Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 9

  • 81 641
  • 777
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 34
Мрънкало, все едно описваш моето дете, при нас ситуацията е същата, само че моят син е втори клас. Първи клас го изкарахме с доста нерви, но положението втори клас е нетърпимо. Децата не го приемат, и той прави всичко възможно да им превлече вниманието и мисли всякакви простотии. До третият час е добре, но след третият час, говори и става и проваля часовете. Госпожата също не го иска и прави всичко възможно да го махне от класа.
Говорихме няколко пъти  с директорката, тя ни подкрепя и каза че прави всичко възможно да го адаптират и ни отказа да го преместят в друг клас, но госпожата в момента прилага всякакви психоатаки да го преместим в друго училище. От скоро ходим два пъти в седмицата на психолог и го записах и на психодрама, но за резултати е още рано да се каже.
Има ли други родители, които са си местили децата в друго училище по средата на учебната година и това е помагало? Напълно съм наясно че синът ми има проблеми с поведението, и където и да го преместим, ако не си коригира поведението, ще повторим същият сценарий, но положението в момента е нетърпимо.

# 496
  • Варна
  • Мнения: 1 370
Здравей, абсолютно съм съгласна с теб има проблем с тези прекрасни и не разбрани деца .
Моя  син е същия като твоя . Днес отново бях в училище от вън в коридора да чакам да се издъни и да го изгонят от час.  когато дойде момента след 11:30. Той излезе разстроен , попитах го какво има и той каза : преча на госпожата и тя каза да изляза .
Стояхме двамата 20 минути  говорихме си ,обясних му че не може така да се държи и да пречи и на децата да учат и на госпожата. Той не иска да го прави , но го прави . Иначе за в момента не е проявявал агресия спрямо деца освен едно ущипване и едно бутане , закача се с тях. Цяла седмица беше във вкъщи без деца и си иска вниманието .  До около 11ч е добре и след това край губи интерес и започва да пречи . Госпожата пак ме подпитва за индивидуално обучение , че ще му е по добре.. незнам какво да правя и се чудя кога ще започнат работа в училище с него до кога ще ходя да го наблюдавам . При нас нямам подкрепата и разбирането нито от директорката , нито от госпожата нито от психоложката . Директно ми казаха да го преместя в друго училище ,че тук не било за него.
Бяхме на психолог , тя каза че той няма отклонения от нормата . Просто му е по трудно да се адаптира и лесно се изнервя . Ще продължим да ходим . Тряба му спокойна среда ама освен на село с патките не виждам къде да я намеря тази спокойната среда.
Всички искат нещо но никой не прави нищо по въпроса .
Сензорната преработка при него много куца и всяко натоварване и избива агресията .

# 497
  • Мнения: 4 991
Е има ли право госпожата да го изгони от час? Нали е още малък, ами ако излезе на улицата, кой ще отговаря? Значи тя го гони, той прилежно излиза и стои. Какъв и е проблемът на госпожата? Той явно може да слуша и има респект. Нищо не и пречи вместо да го гони да потърси начини да го остави в часа, дава му да нарисува нещо, да препише и т.н. В класа на моето, 7 кл редовно деца в норма провалят часове. Госпожите казват, че нямат право да ги изгонят и не могат.

# 498
  • Мнения: 22 200
Детето е едва първи клас. И аз имам първокласниче в момента. Имат в класа детенце, което още отначало плачеше и не успяваше да свикне. От доста време баба му идва и седи в час с него. Така всички са спокойни. Не знам как се организира това с учители и директор, но явно има начин. Разбира се, трябва да има роднина или друг човек, който да седи в началото с детето. Дали е вариант?

# 499
  • Варна
  • Мнения: 1 370
По принцип за по горните класове може да бъде отстранен до края на учебния час ако пречи на учителя ,но няма право да напуска училището . Разбира се бил било най удачно в това време да го вземе психолог за да разбере какъв е проблема и защо е трябвало да напусне часът , но..
Аз за това съм там когато той стане нетърпим да излезе и да се успокой и тя да може да си преподаде материала .
Имам разрешението на директора да седя в коридора и да го чакам . Госпожата явно не може (сигурно и не иска) да се справи с него и затова той излиза при мен . Разбирам я, трябва да  спазват правилата и да научи децата на нещо ,а не само да прави забележки .
Незнам дори и да го спра от училище това не е решение да учи сам във къщи ,дори да сменим обстановката с  ново училище той може да стане още по агресивен от промяната ..
Звъннах на госпожата тя ми затвори и така и не ми се обади , исках да поговорим за днес . Нищо утре като отида ще се опитам да говоря , ако пак не е изнервена че отново и проваля часът.

# 500
  • Мнения: 4 991
Опитайте вие да приучите детенце, ако усети изнервяне, да вземе тетрадка на последна страница и да драска, рисува нещо. Пък говорите с госпожата да се с гласи. Учила съм моето дете, ако нещо подобно се случи, тя не става буйна, но се изнервя и разсейва от шум, да отвори отзад тетрадка и да прави нещо. Пише имена на рок групи и музиканти.

