МОН - промените продължават (5)

  • 90 141
  • 767
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: X
Грешно сте разтълкували написаното. Няма как да ме засегнете на тази тема. Просто коментирах изречението
Скрит текст:
Събират се, когато им е времето. Предложенията за измененията, допълненията или съвсем нови нормативни документи ( закони и наредби) се подлагат на обществено обсъждане в опреден срок.
Да пробват да ги публикуват тук… JoyBlush
" Те" не са пробвали да ги публикуват тук, но някой го е направил. Резултатите от това действие можете да проследите, като изчетете темите от номер едно насам. И може да не съвпаднат с очакванията Ви.
И понеже съм наясно, че много хора по веригата се извиняват с някого или нещо, се старая тук да публикувам прясна информация.

# 286
  • Мнения: 4 145
Само че, тук е малка трибуната и също не всеки може да изчете милион мнения, еднотиупни, 5 теми назад. Нито да участва ежедневно.
Такива "неща" е редно да бъдат по-широко оповестявани, в училищата, на родителите, по родителските срещи ако щете в началото на годината.
Пълно безумие е начинът, по който въведоха втори гимназиален етап и случващото се с профилите за първите профилирани. Това имам усещането, че е един нещастен набор, понесъл на гърба си малоумието на промените на парче без мисъл и визия.
Относно ваканциите - няма лошо да са равномерно разпределени. Две седмици повече няма да решат обаче натрупаните в последните 20 години проблеми. Те са като лавина тези проблеми, а кръпките в годините не доведоха до нищо позитивно.

# 287
  • Мнения: 4 695
Бооооже Родителска!!!
В елитната ни гимназия, родителската се състои в “това трябва да ви го прочета, това съм длъжна да ви кажа, ами не зная. Ако имате въпроси - питайте директорката - имате й координатите”…

# 288
  • Варна
  • Мнения: 939
В момента се вълнувам от НВО 7 клас. И по-точно : прие ли се новата методика за приравняване на общия успех към точки ( до сега се взимаха само оценките по БЕЛ и математика)?
 Визирам това: https://uchiteli.bg/news/vyvezhdat-nov-metod-za-priravnqvane-na- … -na-maturite/6672

# 289
  • Мнения: X
Допускам, че Ви отговорих на друго място.
Да, този начин на приравняване е приет. Оценките в свидетелството за основно образование са цели числа. Числата, определени с точност до 0, 01 се отнасят за окончателните оценки от удостоверението за завършен гимназиален етап.
Това мога да коментирам единствено като лош преразказ на нещо неразбрано.
Досега се гледаше само дали ученикът има отлична, много добра, добра или средна оценка на документите си за завършен етап или основна степен на образование, за да получат съответно 50, 39, 26 или 15 точки. Така отлично свидетелство за завършен 7 клас носеше 100 точки към бала на кандидат-гимназиста, а когато беше с оценка много добър – 78. Вече ще се гледат и дали са пълни отличници или не.
В балообразуването при кандидатстването след 7. клас участват годишни оценки по определени предмети. За тяхното преобразуване си остават 50 точки за отличен, 39 за много добър, 26 за добър или 15 точки за среден.

# 290
  • Варна
  • Мнения: 939
Дидева, много Ви благодаря за бързия отговор!
Не съм питала на друго място, друг потребител е бил.

# 291
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 837
Прави ми впечатление, че сега в ЕС се говори за реформа в образованието, предвид промяната в работните места и професиите. Счита се, към момента, че младите хора ще сменят 4-5 професии в работния си път, не работни места, а професии.
Четох едно интервю на един футуролог, който даваше съвет да се комбинират познания в различни области за да е адаптивен човек към промените в пазара на труда. Ние въведохме профилиране баш, когато не е нужно и без никаква база за кариерно ориентиране преди това в училищата.

# 292
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Профилирането предлага 4 различни профила. Освен това висшето не предлага профили.

# 293
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 837
По закон профилите са 11 на брой с фиксирани за всеки от тях по 2 профилиращи предмета. Другите два профилиращи предмета, не е задължително да са два, може и да е 1, се предлагат от съответното училище и тук възможности много. Често те се предлагат в комбинация, примерно биология и химия, физика и математика, на други места се предлага възможност да се избере от различни предмети.
Избирам училище на случаен принцип, СУ Вичо Грънчаров в Горна Оряховица. Там за профил софтуерни и хардуерни науки профилиращите предмети са:
1. информатика и 2. информационни технологии - задължителни по закон
3.английски език 4.БЕЛ
На друго място 3 и 4 може да са физика и химия или 3. математика 4. физика
Дадена е автономия на училищата да решават какво да предлагат. Добре е да бъде дадена възможност и на учениците да избират и ако училището в което учат до 10 клас не може да им предостави възможност да учат по желаните от тях 3 и 4 профилиращи предмети, те да могат да избират друго училище или някакъв вариант на обучение, при който те да могат да ги изучават. Звучи като фантастика, но ако се разгледат училищата в провинцията, ще се види, че няма много възможности, не е като в големите градове. Какво е решението за тези деца?
Проблемът с възможната промяна на интересите между 10 и 12 клас не го коментирам, но го има.
Приемът в университетите няма как да не е обвързан с изучаваните профили в училище, особено в чужбина. Изключвам тази година, за България, защото ми се струва, че университетите не са подготвени и затова имаме прием медицина с БЕЛ.

# 294
  • Мнения: X
А какво да кажат учениците от професионалните паралелки....
Добре е да бъде дадена възможност и на учениците да избират и ако училището в което учат до 10 клас не може да им предостави възможност да учат по желаните от тях 3 и 4 профилиращи предмети, те да могат да избират друго училище или някакъв вариант на обучение, при който те да могат да ги изучават.
Такава възможност е дадена. Но има определени условия.

# 295
  • Мнения: 1 780
Дидева, може ли подробности относно тази възможност. В нашата професионална гимназия по компютърно програмиране, много деца искат допълнително изучаване на профил математика, но не им е заложено в учебния план. Съответно няма и как да се явят на матура матрматика като профилиращ предмет

# 296
  • София
  • Мнения: 16 315
В професионалните гимназии няма порфилиращи предмети.

# 297
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Но имат възможност да сменят училището. Който иска математика, да си потърси училище и свободни места с профил математика. Ако ли не е успял да се класира, значи просто толкова може.

# 298
  • Мнения: 1 780
Няма училища със свободни места след 10 клас.  А и идеята е да си завърши тази гимназия. Все пак е по професия , която има добро бъдеще. По отношение на бала учениците , които влизат там са с много по-висок бал в сравнение с английска езикова гимназия с профил математика. Не виждам причина да нямат право да се явяват на матура за профил математика и по този начин да бъдат ощетявани за прием в СУ

# 299
  • София
  • Мнения: 7 682
В СУ има и изпит, в който по предварителните им заявки за тази година, ПП по математика не е от съществено значение.

Общи условия

Активация на акаунт