Неапол (Кампания) и Бари (Пуля) – Красивата Южна Италия - 4

  • 43 857
  • 747
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 613
Автобусите на Сита са само по Амалфикското крайбрежие от Соренто.
Вариант е фери, но ще е по - скъпо.

# 676
  • Мнения: 4 744
Сита има доста маршрути, излизат ми някакви автобуси и от Неапол, 3 на ден.
Горе е изписана спирката

# 677
  • Мнения: 1 021
Отпадат ограниченията за влизане в Бг от 01.05
Хм, тъкмо попълних декларациите, които отпадат.
Някой с пресни отзиви да каже само с такива маски ли може, а обикновени не може ли,?

Леле, на който кажа, че отивам в Неапол, вклютелно и един приятел италианец, ми вика - Ти не си добре. Не обяснявам наред, че точно тоя шантавост ме привлича в Неапол.

За мен лично това е един невероятно очарователен,луд и омагьосващ град.Не се притеснявайте. Трябва да се усети.
1-ият път,когато стъпих на Наполитанска земя,бяхме само аз и моя приятелка.Така двечките  сами изкарахме 5 незабравими дни там и в околностите.......Simple Smile
И до ден днешен си спомням оживлението,шумната реч,лудото каране на скутерите...пиците,гранитата,ароматът на море......уникалната архитектура и загадъчност на този мой любим Неапол.

Последна редакция: сб, 07 май 2022, 11:21 от Berussa

# 678
  • Мнения: 232
И аз съм с подобен въпрос - имаме пет нощувки, като кацаме в Неапол вечерта, така че първата ще е там със сигурност. После имаме още четири нощувки и заминаването после е към 15 часа, та се чудя тези четири нощувки къде да са и какво задължително да видим и какво млже да пропуснем. Със сигурност ще пропуснем Везувий, не ни е цел. Иска ми се да видим Амалфи, Равело, Позитано, Капри и евентуално Помпей, постижимо ли е и някой с опит да посъветва къде да спим, така че да е оптимално. Благодаря Hug

От личен опит, бих посъветвала нощувките да са в Неапол заради късния полет и после Соренто като база.
От Соренто имаш автобус или фери до Амалфи , Позитано, Равело. Също от Соренто имаш фери до Капри плюс влак до Помпей….а Везувий е до Помпей…препоръчвам да не го отписвате….

И аз така мисля, единствено се колебая дали я Соренто или в Салерно да спим..

# 679
  • Мнения: 1 200
Когато миналата година бях пред същата дилема, повечето съвети бяха за Соренто. Приех ги и резервирах там, после видях и двете градчета и не съжалявам за избора, въпреки че цената за настаняване в Соренто е по-висока. Оттам ходихме до Капри и по крайбрежието и беше удобно, но и самият град ми хареса много.
Както някой беше писал скоро, има едни стълби към пристанището, които бяха леко трудни за изкачване в жегата, но не чак толкова, а ги минах 3 или 4 пъти. Оказва се, че има и асансьор за 1 евро, за който не знаех, та съвсем няма проблем.

# 680
  • Мнения: 1 568
Нашите пет дни в Кампания приключиха.
Изключително сме доволни и заредени от закъснялото ни сватбено пътешествие (след 20 години и 3 деца, с моята любов сключихме брак септември, а тъпия Ковид провали сватбеното ни пътешествие на Санторини)
Да споделя малко опит за тези, които искат прясно инфо и планират да пътуват натам.

1. Мерки
Скрит текст:
Денят преди да пътуваме взеха решение все пак да останат мерките, та бягах по спешност да правя превод на удостоверение за идентичност на имена (на сертификата съм с различна фамилия) и купувахме FFP2 маски. Е, в самолета повечето хора не бяха с маски изобщо, стюардесите бяха с обикновени медицински. Никой не ми поиска сертификата никъде. Никой никъде не следеше за спазване на мерките, явно на хората им е писнало. Е, на влизане във ферибота един чичка викаше всички да си сложат маски FFP2. В крайна сметка 1/3 от хората бяха с маски, половината от тях - с обикновени. В градския транспорт е същата история.

