МОН - промените продължават (5)

  • 90 147
  • 767
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 13 345
Ако мотивът за съкратена лятна ваканция е "това дете какво да го правя", то какво ще прави родителят и на кратките ваканции през годината?. По-амбициозните учители и училища през кратките ваканции(а дори и при събиране на много почивни дни по празници) задължително дават материали за учене, понякога и извънредно дълги домашни. Затова лятото е единственото време, през което могат да се съберат достатъчно дни , в които детският мозък да си почине от обичайно натоварване(в случай, че родителите позволят). Аз мисля, че има достатъчно много и достъпни форми на занимания през лятото(лагери, спортни занимания и др), за да имат децата смислена почивка. За съжаление, инициативите от моето детство са позабравени, но пък има нови и достъпни
Радвам се, че следващата уч година няма да се промени. Синът ми ще е зает с училище до средата на юли(учебна практика) и до 15 септември ще има време и за работа, и за почивка от учене.
За ООизпит или както там го предвиждат, ще е добра инициатива, ако наистина се направи така, че да осигурява подбор. Сегашният формат поне по БЕЛ, не осигурява такъв. Предполага зубращина, която при момичетата е по-изявена и в град като нашия Варна-без никакви квоти, масово се заеха места в ЕГ предимно от момичета(поне наборът на сина ми). Аз съм виждала с очите си две тези, писани в много различни области, но абсолютно еднакви. Това за мен е всичко друго, но не и умение да пишеш теза.Коментирам го не за първи път.
Разбира се, изпитът трябва да е такъв, че да предполага анализ на информация, а не само за учени факти.

За профилирането винаги съм се из казвала положително. Лошото е, че при някои набори то беше въведено още с приема, а при други дори да се извършва в 10 Клас, пак има ограничения. Нспр, по- горе примерът с история-, ако си в МГ, няма как да си осигури този профил след 10 клас. Минусът на профилирането е, че в 8 клас, че и в 10 изборът масово е на родителите и се следва не толкова интереси, колкото престиж. А на 19 вече се заинатяват да отстояват интересите си, да ама ако изучавания профил до момента е различен, става по-сложно.
За учебниците няма спор, че се нуждаят от основна преработка.
Но почти съм убедена, че финансовият интерес ще надделее над образователния и скоро няма да се разделим с познатите ни "лъскавини", които често са не информативни, претрупани и безполезни.

# 271
  • Мнения: 1 340
Добре е да кажат какво мислят поне 1-2 години преди да го заложат нормативно. Така няма да има инфарктни  изненади за предстоящите седмокласници, но ще се избегнат и ненужните частни уроци, а истинските математици и децата за ЕГ с широки и задълбочени познания ще спечелят. И да - нямам по-малки деца и съм минала само веднъж през безумието НВО след 7 клас, но ми беше достатъчно. А относно оценките от ДЗИ, имах предвид, че НЕ участват в общата оценка от дипломата - иначе естествено, че се вписват. Изобщо, единственото неправилно решение напоследък ми се струва само участието на ДЗИ БЕЛ в балообразуването за медицина. Другото ми изглежда логично и обмислено.

# 272
  • Мнения: 4 695
Аз бих добавила - учебният ден да започва в 8.00 и да приключва в 13.00
Какво е това всеки ден по 7 часа, до 14.30, а като има допълнителни по …. Физическо - и до по-късно.
Както казвам аз - директорката си пие следобедното кафе в 15 ч, а моето дете още не се е прибрали да обядва
А някой сеща ли се, че няма столове с качествена храна, а “лафки” с боклуци и пици?
Дори в училища с общежития
А това, че по 3 класа имат физическо в един салон
Или че в 10 клас имат “рисуване “ и “пеене” . Защото то това се прави…
Или безумните Час на класния, Безопасност на движението и др…

# 273
  • Мнения: 1 340
Това би било прекрасно, но в големите градове няма как да се случи. Сега ще видим с новата сграда на ФЕГ дали ще стане. С тази на 1 АЕГ пак не успяха да се вместят.

