Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 4

  • 69 807
  • 788
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 14 638
За бг университетите вероятно ще останат само ДЗИ като вход. Въпросът е дали деца от професионалните гимназии ще имат право да се явяват на ДЗИ по желание.
Аз пък мисля, че изпитите ще останат като възможност.
Всеки зрелостник има право да се яви на до два ДЗИ по желание без значение дали е  завършил професионална или профилирана паралелка.
Много благодаря, че дъщеря ми ще е 12 клас в училище по културата и се чудехме как ще стане с допълнителна матура по желание.

# 601
  • София
  • Мнения: 3 067
При тези сценарии би трябвало деца от професионална гимназия в БГ да влизат без проблем, само с оценка на ДЗИ в съответните университети, например от ТУЕС в СУ информатика и ТУ, от НТБГ в УНСС?

# 602
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 016
надявам се да съм полезна и дискусията да е в помощ на някого,не само да си чешем езиците. Simple Smile клавиатурите Simple Smile

не помня в коя тема го четох, но имаше информация за дете, кандидатстващо в чужбина.
изискваха хорариум - не частни уроци, не ДЗИ, не наваксване от някаъв вид, а хорариум в академичната справка.

а за местенето след 10 клас - лично мнение е, може и да не съм права. но представете си дете, прието с профил математика и информатика. десети клас решава, че иска да следва физика и трябва да се премести в такава паралелка за да има хорариума. и знанията, но за целата на кандидатстването след това гледаме само хорариума.
е, няма пречка да се премести в паралелка с физика и астрономия, но някое дете трябва да се е отказало от учене след 10 клас за да се освободи място.
реално ли ви звучи, деца в НПМГ, или друга гимназия с физика и астрономия, да спрат след 10 клас?

# 603
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 316
Това дете може да се премести в училище с профил физика, химия или каквото му трябва. Защо трябва да е в НПМГ?

Досега съм чувала за изискване за хорариум за чужд университет само за инженерни специалности и медицина. И всеки университет си е сам за себе си. В темите за образование зад граница ще разполагат с повече информация.

# 604
  • Мнения: 15 459
Само да попитам - дипломата за завършен 12-ти клас кои оценки ще включва - и двата гимназиални етапа или само втори?
И профилирането още от 7-ми клас ли ще става или след 10-ти ще могат да си избират профили? И ще може ли да се сменя паралелка заради желан профил? Пример - дете е прието след 7-ми клас в паралелка с география и история, но в 10-ти решава, че иска да учи медицина. Ще може ли след 10-ти клас да се премести в паралелка с биология и химия примерно в същото училище или ще трябва наново да кандидатства по общия ред?

# 605
  • Мнения: 21 455
Дипломата за средно образование включва само от оценките от втори гимназиален етап. Към момента е предвидено оценките от първи гимназиален етап да бъдат вписани в нея без да участват във формирането на общия успех, като е посочен и номерът на удостоверението за първи гимназиален етап. В момента на обществено обсъждане е предложен вариант, съгласно който отпада вписването на оценките от първи етап и остава само номерът на удостоверението. Резултатите от ДЗИ и държавния изпит за квалификация също се вписват в дипломата, но не участват в общия успех.
Профилираната подготовка се осъществява във втори гимназиален етап. Два от профилиращите предмети са известни още с приема в осми клас, тъй като са посочени в ДПП ( определени са на национално ниво с наредба). Другите два ( или един) обикновено се избират в края на десети клас.
До започването на 11. клас преместването не е съобразено с това какъв профил си бил до момента. Достатъчно е да има свободни места в приемащото училище и да си готов да положиш съответните приравнителни изпити. След това ( във втори гимназиален етап) можеш да се преместваш само в паралелка със същия профил, ако задължителните профилиращи предмети са еднакви или по същата специалност от професия. Разбира се има разни изключения, но не мисля, че са за всеки. Simple Smile
Ако си профил " Икономическо развитие" и училището дава такава възможност, просто ще избереш трети и четвърти ПП ХООС и БЗО без да се налага да сменяш паралелката или училището.
Това с кандидатстването по общия ред не го разбрах. След 10. клас с резултати от НВО и от първи гимназиален етап за местата по допълнителния ДПП кандидатстват само учениците от обединените училища.

# 606
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 016
Скрит текст:
Дипломата за средно образование включва само от оценките от втори гимназиален етап. Към момента е предвидено оценките от първи гимназиален етап да бъдат вписани в нея без да участват във формирането на общия успех, като е посочен и номерът на удостоверението за първи гимназиален етап. В момента на обществено обсъждане е предложен вариант, съгласно който отпада вписването на оценките от първи етап и остава само номерът на удостоверението. Резултатите от ДЗИ и държавния изпит за квалификация също се вписват в дипломата, но не участват в общия успех.
Профилираната подготовка се осъществява във втори гимназиален етап. Два от профилиращите предмети са известни още с приема в осми клас, тъй като са посочени в ДПП ( определени са на национално ниво с наредба). Другите два ( или един) обикновено се избират в края на десети клас.
До започването на 11. клас преместването не е съобразено с това какъв профил си бил до момента.
Достатъчно е да има свободни места в приемащото училище и да си готов да положиш съответните приравнителни изпити.
Скрит текст:
След това ( във втори гимназиален етап) можеш да се преместваш само в паралелка със същия профил, ако задължителните профилиращи предмети са еднакви или по същата специалност от професия. Разбира се има разни изключения, но не мисля, че са за всеки. Simple Smile
Ако си профил " Икономическо развитие" и училището дава такава възможност, просто ще избереш трети и четвърти ПП ХООС и БЗО без да се налага да сменяш паралелката или училището.
Това с кандидатстването по общия ред не го разбрах. След 10. клас с резултати от НВО и от първи гимназиален етап за местата по допълнителния ДПП кандидатстват само учениците от обединените училища.

