Всичко, което ни вълнува около дистанционното обучение на учениците - Teмa 20

  • 36 986
  • 750
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 6 893
Ама какъв дух на Ковид ви гони. Включих се в темата за ДО, защото синът ми е ДО.
Какъв ви е проблема не знам.
Какви ги пишете в тена за ДО?
Всичко друго не и ДО тематика.
И в крайна сметка ОЕСР е факт и разрешено до края на ИЕО.
Много кладенци, много ведра с вода. Изплискахте ги.

# 301
  • Sofia
  • Мнения: 7 630
Не можех да разчитам други 24 семейства да опазят здравето на детето ми и това на семейството ми. Бях принудена от безотговорността на Българина и от Бай-Ганьовския манталитет да си задържа детето вкъщи.
Много удобно, но напълно погрешно и логически неиздържано. Не антиксърите и Ганьо ви лишават, а болднатото в поста ви - грешните ви очаквания. Докато очаквате цялото общество да ви пази и да се съобразява с вашите страхове, ще е все така.
И само едно уточнение - решението за всеобщо ДО се взема не от антиваксърите и антимаскърите, а от политиците. То никога не е било медицинско, особено след като ясно се видя, че вълните на Ковид се развиват по своя епидемична логика, нямаща нищо общо с това как учат децата в момента.

Иначе много се радвам, че радетелите за ДО започнаха да се борят за правата си, а не да искат да налагат този тип "образование" на всички.ч
Е ми, че аз точно това написах - че НЕ МОГА да разчитам на другите да опазят здравето на моето дете/семейство. Просто още преди започването на учебната година видях, че ние не действаме като общество, а всеки е сам за себе си. За какви грешни очаквания говориш!?!

Уточнението за вълните и ДО е ненужно. Вълни има, защото мерки не се спазват по принцип и развъдник може да е всяко едно място, където има струпване на хора в затворено пространство. Училището какво е? Струпване на хора в затворено пространство, а за 1-4кл и без маски!

А радетелите на ДО се борим за правата си още преди началото на миналата уч. година и не сме спирали. Никой нищо не  ви налага на вас. Щом искате ПО - имате го. Но стане ли дума за ДО по желание - не можело, били сме претоварвали учителите. С какво по-точно, с едното включване на ОХРАНИТЕЛНАТА камера или с двата часа седмично (не консултации, а упражнения от учебниците), за които се плаща допълнително на учителите?

# 302
  • София
  • Мнения: 7 684
Аз ли нещо не съм разбрала, но ОЕСР не е ли два вида - синхронно и асинхринно? Не съм срещала някъде в документите вменяване на задължение училищата да осигуряват синхронно ОЕСР. Тоест, училището ще приеме желанието на някого за ОЕСР, без да е длъжно да осигурява ученик да учи с класа си? Всеки учител може да преценява сам как да държи връзка с учениците си, които са на ОЕСР.

# 303
  • Мнения: 2 094
Аз ли нещо не съм разбрала, но ОЕСР не е ли два вида - синхронно и асинхринно? Не съм срещала някъде в документите вменяване на задължение училищата да осигуряват синхронно ОЕСР. Тоест, училището ще приеме желанието на някого за ОЕСР, без да е длъжно да осигурява ученик да учи с класа си? Всеки учител може да преценява сам как да държи връзка с учениците си, които са на ОЕСР.
Е да, и така ще си проличат читавите учители. Затова ние сме присъствено тази година въпреки здравния риск съм сигурна че няма да има същото ДО като миналата. Ако много се стресирам сигурно ще приема всякакви условия, както направих миналата година и тогава се изненадах колко добре може да е при желание на учителя.

