Всичко, което ни вълнува около дистанционното обучение на учениците - Teмa 20

  • 36 974
  • 750
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 24 467
Цитат
Например, когато някой не е доволен от определен аспект на ДО, да каже какъв е той и да сподели как е решил проблема/какво е направил, за да помогне. Това би било полезно и за другите.
Дали говоренето с класната или с директорката е помогнало. Дали вие самите сте направили нещо, което да улесни процеса.
Кой казва, че не бива или не може да се пише тук за това? Напротив. Тук е мястото.
Например при непровеждане на часове, директно и веднага смятам, че трябва да се пита за причината и в училището, и в РУО. След като е предвидено като опция, тя трябва да се предлага реално и качествено като услуга.


Цитат
Пишете, не е забранено, само не разбирам какво ви пречи, че има ученици на ДО? Наредбите го позволяват и родителите имат право да избират начин на обучение. Защо тези родители са ви трън в очите, след като не пречат на ПО-то?

Изумена съм.
Не познавам човек, на когото да са му каквото пише в цитата децата на ДО или родителите им. Дори учителите, които познавам, не съм чувала да се дразнят на такива деца. За родителите им - не знам. Вероятно с друго са ги подразнили, ако изобщо са. Но не мога да го обсъждам, след като не знам изобщо има ли го това и каква е причината в конкретния случай.
Мен ме дразнят изключително и само хора, които желаят да натрапят на света собствената си истина и да желаят от останалите да им споделят всичките страхове, болести, слабости, притеснения и начин на живот, което е и невъзможно, и нежелателно.
Иначе никога не ме е дразнил нечий личен избор, стига да не пречи на моя с претенциите си. Дори много преди настоящата истерия съм защитавала правото на избор на родител, желаещ детето му да уча в друга форма, различна от общозадължителната присъствена такава. Изразявам това си мнение поне от 15 години. И то е неизменно такова и до днес. И този избор не следва да има общо с разни пандемии, епидемии и т.н. Той следва да е изначално наличен и признат. Защитен със закон, а не да съществува като опцийки, зависещи от заповеди, разпореждания, нареждания, указания и тем подобни тип циркулярни правни ветровейки. Реализацията му следваше да е отдавна подплатена с необходимата набавена техника и разработена технология на провеждане на типа обучение. А не да ми се рашават такива важни неща от днес за вчера в крачка, без контрол по осъществяването и постоянни текущи проверки за качество.
Лично за мен ДО е задължително да съществува, без да е обвързано с разни извънредни ситуации, които дали , кога и колко са налице - някой батко се почесал по главата и решил, като гледал звездите. То следва да е право на свободен избор. И държавата е длъжна да го обезпечи.

Последна редакция: пн, 20 сеп 2021, 15:07 от Judy

# 346
  • Мнения: 2 094

Сега ще дам пример и с нещо, от което не съм доволна. Синът ми наблюдава уроците от охранителна камера. За мен това е абсурдно, защото не винаги се чува какво обяснява учителката.

 Сина ми е сам в стаята . В три часа от програмата днес. И даже има отсъствие по два предмета. По физическо, защото учителя не го чувал. По математика и той не знае защо, след като учител в стаята не е имало.

Нашите учители в 4 клас миналата година преподаваха с камера от лаптоп. Не знам дали са го носели с тях или си стои в класната стая на класа. Всеки влизаше в неговата виртуална класна стая по предмета точно на минутата. Поздравяваше всички, включително двете деца на ДО. Чуваше се отлично, все едно си говорят само с моето дете. По физическо получаваше материали по някое време на деня, не участваше синхронно.

И на моя син бяха написали отсъствия по ФВС и английски докато арзберат, че е на ДО. Понякога има пропуски в комуникацията в самото училище. Написах лично на всеки учител, който беше писал отсъствия и не се включваше в час е-мейл съобщение (има ги в училищната g-mail платформа) и обясних че  е на ДО, да извинят отсъствията. Такива емейл адреси всеки учител е дал и за регистрация и в школо, може и тази платформа да използвате, . Пишете им лично, като родител, може да копирате и директора. Попитайте в какъв формат ще участва детето в часовете.

# 347
  • Мнения: 3 539
Май проблемът е, че допълнителният труд за работа с деца, преминали по тяхно желание на ДО, на учителите не е много изчистен като такъв и съответно уреден, заплатен и т.н.
Предполагам, че това "намръщва" директори и учители, когато се появят такива желания. За което не сме виновни искащите ПО, само да кажа, нито означава, че имаме проблем с деца и родители, искащи ДО.