1. Неапол.
Скрит текст:
Спахме там всички дни. Намерихме страхотно хотелче точно до Кастело Нуово, над порта за круизните кораби. Казва се B&B Doria. 4 нощувки със закуски струваха 298 евро+20 евро туристическа такса (2.50 на човек на нощувка). 2 дни преди пътуването парите бяха изтеглени от картата. Посрещна ни управителката, даде ни всички кодове - влиза се с код и отвън, и в стаята. Бяха ни сложили шампанско и ягоди, както и голяма купа плодове за добре дошли. Имаше дори комплекти с четки и пасти за зъби. Сешоар, ютия, огромна баня, основно почистване всеки ден. Пред стаята има масички с кафемашина, кафе, захарчета и т.н.Последния ден ни дадоха код за друга стая, в която да оставим багажи си докато дойде време да тръгваме към летището. На 5 метра от входа има автобусна спирка, на 10 метра - метро спирка Municipo. Изключително удобно и комуникативно място.
За Неапол бях отредила двете половинки при пристигане и отлитане. Обиколихме центъра, посетихме Испанския квартал (италианското Столипиново, хах), ходихме в Националния археологически музей. Това беше най-големият ни кошмар, защото имаха проблем с вентилацията и беше като сауна. Пообиколихме доста, хич да не е.

2. Капри
Скрит текст:
Станахме рано и хванахме първия ферибот до Капри от Porta Massa. Този порт беше на 5 минути от хотела. Билети се купуват от гише вътре в самия порт. Струваха ни 14.80 евро на човек. Час и 20 минути.
Като пристигнахме тръгнахме на дясно. От лявата страна на една висока, синя арка пише ФУНИКУЛЯР. Билетите струват 2 евро и се продават малко по-напред, вдясно, пише си - БИЛЕТИ.
Фуникулярът те оставя на едно панорамно площадче. От него хванахме само надолу и след около 350-400 метра бяхме при Градините на Аугуст. ВАЖНО! - Билети не се продават на място. Има табела с QR код, който сканираш, отваря ти се страницата им, купуваш онлайн билети. Сканира ти ги един тип (много странно защо го бяха сложили само за това, като можеше спокойно да продава билети) и влизаш. Ние бяхме там рано, та в градините бяхме тотал <10 човека. Правихме си страхотни снимки преди тълпите. С тълпите се сблъскахме на излизане. Кошмар.
Върнахме се на площадчето, като пътьом влизахме в почти всеки магазин, хах, от там си хванахме малко рейсче тип маршрутка до Анакапри. Беше може би 8-местно, а побра 20 човека. На Анакапри се качихме на 20 метра и хванахме седалков лифт за Монте Соларо - най-високата точка на острова. Цената за билета е 12 евро двупосочно. Разходка, върнахме се и седнахме да обядваме на страхотно заведение вляво от стъпалата. Уникална кухня и обслужване. Те всичко на всичко бяха мисля 2 заведение там около стъпалата - вляво ресторант и вдясно кафене, което също предлага храна.
Поразходихме се, слязохме на Марина Гранде (пристанището) и докато гледахме кога е ферибота за Неапол, видяхме, че след 10 минути тръгва ферибот за Соренто, цената беше мисля 17 евро. Защо пък да не направим една надвечерна разходка там Simple Smile Отиваме към ферибота, стоим отстрани и чакаме. Покрай нас преминава жена на възраст, която отдалече се караше нещо на мъжа си за билетите, на български. Обръщам се да ги погледна и я! Васил Банов. Казвам на моя - ама това е Васил Банов. И докато вадя телефона тайно да снимам, моят селянин се провиква - Господин Банов! Човекът беше изнервен от жегата и от жена си, та любовта на моя живот му дойде явно като инсулт. Такъв поглед му хвърли, аз умрях от срам. Какво да го правя, три деца ми е направил....

3. Соренто
Скрит текст:
Не го бях предвидила изобщо. Беше ми в плановете като отправна точка за Амалфийското крайбрежие, но след Капри изненадващо решихме все пак да го разгледаме за 1-2 часа.
Фериботът ни остави на пристанището. Точно насреща има стъпала, но мързелът не мори, а мъчи, та ние свихме вдясно към асансьорите. Билетът беше 1,10 евро. За 2,20 евро за двамата си спестих сериозна мускулна треска.. Аз съм човек на възраст все пак. Излязохме от асансьора и пред него - погребение...Точно насреща има църквичка, та улучихме кофти момент. Явно беше важна клечка, защото беше фул с народ.
Разходихме се около час, вечеряхме в много приятно ресторантче на площад с една статуя в средата  и си хванахме раздрънканото влакче на ... незнам дали правилно го чета - Чиркумвезувиана. Струваше ни 3.60 евро. Ние им казвахме -  Чурките. Беше по-лесно за произнасяне. Попаднахме в ада, хохох - раздрънкано, цялото в графити, миришеше адски. Спираше на всеки комин, а не само на спирките, които пишеше в сайта. Както и да е, в крайна сметка се прибрахме в Неапол за час и нещо.

