнения: 7 684

Доп. Ясно ми е, че не могат да провеждат изпит по мат, защото го пише някъде. Но нормативната уредба се пиши в МОН. Няма сила, която да ме убеди, че ако искат, не могат да се проведат разговори и това да бъде уредено нормативно.

МХм. През 2016 или 2017, вече не помня коя година беше точно (някой ако помни и има желание да ме допълни Wink), бяха забранили дори профилиращите изпити за НПМГ. Тоест, който кандидатства, за която и да е пиродна паралелка, трябваше да го направи само с НВО по мат и бел. Тогава имаше кампания, голяма, с широк отзвук " НеПипайМоятаГимназия", организирана от ученици, учители и алумнита на НПМГ. Има епични срещи в СУ с тогавашният зам.министър, любимецът на много хора - Д. Стаматов.
Много трудно извоюваха да могат да ползват резултати от Оли. Година по-късно учредиха и състезанието по природни науки.
Не знам всъщност, защо го обяснявам това. За нагледен пример, че става, но много трудно и с много шум.

# 638
  • Мнения: 8 586
Ние коментираме приема след 7 клас,а то вече и в университетите се влиза с оценка от ДЗИ. Yum За какви специализирани или допълнителни изпити става дума?!

# 639
  • у дома...
  • Мнения: 3 701
Звън, при сегашният формат на НВО, втори модул донякъде отсява децата. Ето, преразказ върху непознат текст. Тестовата част се учи в училище. По математика е аналогично. Говоря чисто теоретично, без да засягам качеството на преподаване в различните училища.

Проблема е в опорочаване на цялото образование. И желанието на учителите да си изпълняват задълженията по трудовия договор и длъжностната характеристика. В дипломата от седми клас Ани има  за годината 5 и 6 по математика! Нереални оценки и според мен, и според нея. И затова още миналата година казах, че от гледна точка на нашата камбанария трябва да се кандидатства само по диплома. Защото това ми харесва на мен. И без значение, че не е справедливо. Нали за моето гардже е добре!

Непонятна ми е надпреварата между родителите за елитни школи, за курсове още от забавачницата само и само да кажеш "Моето дете едикаквоси". И същевремено подценяване на децата - на 13-14 години не знаели какво искат; не разбирали текста; задачите на изпита били сложни и те не разбирали от разходни норми на гориво (НВО 2020). Е, добре де, как има деца, изкарали по 90 и над 90 т. на НВО тогава? Просто защото на тези деца силата им е точно в БЕЛ или по МАТ. Пример с Ани - ако по математика имаха адекватно преподаване през трите години, нямаше да е проблем да се справи с първи модул. И щеше да хване поне едни 50 т. А не 33 от двата модула. Втори модул изисква по-различно мислене, знания и умения. Които моето дете няма. Моя е вината, че се доверявах на учителите в нашето училище, че всичко е наред и оценките са реални.

# 640
  • софия
  • Мнения: 30 990
Факт е, че пружината е преневита до краен предел. Не знам кога ще се скъса и ще се скъса ли или ще се разтегне. Презастраховане ли е, родителска амбиция ли е, не мога да преценя.

# 641
  • Мнения: 2 849
По мое виждане проблемът се състои в правото на всички ученици за равнопоставеност. Такова нещо е видно, че на практика е неефективно, просто защото не отчита индивидуалните умения на децата, както и техните предпочитания. Хубаво е, че някои училища са съобразили този факт и където е водеща математиката, тежестта на оценката е по 3, а по БЕЛ по 1. Това донякъде решава проблема.

Но наистина е необходимо да се разработи нова форма на изпити, която реално да дава равни възможности на децата, които искат да се развивавт в сфера, изискваща умения по математика и съответно равни възможности за хуманитарната сфера.

Според мен свалянето на летвата само прави мечешка услуга на децата.

# 642
  • Мнения: 8 586

Проблема е в опорочаване на цялото образование. И желанието на учителите да си изпълняват задълженията по трудовия договор и длъжностната характеристика.
.... - ако по математика имаха адекватно преподаване през трите години, нямаше да е проблем да се справи с първи модул. ....... Моя е вината, че се доверявах на учителите в нашето училище, че всичко е наред и оценките са реални.
                 Проблемът се задълбочава и ДО помогна за това.20 мин час и ..... кой каквото разбрал да се оправя сам.На пръсти се броят учители,които наистина си разбираха от работата по време на ДО.За адекватно преподаване в у-ще на каквото и да е е просто ... една неосъществена мечта.Където и да пипнете пропуски повсеместни.След като по МАТ си позволиха да не преподадат цели раздели няма нужда да говорим за всичко останало.ДО изигра и лош номер на частните учители,които обикновено коригират пропуски,а сега им се наложи да преподават и хич не им хареса.За доверието - ами няма как да го имам след като толкова години имам преки наблюдения и виждам и обратната страна на медала! Още се питам как на ЗИП - МАТ имаш 6,а в нормалния час - 4.Как на контролни и класни - 5 и 6,а на устен  изпит - 3 или 2.Става дума за двама учители.Единият пише 6-ци без основание или другият 2-ки по същата причина.Кой от двамата заслужава доверие?В коя форма са занижени или завишени изискванията,в коя не се преподава нормално,в коя просто се издевателства върху децата?Много въпроси си задавам и трудно намирам отговор.Или по-точно не ми се иска да стигна до извод ,защото ми се натрапва нелицеприятен такъв.

# 643
  • София
  • Мнения: 3 815
Коментарите за личността на Захари Карабашлиев в седмокласната тема са абсолютна илюстрация, че в изкуството вкус другар няма. Някой там беше писал, че "Хавра" била изключително тежка за четене. Ами аз я глътнах буквално за ден. Новата му книга, "Опашката", също. Разказът, който се паднал, също много ми допадна.
Наборът е на върха на щастието - 6 за годината по математика Simple Smile

Последна редакция: чт, 17 юни 2021, 11:29 от green_dawn

# 644
  • у дома...
  • Мнения: 3 701
Едва сега в 8. клас видях какво означава добър учител в училище по математика. По БЕЛ видях в нашето училище. В 30-то надгражда.

Чакам оценка по БЕЛ от класното.

Общи условия

Активация на акаунт