Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Първокласници 2021/2022 - ТЕМА 2

  • 4 753
  • 178
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 7 429
От изреждане на азбуката на изуст смисъл няма. Не бързайте. Дайте възможност децата да асимилират звук-буква. Не случайно в буквара ги учат една по една. Като изучат гласните и м, започвате упражнения със сричките и диктувате. Също така играете на "Какавиди, види", да да се научи да определя първия звук, след това да чуе и втория. Ако се налага след Нова година търсите специалист по дислексия, за да подпомогне детето.
Смята, се че у нас около 18% са децата с дислексия само. За справка в световен мащаб процентът е на половина. Ще се научат. Един от методите е с пластмасови букви и пластилин или глина. Оставете детето да върти буквата из ръцете, разглеждайте елементите й и след това да я направи от глина/ пластилин.
Има и едни руски кубчета на Зайцев, които също помагат.
Някой питаше как смятат. Моят си помага понякога и с пръсти, но той смята и големи числа с преминаване и заемане. Дали ще е на пръсти, със сметало, пръчици, топчета няма значение. Важното е детето да има представа за количество.
През далечната 1979-80 една втория срок започнаха да ни карат да смятаме на ум. И то може би към средата и постепенно според детето

Последна редакция: пн, 04 окт 2021, 13:35 от Mama Ru

# 31
  • Мнения: 909
Mama Ru, щях да съм по-спокойна ако беше такава подредбата в Буквара на малчо... Така беше при каката.
Но сега в учебника на Просвета+ са гласна, съгласна, гласна, съгласна... Като съгласните са сонорните (ламарина)
А после се добавят звучна - беззвучна... Текстовете са потресающо безумни.
Няма го "четенето" когато познават гласните и при всяка нова съгласна:
МА, МО, МИ, МЕ, МУ, МЪ
АМ, ОМ, ИМ, ЕМ, УМ, ЪМ
ИМА, ЕМО, ИМЕ, ЕМИ...
После + "Н"
На, ни... Нъ
Ан, ин... Ън
Мен, мина, умен, умна...
Това го няма в нашия учебник 🥴
И не мисля, че ще е в полза на децата с дислексия "новата програма"
Ама аз съм само потребител нали... 🤬

# 32
  • Мнения: 7 429
Което не пречи паралелно да се го учите по този начин. Честно казано не помня преди 4 години как вървяха при каката, а сега не съм поглеждала, те са още на картинките.

# 33
  • Sofia
  • Мнения: 973
Моят знае азбуката, аз го научих, но го хванах в момент, когато му беше интересно и бързо се получи. Смятането и особено изваждането са му сложни. Не схваща абстракцията някак. Ако “обърна”задачата с деца, моливчета и т.н. веднага схваща, но пред задача само от цифри блокира. Мисля, че е нормално.
Играе само с едно дете обаче, на другите все не им запомнил името. Надявам се да си намери своето място в класа.
Сега ме врънка да му купувам химикалка с няколко пълнителя… Почваме с канцеларските боклуци, но в името на интереса…

# 34
  • Мнения: 7 429
Синът ми е амбидекстър. Твърди, че с лявата ръка не му било удобно и пише с дясната, обаче упорито изписва не според указаната посока знаците и буквите, а на обратно. Самите букви не са огледални, променя само посоката на изписване. Като цяло това му е трудно - писането и го избягва всячески. Тази седмица няма да е на училище, малко се разболя. Ами мъкааа. В училище успява всичко в час и на занималнята, но у дома се глези и тръшка и троша нерви да го накарам да напише 5 реда. За допълнително упражняване - абсурд.

# 35
  • Мнения: 4 984
Моята ходи на художествена гимнастика, всеки делничен ден по 2 часа. Ходи и на плуване, но сега временно към клуба сме го спрели и в неделя големият й брат я води на басейна за да не забравя, докато подновим тренировките. Справя се чудесно засега, дано така продължи. Успява да напише доста обширното домашно и остава време за игра.

Докато се включа и сте подхванали нова тема Wink Ще наваксвам Wink

# 36
  • Точно където трябва
  • Мнения: 3 388
Аз на нищо не я записах. Ходи само на народни танци, но още от детската. Вземаме я почти веднага след занималня, за да поспи. Не издържа иначе. Вероятно от втори клас ще записвам на каквото иска.

# 37
  • Мнения: 2
Аз да ви питам, вашите деца смятат ли на ум? Моят ползва пръстите, особено за изваждане, макар, че са едва до 4. Помня, че на нас едно време ни се караха учителките да не смятаме с пръсти, но не помня дали е било още в самото начало или по-късно.

Учителят в първи клас не трябва да изисква смятане наум. Детето може да смята със сметало,  с предмети, на пръсти, с числата върху линийката, аз се шегувам, че може и звезди да брои... Важното е да разбира кога трябва да прибави и кога да отнеме (т.е. + -). Важен е само крайният резултат, а до него може да стигне по различен начин.