4. Амалфийско крайбрежие
Скрит текст:
Дойде най-напрегнатия ни ден. Предварително напрегнат, защото само слушах как Позитано, Амалфи и Равело е мисия невъзможна в един ден, че и от Наполи. Да, ама не.
Станахме в 5.30, в 6 бяхме в метрото. Беше като начало на филм на ужасите, хахах - бяхме само ние. В 6.30 бяхме на Гарибалди, хванахме си пак Чурките за Соренто в 6.50, в 7.50 бяхме в Соренто. Тозои път влакчето беше по-прилично и не спираше на всяка керемида. Пак струваше 3.60, т.е. дори да е бил бърз влак, нямаше разлика в цената. Излязохме от гарата (пропуснах да кажа, че предната вечер преди да отпътуваме за Наполи си купихме билети за СитаБус - 10 евро, важат 24 часа). Спирката на Сита е точно под входа/изхода на гарата в Соренто. Имаше 4 рейса един след друг, аз на мига се намърдах в първия. По указания, седнахме вдясно, за да гледаме гледките Simple Smile 9.30 бяхме в Позитано. Все още беше спокойно, нямаше тълпи, За ужас на моя аз пак влизах във всеки магазин, направихме към 300 снимки, ядохме сладолед, каноли, сандвичи.
По някое време решихме да тръгваме към Амалфи.
Хванахме си ферибот от пристанището на Позитано. Цената беше 9 евро и беше за предпочитане пред рейса.
След 15-20 минути 'кацнахме' в Амалфи. Разходка, влизахме в катедралата, ядохме в страхотно заведение в уличката над катедралата, пишеше типична неаполитанска кухня, домашно приготвена пица. Уникално място, уникално вкусно. Точно срещу него имаше няколко магазина за сладолед, единият беше Планетата на желатото. Там ядохме сладолед в лимон вместо във фунийка Simple Smile Накрая си изпросих един лимон от сервитьора. Няма такава циганка като мен. В своя защита ще кажа, че предложих да го платим, но той - о, не, подарък.
Следваща спирка - Равело.
И тогава започна нашият кошмар Simple Smile
Отидохме на спирката на Сита. Вече имаше около 30 човека. Викам - ами, 30-30, ще се съберем. Да, ама в следващия момент се изсипаха още толкова ученици. И застанаха най-отпред. Дойде рейса с трима човека в него. Даже не разбраха откъде им дойде. Започна едно блъскане. А ние се бяхме изтъпанчили отпред. До мен имаше една възрастна жена и зад нея един тъпак. Той блъсна жената силно и аз му изкрещях - "Не блъскай жената, бе макарон прост!" Тогава макаронът ми отговори на чист българския - "Ми блъскат ма отзаде, ко да напрая" Аз - Relaxed InnocentRolling Eyes Макаронът бил наше момче. Нищо, да си знае да не блъска възрастни жени. Половината успяхме да влезем, другата половина останаха да чакат другия рейс. Учениците се изнизаха на порции на междинни спирки, та до Равело стигнахме около 15 човека. Слязохме и всичко живо се юрна към Руфоло. Аз дръпнах моя мъж и отидохме първо във вила Чимброне. Входът е вече 10 евро, а не 8 както бях чела. Нямаше много хора, което беше перфектно за нас. Само дето ония стълби, които пропуснах в Соренто, тук ми се върнаха тъпкано. Голям баир надолу, нагоре, че стъпала...беше нещо като абсурдната топла връзка на Форест Нук в Пампорово. Говоря за пътя до и от вила Чимброне. Иначе вътре - няма такава красота. Там бяхме около час и нещо. На връщане селянията в нас ОТНОВО надделя и си откъснахме клонче от дърво лимон (без лимони на него, за калемче само). Днес до самолета ни дойде патрулка и казах на моя мъж - крайно време е да те опандизят заради оня калем. Уви, не беше за него. Ще го търпя още 20-30 години.
Вила Руфоло не ме впечатли толкова, колкото Чимброне. Както и да е. Помотахме се още малко, пак сладоледи, магнити, подаръци.
Върнахме се на спирката. Имаше около 150 човека, подредени стриктно на опашка. Аз селянка ли съм, или не съм? Бам отпред на опашката. Никой не посмя нищо да ми каже. Бях изморена вече, явно съм гледала много лошо. Дойде рейс, на влизане му казвам, че искаме да слезем долу на спирката за Салерно. Той ми вика - ще сменяте рейсовете в Амалфи, няма да ви спирам. Викам му - тая спирка ти е в графика, бе, смотан. Той пак - няма да спирам! Ба, той ще каже. Наближаваме, аз натискам бутон STOP. Шофьорът как не пръсна огледалото с поглед. Но ми спря, де. Освен нас слязоха още 4 човека. И те ще чакат за Салерно.
Слизаме, сядаме на бордюра и чакаме. След 15 минути идва рейс с надпис САЛЕРНО. И О, Чудо - пак моят човек, сменил само надписите. Беше пълен, първо за малко да подмине, ама ние 6 човека почнахме да крещим, та спря. Качихме се, след 3 спирки се освободиха седалки. Спирката на Сита в Салерно е на входа на Ж.П. Гарата. Имаше влак на Чурките след 40 минути, и на ТренИталия след 10. Избрахме хубавия, този път платихме 9.80 евро за билет.
Прибрахме се към 20.30, вечеряхме в Stritt Stritt - страхотно заведение на 20 метра от хотела. Много вкусно готвят, пробрайте го.

