Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

МОН - промените продължават (5)

  • 7 285
  • 118
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 19 703
Може ли ученик , който сега ще бъде в 12 клас , да се яви на изпит за повишаване на оценка по предмет от първи гимназиален етап?
Към момента не е възможно. Изпитите за промяна на окончателна оценка от първи гимназиален етап се провеждат след приключване на учебните занятия в Х клас и преди издаването на удостоверението за завършен първи гимназиален етап.

# 16
  • Мнения: 3 042
Неграмотността е сериозен проблем, така е. Особено, когато се шири сред служителите на МОН. За треторазряден актьор не е проблем, съгласна съм.
Не може грамотността да е поверена на родителите, които също в голямата си част са неграмотни.
Но съгласете се, деца, които се готвят за медицина и материалът е в обем, който е непреподаваем, ДЗИ по Бел да им влиза и определя е изключително некоректно, предвид, че това ДЗИ не мери чак толкова грамотност, а познаване на определени произведения в по-голямата си част. Децата нямат време за задълбочен литературен анализ, докато учат за капак извън училище органична химия.
Към момента, поради липсата на конспект и яснота за предстоящите изпити за МУ София всички от този набор са принудени да учат буквално всичко, по всякакъв начин така, че да поемат евентуално каквото дойде.
Отделно недомислието в МОН принципно с това профилиране - ще включват ли материал, няма ли, ще държат ли матура профилираните, няма ли (да не коментирам как се изкарва оценка на профилна матура и как на друг биха взели оценката от удостоверението в 10 клас, защото не е в профил). Като правят толкова труден приема принципно, ако ще вкарват и Бел като балообразуваща оценка е добре да се знае и то не, защото са неграмотни в по-голямата си част децата, а защото спират да четат задължителната литература в 12 клас, защото кълват органичната химия и безумията от профилите. Знам, че ми се повтаря "защото", но днес не ми тече мисълта никак гладко, в такъв батак и хаос са ни посадили онези, грамотните, дето ги мислят нещата.

# 17
  • София
  • Мнения: 3 305
Децата нямат време за задълбочен литературен анализ, докато учат за капак извън училище органична химия.

Хайде, холан! Joy Joy Joy Кумът, попът и магарето им били криви!

# 18
  • София
  • Мнения: 7 597
Не те разбрах. Какво значи някой да им е крив? Безумно е това предложение за ДЗИ по БЕЛ като балообразуващо за медицина, от където и да го погледнеш. Тъй като за медицина не те устройва каквато и да е базова балообразуваща оценка, различна от 6,00, ще трябва да ходят на уроци и по БЕЛ /което иначе им е напълно излишно/, защото една хубава иначе оценка, от типа на 5,50, не им върши работа. Навсякъде по света за медицина има специални изисквания, но никъде акцентът не се поставя върху хуманитарен предмет. Има приемни изпити върху науките и се изисква да са изучавани на определено ниво в училище пак науки - химия, биология, физика и математика. Никаква логика няма в това предложение.

# 19
  • Мнения: 5 427
Време е лекарите да се научат да пишат четливо Joy

# 20
  • София
  • Мнения: 7 597
Те си пишат четливо, докато не станат лекари. Joy

# 21
  • Мнения: 5 427
Значи трябва да им се набие на генетично ниво краснописа! ДЗИ с профил по калиграфия! Joy
Освен това на "бизнеса" не му трябват лекари, а инженери.

Последна редакция: вт, 17 авг 2021, 16:05 от Ezhko

# 22
  • Мнения: 2 709
"Бизнесът" е от желязо и не боледува. Освен това ще изобрети изкуствен интелект, който да замести лекарите. Ако може да замести и цялото човечество. Simple Smile Тогава и инженерите няма да трябват. Еволюция.

# 23
  • Мнения: 5 427
И тъй като бизнесът гледа в бъдещето - за какво му е образование?
Най-много он-лайн обучителни курсчета.

# 24
  • София
  • Мнения: 3 305
Санака, имаше време, в което цялата диплома беше балообразуваща за медицина. Не само ДЗИ. Поправи ме ако греша, но в Германия и Франция изобщо не те допускат да кандидатстваш без максимална диплома, което включва и изпитите им накрая.
Независимо какво включва балообразуването, то трябва да е еднакво за всички. Толкова. Не за един БЕЛ, за друг-химия. Ако ще е бел, да е бел за всички.
Ама да ми обяснявате, че горките бъдещи лекари не можели да учат по литература, щото учели химия, хайде моля ви се! Не ги жалете толкова. Само след година един колоквиум ще обхваща повече материал от кандидатстудентския им изпит, тогава как ще карат? Навремето един преподавател казваше, че лекарите, учещи само за изпит, са бъдещата полуинтелигенция.

# 25
  • София
  • Мнения: 7 597
Но колоквиумът им няма да е по БЕЛ и няма да включва интерпретативно съчинение.

# 26
  • София
  • Мнения: 54 956
И какво като е включане оценката от матурата по български, нали са отличници, сигурно са изкарали шестици! На нас навремето цялата диплома ни включваха в балообразуването, затова всяка стотна беше важна.

# 27
  • Мнения: 5 427
Но колоквиумът им няма да е по БЕЛ и няма да включва интерпретативно съчинение.
Не, но е важно да слушкат и да изпълняват и най-безмислените изисквания. Освен това следва да са от прослойки, които могат да плащат частни уроци. А и добрата памет и склонността към зазубряне също са полезни.

# 28
  • София
  • Мнения: 54 956
Всички навремето плащахме за частни уроци, а особено за медицина беше неписано условие, а след това дори, когато въведоха и решаването на задачи по химия, дори се ходеше на уроци при определени преподаватели. Моля ти се, живяли сме в тези времена, не е като да сме били деца! Ясно е, че се роптае за всичко и винаги, не че правилата са много смислени, но са за всички. Едно и също се роптае от поне трийсет години.

# 29
  • София
  • Мнения: 7 597
И какво като е включане оценката от матурата по български, нали са отличници, сигурно са изкарали шестици! На нас навремето цялата диплома ни включваха в балообразуването, затова всяка стотна беше важна.
И това добро решение ли беше, според теб? Защото според мен - не. По-правилно е да са балообразуващи само отделни предмети, които имат отношение към избраната бъдеща професия. Затова ми е безсмислено да сравнявам едно глупаво решение с друго такова от далечното минало. Въпросът не е "и какво ако", а "кое го налага". Не виждам никаква логика и аргументи да се изостави досегашното балообразуване с химия и биология и да се премине към балообразуване с ДЗИ по БЕЛ. Може би ти виждаш такива.

Общи условия

Активация на акаунт