# 501
  • Варна
  • Мнения: 1 370
Благодаря това в много добър съвет . Казах му го днес и той каза че госпожата ще му се скара. Казах му че ще му взема една малка тетрадка да си рисува в нея и така няма да пречи на децата да учат. Да видим дали ще има резултат. Simple Smile

# 502
  • Мнения: 2 899
Това с тетрадката ще ви е от полза в много краткосрочен план.
Трябва да се насочите да подобрите фокуса, за да може да се включва в учебния процес и да се чувства добре в кожата си.
Децата имат проблем и няма да се чувстват удовлетворени в клас, независимо в кое училище учат. Трябва да се работи по отстраняване на проблема.
Представете си, че 2 години наред си драска рисунки в тетрадката и не научава нищо в час. В трети клас вече ще е много изостанал с материала и дилемата ще се задълбочи двойно.
А нашите деца са умни деца. Независимо, че са проговорили на 4, 5г.
Моето мнение е да не се оставя на произвола и да не се бяга от проблема, нито от училището. Медицината много напредна и са налице много методи за подобряване на състоянието.

Мъчейки детето да стои цял ден на един стол затворен между 4 стени е против неговата природа. Без лечение на състоянието с годините това ще генерира депресия, стрес, чувство за малоценност, други психологични проблеми.

Аз ползвам алтернативен метод.
Може да пробвате и лекарства. На някои влияят добре, на други не. Но това също е един вариянт

# 503
  • Мнения: 79
Какъв е твоят алтернативен метод, може ли да споделиш?

# 504
  • Мнения: 406
Здравейте, големият ми син вероятно има Хадв, две години и половина ходи на логопед, сега го спряхме понеже имат супер много домашна а той има големи трудности с обучението. От лятото ходи и на психолог. Втори клас е и направо е ад с ученето от миналата година. Сега даже го вземам на обяд и учим заедно. Госпожата се оплаква от него че ту си пипал шишето за вода, ту извиквал, не си вадил учебниците, ходил до тоалетна често, не подреждал задачите. …В час пише и попълва само за кратко, по- някое време почва да драска неразбираемо.Често се случва да дават домашна от помагалата материал който още не е преподаден. Не е обследван- в Бургас няма много клинични психолози, даже моя позната ме посъветва да ходя в София при детски психиатър. Аз съм наясно че детето ми има особености и трудности( т.е не ми е нужно някой да ми дава диагноза) а се нуждаем от подход и лечение. Все още обмислям дали и къде да го водя за обследване. Има ли смисъл?
Децата го избягват заради странностите, госпожата гледа да си изпее урока.

Последна редакция: пн, 04 дек 2023, 23:06 от krem123

# 505
  • Варна
  • Мнения: 1 370
Да и вие сте в нашия отбор. Дано се справите с трудната ситуация .
Аз съм забелязала едно при всяко обследване детето е спокойно и проявява контакт с доктора. Те не го виждат в реалната му среда и не могат да изградят заключение . По мойте разкази казват Ами да нормална реакция да се ядоса да се развика да хвърля (не толерират удрянето) като не може словесно да изрази емоцията си .
Много работа тряба с говорене ние говорим говорим но той къде чува къде разбира и пак по старо му . Моя син има проблеми с гнева и за това работим, но става изключително бавно и особенно детето когато е изморено и отказва. Незнам какво да Ви посъветвам , хубаво е да отидете при някои специалист и да видите какво той ще ви каже и какви насоки ще ви даде. За да можете и вие да му помогнете . Работата с логопед психолог помага стига да намерите правилния специалист за вас . Ние търсим търсим още търсим .

# 506
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
Здравейте, и аз съм в кюпа с училищни неволи. Нашият случай е граничен (без диагноза), разсеян, импулсивен и мърляв основно, но поне не се разхожда в час. Първи клас беше кошмар по ред причини, няма да се спирам, втори средна работа, трети като цяло започна прилично. Само едно оплакване за боричкане в междучасията и днес ме викна учителката, че последните часове никамъв го нямало. Разсейвал се, въртял молив. Тя му казала да я пита, ако нещо не е лесно и му се поскарала. Обясних й да няма голвми очаквания в последните часове- започват от 9 и говорим за 16-17ч, когато са гроги. Казах й, че ще видим вкъщи материала и май се успокои. Не знам какво очакваше от мен- не мога да се карам на дете, че няма капацитет да учи, когато е изморено. При деца със сдвх училищният ред изморява двойно на останалите… Говориши сме с нея, тя мисли, че всяко второ дете е уж със сдвх. Харесва доброто му сърце, но академично бил по-бавен и това си я дразни явно (амбизиозна е). Някакви идеи какво да съветвам детето и учителите за последните часове? за мен да върти молив си е ок, или да мачка нещо, така изкарват стреса и успяват да стоят на едно място…
Училището е частни, малък клас, но не е панацея както виждате. Все пак май в държавно щеше да е още по-зле…

# 507
  • Мнения: 22 200
С една и съща учителка ли са от сутрин до вечер? Или се сменят две?

# 508
  • Мнения: 2 899
Някой да знае за Optimal Focus на Seeking Health дали изобщо се предлага в България?

# 509
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
С една и съща учителка ли са от сутрин до вечер? Или се сменят две?
Сменят се две основни и няколко допълнителни. Обичайно сериозните предмвти са сутрин, но не и днес

Общи условия

Активация на акаунт