Тема № 22 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Ноември 2021

  • 70 209
  • 2 064
  •   1
Отговори
# 1 185
  • вкъщи
  • Мнения: 2 650
Единствено в България децата учат по този начин. Тестове трябваше да се осигурят преди началото на учебната година,а не по никое време да чакаме и да губим време.

# 1 186
  • София
  • Мнения: 7 682
Почти бях сигурна, че голямото дете на magi-sveta  и детето на 705966 са в едно училище.
Е, не са в едно, в сходни са... За съжаление и на двете места наистина се говори за организационни проблеми от години. Разбирам ги и двете...

# 1 187
  • Мнения: 4 589
....за учениците от първи до четвърти клас е най-важно да са присъствено, затова са първи....

То остана дангалаците да им се зловиди на първолаците. На майките, по точно...
Съгласна съм с това за мъниците, но   мога ли да оспоря препоръките офталмолога на детето си, когато казва не повече от час на електронни устройства. Увреждането на зрението е необратимо. Материалът е огромен и много , много сложен няма как да се спази препоръката на лекаря.
 Каквото сме се сетили е сторено- всички сме с ваксина, но полза няма.

Как да решим кое е по-важно, когато за всяко дете има нещо от огромно значение, което трайно ще бележи целия му живот от тук на сетне?
За едни е психичното здраве, за други- проблеми с теглото, за нас - зрението...
Кое е по-спешно според вас? Кого да изберем и кого да оставим на съдбата му?

# 1 188
  • Мнения: 24 979
Така е, всеки си има основания и за всички са правилни.
Но решенията се вземат по друг начин  и какво да си говорим, то няма значение животът и смъртта на хората, и та какво да говорим за тегло и очила.
Проблемът за зрението също безпокои и мен, нас.

# 1 189
  • Мнения: 6 382
И за мен е дискриминация да има тестове за 1-4 клас, а за останалите не. Че моите деца какво са виновни, че са родени по-рано?
Виждам пълна апатия в тях и в моите ученици вече, обучение от разстояние трябва да се прилага за не повече от седмица. Вече е абсолютно неефективно и води до страшна умора и изтощение при всички. Свободни часове децата ми нямат, нито пък в нашето училище е допустимо, независимо в ДО или ПО.

Каква дискриминация, за учениците от първи до четвърти клас е най-важно да са присъствено, затова са първи. Също така, това са учениците, които не могат да бъдат оставяни сами. Казахте, че сте учител, значи знаете много добре.

То остана дангалаците да им се зловиди на първолаците. На майките, по точно...

Колкото е дискриминация, че децата в горен курс на ЧУ тръгват присъствено, а в държавните не... толкова е дискриминация, че горен курс не ходят, а малките са присъствено. Wink

Логиката е една и съща, както и аргументите. Затова е време да се уточните има ли дискриминация или няма. Wink

# 1 190
  • Мнения: 4 589
Дете на близка приятелка е започнало да се самонаранява след като е спряло дори да разговаря с връстниците си.
Хората са ужасно притеснени и с право...
Аз не мога да кажа чие дете е важно и чие не е.
Не знам как министърът си го е позволил. Много има да лежи на съвестта му.

# 1 191
  • Мнения: 387
....за учениците от първи до четвърти клас е най-важно да са присъствено, затова са първи....

То остана дангалаците да им се зловиди на първолаците. На майките, по точно...
Съгласна съм с това за мъниците, но   мога ли да оспоря препоръките офталмолога на детето си, когато казва не повече от час на електронни устройства. Увреждането на зрението е необратимо. Материалът е огромен и много , много сложен няма как да се спази препоръката на лекаря.
 Каквото сме се сетили е сторено- всички сме с ваксина, но полза няма.

Как да решим кое е по-важно, когато за всяко дете има нещо от огромно значение, което трайно ще бележи целия му живот от тук на сетне?
За едни е психичното здраве, за други- проблеми с теглото, за нас - зрението...
Кое е по-спешно според вас? Кого да изберем и кого да оставим на съдбата му?

Затова трябва да сме гъвкави. Животът и условията в момента предоставят хиляди възможности. Всеки може да регулира нуждите си до някаква степен, да се съобрази, да направи компромис, стига да има и насреща гъвкав подход.
Във века на комуникацията и такъв хубав интернет у нас, с достъп до необятния свят на знанието, достъп до всякакви виртуални библиотеки и силното развитие на технологиите е грехота да не сме гъвкави и приспособими.
Просто ние не сме. Не се възползваме от ситуации, не правим от дефекта-ефект, така да го кажа.
Но това е също процес, иска време и узряване, а образователната ни система здраво е заседнала в миналото. Не е до ДО въобще.
При едно  прилично приспособяване към ситуацията наистина желаещите да останат на ДО щяха да имат шанса да се възползват и да вървят достатъчно успешно напред. Към момента това е нож с две остриета, защото при 5 деца на ДО например, адекватно включване в часовете няма. Правят го или за всички, или за никой. Пак да кажа-при нас. Не навсякъде може би.
При необходимост от присъствие от какъвто и да е характер - тестове и ваксини отдавна трябваше да са приложени.
А не да се пращат деца и учители на безплатни почивки лятото, да се допускат нетествани на 15 септември масово всички и т.н. и т.н.
И не да се връщата веднага и на всяка цена в пика на заразата. Особено пък цитираните набори с изпити. Имате ли идея как се ходи на изпит с ковид?

