Алтернативно образование от първи клас

  • 4 879
  • 91
  •   1
Отговори
# 60
  • Sofia
  • Мнения: 7 460
Не всеки може да си позволи ЧУ.
И ние плащаме за ЧДЦ, но изобщо не може да се сравнява с цените на ЧУ.
И най-важното никое ЧУ не може да ми предложи обучение по предметите, които ме интересуват, и то на добро ниво. Всъщност има едно у-ще в София, което отговаря на моите критерии -  за 10 000лв на година и на дете. Ами... не благодаря!

Кои са предметите, които ви интересуват? Колко струва ЧДЦ? Колко време отделяте за да учите детето? Кои са критериите Ви?
Майчин език (различен от български) + преподаване на математика, околен свят, история и география на съответния език още от ПГ (в зависимост от предметите, които се изучават съответната година). Цената в ЧДЦ варира в зависимост от класа и какво обучение сме избрали (само отделни предмети или пълна година, включително и физическо). За пълна година е 1600лв на дете втори клас.

Годишният материал, който ни изпращат, е разделен на модули, модулите на седмици и седмиците на дни. Времето за всяко упражнение/занимание е отбелязано в инструкциите. За майчин език са предвидени 240 часа за цялата година, за математика 150 часа, за другите предмети по 60 часа. Тук става въпрос за втори клас. За всеки клас си има различен хорариум.

А колко време аз отделям... не знам точно. Не съм засичала. Обръщам толкова внимание, колкото е нужно детето да възприеме материала. Тази учебна година приключихме с математиката на сина ми още през март, а последното оценяване по Майчин език го предаваме едва сега.

# 61
  • Мнения: 5 425
Т.е. Вие не търсите българско образование?

# 62
  • Sofia
  • Мнения: 7 460
Не съм казала, че съм се отказала от бг образование. Далеч съм от мисълта, че учителите ни не са на ниво. Искам децата ми да имат бг образование. Но като минала аз самата през това, не виждам как един учител би могъл да се справя с 25 деца едновременно и да не допуска нито едно от тях да няма пропуски. Също така съм на мнение, че има излишни предмети, тоест губене на време на децата, само и само да има какво да правят в училище, докато родителите им работят. И когато искаме да въведем някакво извънкласно занимание детето да е на ръба на силите си, защото е висяло цял ден на у-ще.
А относно чуждестранното обучение, това е допълнение, на което държа по ред причини. Не държа децата ми да имат чуждестранна диплома. Но ако се справят с материала и имат желание да се явят, защо не? Ако са учили в продължение на години, ще имат тази възможност.

Последна редакция: пт, 25 юни 2021, 20:25 от Brin de muguet

# 63
  • Мнения: 5 425
Майчиният език си е майчин език. Но Вие държите и математика, и история с  география и околен свят да са на роден език. Съмнява ме, че има учебници по история и география на България на родния ви език. После има и термини по математика и околен свят, които няма да бъдат усвоени на български.

# 64
  • Sofia
  • Мнения: 7 460
Не разбирам.
Да, държа и на историята, и на географията и на околния свят с цел децата ми да имат нужните знания за съответната държава.

Но кога съм писала, че не искам тези предмети да се изучават и на български? Напротив, писах, че не се отказвам от бг образование.
Тази година я изкарахме изцяло на ДО в българското училище и всичко мина много добре и спокойно за детето. Вчера ни дадоха удостоверението за завършен първи клас. Не е стъпвал и един ден в у-ще. Но догодина едва ли ще запазят ДО по желание, и затова мисля да продължим СФО. Но в никакъв случай не се отказвам от бг образование (особено за дъщеря ми, която все още има известни затруднения с българския).

ПП: моят роден език е български (явно не си личи 🤣). Нашият случай е друг.

# 65
  • СИ
  • Мнения: 4 403
Soul Free, а вие какво алтернативно образование ще предложите?

И да, форумът е публичен, но си има различни теми, по които да се пише. Щом тази не е вашата, намерете някоя, която да отговаря на вашите изисквания или пуснете нова.

Като се заговори за алтернативно образование... Защо му казват алтернативно всъщност? Какво му е алтернативното? Нова химия ли са измислили, че учите нея? Или някакви по-нови и различни науки? Алтернатива на какво е всъщност това, което се представя за образование?
Или се учи същото, което се учи в училище, само се ахка и охка повече. И се говори за иновативност, уж. Нали така му се казва сега?
Та, какво научава по-различно или в повече едно дете при едно такова, алтернативно образование? По мое мнение, даже научава и по-малко.