точно това е, което ме притесни.
за да се освободи място трябва някой да напусне системата или също да иска да се премести. Sad

# 607
  • София
  • Мнения: 3 285
Малее, и като станем 10ти клас, и като изпищим, че профилите, които ни предлагат, не са каквото искаме, ще стане страшно!

И деца от 15то училище искат да се преместят в 17то, защото там има профил физика, само дето тия в 17то искат да идат в 129то да учат история, ама няма освободени места. Та никой няма да се измести накрая.
Определено си трябва кандидатстване след 10ти клас, че да се наместят всички по профилите, които искат.

Голяма тъпотия сътвориха тия от МОН. Без грам мисъл.

# 608
  • София
  • Мнения: 3 451
Lulumba, всъщност щях да те питам по повод това:
В 12 клас ходеше здраво на частни уроци, покри някакви часове, положи допълнителни изпити, за да му бъде признат предмета.
Как точно е бил регламентиран де юре целият процес по отношение полагането на допълнителните изпити?
Защото това в един момент ще се окаже важно не само за деца от професионални гимназии, но и за такива от профилирани, в които поради някаква причина не се предлага необходим профил във втори гимназиален етап.
Това го имаше като вариант и по мое време( преди 20+ години).Завършила съм училище по изкуствата и там общообразователните предмети приключват  към 9 клас и после си тотално в мъглата.И ако искаш да ти ги впишат и да покриеш хорариум, с който да кандидатстваш  нейде другаде ако си размислил че цигулката  не е твоето призвание, трябваше да държиш приравнителни изпити  за тия липсващи години и часове в друго учиище.

# 609
  • Мнения: 15 459
Дидева - сърдечни благодарности. Както винаги - много полезен пост Hug

Според мен кандидатстване след 10-ти клас би имало в пъти по-голям смисъл, отколкото това кандидатстване след 7-ми. В крайна сметка, освен подгответо в 8-ми клас, всички профилирани паралелки /специално тези с език/ учат едно и също в 9-ти и 10-ти. И вероятността децата да са по-ориентирани за бъдещето в 10-ти клас е много по-голяма отколкото в 7-ми клас. Или просто трябва в 10-ти клас да се дава шанс децата сами да си избират профилиращите предмети за втори гимназиален етап /мисля, че сега е така, ако не бъркам/.
Просто си споделям мои разсъждения Simple Smile

# 610
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 911
Lulumba, всъщност щях да те питам по повод това:
В 12 клас ходеше здраво на частни уроци, покри някакви часове, положи допълнителни изпити, за да му бъде признат предмета.
Как точно е бил регламентиран де юре целият процес по отношение полагането на допълнителните изпити?
Защото това в един момент ще се окаже важно не само за деца от професионални гимназии, но и за такива от профилирани, в които поради някаква причина не се предлага необходим профил във втори гимназиален етап.

Трябва да ги разпитам по-подробно, защото и мен ме вълнува. Каката избра за 11 клас профили бел и история, които силно подозирам, че няма да й свършат работа. Та може и ние да опрем до този вариант.

# 611
  • София
  • Мнения: 979
А тези които не са профилирани, а са с професионално направление - като "Графичен дизайнер" - какви изпити ще държат?
Тамън си мисля, че вече ще я оставям сама да се опаравя и изникват нови неща. Извинете невежеството ми !!

# 612
  • Мнения: X
Професионална паралелка = професионална гимназия . Децата завършват с удостоверение за професия

Задължително ДЗИ БЕЛ и изпит по професията

# 613
  • софия
  • Мнения: 2 542
Прост пример от 157 училище. Профил испански/английски. 12 клас ще бъде. Иска ветеринарна медицина. Т. Е. трябва подготовка по биология и химия. По щастливо стечение на обстоятелствата такава паралелка се сформира и децата имаха възможност 1 година да се дообразоват в профилирана подготовка. Ако няма достатъчно желаещи за профил какво се случва? НПМГ или частни уроци..... Не се притеснявам за дъщерята, а по принцип не ме кефи системата за профилиране след 10 клас. Наложи ми се да помагам по тригонометрия, вероятности и т.н, за да не пострада дипломата. Защо се натрягат децата с излишни неща? Избрала си е ие/ае/б/х. Учат по мат абсолютно излишни неща. За да не ми се коментират мненията по математика-практикуващ инженер съм и помагам на деца по предмета.

Последна редакция: пт, 30 юли 2021, 14:04 от gabelas17

# 614
  • Мнения: 15 459
Аз пък се чудя друго - видях, че ІІ АЕГ има профили /не знам дали са от тази година или преди е имало/, обаче 91 НЕГ няма - има обявени само 2 езика. И се чудя, при това положение какви предмети ще учат децата в 11-ти и 12-ти клас - всички общообразователни или ще си избират профили допълнително? ЕГ ще профилират ли паралелки от другата година?

Общи условия

Активация на акаунт