Митница – информация, въпроси, отговори и споделяне на опит – 8

  • 69 806
  • 741
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 1 307
Да, да, диждам, затова и питам тук Wink Никъде не съм кликала.
Благодаря ви! Flowers Hibiscus

# 616
  • София
  • Мнения: 8
Успях да си изкарам ЕОРИ номер с електронен подпис, но не мина лесно Simple Smile

Стъпките са написани тук, но бях пропуснал третата
https://ep.customs.bg/eportal/public/index?pageId=29

Писах на service desk и учудващо реагираха много бързо, въпреки обезкуражаващото - "Ще ви отговорим до 10 работни дни"

Ето инструкциите, които ми пратиха и се оказаха много полезни и подробни. В замяна искам някой да ми каже как се подава митническа декларация и в коя система поне. Пратката идва с DHL.

***
Здравейте, затворете всички прозорци и рестартирайте браузъра. Все още не сте си довършили регистрацията.
Не правете опити да се логвате, а отидете на https://ep.customs.bg/eportal/ и влезете в секция „Регистрация“, която се намира в горния десен ъгъл на страницата.
Включете електронния си подпис и преминете през Стъпка 3, от наличните опции изберете "Регистриране на икономически оператор - физическо лице" и попълнете Вашите данни.
Едва тогава ще имате завършена регистрация и ще можете да достъпвате Е-Портала на АМ с КЕП. След като получите потвърждение на електронната си поща, че регистрацията на ИО е успешна е нужно да минете през процеса за задаване на достъп до системата.


Задаването на достъп до системите се извършва като отидете на https://ep.customs.bg/eportal/ от там намирате секция „Публични онлайн услуги“ и влизате в „Управление на потребители и достъп“, след това кликнете върху трите чертички и избирате „Вход с КЕП“. След като влезете успешно, избирате „Работен портал“. Ако влизате за първи път системата ще попита за езици по реда на предпочитание. От списъкът с езици добавяте български(бутонът Add) и запазвате промените(бутонът Save changes). След това избирате „Управление на идентичността“, за категория избирате „всички“ и давате „продължи“.

Зареждат се 13-те работни процеса. Влизате в първи процес: 01. Заявяване достъп до системите (национални/ централни на EK). В „Достъпни профили“ се показват профилите за всяка една митническа система. Нужно е да изберете профил „ЕОРИ2 портал“.

Желаният профил се избира с двоен клик върху него след което се натиска бутона „Изпрати“. Затворете браузъра и изчакайте 30 минути. След това отидете на https://ep.customs.bg/eportal/, от там намирате секция „Публични онлайн услуги“ и влизате в „Управление на потребители и достъп“, след това кликате върху трите чертички и избирате „Вход с КЕП“. След като влезете успешно, избирате иконата „ЕОРИП“. Там се попълва заявлението за издаване. Детайлна информация относно попълването може да откриете в“ Ръководство за външни потребители“, което се намира на https://ep.customs.bg/eportal/ в секция „ Актуални документи“ от там се избира „ЕОРИ2“. Поздрави, СД
***

# 617
  • Мнения: 2 627
DHL могат да направят митническото освобождаване.

# 618
  • София
  • Мнения: 8
DHL могат да направят митническото освобождаване.

Да, по този път тръгнах сега да им дам еднократно пълномощно. Оказа се, че не необходима нотариална заверка.

# 619
  • Мнения: 1
Здравейте, според вас тази пратка дали е прескочила успешно митническата проверка. Звъннах на Бг пощи, казаха ми, че е насочена към пощенския клон и не е задържана на митница а спряна само за проверка. В този случай трябва ли да се освобождава чрез българските пощи и да плащам нещо. Поръчката е от щатите, на стойност 18 долара, 1бр. грим палитра, в сайта с продуктите в цените не са включени митнически такси и ДДС.
https://www.bgpost.bg/IPSWebTracking/IPSWeb_item_events.asp?item … D0%B5%D0%B4%D0%B8

# 620
  • Мнения: X
Може ли хората, които са имали освобождаване през митница да кажете колко време се забавиха нещата от даването на документите на пощата до освобождаването на пратката?

Опитвам се да събера колкото повече мнения по въпроса, за да знам какво да очаквам.

# 621
  • Мнения: 3 134
Може ли хората, които са имали освобождаване през митница да кажете колко време се забавиха нещата от даването на документите на пощата до освобождаването на пратката?

Опитвам се да събера колкото повече мнения по въпроса, за да знам какво да очаквам.
Тая година не съм освобождавала, но за ~10-ина дни се приготви.

# 622
  • Мнения: 2 081
Здравейте! Поръчала съм някакви неща от Алиекспрес и чакам да дойдат, обаче получавам смс от пощите с някакви съвсем различни номера на пратките и дължимата сума по 3лв за две от пратките. И двете са с номер UV...UZ., който виждам като вляза в проследяването на Али. Сумите са нищожни под 5$ на пратка и не мога да разбера защо ми начисляват 3лв, при положение че съм заплатила VAT. Четох, но нещо не можах да се ориентирам какво трябва да направя.

Последна редакция: чт, 24 авг 2023, 08:10 от Малечка90

# 623
  • Мнения: 76 088
Аз смс от пощата не съм получавала никога.
Щом номерата на пратките са други, може да е измама.
Неясно сте го описали...какви номера фигурират в съобщ.и те на ваши пратки ли са, или не?

# 624
  • Мнения: 15 227
Поне от 2 години някъде пощите пращат смс за пратки. Тези 3 лв. са когато продуктът е минавал някаква по-специална проверка на митницата (това си е мое обяснение, щото получавам и без 3 лв. такса от алито).

# 625
  • Мнения: 76 088
Не навсякъде пращат смс-и.

Като отиде в пощата, ще кажат за какво са парите.
Ако изобщо е от тях съобщението...

# 626
  • Мнения: 5 631
От Алиекспрес може да са сменили проследяващите номера. Последния път бяха пуснала 7 поръчки от различни търговци. Първоначално всяка поръчка си имаше различен проследяващ номер. Първо ми излизаше дългия номер, който идва с експрес уан и се бях настроила там да ги дебна, после задраскаха проследяващия номер и го смениха с накрая завърващ на HU, т.е минава през Унгария пратката после гледам пак бяха задраскани и всички пратки имаха един и същ проследяващ номер завърващ на NL, т.е ще идва и минава през Нидерландия и беше написано като Комбинирана доставка. В пощата ми дойде един чувал с всичките ми поръчки на куп. А относно 3те лв таксуват пратки минали през Узбекистан, проследяващ номер завършващ на UZ.

# 627
  • Мнения: 2 081
Като вляза в проследяване на пратката ми пише номера от китаеца и след това в скоби новия номер, който явно са дали в друга държава или и аз не знам защо и кой. От пощата си е смс-а. Чвтох, че начислявали 3лв за митница при течности в пратката, може би заради това(едното са фулмастери, другото светещи мастило). Много странно ми стана, какво ли не съм поръчвала, до сега не се е налагало да плащам допълнителни такси.

# 628
  • Мнения: 5 631
Новият проследяващ номер завършва ли на UZ?

# 629
  • Мнения: 2 081
ДА, в горният пост съм объркала, двата номера завършват на UZ.

Общи условия

Активация на акаунт