# 66
  • Sofia
  • Мнения: 7 460
Soul Free, а вие какво алтернативно образование ще предложите?
Като се заговори за алтернативно образование... Защо му казват алтернативно всъщност? Какво му е алтернативното? Нова химия ли са измислили, че учите нея? Или някакви по-нови и различни науки? Алтернатива на какво е всъщност това, което се представя за образование?
Или се учи същото, което се учи в училище, само се ахка и охка повече. И се говори за иновативност, уж. Нали така му се казва сега?
Та, какво научава по-различно или в повече едно дете при едно такова, алтернативно образование? По мое мнение, даже научава и по-малко.
Аз в началото точно за това и не се включвах в темата, защото децата ми не учат по иновативни методи, Монтесори или и аз не знам какво още. Те следват одобрената програма от МОН и от Министерството на образованието на съответната държава.

Но, ако бяха ходили присъствено в българското училище, просто нямаше да имат време за чуждестранното обучение. Ако ги бях записала в едно от чуждестранните училища (вместо в нормалното общинско) щяха да следват само чуждестранната програма и пак да се чудя как да намеря ВРЕМЕ за предметите на български език. И в двата случая, ако искам децата ми да ходят на училище присъствено, но да учат по две образователни системи, би се стигнало до преумора на децата.

Тази година комбинацията ДО + ЧДЦ се оказа много добра. Просто подреждах програмата на сина ми по приоритети. Започвахме деня с най-важните предмети (комбинирани от двете състеми - бг и ЧДЦ), а не според графика на училището. Отделях нужното време за всеки предмет, а не след като "бие звънецът'' да затваряме учебниците и който разбрал - да е разбрал. Най-маловажните според мен предмети отиваха на края на деня, примерно рисуване, музика и т.н. - просто защото не искам да си затормозявам децата в края на деня, когато вече са уморени.

Резултатът след тази година - синът ми се научи да чете с разбиране на два езика. По математика се запозна с два различни метода на преподаване. Само пример - докато по българската система почти цялата година караха на събиране и изваждане до 20, по чуждестранната се учеха да събират до 100 с преминаване. По околен свят се запозна с термините за дневен режим, да бъде вежлив, да се ориентира във времето и пространството, правилата за движение по пътищата, опасностите вкъщи и т.н. - и всичко това и на двата езика, погледнато през призмата на два народа.

И не на последно място - материалът по майчин език и околен свят в ЧДЦ е в пъти повече в срванение с този преподаван в бг училище. Тази година синът ми научи много повече от ЧДЦ, отколкото от бг училището, където като слушах часовете през Тиймс, даже беше едно от децата, които се справяха най-добре.

И всичко това нито едно училище не може да ми го предложи. Затова аз мога да го нарека ''алтернативно обучение'', въпреки че следваме програма определена за всички деца.

Последна редакция: пн, 28 юни 2021, 14:00 от Brin de muguet

# 67
  • Мнения: 5 425
Поне три от ЧУ-тата в София могат да предложат много повече, но вторият език няма да е искания от Вас.

# 68
  • Мнения: 50 619
Когато стане дума за такива неща - пансиони по 100 000 или домашно обучение, винаги си задавам въпроса "А какво повече ще даде на детето това парично изхвърляне или превръщането на една майка в учител?". И, честно казано, не можах да си отговоря положително на въпроса. Единствената заслужаваща си опция беше, че в по-горните класове може да се пропуснат (или да се минат много лежерно) предмети, които няма да са от полза за детето в бъдеще и да се удвоят усилията по други, които ще му трябват. Това обаче е валидно само, ако детето много ясно знае какво ще прави един ден. Повечето деца обаче не са наясно даже и след гимназията - знаят, че следва да ходят в университет, ама каква специалност идея си нямат и се водят по странни критерии. Точно затова образованието е многостранни се учат "ненужни глупости" (по нечия преценка) - не се знае един ден кое точно ще се е оказало "глупости".
А 100 000 на година за училище се изплаща само, ако после заедно с дипломата издават и заповед за назначение като шеф на банка или корпорация. Не мога да си представя иначе с какво повече влизат в университета децата от такива училища. Че то ако някой инвестира тези 100 000.вместо десетина години да ги дава за специално училище,  после детето може да влезе в клуба на богатите и без да работи и следва изобщо.

# 69
  • Sofia
  • Мнения: 7 460
Поне три от ЧУ-тата в София могат да предложат много повече, но вторият език няма да е искания от Вас.
Втори език? Тук не става въпрос просто за език.
Какво точно предлагат тези ЧУ, което да е повече от училищната програмата определена от Министерството на съответната държава? Искаш да кажеш, че децата в тези ЧУ научават много повече, от децата, които учат в съответната държава всички предмети на родния си език?

