Дайте съвет, кога на предучилищна?

  • 4 927
  • 82
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 938
Колкото по-рано, толкова по-добре. Даже, ако се наложи да повтори предучилищната. Всъщност, не знам дали това е възможно сега.  newsm78 Но, ако е възможно - препоръчвам. Особено полудневните предучилищни, които са в училищата - преходът към първи клас е по-безболезнен. Пък и по-добре ги подготвят там, по мои впечатления.  Peace
Peace

# 31
  • Мнения: 1 449
И мойто декемврийче мисля да бъде с набора си, щ е видя догодина как ще е в ДГ в първа група Simple Smile

# 32
  • София
  • Мнения: 2 079
Най-добре е детето да си върви с набора на училище, независимо от това, в кой месец е родено.
Моят съвет е в никакъв случай да не тръгва на училище по-рано от годината, в която  навършва 7 годинки.
А що се отнася до посещенията в предучилищна група - къде, в детска градина или в училище - то това зависи от свободното време на родителите на детето. Но моят съвет е децата да посещават целодневна група в детска градина, а не полудневна в училище. Подготовката в детската градина, според мен, е по-добра. Peace

# 33
  • Мнения: 6 390
Моето декемврийче ще тръгне със следващия набор на всякъде, аз виждам чувствителна разлика на игрището между наборите й който са по големи с 10-11 месеца от нея, не говоря физически разлики, а по скоро психически и интелектуално развитие, а и интересите са им вече са по други, а това мисля че ще се вижда близките 10г.
Не виждам никакъв плюс в това да ходи на училище с една година по големите набори, да не казвам че виждам все минуси ... то и затова така съм го решила де Rolling Eyes

Жалко че не се включват майки декемврийки -ноемврийки, да споделят своя личен опит кога са тръгнали и как са се чувствали с наборите и с по малкия набор...

# 34
  • Мнения: 532
Моите не са ходили на предучилищна, започнаха направо училище в годината, когато навършиха 6.
Известна роля за вземането на това решение беше случайно закупена книга на руски учен, който направил редица тестове на деца в различна предучилищна възраст. Резултатът показал, че при еднакви задания, по-малките деца възприемали по-бързо и решавали поставените задачи по-добре от по-големите, разбира се след съответното обучение под формата на игра.  Съжалявам, че не мога да цитирам автора, но ако трябва ще изнамеря книгата някъде в библиотеките ни. В подкрепа на неговите изследвания, по същия начин дъщеря ни, която е с 1г и 9м по-малка от батко си, по онова време преди да тръгнат на училище, попиваше всичко, което учехме батко й и много често ни изненадваше с по-добри знания от него.

# 35
  • София
  • Мнения: 2 300
Моите не са ходили на предучилищна, започнаха направо училище в годината, когато навършиха 6.
Известна роля за вземането на това решение беше случайно закупена книга на руски учен, който направил редица тестове на деца в различна предучилищна възраст. Резултатът показал, че при еднакви задания, по-малките деца възприемали по-бързо и решавали поставените задачи по-добре от по-големите, разбира се след съответното обучение под формата на игра.  Съжалявам, че не мога да цитирам автора, но ако трябва ще изнамеря книгата някъде в библиотеките ни. В подкрепа на неговите изследвания, по същия начин дъщеря ни, която е с 1г и 9м по-малка от батко си, по онова време преди да тръгнат на училище, попиваше всичко, което учехме батко й и много често ни изненадваше с по-добри знания от него.


Всичко това - хубава. Чудя се - какъв е смисълът. В момента децата в 4-5 /а и не само/ клас са натоварени до безумие - имат по 8 часа дневно. Излизат сутрин в 8 и се прибират в 15,30. Ти поне трябва да знаеш какво е положението в училище. Между другото предучилищната е задължителна.

# 36
  • София
  • Мнения: 6 477
Аз следя тези теми с интерес понеже определено искам да пусна малката със следващия набор. (Тя е на 23.12., но по принцип трябваше да се роди около 4-5 януари 2004г. ама доктора бързаше, та я родих по-рано). И затова искам да върви със ледващия набор. Аз съм в началото на годината - винаги ми е било много лесно в училище като най-голяма. Проблемът е как да повтори последната група или трябва да повтори 3-та група? Не я взеха в ясла сега, а направо в първа група с набор 2003 и ще върви така до училищна възраст. А и сега като гледам как е най-малка и колко й е трудно в сравнение с деца, по-големи 8-10 месеца отнея мисля, че решението за моето дете си е правилно!