# 304
  • Мнения: 2 094
Това, че училищата са развъдници вече се изтърка.
Поизтърка се не защото децата не боледуват. а защото вирусът не е нов и малките го поизкараха миналата година ходейки без маски в клас на ПО; от големите ученици обаче още има непреболедували.
На каква база ги правиш тези обобщения? От класа на сина ми /5-ти клас сега/ само 4 деца го преболедуваха миналата година /заразени от родителите си/.
Извинявам се за оф-топика
Скрит текст:
Ами не вярвам, че синът ми е бил единствен в класа, той се разболя в началото на ноември като негов приятел беше карантиран заради родител - според мен приятелят го е занесъл на родителя, а след това родителят се е тествал. Синът ми можеше спокойно да се върне след 2 дни лека хрема с гърло с бележка от ЛЛ, но идваше уикденд, аз вдигнах температура, засякох на него еднкоратно след няколко дни без и го задържах още в къщи, докато стоеше в къщи загубихме аз и баща му обоняние и баба му, която бяхме посетили преди да вдигне температура. Едновременно с това друго дете беше спряно на ДО докато родителите му доказано караха ковид и двамата едновременно. Те така и не смятат, че може той да го е донесъл, аз съм 90% сигурна. Той още "не" гое карал макар че беше контактен с тях Говорихме с друга майка, която казва че връщали няколко пъти сина й от тренировки по това време заради температура над 37, но иначе изглеждал здрав. После всички се изредили да боледуват - само той не. И разни такива случаи, все в нашия клас. После същия този клас изкара още две вълни докато синът ми беше на ДО. Не вярвам да са минали между капките. Имаше много болни учители и техните постоянно заместваха. Кашата си беше пълна под привидното спокойствие.

# 305
  • Русе
  • Мнения: 12 252
Може да се осигурява и асинхронно ДО. На много места просто нямат готовност за синхронно с класа на детето. В нашето училище май в момента няма синхронно ДО с класа доколкото знам. Може да се осигури синхронно в отделна група на учещи ДО деца. Но наистина не съм питала за подробности, защото не ме касае.
  Не знам как точно си го представяте асинхронното ДО. Първо че за синхронно и асинхронно ДО за определени ученици само, се поддържа една допълнителна немалка документация. Не съм от хората, които жалят учителите, обаче освен с повече бумащина ги товари и с допълнителни часове, които не са разчетени и попадат във времето им за проверка, подготовка и консултации. Тоест пак са ощетени всички ученици

# 306
  • Мнения: 2 094
При положение, че училищата трябва да имат готовност за ДО при повишаване на случаите, и това не им е за първи път, не мислите ли че трябва добре организираните училите вече с немалко опит в това да са създали класна стая по своя предмет и при нужда да могат бързо да реагират?
В нашето училище всички деца имат профили в гугъл и щом с малките, които бяха само няколко седмици ДО миналата година успяха да се организират, другите какво са правили миналата година та сега да не могат да реагират ако има деца, както законът позволява, да имат достъп до преподаваното в час?
Ако искат няма да споделят линк за синхронен урок, но поне ще качват информация за това какво взимат в клас и какво искат като обратна връзка. А не да се правят на недостъпни. Все пак заплатите им са доста добри в момента, могат да се понапънат малко.
Иначе каква документация трябва да се поддържа ако в онлайн класната стая се вижда че детето е влязло и присъствало синхронно и че изпратило задание в поставения срок. После оценка в електрония дневник и това е.

Последна редакция: нд, 19 сеп 2021, 18:16 от Sparkles

# 307
  • Русе
  • Мнения: 12 252
А нивото на смъртността е съвкупност от редица фактори - организация на здравната система, средна възраст на населението, финансово състояние на държавата и т.н.
  Това е така. Точно заради здравната ни система е по-добре да има един буфер , малко преди да се препълнят отделението и помощта да стане недостъпна да се отстъпи и каквото може да се ограничи .

 

Иначе каква документация трябва да се поддържа ако в онлайн класната стая се вижда че детето е влязло и присъствало синхронно и че изпратило задание в поставения срок. После оценка в електрония дневник и това е.
   Това би могло да е така, ако не спускаха от МОН хиляди безмислени формуляри. Поне до този извод стигнах докато го коментирах с близките си учители.  И ако става въпрос само "за информация за това какво взимат в клас и какво искат като обратна връзка. " вече става въпрос за индивидуално обучение. Но доста родители много държат на синхронните уроци и си ги искат.

# 308
  • Мнения: 2 094
Но доста родители много държат на синхронните уроци и си ги искат.
Аз не ги исках заради стоенето пред екран. Оказа се че на учителката така и е по-лесно. Оказа с епо-лесно и за нас. При нея обаче физическата класната стая беше една и съща.