5. Помпей
Скрит текст:
Първо мислех да оставя мъжа ми да се наспи. Да, ама не. Към 7.30 го бутам, викам - давай, ставай за закуска и кафе, че пак тръгваме. Хванахме си пак Чурките и в 8.58 се стоварихме пред Помпей. Отварят в 9.00 Simple Smile Тъкмо бяха започнали да се събират групи отпред. Набързо купихме билети от туристически център срещу руините, точно на излизане от гарата. Нахълтахме и .... в целия град Помпей имаше не повече от 10 човека (с нас). Празно, пусто. На Форума няма кой да помолим да ни снима, че моят слага Никона на едни камънаци (имаше АЗ НАЛИ ТИ КАЗАХ??? за статива) и се снимахме със самоснимачката. Отделихме на Помпей 3 часа долу горе. Бях чела доста предварително, та се ориентирахме бързо за всичко. Бях планирала качване на Везувий, но нещо като ме напече слънцето и след 3 часа тропане по камъните, рязко реших, че аз Везувий вече съм го гледала Simple Smile Няма смисъл да споменавам, че като си тръгвахме се чувствах като на мач Лудогорец-ЦСКА - нарооооооооооооод, блъскане. На Форума ако хвърлиш камък, няма как да падне на земята. Моят мъж сефте ми призна, че ставането рано си е трувало Simple Smile
Прибрахме се в Наполи, бяхме си резервирали пътьом заведение на улица Толедо, където се надумкахме брутално и се гмурнахме в Испанския квартал.

6. The Fork
Скрит текст:
Препоръчвам това приложение. С него посочвате къде сте, показва ви заведения около вас (можете да търсите и конкретно заведение). Посрещат ви по име, после имате отстъпка. В нашия случай имахме 30% в едното заведение и по 20% в другите. Отстъпката важи за храната, не за напитките, но си е пак цифра.

Не се сещам друго. Ако някой иска да пита нещо - да пише.
Благодаря, че ме изтърпяхте докато си задавах безкбройните въпроси. Но с Ваша помощ направих много стриктна и оптимална програма, с която видяхме всичко, което искахме и сме много доволни Simple Smile
От цяла Италия ни остана само Сицилия и Пулия. Като им дойде времето, пак ще се включа с тормоз Simple Smile

# 681
  • Мнения: 122
Скрит текст:
Нашите пет дни в Кампания приключиха.
Изключително сме доволни и заредени от закъснялото ни сватбено пътешествие (след 20 години и 3 деца, с моята любов сключихме брак септември, а тъпия Ковид провали сватбеното ни пътешествие на Санторини)
Да споделя малко опит за тези, които искат прясно инфо и планират да пътуват натам.

1. Мерки
Скрит текст:
Денят преди да пътуваме взеха решение все пак да останат мерките, та бягах по спешност да правя превод на удостоверение за идентичност на имена (на сертификата съм с различна фамилия) и купувахме FFP2 маски. Е, в самолета повечето хора не бяха с маски изобщо, стюардесите бяха с обикновени медицински. Никой не ми поиска сертификата никъде. Никой никъде не следеше за спазване на мерките, явно на хората им е писнало. Е, на влизане във ферибота един чичка викаше всички да си сложат маски FFP2. В крайна сметка 1/3 от хората бяха с маски, половината от тях - с обикновени. В градския транспорт е същата история.

1. Неапол.
Скрит текст:
Спахме там всички дни. Намерихме страхотно хотелче точно до Кастело Нуово, над порта за круизните кораби. Казва се B&B Doria. 4 нощувки със закуски струваха 298 евро+20 евро туристическа такса (2.50 на човек на нощувка). 2 дни преди пътуването парите бяха изтеглени от картата. Посрещна ни управителката, даде ни всички кодове - влиза се с код и отвън, и в стаята. Бяха ни сложили шампанско и ягоди, както и голяма купа плодове за добре дошли. Имаше дори комплекти с четки и пасти за зъби. Сешоар, ютия, огромна баня, основно почистване всеки ден. Пред стаята има масички с кафемашина, кафе, захарчета и т.н.Последния ден ни дадоха код за друга стая, в която да оставим багажи си докато дойде време да тръгваме към летището. На 5 метра от входа има автобусна спирка, на 10 метра - метро спирка Municipo. Изключително удобно и комуникативно място.
За Неапол бях отредила двете половинки при пристигане и отлитане. Обиколихме центъра, посетихме Испанския квартал (италианското Столипиново, хах), ходихме в Националния археологически музей. Това беше най-големият ни кошмар, защото имаха проблем с вентилацията и беше като сауна. Пообиколихме доста, хич да не е.

