МОН - промените продължават (5)

  • 90 148
  • 767
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 10 816
аз съм за започване на уч. година от 1 септември.
Само в БГ учениците в 1 клас са до май - а после родителите какво го правят до 15 септември... училището няма грижа.

# 256
  • Мнения: X
И две седмици ще решат проблема с първокласниците? По-добре да се заложи на организирането на летни дейности от училищата, каквито по принцип има всяка година не само за  първи клас.
Учениците от професионалните гимназии пък имат учебна практика, която им удължава годината до средата на юли.

# 257
  • София
  • Мнения: 16 315
Дали не бъркаме училището със забавачка?

# 258
  • София
  • Мнения: 62 595
Не го бъркаме. То вече много успешно играе тази роля. Само се чудят как да ги държат по цял ден там. Измислиха невероятно количество излишни часове и материал.

# 259
  • София
  • Мнения: 3 725
Правилно, училището няма задължение да запълва свободното време на децата! Също детските градини нямат грижи за неприетите деца. И изобщо първите десет години на едно дете са трудни за родителите ако искат да не плащат. После вече свикват, че трябва да си плащат за всичко, което искат. Нищо не е даром.

Но да си мислим, че началото на учебната година ще реши някакъв проблем е глупаво. Предишни правителства пробваха да ги решат с други “сериозни” промени. Например от СОУ, училищата станаха СУ. Махнаха думичката общообразователно. Ама не помогна особено.

# 260
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
аз съм за започване на уч. година от 1 септември.
Само в БГ учениците в 1 клас са до май - а после родителите какво го правят до 15 септември... училището няма грижа.
А трябва ли да е грижа? Тези родители за какво са им деца, като не могат да се грижат за тях или могат, но не искат?

# 261
  • Мнения: 10 816
Родителите са на работа и като имат по 20 дни отпуска, най -много да се редуват, ама как да покрият времето от май до септември...

# 262
  • София
  • Мнения: 3 725
Всички тук сме с деца в училищна възраст и всички сме намерили начин да покриваме времето от май до септември.
Но дори и да Ви кажем как, отговорите ще са - “ама моето не може”, “ама аз нямам”, “ама аз не искам” и подобни.
Защо да наказваме всички деца и да ги лишаваме от лято, защото Вие не искате да си гледате детето. А и започването на 01.09 ще доведе до повече ваканции през годината. Тогава кой ще го гледа?
И защо отпуската да Ви е само 20 дена годишно? Това е платената. Неплатена можете да си взимате неограничено. Или може да си платите занималня. Лятото има много.

# 263
  • Мнения: 1 340
Тази промяна ще се случи в бъдеще, заради уеднаквяване на програми и графици  с всички останали. Поне знаем, че няма да е от следващата учебна година.  Аз подкрепям тази промяна; по-добре да имат повече по-кратки ваканции през годината за сметка на тримесечната лятна ваканция - особено пък за по-малките, чиито  родители се чудят какво да им измислят.  И изобщо, напоследък одобрявам промените на МОН: харесвам идеята за профилите, за двете гимназиални  степени, за дипломата само от 2-ра такава; за ДЗИ да не се вписва в нея. Ако въведат и един ООП изпит за прием след 7 клас ( нещо подобно на ТОП в НБУ + допълнителен отделен изпит по МАТ само за МГ/ПМГ) съвсем ще ми се издигнат в очите. Знам, че много хора ще скочат, но някак си ми се иска родителите да спрат да мъчат децата си 2 години с правене на преразкази и заучени тестове до откат, както и и с уроци по школи и частни такива. Това безумие трябва да се пресече, а и ще е по-честно спрямо самите деца.

# 264
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако въведат един изпит с всичко съвсем ще я втасаме.
Направо да пишем училището като детска градина до 18-годишна възраст и после направо да ги женим и да раждат. Родителите съвсем няма да се чудят как да гледат децата през ваканциите.

# 265
  • софия
  • Мнения: 30 844
Като ще удължат дните за учене, ще направят ли промени в съдържанието на учебниците? Щото без това особен смисъл от повече учебни дни няма особено голям.