Обаче пък миналата година ни се обясняваше как за мотивираните деца няма проблем с ДО, даже напротив, а избралите ДО сега, докато другите са ПО някак взеха да виждат сума ти недостатъци на процеса на обучение по този начин.

# 348
  • Somewhere...over the rainbow - where troubles melt like lemon drops
  • Мнения: 3 077
Моето дете все още е ПО (трети клас), вероятността да не мине на ОЕСР в някакъв момент не е голяма, но имам някакво желание най-малкото да се види, че изборът ни да не е присъствено миналата година не е просто за да не учи. Класната ми каза днес, че не се усеща никакво изоставане по отношение на материала (а в социален аспект пък той е такова човече, което много бързо влиза в контакт, та и там са добре нещата). Зарадвах се, честно казано, но ѝ казах, че заслугата в голяма част е нейна. Той наистина се чувстваше като в клас, и това беше благодарение на нейната инициативност.
Днес се заговорихме с една майка, чието дете в момента е болно (казва, че е настинал, не искам да разсъждавам дали е просто настинал, това вече до никъде не води). И се замислих - пречи ли нещо, след като я има техническата възможност, тези деца, които са си вкъщи и са в кондиция да го правят да имат еднопосочна връзка чрез платформата, за да не им се натрупва материал, на който не са присъствали? И без това по програма се препуска в такъв галоп, че изпуснеш ли нещо се омотаваш като пиле в кълчища за нула време.

# 349
  • София
  • Мнения: 62 595
Докато се дразните тук взаимно за ПО и ДО, все повече замирисва на проблеми с епидемията при тези бройки и болниците съвсем ще окапят. Не знам дали ще устискаме така до изборите, нищо чудно да се приближаваме все повече към ДО.

# 350
  • София
  • Мнения: 7 684
ДО е добра практика в такива случаи, да.
Радвам се, че има и учители и училища, които обгрижват деца и родители, и могат да намерят пътя към компромиса!

# 351
  • Мнения: 1 733
Докато се дразните тук взаимно за ПО и ДО, все повече замирисва на проблеми с епидемията при тези бройки и болниците съвсем ще окапят. Не знам дали ще устискаме така до изборите, нищо чудно да се приближаваме все повече към ДО.

Естествено! Екипите в Тиймс вече почти навсякъде са наляти. Днес на картата на България имаше области във виолетово.

# 352
  • Мнения: 24 467
Докато се обвъзрва ДО и неговата организация с поредните епидемични заигравки, ще имаме големи проблеми с това обучение.
ДО следва да се разработи изцяло като цялостна концепция от специалисти, вкл. ИТ-такива и педагози, и да няма възможност никой директор да го отказва или прилага по лично желание. То трябва да е достъпно и качествено за всеки, който го е поискал, независимо дали някой обявил епидемия, пандемия или друга емия. То трябва да може да се прилага от всеки по единично за цялата година или за определена част от нея, дори за седмица - ако ученик пътува или е болен, но това не му пречи да си учи от къщи. Той трябва да може да се включи в уроците си във всеки такъв случай. В крайна сметка защо имаме такива развити технологии? Или те са само да се цепят приходи? Вече наченахме трето десетилетие на 21-ви век! Още не може една онлайн организация за обучение да се направи като свят!  Всичко зависи от добрата воля на директор и учител.

# 353
  • София
  • Мнения: 15 365
Докато се дразните тук взаимно за ПО и ДО, все повече замирисва на проблеми с епидемията при тези бройки и болниците съвсем ще окапят. Не знам дали ще устискаме така до изборите, нищо чудно да се приближаваме все повече към ДО.
Няма да устискаме, разбира се, но вече ДО-то като жертва ще е доста по-малко смислено, защото вълната си върви със страшна сила, а можеше да се пресече доста по-рано, дори с риска за забавяне на началото на учебната година, вместо още едно безкрайно ДО.

# 354
  • Мнения: 6 893
Спаркълс, благодаря за мнението. Разбира се, че ще потърся връзка и отговори. Изчаквам в момента, първо, защото сина ми държи сам да се оправя, второ защото съм наясно, че всичката ни работа е такава. Не само в образованието.
Просто ми идва в повече отношението като цяло. Директора може да ми звънне и с тон да ми каже какви са задълженията, но не може вече втора седмица да уведоми колегите си, че имат един- единствен ученик в ДО. Еми, стига, де. Това за мен от самото начало е нарочно отношение. Защото им се създава излишна работа. Това ме ядосва.
Все едно, след като Лидл предлага хляб със семена, да накарам директора, преди да си го купи- да си го изпече той. Не е яко, нали?
Има си ДО. Длъжни са, а и както казва Джуди, досега е трябвало сто пъти това да си е практика и към самото редовно обучение. Иначе могат да стачкуват за заплати, но никой или повечето не си мърдат и пръста, за да се постигне някакво различно и иновативно обучение в 21 век. Загрижени, та дрънкат!
Същото се отнася и за здравеопазването, и за други сфери. Така са свикнали, така работят и не си правят усилията за нещо по. Удобно, тихо, кротко.