2. Капри
Скрит текст:
Станахме рано и хванахме първия ферибот до Капри от Porta Massa. Този порт беше на 5 минути от хотела. Билети се купуват от гише вътре в самия порт. Струваха ни 14.80 евро на човек. Час и 20 минути.
Като пристигнахме тръгнахме на дясно. От лявата страна на една висока, синя арка пише ФУНИКУЛЯР. Билетите струват 2 евро и се продават малко по-напред, вдясно, пише си - БИЛЕТИ.
Фуникулярът те оставя на едно панорамно площадче. От него хванахме само надолу и след около 350-400 метра бяхме при Градините на Аугуст. ВАЖНО! - Билети не се продават на място. Има табела с QR код, който сканираш, отваря ти се страницата им, купуваш онлайн билети. Сканира ти ги един тип (много странно защо го бяха сложили само за това, като можеше спокойно да продава билети) и влизаш. Ние бяхме там рано, та в градините бяхме тотал <10 човека. Правихме си страхотни снимки преди тълпите. С тълпите се сблъскахме на излизане. Кошмар.
Върнахме се на площадчето, като пътьом влизахме в почти всеки магазин, хах, от там си хванахме малко рейсче тип маршрутка до Анакапри. Беше може би 8-местно, а побра 20 човека. На Анакапри се качихме на 20 метра и хванахме седалков лифт за Монте Соларо - най-високата точка на острова. Цената за билета е 12 евро двупосочно. Разходка, върнахме се и седнахме да обядваме на страхотно заведение вляво от стъпалата. Уникална кухня и обслужване. Те всичко на всичко бяха мисля 2 заведение там около стъпалата - вляво ресторант и вдясно кафене, което също предлага храна.
Поразходихме се, слязохме на Марина Гранде (пристанището) и докато гледахме кога е ферибота за Неапол, видяхме, че след 10 минути тръгва ферибот за Соренто, цената беше мисля 17 евро. Защо пък да не направим една надвечерна разходка там Simple Smile Отиваме към ферибота, стоим отстрани и чакаме. Покрай нас преминава жена на възраст, която отдалече се караше нещо на мъжа си за билетите, на български. Обръщам се да ги погледна и я! Васил Банов. Казвам на моя - ама това е Васил Банов. И докато вадя телефона тайно да снимам, моят селянин се провиква - Господин Банов! Човекът беше изнервен от жегата и от жена си, та любовта на моя живот му дойде явно като инсулт. Такъв поглед му хвърли, аз умрях от срам. Какво да го правя, три деца ми е направил....

3. Соренто
Скрит текст:
Не го бях предвидила изобщо. Беше ми в плановете като отправна точка за Амалфийското крайбрежие, но след Капри изненадващо решихме все пак да го разгледаме за 1-2 часа.
Фериботът ни остави на пристанището. Точно насреща има стъпала, но мързелът не мори, а мъчи, та ние свихме вдясно към асансьорите. Билетът беше 1,10 евро. За 2,20 евро за двамата си спестих сериозна мускулна треска.. Аз съм човек на възраст все пак. Излязохме от асансьора и пред него - погребение...Точно насреща има църквичка, та улучихме кофти момент. Явно беше важна клечка, защото беше фул с народ.
Разходихме се около час, вечеряхме в много приятно ресторантче на площад с една статуя в средата  и си хванахме раздрънканото влакче на ... незнам дали правилно го чета - Чиркумвезувиана. Струваше ни 3.60 евро. Ние им казвахме -  Чурките. Беше по-лесно за произнасяне. Попаднахме в ада, хохох - раздрънкано, цялото в графити, миришеше адски. Спираше на всеки комин, а не само на спирките, които пишеше в сайта. Както и да е, в крайна сметка се прибрахме в Неапол за час и нещо.