# 274
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз бих добавила - учебният ден да започва в 8.00 и да приключва в 13.00
...
А, не, какво ще ги правят децата си от 13,01 до 7,59. по възможност по-дълго, че мама е на работа.

...
А това, че по 3 класа имат физическо в един салон
...
Това не зависи от МОН, а от училището и този, който, прави програмата и този, който им я одобрява.
...
Или безумните Час на класния, Безопасност на движението и др…
Пак зависи от училището. Някъде се водят учениците на определени места или им викаме външни лектори по различни теми. Безопасността на движението също може да е полезен, особено, ако не се води от класния.

# 275
  • Мнения: 10 816
Учебният ден е до 13ч, но след това трябва да има занималня за желаещите.
Нямам проблем да има 3 месеца лятна ваканция, но при малки деца, които не могат да се оставят сами в къщи, е хубаво на родителите да се предложат достъпни занимания целодневно за децата.  Държавни или частни фирми, лагери, изкуства, спорт.
А в момента какво се предлага?

# 276
  • Мнения: 4 695
Знам само, че синът ми така и не хареса училището.
И мен не ме спечелиха като родител - нито началното основно, нито елитната гимназия.
Безразличие и незаинтересованост. Само себезаинтересованост от страна на Доректорки - къде ще ги наградят, кой ще ги похвали и т.н

# 277
  • София
  • Мнения: 3 725
Така докато всеки си дърпа чергата към себе си, МОН ще си правят каквото си искат.

# 278
  • Мнения: 4 589
Извинявам се ,но не знам към кого да се обърна. Нуждая се от линк с  електронни учебници за втори клас на руски. Много благодаря!

# 279
  • София
  • Мнения: 1 032
Подкрепям да е от 08,00 до 13,00 часа. Дъщеря ми е 4 дни от седмицата с по 8 часа и свършва в 13,50 - голямото междучасие си е 10 и нещо и съответно - време за обяд нямат. Докато се прибере става 14,30 - като в някои дни имат курс от училище и тогава се прибира в 16 ч.- яде боклуци, защото вече е голяма и не е модерно да си носи обяд, а в лафката само вафли има.
За по малките - питайте в училището - от 1-ви до 4 клас родителите пишехме молба до директорката и се организираше лятна занималня - не са учили - по скоро ги водеха в парка и играеха и четяха в двора на училището. Мисля, че и в музеи ходеха. - Това в 7 СОУ, гр. София. Но сега с пандемията може и да са прекъснали тази практика.

# 280
  • Мнения: 4 695
Добре де,
Има ли адрес / сайт на който в Министерството се приемат тези предложения за обсъждане?
Как събират мненеия от родители, ученици?

# 281
  • Мнения: X
Събират се, когато им е времето. Предложенията за измененията, допълненията или съвсем нови нормативни документи ( закони и наредби) се подлагат на обществено обсъждане в опреден срок.

# 282
  • Мнения: 4 695
Събират се, когато им е времето. Предложенията за измененията, допълненията или съвсем нови нормативни документи ( закони и наредби) се подлагат на обществено обсъждане в опреден срок.
Да пробват да ги публикуват тук… JoyBlush

# 283
  • Мнения: X
Не знам кои са " те", но когато се " наливаха основите" аз лично в тази тема съм давала линк към всички проекти, предложни за обществено обсъждане. Който е искал е взел отношение, където е трябвало.

# 284
  • Мнения: 4 695
Извинявам се, Дидева, не съм искала да Ви засегна.
Просто е толкова несвързано всичко - министерство - Директори - регионални управления - учители
От 11 години родителски училищен опит всички се извиняват с някого, учителите с програмата, методиките… и т.н
Всичко е на гърба на децата

Няма как да харесам и висшето в БГ след този горчив опит и контакти с преподаватели и в университетите

Общи условия

Активация на акаунт