Какво ви е мнението за образованието?

  • 14 216
  • 222
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 50 782
Системата трябваше да се промени още преди моето дете да тръгне на училище.  Завършило е преди пет години и явно не се е променила. Поне не към добро.  Затова и не мисля, че ще се промени изобщо, затова се налага родителите да са заинтересовани, а не да абдикират и да оставят цялата отговорност на училището. Е, всеки има избор. Но ще кажа, че ако ще златна да е системата, ако за най-желаните училища има състезателен изпит, пак тези, които работят допълнително, ще са напред и ще победят. Затова не може без уроци. И по цял свят се ходи на уроци, ако се гонят училища с подбор. Или университети.

Иначе пак ще кажа, че е насочена към средното ниво. Което обаче не значи, че успява да си постигне целта - има разлика между цел и резултат. Докато за изоставащите и напреднали даже и на теория не се грижи.

Това, че може да е по-зле не означава, че е добре. А представяш ли си да започне профилирането като при западняците - в пети клас, а не в седми? Изведнъж в пети клас ще трябва да се явява на изпити и още на 10 ще бъде хвърлен зарът дали ще учи в училище, което дава право на университет или в занаятчийско, с което ще остане с един десети клас и без диплома, защото няма да му стига хорариумат за диплома?

Никой не казва, че е супер. Само казвам, че не е толкова зле. И ти сама даде нов аргумент - ако бяхме Германия щеше да има вой до небето. Но не сме и у нас всяко дете има шанс да му дойде умът в главата даже и в горните класове.

# 91
  • Мнения: 24 467
Не си говорим за твоето дете. Пак напомням.
Нито за конкретно училище, с което се влиза с подбор от 5-ти клас.
Тази информация е малко ирелевантна за темата.

Щом като една образователна система не може да подсигури "масата", не единиците, да излезе от нея грамотна и с що-годе средна обща култура, вкл. математическа, спортна и т.н., значи тя не струва особено и не осъществява функциите, за които е създадена.
Докато пропуска неграмотни хора с диплома дори за основно образование - тя не струва.

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
И населението е зле, така че кофти система и кофти ниво на голяма част от населението е кофти комбинация.

# 93
  • Мнения: 50 782
ОК, не струва. Имате две опции - да се оплаквате, че не струва или да вземете нещата в свои ръце. Това е най-практически ориентираният съвет, който мога да дам. Изборът е ваш,  моето дете отдавна няма общо с никоя образователна система. И това май изчерпва темата.

# 94
  • София
  • Мнения: 62 595
Ние сме ги взели нещата в свои ръце - оправяме са както намерим за добре  - работим с децата си, пращаме ги по курсове в седми клас и сме много хепи, когато завършат средно образование с хубава диплома, а още по-хепи, че вече нямаме деца в училищна възраст.

# 95
  • Мнения: 50 782
То това не беше за теб.

# 96
  • Мнения: 24 467
ОК, не струва. Имате две опции - да се оплаквате, че не струва или да вземете нещата в свои ръце. Това е най-практически ориентираният съвет, който мога да дам. Изборът е ваш,  моето дете отдавна няма общо с никоя образователна система. И това май изчерпва темата.

Попетям - има нужда, очевидно - темата е зададена такава - какво ни е мнението за образованието. Виж в самото начало - там е заглавието й, най-отгоре. Можеш да прочетеш и поста на автора - там ясно е посочено какво го интересува /и да, знам, че е жена/.
Ако не ти допада - не е задължително да участваш. Нали сам/а заяви, че няма да го правиш, а на практика най-много постове тук са твои. И това ти участие не е свързано изобщо с питането, а касаят теб, твоето дете и какво сте си решили вие. Спокойно - както писах също - тук повечето хора също сме си решили сами проблема с родното образование, някои и с повече от едно дете, но не се хвалим с това, защото няма смисъл, тук не му е мястото просто. То е ясно, че може да се справите и сами /на практика много родители това и правят/, но когато нещата опрат до там, това да е основното решение, то остава логичният въпрос защо плащаме за държавно образование тогава. Тук не ви питат как сте се оправили вие сами.
Не помня и да е искан тук от теб съвет за лично справяне, в тази връзка. Браснича всеки си го е намерил някак, като е установил каква брада е държавното училище.
Дали, кой и какви действия предприема за промяна /или само се бил оплаквал - темата е с определена насоченост, все пак, хубаво е пишещите в нея да сепридържат към идеята й/ - има други теми също за това. Лично аз редовно участвам с лични действия, например, когато намеря, че нещо е особено вредно и не следва да бъде по такъв начин реализирано. Но темата не е и за това, за да ги отчитам тук.
....

Да, в много теми сме изпадали 'моето така, пък твоето онака".
Похвалвам - макар и малко тромава, системата за подкрепа. И не е само от мои впечатления.
Смяташ ли, в тази връзка, че по-сериозните случаи на деца със СОП е добре да вървят с общите класове и училища, а не както беше преди - в специализирани училища и/или паралелки?
Кое точно ти допада в системата за подкрепа днес? Интересно ми е, защото рядко се споделя по нещо позитивно тук, а е хубаво и това да се обсъди.