# 355
  • София
  • Мнения: 44 919
Вълната си върви абсолютно независимо от училището в момента. Една съученичка на дъщеря ми е болна. Не е стъпвала на училище.

# 356
  • Somewhere...over the rainbow - where troubles melt like lemon drops
  • Мнения: 3 077
Ама има логика много деца да са стъпили, занасяйки нещо там - да кажем в най-добрия случай несъзнателно. Ето тук е ролята на тестовете...ама пак играем играта по наши си правила.

# 357
  • Мнения: 24 467
Именно. Вървят разни вълни. Такива винаги е имало и ще има, докато съществува човечеството - ако не от ковид, от грип, от хепатит и т.н.
Това не следва да се обвързва със съществуването и качеството на провеждане на ДО. До такова могат да прибягват за постоянно или временно, за кратко или дълго всички и по различни причини. Затова и лично аз бих се оплакала веднага, ако детето ми е на такова и някой си позволи да не влезе в час. И е важно да се разработят ясни правила - как ще се води, допълнителни уроци ли ще се провеждат или ще се пуска просто онлайн налична класна стая, как, кой кога и къде ще провежда контрол за усвояването на материала, общ център за организиране по области ли ще има или всяко училище ще си го организира. Не може това да се реализа като художествена самодейност на дилетанти. На който когато каквото и както му се прищяло. И едни ученици да получават високо качество, а други - пълно нищо.
Това вече няма връзка и с ПО - такова следва да си има като основен принцип за провеждане на образованието и възпитанието в детска и юношестка възраст. Никога не съм крила, че моите деца винаги съм предпочитала да учат присъствено и то не само заради материала, а най-вече заради социалната среда, която е незаменима. Но и винаги съм защитавала правото на избор - постоянен, временен - без значение. Просто образованието следва да е качествено, за всички.

Последна редакция: пн, 20 сеп 2021, 16:43 от Judy

# 358
  • Русе
  • Мнения: 12 252
  как, кой кога и къде ще провежда контрол за усвояването на материала, общ център за организиране по области ли ще има или всяко училище ще си го организира. Не може това да се реализа като художествена самодейност на дилетанти. И едни ученици да получават високо качество, а други - пълно нищо.
  Точно преследвайки някаква такава имагинерна цел МОН спуска безброй справки , които учителите са принудени да попълват. Какво значи високо качество. Най-добрите учители, които съм имала, променили живота и мирогледа ми, са били точно самодейци ,но освен че ги помня цял живот, ми дадоха такъв старт, че и днес мога да упражнявам наученото от тях и помня всичко.

# 359
  • Мнения: 24 467
Едни самодейци ще ви дойдат добре, други могат да ви откажат от училището. Това не е дейност, при реализирането на която може и трябва да се разчита ... на шанса кой самодеец ще ни води трупата. Това не са
 танци след работно време, все пак, нито аеробика, кръжок или спорт по избор за шепа доброволци. Затова контролът е задължителен. А дали и колко бюрократичен, времеемък и ефективен ще е той не зависи от това дали ще го има или не /без него е безсмислено да се прави каквото и дабило - тогава да вървим да си учим кой как намери и накрая - всички на опашка за дипломи/, а от начина,  по който ще бъде организиран.
И по всички тези проблеми следва да има предварително разработена методика и ясни правила. Дали ще са разумни пак няма връзка с това дали да ги има или не. Такива трябва да са налице, законово регламентирани, а не да зависят от прищевките на тоз министър, оня директор или на някой случаен началник РУО или Дирекция.
Съжалявам, че е грубо, но така го мисля от много години - от МОН следва да се очисти всичко настоящо и да се приемат нови хора след конкурс. Цялата информация да се вкара в единна електронна система с права на достъп. И тия хора да си правят сами справките, защото когато се работи в единна електронна среда, по-голямата част от информацията е достъпна до всички участници в процеса, особено за  управляващите органи. Няма какво да тормозят учителите по места за информация, която могат да си изготвят и анализират и сами. Учителят следва да си преподава и да осъществява контрол върху усвояването на материала. До там му е работата. Останалите справки да си ги правят администраторите. И това също може да си се реши нормативно. Воля да има.

Последна редакция: пн, 20 сеп 2021, 16:44 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт