Алтернативно образование от първи клас

  • 4 872
  • 91
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 19 441
Не разбрах нахвърлянето върху Брин, честно.
Идеално си обясни какво е търсила и как го е постигнала. Какво толкова ви смути, наистина не разбрах.

Според мен, това е идеален случай, в който СФО върши работа. 1 на милион може да е, но е чудесен пример.

# 76
  • Мнения: 50 614
Правилно, всеки сам си решава кое е най-доброто за него. Обаче когато се включи във форум вече със самото пускането на поста кани други да си кажат мнението и не може да им се сърди. Който иска сам да си решава и да не му се месят не пише.

 И само да кажа, че пилците се броят наесен.  Тоест да каже колко е доволен от своя модел/избор на образование може само този, който е изминал пътя и може да погледне назад и да оцени.

# 77
  • Sofia
  • Мнения: 7 458
Не се сърдя.

Аз пиша след една завършена учебна година. Беше експеримент. Успешен. Доволна съм и искам да продължа. Планът ми е децата да учат по този модел до 4 кл вкл. За след това не мога да решавам още, защото от 5 кл българският материал става доста по-натоварен.

# 78
  • София
  • Мнения: 44 345
И аз мисля така - до 4 клас родител може да се справи вкъщи, оттам нататък - много трудно.

# 79
  • Мнения: 5 425
И аз мисля така - до 4 клас родител може да се справи вкъщи, оттам нататък - много трудно.
А навиците. придобити до 4-ти клас само вкъщи, дали няма да направят справянето в училище след 4-ти клас много трудно за детето?

# 80
  • София
  • Мнения: 19 441
Надали, ако е работено сериозно, дори може да му е скучно.

# 81
  • Мнения: 5 425
Надали, ако е работено сериозно, дори може да му е скучно.
Което също може да се окаже проблем, но по-големият проблем ще бъде вписването в картинката, рисувана 4 години без него и без даже да е гледало. А сега ще дойдат и различни учители по различни дисциплини с различни характери...

Последна редакция: вт, 29 юни 2021, 08:30 от Ezhko

# 82
  • София
  • Мнения: 44 345
Направо реалният свят на училището ще му се види като цунами.

# 83
  • София
  • Мнения: 19 441
Бе направо, от училището по -Убаво няма:)

# 84
  • София
  • Мнения: 44 345
Не е хубаво. Просто е един модел на реалния живот. Разбира се, може да държат децата в Невърленд завинаги, но...

# 85
  • Мнения: 5 425
Бе направо, от училището по -Убаво няма:)
Всъщност,не, няма. Когато се отнася за образовние и когато училището е именно училище, а не елитен клуб, школа за високо спортно майсторство, забавачка или каквото още там.

# 86
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Аз пък се възхищавам на Брин за това, което прави, и че й се получава успешно. Явно има голям късмет с децата си или химията между тях. Аз имам всички предпоставки за същото- учителска диплома, желание да обяснявам, добри познания по БЕЛ и мат (по физика не, но тя е нагоре в класовете), свободно говорене на чужди езици и т.н. В един идеален случай щеше да ми е супер да обучавам децата вкъщи. Но ей на- ужасно ми се получи ДО, вярно за ПУК, но си беше пълен ужас. Трудно го мотивирам, губя търпение, чупим си отношенията, защото се превръщам в една строга учителка, а не в майка. Изисквам повече, отколкото неутрален учител и т.н. минуси. Отделно пищи малко дете, върша други неща, разсейване колкото искаш. И най-вече това да съм 24/7 с децата, без да правя нищо за себе си и за своето развитие, ме прави по-неприятен човек, отколкото всеки да има и "свой" живот, необвързан с другия. Мисля си, че важи за всяка връзка, не само майка-дете- колкото е важно да имате силна връзка и допирни точки, толкова и да имате по един отделен кът за себе си.
Така че на теория харесвам домашото обучение и бих го практикувала, но на практика избрах ЧУ, при това класическо, защото има куп умения, които се усвояват там- от подреждане на шкафа и избиране на точния учебник, до реакцията като те обидят децата или загубиш на някоя игра,или дори как да си носиш таблата в стола, без да разлееш супата. Плюс се оказа, че добрите учители са не по-малко креативни от  мен, дано случи на такива.