Тук си писахме доста хора за лошото качество на учебниците.
Сега купих история на сина на немски и много ми хареса, че уроците са систематизирани, ясно поднесени, учебниците са най-обикновена хартия, от която може и да се чете /не нагланцираната излишно такава/, няма картинки /учениците са в гимназия, все пак и не са им нужни, особено по история/, има място за водене на бележки под всеки урок. Екипът е наш, но оформлението не е като на учебниците ни на български език.
Колебая се дали не купя по такива съображения и биология на немски, защото там учителката им изрично им казала, че учебниците по биология пък били пълни с правописни и лексикални грешки и не ги препоръчва. Дава им свои разпечатки по темите, с които работят, на езика.
Снощи синът помоли да го изпитам по география, защото тях учителят там ги изпитва устно, като те си взимат поедно столче, сядат пред него и започват да си разказват, ако урокът изисква - работят и с картата. Човекът сам пожела да си направи една такава репетиция - замен е много полезна. Та се съгласих да помогна, разбира се. Учебникът по география ми допадна също, след като се запознах с него. Вярно, че минусът е гланцовата хартия, но там наличните картинки не са излишни, а само в помощ и пряко свързани с материала. Текстът не е излишно многословен и усложнен с купища излишна и сложна терминология, материалът е ясно поднесен, последоватгелно. Което ми допада - казвам го и аз.
Иначе смятам, че в днешната епоха е повече от задължително всеки учебник и помагало да са качени в електронна платформа и всеки ученик да може да ги ползва от там. Не е нужно учениците да разхождат и отмятат хартии, непременно. Много по-удобно би било. Но, както всички знаем, сега си работим за едни пари. Дето ги даваме на едни издателства за бройки гланцирани тежки учебници и помагала.

Последна редакция: ср, 29 сеп 2021, 13:27 от Judy

# 97
  • София
  • Мнения: 62 595
Въпросът ти е към Рокстар, но ще отговоря за децата със СОП. Помощните училища, които сега са с някакви ужасно дълги поредици от букви за заглавие, имат своето място и някои деца ще се чувстват по-добре именно в тези училища, а не в масово училище. В помощните училища децата също изграждат своя среда и за тях се грижат доста хора. Масовото училище не е за всяко дете, ако ще денонощно да приказват за интеграция.

# 98
  • Мнения: 24 467
И аз съм на мнение, че тези училища трябва да се запазят. Понеже имаше кампания за закриването им и вчиски деца със СОП да преминат към общите, а за мен това е кофти опция. На някои мястото им наистина не е там - нито детето печели нещо, нито някой друг по веригата.

# 99
  • София
  • Мнения: 44 425
Моето дете е "на ръба на СОП а". Т.е. има някои затруднения с писане и четене и малко други проблеми. За такива деца - е добре да останат в училище. Но когато детето е с тежки затруднения и тежко поведение сред повече хора, е по-добре да ходи в център.
Досега сме работили с психолог и логопед. Лошото при училищните помощници е, че има много текучество. Май са година за година някои.
Сега ни дадоха и ресурсен учител.

# 100
  • Мнения: 50 782
Ох, извинявам се. Не съм схванала тънкия момент, че темата е за оплюване на системата, а не за споделяне на впечатления от нея. И какво да правя, като моите впечатления са добити покрай детето ми и реално не съм я видяла чак пък толкова лоша. Ти също намесваш своето дете и аз го намирам за нормално - след като ти не ходиш на училище твоето мнение за системата се формира от детето, от кого иначе?
Но май мнения на такива като мен не са допустими? Ми щом е така вече разбрах намека и наистина няма да се меся.

# 101
  • Мнения: 24 467
Пак си в грешка, но то е ясно, че зорлем не искаш да схванеш за какво е темата.
Иначе се получи интересна и лично за мен - полезна, благодарение на пишещите ПО нея. Дано се доразвие.

# 102
  • Мнения: 4 915
Моето дете е "на ръба на СОП а". Т.е. има някои затруднения с писане и четене и малко други проблеми. За такива деца - е добре да останат в училище. Но когато детето е с тежки затруднения и тежко поведение сред повече хора, е по-добре да ходи в център.
Досега сме работили с психолог и логопед. Лошото при училищните помощници е, че има много текучество. Май са година за година някои.
Сега ни дадоха и ресурсен учител.
Повечето логопеди, психолози и ресурсни  учители в училищата се назначават по проекти за определен срок, обикновено една учебна година.

# 103
  • Мнения: 17 116
Ех, ако най-големия проблем в образованието беше гланцовата хартия на учебниците и нямаше какво друго да се коментира. Образованието какво е се вижда като поговориш с пет човека, и е ясно. Ми няма особено подобрение последните 30г, негативите са си същите, подобрението е мираж. Въвеждат се какви ли не системи на обучение като в някакъв непрекъснат експеримент и все се сменят текстове, защото бързо става ясно, че нито един не е достатъчно качествен, че да оцелее дълго време. Като най-голямо подобрение е единствено наличието на голям избор училища и учебни програми, стига родителите да имат възможност да ги осигурят. Всъщност образованието не е дело само на учителите, много си е важно да участват и родителите по всички параграфи, не става дума само за началните класове.
Между другото "помощно" училище е доста грозна дума, и въобще самия факт, че децата които имат нужда от специално обучение не се чувстват добре в "нормалните" училища доста говори за самото обучение по принцип.

# 104
  • София
  • Мнения: 62 595
Не знам защо намираш грозна думата. На практика там са деца, които имат доста сериозна нужда от помощ, която няма как да се случи в масово училище, защото в масовото училище материалът е друг, а те не могат да се справят. Дори да имат личен ресурсен учител с тях на чина всеки ден, пак не могат да се справят, защото всичко става твърде бързо и твърде сложно за тях. Никой не иска да се чувства зле заради това, че разбира, че не може да се справи. Сега на помощните училища им измислиха много сложни и дълги имена, които звучат напудрено и човек не може да ги запомни.

Общи условия

Активация на акаунт