4. Амалфийско крайбрежие
Скрит текст:
Дойде най-напрегнатия ни ден. Предварително напрегнат, защото само слушах как Позитано, Амалфи и Равело е мисия невъзможна в един ден, че и от Наполи. Да, ама не.
Станахме в 5.30, в 6 бяхме в метрото. Беше като начало на филм на ужасите, хахах - бяхме само ние. В 6.30 бяхме на Гарибалди, хванахме си пак Чурките за Соренто в 6.50, в 7.50 бяхме в Соренто. Тозои път влакчето беше по-прилично и не спираше на всяка керемида. Пак струваше 3.60, т.е. дори да е бил бърз влак, нямаше разлика в цената. Излязохме от гарата (пропуснах да кажа, че предната вечер преди да отпътуваме за Наполи си купихме билети за СитаБус - 10 евро, важат 24 часа). Спирката на Сита е точно под входа/изхода на гарата в Соренто. Имаше 4 рейса един след друг, аз на мига се намърдах в първия. По указания, седнахме вдясно, за да гледаме гледките Simple Smile 9.30 бяхме в Позитано. Все още беше спокойно, нямаше тълпи, За ужас на моя аз пак влизах във всеки магазин, направихме към 300 снимки, ядохме сладолед, каноли, сандвичи.
По някое време решихме да тръгваме към Амалфи.
Хванахме си ферибот от пристанището на Позитано. Цената беше 9 евро и беше за предпочитане пред рейса.
След 15-20 минути 'кацнахме' в Амалфи. Разходка, влизахме в катедралата, ядохме в страхотно заведение в уличката над катедралата, пишеше типична неаполитанска кухня, домашно приготвена пица. Уникално място, уникално вкусно. Точно срещу него имаше няколко магазина за сладолед, единият беше Планетата на желатото. Там ядохме сладолед в лимон вместо във фунийка Simple Smile Накрая си изпросих един лимон от сервитьора. Няма такава циганка като мен. В своя защита ще кажа, че предложих да го платим, но той - о, не, подарък.
Следваща спирка - Равело.
И тогава започна нашият кошмар Simple Smile
Отидохме на спирката на Сита. Вече имаше около 30 човека. Викам - ами, 30-30, ще се съберем. Да, ама в следващия момент се изсипаха още толкова ученици. И застанаха най-отпред. Дойде рейса с трима човека в него. Даже не разбраха откъде им дойде. Започна едно блъскане. А ние се бяхме изтъпанчили отпред. До мен имаше една възрастна жена и зад нея един тъпак. Той блъсна жената силно и аз му изкрещях - "Не блъскай жената, бе макарон прост!" Тогава макаронът ми отговори на чист българския - "Ми блъскат ма отзаде, ко да напрая" Аз - Relaxed InnocentRolling Eyes Макаронът бил наше момче. Нищо, да си знае да не блъска възрастни жени. Половината успяхме да влезем, другата половина останаха да чакат другия рейс. Учениците се изнизаха на порции на междинни спирки, та до Равело стигнахме около 15 човека. Слязохме и всичко живо се юрна към Руфоло. Аз дръпнах моя мъж и отидохме първо във вила Чимброне. Входът е вече 10 евро, а не 8 както бях чела. Нямаше много хора, което беше перфектно за нас. Само дето ония стълби, които пропуснах в Соренто, тук ми се върнаха тъпкано. Голям баир надолу, нагоре, че стъпала...беше нещо като абсурдната топла връзка на Форест Нук в Пампорово. Говоря за пътя до и от вила Чимброне. Иначе вътре - няма такава красота. Там бяхме около час и нещо. На връщане селянията в нас ОТНОВО надделя и си откъснахме клонче от дърво лимон (без лимони на него,
Скрит текст:
за калемче само). Днес до самолета ни дойде патрулка и казах на моя мъж - крайно време е да те опандизят заради оня калем. Уви, не беше за него. Ще го търпя още 20-30 години.
Вила Руфоло не ме впечатли толкова, колкото Чимброне. Както и да е. Помотахме се още малко, пак сладоледи, магнити, подаръци.
Върнахме се на спирката. Имаше около 150 човека, подредени стриктно на опашка. Аз селянка ли съм, или не съм? Бам отпред на опашката. Никой не посмя нищо да ми каже. Бях изморена вече, явно съм гледала много лошо. Дойде рейс, на влизане му казвам, че искаме да слезем долу на спирката за Салерно. Той ми вика - ще сменяте рейсовете в Амалфи, няма да ви спирам. Викам му - тая спирка ти е в графика, бе, смотан. Той пак - няма да спирам! Ба, той ще каже. Наближаваме, аз натискам бутон STOP. Шофьорът как не пръсна огледалото с поглед. Но ми спря, де. Освен нас слязоха още 4 човека. И те ще чакат за Салерно.
Слизаме, сядаме на бордюра и чакаме. След 15 минути идва рейс с надпис САЛЕРНО. И О, Чудо - пак моят човек, сменил само надписите. Беше пълен, първо за малко да подмине, ама ние 6 човека почнахме да крещим, та спря. Качихме се, след 3 спирки се освободиха седалки. Спирката на Сита в Салерно е на входа на Ж.П. Гарата. Имаше влак на Чурките след 40 минути, и на ТренИталия след 10. Избрахме хубавия, този път платихме 9.80 евро за билет.
Прибрахме се към 20.30, вечеряхме в Stritt Stritt - страхотно заведение на 20 метра от хотела. Много вкусно готвят, пробрайте го.

