Работа, CV-та, HR-и, съвети - 75

  • 41 347
  • 874
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 2 320
Да, точно такова е положението. За хляба още не са говорили, ама и до там нищо чудно да стигнем. И на всичкото отгоре не ми се даде думата да кажа изобщо за овъртайма. Нищо. Причините моите не били от значение. От значение било часовете да са отчетени. Да бе, ама утре спешно нещо пак ще е и ще е за вчера. И кво да кажа тогава? Ми затворих кепенци, свърши ми работния ден. Все едно съм бакалия. Ма то това заслужават, но и това не става.
За болничен ми мина през акъла. Еле пък сега така сме се овъртолили в работа, че ако ги оставя насред тоя проект ще вият на умряло, докато ми намерят заблуден заместник. Но аз поразпитах и колеги ми намекнаха, че на мойта позиция има текучество. Има защо. Но явно така се разсъждава - да влезе следващия балък и така до безкрай.

# 586
  • Мнения: 1 176
Lovely, търси друго място. Но това ти го казаха няколко страници по-рано.
Ако все пак останеш, стани досадно прозрачна. Какво имам предвид:
- мейли със статус ъпдейти пратени по нощите;
- подробно разбити задачи и разписани часове (един ментор ми беше казвал "дори да си подостриш молитва го искам записано" точно, за да мога да се защитя в такива разговори);
- информиране на шефа за всеки blocker в реално време;
- всичко, което искаш и чакаш от колеги, по имейл с копие до шефа, срокове кога ти трябва, и напомняния с подчертано, че няма как да си постигнеш срока без това.
Средата очевидно е достатъчно токсична вече. Ако не можеш да си ги пускаш покрай ушите тези неща, започни да си пазиш гърба

# 587
  • Мнения: 10 722
Ти може да не си бакалия, но също имаш работно време и то приключа в 18 часа или там колкото ви е уговорката. Това, че нещо е влязло при теб в 17 часа не е причина да стоиш до 20 ч. За да бъде нещо спешно през цялото време, означава, че някой по веригата назад не си е свършил работата навреме, не си е сметнал сроковете, не си познава естеството на работата и т.н.
При дизайн има технологично време за изработка на нещо, а много често хората си представят, че за 15 минути и си готов с картинката. Нямате ли заложено предварително какъв тип материали какво време отнемат и колко дни предварително следва да бъдат изпратени към теб с нужната придружаваща информация. Процес му казват Simple Smile Съответно който не си спазва процеса, може да се сърди само на себе си, ако нещата не са му готови навреме.

Ако няма такова нещо и мислиш, че създаването му е кауза пердута, търси си нова работа. Проблемите на сегашната ти фирма не са твои проблеми.

# 588
  • Мнения: 9 050
А дали има вероятност да не си разбрала съвсем точно какво са ти казали? При работа от разстояние в действителност има задължение за отчитане на часове. Работодателят вероятно има конкретна форма за това и ти си длъжна да я попълваш. Разбирам, че ти не го правиш. Да не би затова да е бил разговора?

# 589
  • Мнения: 2 320
Проблемът е точно в лошата организация. Примерно залагат се нереалистични времеви рамки и при опит да обясниш, че това е работа за 3 дни, а не за 8 часа ти се казва, че толкова време имаме и трябва да се достави проекта в уречения час. Мога да приема да речем, че ако някой смята, че нещо се върши за 2 часа, а аз го върша за 4 той може да каже, че аз се мотам. Но аз внимавам в много детайли, много неща могат да се объркат и предпочитам да правя двойни проверки на всичко. Иначе няма конкретна форма. Е, за някои неща има. Там е по-лесно, защото не се налага всичко да тръгне от нулата. Благодаря ви на всички за съветите. Бяха много полезни. Ще помисля дали можем да разпишем нови срокове, които да са по-реалистични. И всичко ще гледам да записвам и следя колко време отнема и да пускам по мейли някакви отчети и изобщо всичко да си минава по мейл. Защото моите колеги много обичат да ми направят среща, да обсъдим някакви неща устно и после да ме бавят с тяхната част от работата.