Почти бях сигурна, че голямото дете на magi-sveta  и детето на 705966 са в едно училище.
Е, не са в едно, в сходни са... За съжаление и на двете места наистина се говори за организационни проблеми от години. Разбирам ги и двете...

За съжаление, далеч не са само организационни. В началото бяха организационни, децата бяха оставени сами да си подреждат и слагат часове по договорка с учители...Но това успяха някак да го канализират миналата година и сега учат по програма, нормално. На други нива нещата много куцат.

Последна редакция: чт, 18 ное 2021, 11:41 от 705966

# 1 192
  • София
  • Мнения: 9 620
И заради проблемите в някои училища трябва всички да се проспособим към ДО. Но пък добре облечено в клишета за необятен интернет, възможности, гъвкавост.
Моето дете е в 12 клас и няма нужда от частни уроци, за да и освобождавам време от ходене на училище. Има нужда от работа с преподавателите, до достъп до лабораториите.

# 1 193
  • Мнения: 387
И заради проблемите в някои училища трябва всички да се проспособим към ДО - защо всички? кой къде е написал всички? Написала съм-да има адекватни възможности. Но пък добре облечено в клишета за необятен интернет, възможности, гъвкавост.  - благодаря, но е факт. В момента в профилите ползват точно клипове и материали на чужд език от интернет.
Моето дете е в 12 клас и няма нужда от частни уроци, за да и освобождавам време от ходене на училище. Има нужда от работа с преподавателите, до достъп до лабораториите. - браво, чудесно, но някои нямат късмета да имат качествени преподаватели по важните му предмети. Лаборатории-каква мечта за нашето елитно софийско школо...Точно в тази връзка съм писала и напред, но се чете избирателно - важно е практикумите да са присъствени, професионалните паралелки, всеки, който има нужда да има достъп. И това щеше да е реалност при гъвкавост и адаптивност и освобождаване на коридор за тези, дори с едно по-широко ваксинационно покритие, с навременни тестове, с управление на пандемията.

Много моля да се чете внимателно.

# 1 194
  • Мнения: 4 589
И заради проблемите в някои училища трябва всички да се проспособим към ДО.
Роси, кризата е здравна.
Децата ни са затворени, защото болниците са препълнени . Вирусът не пита в какво училище учат децата ни, а дали има или не ваксина.
Проблемът не е в някои училища. Проблемът е във всички училища.

# 1 195
  • Мнения: 387
Не случайно медицинските университети си пуснаха студентите присъствено, с условие за ваксинация. Друга специаланост, която стартира с лекционни форми, като една Българска филология в началото, може чудесно да се слуша навсякъде къде то си и дистанционно с висока успеваемост.
Сори за клишето-ама...гъвкавост и приспособимост. А не всички под общ знаменател.
Здравната и образователната система вървят ръка за ръка.
Берем плодовете на дългогодишен упадък и на двете. Просто пандемията изкара на повърхността това, което беше дълбоко замитано под килима.

# 1 196
  • Мнения: 6 382
И заради проблемите в някои училища трябва всички да се проспособим към ДО.
Роси, кризата е здравна.
Децата ни са затворени, защото болниците са препълнени . Вирусът не пита в какво училище учат децата ни, а дали има или не ваксина.
Проблемът не е в някои училища. Проблемът е във всички училища.

Мне, проблемът е в безотговорните родители, МОН и пасивното ръководство на някои училища.
Не съм съгласна нашето училище да се заклеймява като проблемно. В него ръководството прави каквото е по силите му и се справя повече от отлично.
Само защото вие не виждате смисъл от присъствено обучение във вашия случай, не значи, че други като вашите деца не искат и не смятат за по-подходящо да се обучават присъствено. Частни предпочитания не се удовлетворяват. Цяла Европа намери начини да не затваря постоянно училищата, само ние сме май най-умните в кавички.

# 1 197
  • Мнения: X
Колкото и да сме гъвкави и да хвалим онлайн ученето, нищо не може да замени прекия контакт във всяко едно отношение. Големи-малки, без значение, при всички има важен социален елемент. И мина времето, в което да казваме, че трябва още малко да потърпим, защото е ясно, че нито ще е малко, нито се търпи вече.
Единиците случаи, на които майките им смятат, че им е супер вкъщи пред екрана могат да си следват избрания път, без да се опитват да убедят всички колко перспективно и прекрасно е времето, в което живеем.

Последна редакция: чт, 18 ное 2021, 12:44 от Анонимен

# 1 198
  • Мнения: 4 589
Никой никого не заклеймява.
Говорим за децата .Всички деца !
Разбирам борбата за оцеляване на бизнеса в частния сектор на образованието, но нека и те разберат, че  живота и здравето на всички български деца са по-важни.

# 1 199
  • Мнения: 387
То щото много търпим тук, та сме на този хал.
Силно изопачено е това, което съм се опитала да напиша. Който разбрал-разбрал.

Общи условия

Активация на акаунт