# 266
  • Мнения: 1 340
Да, въпросът за съдържанието на учебниците е най-важен, но пък и доста трудовмко  като промяна - не знам ще го видим ли скоро…? Иначе, постът на Андариел не го разбрах 🥺. Aз изобщо не възприемам училището като забавачка; просто ненужно дълга лятна ваканция имат,а след това през учебната година имат пък малко и кратки почивки. Това със забавачката и другото надявам се не беше сериозно -  няка плоско ми прозвуча… А ако се замислите за единния изпит  след 7 клас не е никак лошо решение. Ще се класират тези с най-широки познания без да са ходили и дали хиляди левове за уроци.

# 267
  • София
  • Мнения: 16 315
Това последното наистина ли го вярваш? Вероятно нямаш деца, на които НВО предстои. Просто ще се разшири предметното съдържание на уроците и съвсем ще се побъркат децата. Аз съм категорично против. Против съм и намаляването на лятната ваканция. Съвсем не считам, че е "ненужно дълга". Дали като сте били деца така ви се е струвала? Повече кратки ваканции през годината е безсмислено. То пък като ги затрупат с домашни, което задължително правят, са едни "почивки"... думи нямам.

Последна редакция: нд, 13 мар 2022, 14:57 от sanaka

# 268
  • Бургас
  • Мнения: 666
По-вероятно е да се наложи да ходят на частни уроци по повече предмети , като знаем какво е нивото в повечето училища.

# 269
  • Мнения: X
Тази промяна ще се случи в бъдеще, заради уеднаквяване на програми и графици  с всички останали. Поне знаем, че няма да е от следващата учебна година.  Аз подкрепям тази промяна; по-добре да имат повече по-кратки ваканции през годината за сметка на тримесечната лятна ваканция - особено пък за по-малките, чиито  родители се чудят какво да им измислят.  И изобщо, напоследък одобрявам промените на МОН: харесвам идеята за профилите, за двете гимназиални  степени, за дипломата само от 2-ра такава; за ДЗИ да не се вписва в нея. Ако въведат и един ООП изпит за прием след 7 клас ( нещо подобно на ТОП в НБУ + допълнителен отделен изпит по МАТ само за МГ/ПМГ) съвсем ще ми се издигнат в очите. Знам, че много хора ще скочат, но някак си ми се иска родителите да спрат да мъчат децата си 2 години с правене на преразкази и заучени тестове до откат, както и и с уроци по школи и частни такива. Това безумие трябва да се пресече, а и ще е по-честно спрямо самите деца.
Резултатите от ДЗИ се вписват в дипломата за средно образование, но не участват във формирането на общия успех.
От следващата учебна година става възможно провеждането на интегрирани изпити за НВО в четвърти, седми и  десети клас.
По отношение на допълнителния отделен изпит по математика. Математическа и природоматематическа може да се нарече всяка гимназия, която отговаря на определени условия.
Скрит текст:
Наименование "Математическа гимназия" може да има училище, в което повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил "Математически" и "Софтуерни и хардуерни науки" или само в профил "Математически".
 Наименование "Природо-математическа гимназия" може да има училище, в което не по-малко от 60 % от паралелките във втори гимназиален етап са в профил "Природни науки", "Математически" и "Софтуерни и хардуерни науки" или само в профил "Природни науки".
Т. е. напълно възможно е в такава гимназия да има и паралелки с друг профил или професионални паралелки ( такива вече има в много от МГ и ПМГ в страната). От друга страна математика като профилиращ предмет може да се изучава и във всяка друга профилирана паралелка в езикова гимназия или СУ.
Сещам се, че навремето, когато ликвидираха възможността за провеждане на собствени вътрешни изпити за определени училища, настоящият министър на образованието беше на една среща с тогавашния зам. министър на образованието. На тази среща една национална гимназия защитаваше правото си на вътрешни изпити, а г-н Денков беше на нейна страна. Да видим дали ще се заговори за връщане на тази възможност. Чувала съм, че директори на МГ искали собствени изпити, но не съм виждала официална позиция по въпроса или някаква масирана кампания с общи действия в тази посока. Всъщност на доста места се съгласиха да разкрият професионални паралелки, за да си запазят общия брой приемани ученици след седми клас. Преструктурирането на паралелките в много от училищата продължава тъй като правилата за определяне на ДПП предполагат увеличаване на броя на учениците, обучаващи се в професионални паралелки за сметка на профилираните, както и разкриването на все повече СТЕМ паралелки пак за сметка на останалите.

Общи условия

Активация на акаунт