# 590
  • София
  • Мнения: 22 635
Едно нещо научих в огромна компания. Всичко разписано. И на единици хора можеш да се довериш, че като им кажеш нещо устно или в чата, ще ти го свършат.

# 591
  • Наблизо
  • Мнения: 8 461
Винаги с мейл и копие до прекия ръководител.Така при нужда ''Ето аз съм го написала еди кога си''.За всичко си пишем мейли,дори с колегата от съседното бюро-с него не да се следим кой какво е направил,а за да си го имам и черно на бяло какво трябва да свърша аз по моята част.Много помага и така много по-малко се скатават хората.

# 592
  • Мнения: 2 320
Има една лека подробност. Прекият ръководител днес обясни доста нервно, че ако обичаме да не го занимаваме с всичко и да не му пускаме мейли за щяло и нещяло, а само за най-важните неща или за проект в някакъв етап на завършеност. Да сме поемели инициатива и да си гледаме отговорностите. Това се отнасяше общо за мен и колегите. И някак си е в противоречие с желанието за следене на часове, та не знам как ще постигнем там консенсус.

# 593
  • Мнения: 3 465
Момиче, стискай зъби и почвай (отново) да търсиш, не звучи като да са хора, на които им пука, и с които да можеш да се разбереш. Спри да ги анализираш и да се тровиш още повече, търси си работа и реши как можеш да минимизираш стреса, докато още си при тези.

Последна редакция: вт, 19 окт 2021, 20:20 от Melusine

# 594
  • Мнения: 1 176
Това, че проектът ти е под риск, защото някой не ти е предоставил нещо на време, спада в графата нещо важно.
Това, че си направила каквото можеш и не можеш да продължиш, защото чакаш нещо от някого, спада към проект на някакъв етап на завършеност.
Ок, не го слагай в копие на всичко - само на напомнянията и само като ескалираш проблеми, които ти пречат на твоята работа.
Друго, което бих добавила е, спри да проверяваш, дори това да значи спад в качеството. Има фирми, където това не се цени и количеството е по-важно.
Всичко това, докато си търсиш нова работа де.

# 595
  • Мнения: 3 297
За всичко - копие до прекия шеф?! Микро-менажиране е това, ненужно. Лично мен би ме издразнило. Уважваш колегите си, вярваш им, че ще си гонят сроковете и ще си изпъляват задачите. Копия до шефове - при ескалация.

# 596
  • Мнения: 3 465
TeoYo, зависи от сферата, работила съм във фирма, в която точно така си беше, АМ (пряк ръководител) задължително трябваше да бъде копирана във всеки един мейл. Въпрос на процедури и политика на фирмата, както и на организация на работата. Не може да се обобщава така или с мотив, мен това ще ме дразни. Просто на различните места "нормалното" може да бъде различно.

# 597
  • София
  • Мнения: 3 271
Като искат да си отчита времето, да въведат един туул, може и в ексел и да пише - за тоя проект днес 3 часа, за тоя проект 5 часа и така на ден да се види, колко часа аджеба има - 8 или 12? Ама с това отношение аз бих си взела болничен, ако те осигуряват на пълна заплата, нека е по-дългичък и усилено бих си търсила нова работа. В такава среда ще трябва скоро да си лекуваш разбитите нерви, а не си заслужава. Най-важно е здравето.

# 598
  • Мнения: 3 377
Едно нещо научих в огромна компания. Всичко разписано. И на единици хора можеш да се довериш, че като им кажеш нещо устно или в чата, ще ти го свършат.
Точно така, затова аз предпочитам да пращам мейли, особено някой, като ми каже - метни го в чата. Да си имаме черно на бяло кой какво кога и как е свършил.

Последна редакция: вт, 19 окт 2021, 20:12 от Iseis

# 599
  • Мнения: 35 827
То и в чата става, може да се изпринтва, има дата и час. Стига да не е устно, всичко друго е доказателство.

Общи условия

Активация на акаунт