5. Помпей
Скрит текст:
Първо мислех да оставя мъжа ми да се наспи. Да, ама не. Към 7.30 го бутам, викам - давай, ставай за закуска и кафе, че пак тръгваме. Хванахме си пак Чурките и в 8.58 се стоварихме пред Помпей. Отварят в 9.00 Simple Smile Тъкмо бяха започнали да се събират групи отпред. Набързо купихме билети от туристически център срещу руините, точно на излизане от гарата. Нахълтахме и .... в целия град Помпей имаше не повече от 10 човека (с нас). Празно, пусто. На Форума няма кой да помолим да ни снима, че моят слага Никона на едни камънаци (имаше АЗ НАЛИ ТИ КАЗАХ??? за статива) и се снимахме със самоснимачката. Отделихме на Помпей 3 часа долу горе. Бях чела доста предварително, та се ориентирахме бързо за всичко. Бях планирала качване на Везувий, но нещо като ме напече слънцето и след 3 часа тропане по камъните, рязко реших, че аз Везувий вече съм го гледала Simple Smile Няма смисъл да споменавам, че като си тръгвахме се чувствах като на мач Лудогорец-ЦСКА - нарооооооооооооод, блъскане. На Форума ако хвърлиш камък, няма как да падне на земята. Моят мъж сефте ми призна, че ставането рано си е трувало Simple Smile
Прибрахме се в Наполи, бяхме си резервирали пътьом заведение на улица Толедо, където се надумкахме брутално и се гмурнахме в Испанския квартал.

6. The Fork
Скрит текст:
Препоръчвам това приложение. С него посочвате къде сте, показва ви заведения около вас (можете да търсите и конкретно заведение). Посрещат ви по име, после имате отстъпка. В нашия случай имахме 30% в едното заведение и по 20% в другите. Отстъпката важи за храната, не за напитките, но си е пак цифра.

Не се сещам друго. Ако някой иска да пита нещо - да пише.
Благодаря, че ме изтърпяхте докато си задавах безкбройните въпроси. Но с Ваша помощ направих много стриктна и оптимална програма, с която видяхме всичко, което искахме и сме много доволни Simple Smile
От цяла Италия ни остана само Сицилия и Пулия. Като им дойде времето, пак ще се включа с тормоз Simple Smile
[/spoiler]

Здравейте, аз лично много ви благодаря за разказа, дойде в точния момент. Тъкмо реших да се зaнимая с организацията на нашата мини екскурзия (3 пълни дни) , която ще е в началото на Август (ще умрем от жега,.. каквото такова Grinning). Та от сега съм се заела с това, защото ми се иска да резервирам хотел/airbnb от по-рано, но не мога да реша дали да спим само в Неапол или не.

Искам да посетим о.Капри, Амалфи, Позитано, Равело и Соренто евентуално (мислех си и за вариант да спим в Соренто), но нещо се обърках и не знам как точно да направя програмата за тези 3 дни. Виждам, че в Неапол цените на хотелите са сравнително по-ниски от Соренто, а ние не търсим лукс, а прилично, чисто и комуникативно място, така или иначе там само ще спим.

Какво ще кажете за този план (спане само в Неапол):
Ден 1: Пристигаме в 10 сутринта в Неапол, оставяме багажа и директно отиваме към о.Капри и там прекарваме деня и например за вечеря да се върнем в Неапол.
Ден 2: Равело и Амалфи
Ден 3:  Позитано и Соренто
Ден 4: Полета ни е в 9:15 сутринта, така че ставаме и директно отиваме към летището.

Ще се радвам хората, които вече са били с подобна програма да споделят дали плана е добър или не, какво да променя/добавя? Дали да не дадем малко повече пари за нощувки и да спим в Соренто? За сега повече клоня да спим в Неапол, програмата ни не е натоварена и ми се струва, че пътуването няма да е голем проблем, но все пак не съм ходила и не знам реално как ще бъде.

Не ми се иска да се бърза, защото времето така и така ни е малко, ще е доста горещо и по-добре да си спестим лудницата, искам да го караме по-спокойно, пък ако ни хареса ще посетим отново. ( до момента не успяваме да станем фенове на Италия (не че не е красиво), били сме в други градове, но тук мисля, че ще е различно и ще сме впечатлени).

