Тема № 22 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Ноември 2021

  • 70 239
  • 2 064
  •   1
Отговори
# 1 380
  • Мнения: 20 031
Часовете по спорт са проформа в много училища. Например дава се една топка и казва играйте. Или пък другата крайност изкарват ги в 7.30 сутринта зимата да обикалят двора без загрявка, без нищо. Или пък да попълват нормативи, без преди това да е имало адекватно натоварване и подготовка за тези нормативи. Ако бягането след топката развиваше всички мускулни групи, футболистите нямаше да имат други тренировки. В колко училища учителят е заангажиран да показва упражнения и да следи за правилното им изпълнение?
В момента при нас 20мин от онлайн часа минават в говорене. След това децата показват някакви загрявки, което пак е нещо, защото се раздвижват. Защо обаче учителя не показва тенировки, за мен е загадка. Презентация също правихме вече. Поне беше със сет от упражнения, които трябва да могат да представят.

# 1 381
  • София
  • Мнения: 9 620
Много добре знам какво прави детето ми в училище. Но иначе благодаря за предложението, какво щях да правя без такива съвети.
Презентация се прави, но тя е не повече от 10 мин от часа, включително и упражнения. В останалото време имат спорт, истински. Вашето дете прави презентация за всички спортове, при моето, всяко дете получава задание за един спорт.
След като не сте доволни защо не поискате намеса от училището, за да се подобри начина, по който се провеждат часовете

# 1 382
  • Пловдив
  • Мнения: 4 816
Заради дъщеря ми, която беше активно спортуваща преди ковид, много добре съм наясно какво представлява пълноценният спорт и колко продължава. Колко време отнема загрявката и колко време упражненията за разпускане. Абсурд за 40 минути. Тук имаме поне някакво движение, пълноценен спорт, абсурд. Също така съм наясно и колко добре спортуват, зимата, два класа, в един малък салон. Училището ни е почти 100-годишно. Това са индивидуални особености и аз споделих за моето дете. Да, презентацията е за 10 минути, но да я направиш, заедно с още 4 деца, онлайн, след училище, отнема доста повече време. Време за радходка, време за спорт, време за танци......И аз съм наясно какво прави детето ми и колко време отнема.

# 1 383
  • Мнения: 387
Такава е принципно програмата за часовете по ФВС. Присъствено, без презентации, нещата не са по-розови. По-гъвкавите (ах, как мразите клишетата) и свестни учители намират начин да "минат метър" нормативите и успяват да обхванат някак децата в нещо различно (защото и не всеки е роден за баскетбол). Масата обаче не са така. Няма какво да се лъжем, само, защото на нашето се е паднал по-свестен учител, който успява да заобиколи системата и да предложи на децата нещо по-качествено за малкото време в часа. Няма как да се намесва училището тук за каквото и да е.
Това е по план, точно, защото училищата нямат база за нещо по-различно, освен това.

# 1 384
  • София
  • Мнения: 9 620
Никой не твърди, че 40 мин са пълноценен спорт, а и не такава е тяхната цел. Но е абсурдно да искаме и те да отпаднат, защото са “бутафория”.
Ще ми е интересно да разбера вие какво предлагате, след като сегашната програма не ви устройва.

# 1 385
  • Мнения: 387
Ама никой не иска да отпадат......що за измишльотина?
В ситуацията в момента, щеше да е по-адекватно да ги качват на Витоша един ден, вместо презентацийки, примерно. За да са присъствено пък, можеха да оставят само важните за целта предмети, а спорт и музика да измислят да са на открито, в други дни, но това е работа на съставяне на програми лятото, предвидливо.

# 1 386
  • Пловдив
  • Мнения: 4 816
Искаме престоят в училище да е максимално полезен, в условия на пандемия. Да не стои детето ми на спортен празник до 16 часа в училище, където щялото училище търчи хаотично. Да се редуцират всякакви допълнителни часове или да се провеждат под друга форма. То и извън време на пандемия ги искаме тези неща, ама тогава по-лесно си затваряме очите. Защото моето поколение израстна с наднормено тегло и неграмотно без тези екстри в училище.....Та сега, нали, да се поправи тази грешка в образователната система.....

# 1 387
  • Мнения: 20 031
40 Мин са съвсем достатъчни за спорт. Повече от това малко деца ще издържат. Аз тренирам вкъщи по готови програми и дори 30мин могат да ти спрат тока.