# 38
  • Мнения: 909
Важното е да разбира кога трябва да прибави и кога да отнеме (т.е. + -).
Наше приятелско дете, което бързо и лесно смята събиране си беше поравило всички минуси на +  😂😂😂
След което си решило задачките събирайки 😂😂😂
Таткото се забавлявал и коментирал: "А така, тате, никакво вадене, само прибавяне!"
Но майката била вкисната, че я викали в училището, за да я хокат 😉

# 39
  • Мнения: 1 117
Вчера се събуди с температура. Оставих я в къщи до края на седмицата. Няма нищо след прегледа, но предпочетох да се укрепи малко. Давам симптоматично неща + витамини и имунобор. Отдавна не се беше разболявала, но може би промяната и напрежението се отразяват на имунитета.
Госпожата качва във вайбър групата какво са писали в училище за да не изостават много. Но ми е трудно в буквара да обясня какво да се прави. Ще искам помощ от приятелка, която преподава на начален курс надвечер. Наблегнах на писането. Още са на елементите по БЕЛ. Днес или утре са на буква "А". Дадох допълнително в тетрадките какво да упражнява.
По математика са до цифра 3. Освен учебника и учебната тетрадка, дадох една страница в тетрадката с квадратчета да напише цифрите. Утре ще упражняваме още.
Определено при мен се разсейва повече и шмекерува. Макар че, днес аз също имах служебни задачи и работих до нея. И пак сто въпроса какво правя, защо и т.н., а не си гледа нейните задачи.
В училище я хвалят, че е съсредоточена, дисциплини рана и послушна.

# 40
  • Мнения: 7 429
Просвета имат видеоуроци. Пробвайте.
Попитайте и госпожата как да работите по буквара. За човек без опит е объркващо. Нашите са още на предбуквен етап. Правят разкази по картинки. Определят броя на думите в изречение, броя на звуковете в дума и броя на сричките. Правят звукови модели на думи като оцветяват под думата квадратчетата - синьо за съгласна и червено за гласна.
И моят е у дома тази седмица. Пишем ченгелчета по писане и по математика. До 3 са стигнали. Той чете и смята свободно на ум дори с трицифрени  и сега по математика и четене му е лесно, зорът е писането.

# 41
  • Мнения: 1 117
Нямам регистрация в Просвета. Мога ли да гледам видео урок без такава?
Но ме подсети, че  големия има регистрация в "уча се" и сега пуснах урока да го изгледаме заедно.

# 42
  • Мнения: 7 429
За децата до 7 клас включително трябва да има безплатна регистрация и да имат достъп до учебниците и учебните тетрадки. За видеоуроците ще иска абонамент, предполагам. Аз имам безплатен като учител, който ползва учебниците им, така че за детето е бонус достъпът до видеоуроците. Но те половината им предмети са по учебници на Просвета така, че бих предпочела да дам 100лв за уроците и тестовете там, пред 180 за уча се. Има и още нещо - езикът, на който са направени - литературен български, за разлика от уча.се. Не, че Уча.се е лош сайт, в никакъв случай, просто на Просвета са по-професионални и подходът е по-класически. Другото е цената - по-достъпна е. Уча.се на мен ми е скъпичко.

# 43
  • София
  • Мнения: 7 828
Наше приятелско дете, което бързо и лесно смята събиране си беше поравило всички минуси на +  😂😂😂
След което си решило задачките събирайки 😂😂😂
Таткото се забавлявал и коментирал: "А така, тате, никакво вадене, само прибавяне!"
Но майката била вкисната, че я викали в училището, за да я хокат 😉

 
Навремето, мисля, че в 5-6 клас имах двойка на едно контролно по математика. Стигнала съм до верните отговори, но по някакъв безумен начин. Бях полудяла тогава и бях замерила учителката с облегалка на стол. Викаха майка ми на среща. Нямам спомен какво съм правила, но за мен беше супер несправедливо, че имам верни отговори, но пътя на решението не ми било вярно и затова 2. То вероятно за 2 съм си била, но тогава ми беше важно само, че е вярно.

Моят много го тресе притеснението-то са дрехи, то тази чанта не искам, такава храна не.... Има приятели и от градината там, убедена съм, че надали някой го тормози или да се шегуват извън границите на нормалното. Просто той си е такъв нервен и напрегнат. Освен да накарам баща му да си поговори с него, но като го знам колко е емпатичен понякога, може и да е грешка Satisfied

# 44
  • Мнения: 1 117
За децата до 7 клас включително трябва да има безплатна регистрация и да имат достъп до учебниците и учебните тетрадки. За видеоуроците ще иска абонамент, предполагам. Аз имам безплатен като учител, който ползва учебниците им, така че за детето е бонус достъпът до видеоуроците. Но те половината им предмети са по учебници на Просвета така, че бих предпочела да дам 100лв за уроците и тестовете там, пред 180 за уча се. Има и още нещо - езикът, на който са направени - литературен български, за разлика от уча.се. Не, че Уча.се е лош сайт, в никакъв случай, просто на Просвета са по-професионални и подходът е по-класически. Другото е цената - по-достъпна е. Уча.се на мен ми е скъпичко.

Може би ще е полезна регистрация в Просвета, но още една ще ми дойде в повече да платя. До някъде на мен ми е необходимо малко обяснение за да знам как да обясня аз на детето. Защото днес отварям буквар и гледам само картинки, празни правоъгълни чета наредени като изречение или квадратчета под картинка. Как да знам какво се иска от детето? Помня, че със синът имах подобен ситуация за едно домашно по математика в първи клас, където гледах и се чудих какво се иска от детето. Накрая звънях на госпожата за разяснения. 😁

Общи условия

Активация на акаунт