# 309
  • Мнения: 20 036
Санака, смятам, че с мерки-маски, безплатни тестове за работещите, за училищата, дистанция, проверки смъртността няма да е толкова голяма.
Естествено, че надвишената ни смъртност ще е повече от тази в другите държави. Получава се нрщо като геометрична прогресия. Едно утежняващо заболяване се натрупва върху други, при много по-голяма част от населението, отколкото в другите държави. Първи сме в Европа по заболеваемост от сърдечно-съдови заболявания. Рисковите групи , с висок % смъртност с Ковид са много повече, съответно и свръхсмъртността ни е по-висока.
Кое не е ясно?
Ами, на мен всичко ми е ясно.
Не разбирам какво твърдят Санака и Врабчо- тъй като здравната система е зле, няма смисъл да имаме дори мерките, които имат други държави, където здравната система е добре, защото така или иначе ще измрем.
С една дума ако геометричната прогресия с мерки може да е x на втора сптепен, ние се стремим всячески да я направим х на трета степен.
За мен няма никаква логика в тези разсъждения.

# 310
  • Мнения: 1 981
Асинхронното на много места е зле - учителката праща по вайбър снимка с домашните за деня и това е.

# 311
  • Мнения: 8 992
Ама и синхронно е зле. Синът ми беше няколко дни така миналата година. Предстоеше му държавно първенство и се притеснявах от възможно карантиниране. Хич не му хареса да е пред компютъра докато другите са в клас. Сам си каза, че почти нищо не успява да чуе ясно. А и при всеки учител е различно. По математика трудно различаваше какво е написано на дъската. Броени дни беше така. Не си го представям цяла година да учи по този начин. Когато всички са онлайн във виртуалната класна стая, е друго.

# 312
  • Sofia
  • Мнения: 7 630
Аз карам езикови курсове онлайн. Хибридна форма сме. Няколко души са присъствено, няколко са онлайн.
Учителката седи пред компютъра и не ходи до дъската. Тези, които сме дистанционно я виждаме нея + другите участници, които са дистанционно. Присъстващите естествено не ги виждаме, освен ако не обърне компютъра специално.
Дъска не се използва.
Всичко пише на споделен екран, който е споделен и чрез прожектор на дъската за тези, които са присъствено.
Когато тя говори, се чува идеално. Когато трябва да разиграваме диалози с тези, които са присъствено, те просто трябва да говорят една идея по-силно, за да ги чуваме добре.
Нас ни пита точно толкова, колкото и присъстващите, абсолютно еднакво си участваме в часа.

Това, което искам да кажа е, че ние дистанционните не й отнемаме повече време от присъстващите, нито изискваме специално внимание.
Моето заключение е, че ако има желание всичко е възможно.
Явно някои директори и учители са толкова скарани с техниката, че сами си усложняват живота с допълнителни часове за "консултации", инсталиране на охранителни камери, домашни по Вайбър и др. Жалко!

ПП: А да, и забравих да кажа, че ако се намираш на друг прозорец или дори ако мишката ти е на друга част от екрана, а не във виртуалната стая, веднага се появява жълто човече със статус, че не си там. Статус, който се вижда от всички участници. Тоест не можеш да се правиш, че си в час и в същото време да си ровиш из компютъра.

Последна редакция: нд, 19 сеп 2021, 22:27 от Brin de muguet

# 313
  • София
  • Мнения: 16 320
Санака, смятам, че с мерки-маски, безплатни тестове за работещите, за училищата, дистанция, проверки смъртността няма да е толкова голяма.
Ето по този въпрос сме на различни мнения. Аз смятам, че смъртността зависи от други фактори /вече казах/, а изброените мерки нямат отношение към нея. Единственото, което може да има ефект /и то само за времето на прилагането му/ е тотален, ама тотален локдаун - нищо не работи, освен хранителни магазини и аптеки, всички по къщите, без ГТ, без нищо. Само че тогава ще имаме надвишена смъртност по други причини.

# 314
  • Мнения: 25 027
Няма как епидемия от заразно заболяване, което се предава от човек на човек да зависи от друго, освен от човешкото поведение, респективно възпрепятстващо или благоприятстващо контактите на много хора без предпазни средства
Тези теории за неизвестни космически причини движещи вълните на епидемията са просто удобна теза да се оправдае нежеланието за каквито и да било мерки в училище (или другаде, но темата е за училище).

Но мачът у нас е свирене вече и ни остава само да изгледаме до края  поредния разгром, така че едва ли има смисъл да се хабим в дебати.

Общи условия

Активация на акаунт