# 37
  • Мнения: 25 610
Когато по-малко дете върви с по-големите деца, може да му е трудно в началото, но като резултат се развива по-бързо и напредва повече, отколкото ако е с по-малки деца.
Но пък всеки родител си познава детето, а и си знае какво е най-доброто за него.  Peace
Но моят съвет е, че ако се наложи да повтарят някоя група от ДГ, за предпочитане е това да е предучилищната. Там не просто играят, а се подготвят за първи клас и то много сериозно.

# 38
  • Мнения: 532
Чудя се - какъв е смисълът. В момента децата в 4-5 /а и не само/ клас са натоварени до безумие - имат по 8 часа дневно. Излизат сутрин в 8 и се прибират в 15,30. Ти поне трябва да знаеш какво е положението в училище. Между другото предучилищната е задължителна.
Ами ти си отговорила сама на въпроса какъв е смисълът. Ако едно дете е натоварено от ранна възраст с ангажименти и се учи под формата на игри, за които всъщност става дума в книгата, това дете възприема по-лесно факта, че целият живот е един безкраен ангажимент. Не разбирам родители, които казват за детето си - нека си отживее, сега му се е паднало, като порасне какво го чака...

# 39
  • Мнения: 3 367
един от + е че има мегдан да се помота ако реши след гимназия  и да не изостава за уни;или да прекъсне ъни за година и пак да е с връстниците си;или да започне кариера доста рано,което ,уверявам ви от собстен опит, е голям плюс в редица браншове;
**
ако децата ми са готови-бих ги пуснала и 2те по-рано,няма причина да се отегчават с "набора" си;
**
това "да си изкара детството,да се наиграе и пр" аз не го вярвам хич ;лично убеждение ,с никого не споря


аз тръгнах на у-ще на 6 без 2 месеца,почнах уни на 17, и съм много доволна от което..

# 40
  • Мнения: 3 835
Както е видно по-долу и ние сме със същия "проблем",  но и за миг не съм се чудила. С НАБОРА СИ. След като е нармално развито за възрастта си дете, какво ще чакате цяла година.

# 41
  • Мнения: 3 360
И аз бях пред същата дилема,но реших-с набора си!Единствено е по-дребничка от връстниците си,но това не е болка за умиране Laughing

# 42
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Като майка на по-голями деца ви давам съвет, ако детето ви е например декември, дайте го със следващия набор. Също така макар да са много знаещи днешно време бъдете до децата си в първи клас. Много е важна основата и как ще свикнат да учат. Затова помислете, коя година може да се откъснете от служебните си задължения. Друга година, която трябва да обърнете наново цялото си внимание е пети клас. Тези две години са стресовите години за децата ви.

Желая ви мъдрост и спокойствие при решаването на този важен в живота на децата ви въпрос.

# 43
  • Мнения: 415
Баткото е януари 2001г., а малкия - декември 2004г.
Баткото тръгна по-рано на ясли, в детската беше на 2г.8м., защото му беше скучно с бебетата в яслата, но сега е в 3-та група за втори път, защото не го записах на предучилищна. Догодина ще я кара и в първи клас ще е най-голям на възраст /но най-дребен на ръст Sad/.
Малкият пък ще е най-малък на възраст, но и двама ще вървят с набора си. Peace
Дано изборът ми е удачен  Praynig

# 44
  • Мнения: 2 863
За съжаление почти винаги решенията на родителите се базират на всичко друго, но не и реална преценка за училищната готовност на детето.
Няма никаква нужда да се открива топлата вода-  отдавна съществуват тестове за училищна готовност, имат си бг норми и стандарти и всичко, стига човек да иска наистина да се опре в решението си на реални факти, показващи е ли детето готово за училище.
Основните фактори, които се измерват с подобен тест са:
*концентрация на внимание,
*степен на развитие на финната моторика( от което изключителнои зависи успеваемостта по отношение на писането),
*памет
разбиране на сложни взаимовръзки и групиране на предмети по сходни качества,
Всичко това съм сигурна, че  е инструментариума на всеки парктикуващ детски психолог, а ако не е значи просто това не психолога Mr. Green
Навремето, когато имаше психолози по училищата (не педагогически съветници, повечето завършили педагогика, а не психология) психолозите извършваха тези тестове през лятото, преди записването на децата за училище.
Всеки родител съобразно собствените си разбирания и критерии взима решения, но смея да твърдя, че далеч не винаги са правилните.
Или за да отговоря още по конкретно: едно срамежливо, плахо дете, няколко месеца по малко от връзстниците си, няма да спечели нищо от тръгването си по-рано на училище. Но и едно будно, контактно и оправно дете, обаче с неразвити достъчно от горепосочените умения пак няма да спечели нищо, ако бъде въведено в училище по рано.
Много често ниската успеваемост на децата в по-горните класове, се корени именно в лошата преценка кога детето да тръгне на училище.
Извинявам се за дългия пост, дано да е бил полезен на авторката.

Общи условия

Активация на акаунт