Благодаря предварително, ще се радвам ако някой се отзове и ми даде съвети.

# 682
  • Мнения: 15 858
Бихте ли могли да ме посъветвате къде около Сан Марино можем да преспим настрани от туристическите тълпи и не особено скъпо, за да можем да разгледаме Сан Марино сутринта преди да продължим към региона на Бари.

# 683
  • Мнения: 19 916
В Римини има добри оферти извън сезон.

# 684
  • Мнения: 15 858
Ще сме в сезон - средата на Юли най-грубо казано.

# 685
  • Мнения: 19 916
Бърз сърч ми намери до 40-45 евро двойна стая, поразгледай, може да намериш нещо. Подозирам че по-отдалечените от плажа хотели са на добри цени.

# 686
  • Мнения: 1 694
Бихте ли могли да ме посъветвате къде около Сан Марино можем да преспим настрани от туристическите тълпи и не особено скъпо, за да можем да разгледаме Сан Марино сутринта преди да продължим към региона на Бари.
Не съм била, но съм си добавила преди време в отметки къща със стаи в района и не е скъпа. Но само ако сте със собствен транспорт, защото е в дивотията.

# 687
  • Мнения: 2 428
Здравейте, видях по-горе, че се пита за нощувки в Неапол и обикаляне на района. Вчера се върнахме точно от една такава почивка. Бяхме точно в центъра на Неапол, в апартамент с гледка от терасата към виа Толедо.  Отидох леко скептична за Неапол, но се върнах въодушевена от този град. Неапол е страхотен. Съчетава чудесно духа на Италия, история, изкуство, традиции,  култ към храната, добри цени, хубави магазини, удобен транспорт, чудесна локация за разглеждане на Неаполитанския залив, Везувий, Амалфийското крайбрежие. От всичките ни маршрути най-малко ми хареса Капри. Прехвален,  неоправдано скъпи ресторанти, красиви гледки, но цялостно Позитано  го превъзхожда доста за мен. Отделете повече време за Соренто, струва си.  Билети за Везувий и Помпей изобщо няма нужда да се купуват онлайн, а просто трябва да се отиде рано, преди 09.00 ч. в Помпей, да се слезе на Pompei scavi, веднага на място има оферти и за двете. Билети за вход в Помпей започват да продават в 09.00 ч. 18 евро е цената без аудио гайд, аудиото е 8 евро още. За Везувий си взехме на цена 30 евро билет за извозване до там с микробус, вход и връщане в Помпей. Цялата процедура е 3 часа.
В Позитано  отидохме с влак от Неапол до Соренго и после с автобус. Пътят до Соренто е час и половина, разстоянието е 48 км, но влакът спира на всяка гара и се проточва. Важно е да се хване ранен влак, добре е този в 08.05 ч., после пристига навалицата и освен, че се натъпкваш трудно във влака,пътуваш прав поне половината път. Като се слезе на гарата в Соренто,ведната има офисчета с оферти за Амалфийското крайбрежие. Ние решихме да отидем само в Позитано. Билета е 3 евро, пътят е 40 минути. Завоите са убийствени. Италианците шофират като откачени, но е голяма красота и тръпка. Аз лично се забавлявах.
Неапол има чудесно метро, цената е 1.10 евро. Препоръчвам за резервации на нощувки Района на историческия център и пристанището.
До Капри бяхме с ферибот, пътят е 50 мин.цената 21.50 евро в едната посока.
Ако ви интересува шопинг, препоръчвам за района Неапол или Соренто. От Неапол си накупихме парфюми, с по 100 лева по-евтини от Бг. В тукашния фришоп парфюм на цена 240 лева, в Неапол е 140 лв. От Капри си купихме бижута. Е, не тези с диаманти за по 10000 евро, а чудесни бижута по дизайн и цена, има голямо разнообразие, за който го влече.Също има избор и си струва да си купиш бански от там.

Последна редакция: нд, 08 май 2022, 13:06 от unabella

# 688
  • София
  • Мнения: 925
Здравейте. Някой ходил ли е с децата до Фазаноландия. Да сподели малко впечаления.И въобще какво друго има интересно специално за децата-освен забележителностите.Те са ясни.

И друго- с 1 ваксина само може ли да се влиза в Италия, аз съм с Янсен и се чудя ще ме пуснат или да си правя антигенен тест.

# 689
  • Мнения: 2 428
Завършен ваксинационен цикъл трябва да е, не знам за янсен колко трябва да са?
Никой нищо не проверява, бях с тест аз.

Общи условия

Активация на акаунт