Стана ми интересно. Би ли споделил кои са? Може и на лични. В София аз знам само за едно (както писах за 10 000лв на дете и на година - това не е опция). А ако цитираните от теб ЧУ не са с езика, който ме интересува, то и безплатни да са, пак не бих си записала децата там. И пак се връщаме в началото, че никое училище не може да ми предложи това, което търся.

А това, че се превръщам в учителка на децата си, е мой избор и желание. Доставя ми удоволствие да ги уча и да виждам как напредват и усвояват нови знания буквално пред очите ми. Не виждам нищо лошо в това. Ако не се справяха с материала, разбирам, но засега нещата вървят добре.

# 70
  • Мнения: 5 425
Поне три от ЧУ-тата в София могат да предложат много повече, но вторият език няма да е искания от Вас.
Втори език? Тук не става въпрос просто за език.
Какво точно предлагат тези ЧУ, което да е повече от училищната програмата определена от Министерството на съответната държава? Искаш да кажеш, че децата в тези ЧУ научават много повече, от децата, които учат в съответната държава всички предмети на родния си език?

Стана ми интересно. Би ли споделил кои са? Може и на лични. В София аз знам само за едно (както писах за 10 000лв на дете и на година - това не е опция). А ако цитираните от теб ЧУ не са с езика, който ме интересува, то и безплатни да са, пак не бих си записала децата там. И пак се връщаме в началото, че никое училище не може да ми предложи това, което търся.

А това, че се превръщам в учителка на децата си, е мой избор и желание. Доставя ми удоволствие да ги уча и да виждам как напредват и усвояват нови знания буквално пред очите ми. Не виждам нищо лошо в това. Ако не се справяха с материала, разбирам, но засега нещата вървят добре.
Старая се да обсъждам не само Вашия случай. Вие търсите точно определен език (както разбирам не Английски или Немски). Това определено ограничава избора, но само за Вас. Повечето от четящите тук нямат това ограничение.
Иначе твърдя, че децата в ЧУ като цяло научават много повече в сравнение с държавните училища в повечето държави и със сигурност - несравнимо повече от тези, които учат дистанционно където и да било. Примери - обмен на ученици с други държави, проектно базирани задания, зелени, бели и т.н. училища. Това много повърхностно и на първо четене.
Двойната диплома обикновено има значение при завършване на средно образование, освен ако не се очаква местене в съответната държава преди това. В София двойни дипломи се получават в Американския колеж, Немската гимназия (лайстунг паралелките) например.

# 71
  • София
  • Мнения: 44 345
По темата - днес говорихме с приятелка по темата. Тя е пробвала ПУ тип Монтесори, нейна приятелка - пак някакво алтернативно и скъпо ПУ и 1 клас. Определено не са доволни.

# 72
  • Sofia
  • Мнения: 7 460
Старая се да обсъждам не само Вашия случай.
Именно затова написах още в началото, че хората избрали СФО, homeschooling, Монтесори или друг вид обучение обикновенно имат други приоритети и специфични интереси.
Просто дадох пример със себе си, че ЧУ не винаги е отговор на всичко.

# 73
  • СИ
  • Мнения: 4 403

... И пак се връщаме в началото, че никое училище не може да ми предложи това, което търся...


Така де...! Какво търсите, че не става ясно? Поне на мен не ми става ясно. Децата учат по учебници, които са за всички деца. Това е в начален курс. Много усвоявали. Колко много? Колкото всички други деца. Или вече решават диференциални уравнения на ум?!
Имал съм наблюдения върху две майки (жени на мои познати) които много ахкаха и охкаха на такива теми. То бяха приказки, то бяха изисквания... Като ги слушаш, все едно децата им родени с мисия да спасяват Света. И какво? Нищо... Деца, като деца. Едната май си беше намислила да се мести някъде с детето, пък мъжът ѝ да плаща. Ама нещо я отрязаха и не съм го чувал да говори по темата.

# 74
  • Sofia
  • Мнения: 7 460
Вече две страници пиша какво търся. Намерила съм го. Доволна съм от избора си, защото е работещ вариант при нас.

Няма смисъл да се повтарям.

Всеки случай е различен, затова и няма едно "алтернативно образование". При едни нещата се получават, при други - не. Случаите са несравними.

Мисията ми определено не е да правя от децата си вундеркиндчета.

Общи условия

Активация на акаунт