# 1 388
  • Немция
  • Мнения: 7 771
Дали има още вярващи, че проспаните години ще са само две?!
Австрия затвори страницата ''covid'' с последен локдаун и задължителна ваксинация от февруари.
 У нас с тази страница ще започват всички новинарски емисии до поне 2030г, а ние ще броим ...проспаните години.
В Австрия обаче училищата остават отворени- с апел, който може да остави детето вкъщи, да го направи.
В училищата ще са със задължителни маски и тестове за всички.

https://orf.at/stories/3237115/

# 1 389
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Това обаче трябваше да е приоритетна задача на колективите на училищата цяяяяло лято, за да се изготвят програмите структурирано и обмислено така, че да се случва и качествено.
Освен всичко, беше добре да се наблегне и на едно "завръщане към природата" в някои от часовете, дори и при малките ученици. Човек и природа да е навън. Демонстрационно за някои уроци. Физическото да не чака на покриване на нормативи, а да се спортува ротационно на външните фитнеси или където условията както позволяват. Клише, клише, ама малко гъвкавост да имаше-децата щяха да са прилично обхванати и да се движим в правилна посока.
Две проспани лета на министертсва и колективи, учителите ги нареждам и тях в групата, защото са част от тази система и можеха и те да опитат да "поведат хорото", вместо да се дърпат и за маски, и за тестове.
Като знам и с какво неудоволствие някои се връщат някои (не всички) учители в клас...такова ще им е и преподаването, претупано с досада.
Еха, колко е лесно отстрани да даваш акъл, когато изобщо не си наясно със системата, но пък не ти пречи да използваш силни обвинения.
Цяяяяло лято си починах едно хуууубаво от изтощителното дистанционно миналата учебна година и не исках да чувам за училище, нито пък да мисля за неща, които не зависят от мен. Щото откъде мога да предположа как ще е станал поредният министър някоя сутрин, когато ще издаде поредната заповед.
Програмата по една случайност я правя аз и знам на колко изисквания трябва да отговаря, преди да я пусна, включително, че трябва да мине за одобрение от РЗИ. Това, което си го фантазираш, ако беше някой го включил в програмата, нямаше да му я одобрят. Ама приказвай си, знам, че е лесно, когато нищо не разбираш и не знаеш.

Последна редакция: сб, 20 ное 2021, 18:55 от Лилянa

# 1 390
  • Мнения: 3 134
След като не сте доволни защо не поискате намеса от училището, за да се подобри начина, по който се провеждат часовете
Аз също не съм доволна от училището на по- малкото ми дете. Те въобще не карат часове по физическо. Учителят пуска някакви презентации по някое време за всички класове и това е. Естествено учителите са против ПО. Доводът им е, че ги е страх от зарази, но аз подозирам, че истината е много по- банална. Просто не им се мърда от дивана. Ръководството и то същото. Ако беше друго, щеше да натиска персонала си. Затова аз лично няма да си хабя времето с безсмислени сигнали, а просто ще си преместя детето в друго училище.

# 1 391
  • Мнения: X
Записвам се отново в темата.
Бях изпуснала няколко теми и се зачетох тази вечер.

# 1 392
  • Мнения: 387
...
Това обаче трябваше да е приоритетна задача на колективите на училищата цяяяяло лято, за да се изготвят програмите структурирано и обмислено така, че да се случва и качествено.
Еха, колко е лесно отстрани да даваш акъл, когато изобщо не си наясно със системата, но пък не ти пречи да използваш силни обвинения.

Типичен ехиден нападателен отговор за нещо, което дори не е обвинение.
Дори да е лаишки моят поглед над съставянето на програмите точно, не пречи да се видят проблемите, а не да тъпчем по старите модели, които е видно вече до къде водят.
Като се зачетох наскоро в коментари към публикации, свързани с образование и здравеопазване, си дадох сметка колко неграмотни присъствени поколения имаме.

# 1 393
  • European Union
  • Мнения: 1 980
Това, което Лиляна се опитва да каже, е, че системата е убийствено тромава и бюрократична. Аз, като учител, мога да я променя точно толкова, колкото и като родител, т.е една голяма кръгла нула. Колкото и да опитвам, няма механизми да се промени каквото и да е. Има закон, наредби, правилници и нагоре по веригата никой не влага и грам мисъл за децата. Следят се само буквите и точките от закона.
Преди няколко страници писах за конкретна ситуация и как училището е безсилно, въпреки обединените усилия на учители, родители и работодатели. Мога още примери да дам за конкретни, малки неща, които биха улеснили всички, особено децата, но с години са отхвърляни от РУО и МОН, защото противоречат на някоя наредба.
Понякога ми се иска да крещя, но по-често стискам зъби и очаквам поредното безумие, което ще ми натресат - и като учител, и като родител.

# 1 394
  • Пловдив
  • Мнения: 4 816
Аз изобщо нямах предвид учителите. Те са жертва на същата абсурдна нормативта уредба, дори в много по-голяма степен. За мен, днес, единствено социалната функция на училището ползвам. Но в този вид, дори това поставям под съмнение. Каква мотивация и дисциплина ще възпита училището с тези учебни програми и учебници. Ами, почти никаква. Да пращам детето в една сграда, само, за да може да общува със себеподобни. До там го докарахме с тази пандемия. Важното е да е в сградата. А какво се случва там, вече не ни е важно. Да, има много свестни и отдадени на работата си учители. Но те те правят пролет.....За мен училището и преди пандемията имаше много трески за дялане, сега вече са греди......Което изобщо не означава, че трябва да хлопнем кепенците и да откараме во веки веков онлайн. Щото, нали.....а си рекнал нещо срещу училището и системата, а са те пратили диванаджия. Реформа, и то сериозна реформа, е необходима. Ама.....мечтая си по време на пандемия.

Общи условия

Активация на акаунт