За качеството на обучение не се съмнявам, че домашното е по-добро, при адекватен родител, разбира се. Но горните фактори за мен са не по-малко важни.

# 87
  • София
  • Мнения: 62 595
Не успях много да проследя постовете на Брин, затова питам - за първи клас ли става въпрос, че сте завършили една учебна година? Колко деца обучаваш вкъщи? Ако е завършен първи клас по две системи, то нещата засега са ок, защото е период на ограмотяване, така ще е и във втори клас, евентуално и до четвърти. Но и западняците, и нашенци го водят този период на ограмотяване и социализация, има доста "плява" в учебната програма, без която спокойно може да мине едно дете.
За мен чуждите езици не са кой знае колко важни, макар че хората се впечатляват и много искат децата им да учат чужд език още от детската градина.

# 88
  • Sofia
  • Мнения: 7 458
Да, Andariel, става въпрос за две деца - първи клас едното и трета градинска група (първа подготвителна) другото.
Цялата година и двете бяха на ДО.
Запозната съм с материала до 4-ти клас и съм на мнение, че бих могла да се справя (ако разбира се работата ми продължава да го позволява).

И пак да обясня, аз не искам децата ми просто да научат един чужд език. Език се учи на всякаква възраст. Отделно те говорят на два езика откакто са проговорили. Също така не искам да ги правя генийчета, да печелят олимпиади и т. н. Просто искам да си усвояват добре материала и да нямат пропуски. Имам причини, поради които държа децата ми да вървят паралелно по две образователни системи.

И да, Пипи, определено подобно обучение зависи и от детето и от "придружителя" . Аз по принцип имам подход, както и огромно търпение и желание. Но в началото на годината изобщо не бях сигурна, че ще се справим с ДО. Но за късмет сина ми попива много бързо и лесно, което ми улесняваше работата. За сметка на това при дъщеря ми нещата са по-тегави. Не че не се справя, просто тя има нужда от повече обяснения и напредва с по-бавно темпо.
Като цяло се съобразявам със специфичните им нужди. Синът ми препускаше през материала, дъщеря ми се влачеше. Но накрая си минаха всичко.

Пипи и аз изисквам повече от децата си отколкото неутрален учител, нормално - не искам да имат пропуски. И ако имат такива, постоянно се връщаме към тези места, докато не съм сигурна, че са си затвърдили знанията. И те свикнаха с този начин на работа. Всичко без нерви, защото знам, че децата на тази възраст още не са "завършени", те не могат да мислят и усвояват информацията като нас.

Последна редакция: нд, 11 юли 2021, 12:39 от Brin de muguet

# 89
  • София
  • Мнения: 62 595
Тоест минала си една учебна година, която така или иначе беше дистанционно през част от времето. Имай предвид, че възрастният също много се изморява и ако с детето в градинската група все още няма кой знае колко за учене, то догодина изведнъж ще се озоваш с един първокласник и един второкласник, всеки със своите въпроси по материал. Казвам го от гледната точка на родител с породени деца, които ходеха на училище и пак трябваше да се занимавам допълнително, за да надграждаме. Няма как да ги обучаваш като близнаци, не минава две в едно, колкото и уж да изглежда материалът сходен. Всяко дете си иска вниманието, а дори да ги разделиш в две стаи, за да има всяко дете своето пространство и тишина за решаване на задачите и за учене, трябва да сновеш между стаите, а когато са двете в една стая, докато обясняваш на едното, другото трябва да изпълнява задача самостоятелно и се разсейва. Изтощително е, правя ги тези неща и служебно в група с деца от различни класове и е много трудно и иска постоянна концентрация от страна на възрастния и готовност за превключване. Все едно дирижираш две различни музикални произведения, които хем трябва да звучат добре, хем да не си пречат.

Общи условия

Активация на акаунт